Обзор на Google – декември 2024
Нови актуализации от Google
Малко след November 2024 core update, за който споделихме в обзора на Google за ноември, екипът на Google изненада специалистите в SEO и собствениците на уебсайтове с две нови актуализации – December 2024 Core Update и Spam Update.
Новият Core ъпдейт е стандартна глобална актуализация, която е фокусирана върху промотирането и подобряване на класирането на страници, които предоставят качествено съдържание.
Другата важна актуализация е също глобална, като обхваща всички езици и таргетира сайтове, които нарушават политиките за спам при търсене в Google. В случай на действия с разрез на правилата на компанията, вашият сайт може да бъде наказан.
Важно уточнение, което екипът на Google направи, е, че този spam update не е насочен към link spam, site reputation abuse policy и други подобни политики.
Web Rendering Service може да кешира до 30 дни
Gary Illyes и Martin Splitt от Google споделиха нова публикация през декември, в която говорят за това как и защо Google обхожда.
Накратко, когато Googlebot открие нова страница, той изтегля първоначалните данни от родителския URL адрес (HTML кода на страницата), след което предава изтеглените данни на Web Rendering Service (WRS). С помощта на Googlebot, WRS изтегля ресурсите и започва да изгражда страницата така, както би го направил избрания от потребителя браузър.
За да се рендира една страница, е възможно повече време, в което да се определи натоварването на сървъра, на който се намират ресурсите за визуализиране на дадената страница. За целта търсачката има определен crawl budget, който използва.
Това, което в публикацията Gary Illyes и Martin Splitt казват, е, че WRS кешира всеки ресурс (JavaScript и CSS) за период до 30 дни.
Каква е разликата между клъстеризация и каноникализация?
Едно от нещата, които е важно да разберете, е с какво клъстеризацията се различава от каноникализацията. Allan Scott от екипа на Google Search дава яснота в един от епизодите на Search Off the Record заедно с John Mueller и Martin Splitt.
В обобщение от техния разговор, клъстеризацията се определя като групиране на страниците спрямо техния смисъл и това дали те са еднакви или подобни. След като страниците са клъстеризирани, трябва да решим коя е най-важната сред тях. Тази стъпка се нарича каноникализация, при което с помощта rel=”canonical” казваме на ботовете на Google коя е нашата основна и най-важна страница, която да вземе предвид.
По време на интервюто стана ясно, че Google използва около 40 различни сигнала за извършване на каноникализация в Google Search. Това включва различни типове редиректи, rel canonical attribute, PageRank, x-default, sitemaps и други.
Google Search Console без данни от Google Analytics
В първата половина от месец декември екипът на Google съобщи, че премахва Google Analytics данните от инструмента Google Search Console Insights и от своите отчети. Причината за това е, че искат да опростят отчетите и да се фокусират единствено върху данните от Google Search Console.
Нова документация с добри практики
Gary Illyes сподели, че екипът на Google е създал нова документация с добри практики за така наречената “faceted navigation”. Независимо дали имате онлайн магазин, блог или сайт за услуги и събития, твърде вероятно е да откриете URL адреси, които са вариация на други, които са открити във вашия сайт.
Това от своя страна води до дублиране и до използване на ненужен crawl budget и ресурс на сървъра.
В новата документация екипът на Google разяснява какво представлява faceted navigation, до какво води, как да предотвратите обхождане на URL адреси за faceted navigation и други.
Как да подобрите SEO с концептуални модели
Mark Williams-Cook, експерт в нишата на SEO оптимизацията, сподели презентация, в която обхваща ключови теми.
В нея включва следното:
- Концептуалните модели в SEO;
- Съвети за подобряване на оптимизацията;
- Разбиране на ъпдейтите на Google и “мета”;
- Какво означава “site quality score” и други.
Legacy tools и отчетите вече не са активни
Glenn Gabe, SEO експерт, сподели в социалните мрежи, че Legacy tools и отчетите са премахнати от Google Search Console. От тук се достъпваха отчетите Web Tools, които съдържат Ad Experience Report.
В отговор на това John Mueller уточни, че тази промяна не е нова и секциите са премахнати преди няколко месеца. Той добави, че тези отчети могат да се достъпят чрез търсене или чрез помощния център. В случай на проблеми, свързани с Ad Experience Report, Google изпраща имейли с повече информация.
Трябва ли да блокирате страници с политики за поверителност?
Винаги възниква въпросът какво да правим със страници с правно съдържание на нашия сайт, включително политиките за поверителност, за отказ от отговорност и други подобни страници. На този въпрос John Mueller категорично заяви, че не е необходимо да предприемате каквито и да е било действия. Тези страници не създават проблеми, свързани с дублиране на съдържанието.
Google с нов дизайн на своите имейл темплейти
Екипът на Google сподели в LinkedIn, че обновява визията на имейлите, които изпраща от Google Search Console. Те са с по-модернизиран дизайн, за да могат SEO специалистите и собствените на сайтове да бъдат информирани за важни проблеми, промени и предупреждения.