Обзор на Google – Юли 2021 година

Статус “Crawled - Currently Not Indexed”: Признак за проблем с качеството
google recap july 21

Статус “Crawled – Currently Not Indexed”: Признак за проблем с качеството

В Twitter бе отправен въпрос към John Mueller от Google, чийто отговор потвърждава важността на структурата на сайта.

Темата беше свързана с това, че в Google Search Console за даден сайт има страници, които са със статус “Crawled – Currently Not Indexed” (т.е. страниците са обходени, но към момента не са индексирани), като сред тях има такива, които са важни за сайта. Въпросът беше: Как собственикът на сайта да бъде сигурен, че те са индексирани?

В отговор John Mueller каза, че няма как съответният собственик да наложи страниците да бъдат индексирани и е нормално Google да не индексира всички страници на даден сайт. Това не е проблем за “самата страница”, а по-скоро се отнася за целия сайт. Към отговора си Джон допълни, че е от съществено значение това да се създава добра структура на сайта и да се гарантира високо качество.

В своята документацията за Index Coverage Report Google обяснява, че “Crawled – currently not indexed” означава, че страницата е обходена, но не е индексирана и може или да бъде, или да не бъде обходена в бъдеще, като не е необходимо да бъде препратен дадения URL адрес.

Google: Няма “Whitelist” за актуализацията Page Experience

Whitelist” е списък със сайтове, които могат да имат определен достъп или привилегии. В тази връзка John Mueller сподели в Twitter, че доколкото му е известно, за актуализацията Page Experience няма някакъв списък с изключения или “Whitelist”. Това означава, че няма сайтове, за които да не се прилага актуализацията.

Туит с отговор на John Mueller от Google - Няма изключения или бял лист със сайтове, на които да не се отрази актуализацията на Page Experience
Whitelist Page Experience Update

Google: Спам линковете не причиняват soft error 404

Потребител в Twitter сподели как линковете се увеличават с между 2000 – 3000 на ден и как GoogleBot е в логовете за достъп. Въпросът бе дали това са спам домейни, които копират неговото съдържание и съответно причиняват soft 404 error и дали не е време да се направи disavow. В тази връзка John Mueller от Google отговори, че спам линковете няма как да причинят soft 404 errors.

Google обяви, че Core Update е пуснат

След Core Update, който беше пусна през месец юни, се очакваше да последва още един такъв ъпдейт и през юли месец. Именно това обяви Google в Twitter, че поетапно пуска нов Core Update през юли, който се очаква да отнеме между 1-2 седмици. Именно и така стана, като малко по-късно, на 12-ти юли Google заяви, че актуализацията е приключила.

Google: Machine Learning се грижи за най-очевидния спам

В един от юлските епизоди на подкаста Search Off The Record John Mueller, Gary Illyes и Martin Splitt имаха специален гост от екипа на Google Search Quality, а именно – Duy Nguyen. Той заяви, че Google е изградил “много ефективен и всеобхватен модел за Machine Learning, който се грижи за по-голямата част от видния спам”. Той сподели, че Machine Learning се справя добре със спама, което позволява на екипа му да се съсредоточи към неща, които са по-важни.

Не се тревожете за спам линковете от съдържание, което е станало viral

В случай, че имате съдържание, което е набрало огромна популярност, то има вероятност да получите голям брой линкове, заради това че други сайтове ви споменават. Много често, обаче, сред тях има спам сайтове.

Подобен въпрос беше зададен на John Mueller от Google в Twitter, като потребителят попита дали има нужда да прави disavow. В отговор Джон каза, че не е необходимо.

Туит от потребител, в който пита John Mueller дали когато съдържание е станало viral и е получило много спам линкове, трябва да прави на тези линкове disavow.
Spam links- Viral content

Google: Понякога няма SEO решения, които да помогнат при проблеми с класирането на сайт

Един от възможните проблеми, които могат да възникнат за един сайт, е да загуби позиции при търсене в Google и да падне неговият трафик. В тази връзка John Mueller заяви, че е възможно просто да няма SEO решение при проблеми с класирането. Той допълни, че понякога не е технически проблем или проблем с link building. Има случаи, когато проблемът с класирането е свързан със съдържанието, продукта или просто стратегията вече е “остаряла”.

Не линквайте всички уебстраници към всички останали страници във вашия сайт

John Mueller от Google заяви в Twitter, че макар и за много сайтове да е напълно естествено и очаквано да слагат линк от homepage към останалите вътрешни страници, то не се препоръчва да се добавят линкове, които да водят от всички страници към всички страници на сайта. Той посъветва да се създаде ясна структура и да се покаже с вътрешни линкове.

Изтъкнете начините за обслужване на клиенти при търсене в Google

Google е един от най-добрите начини, за да покажете на вашите клиенти как да се свържат с вас. Те самите използват именно търсачката, за да потърсят контакт с дадена фирма. В тази връзка Danny Sullivan от Google споделя едни от най-добрите практики, които да използвате, за да се уверите, че предоставяте необходимата информация за вашия бизнес или услуга. Накратко съветите, които дава в своята статия, са:

  • добавете Страница за контакт или обслужване във вашия сайт;
  • избройте всички начини на обслужване, включително e-mail, чат, социални мрежи, телефон и други;
  • в случай, че използвате оторизирани трети страни за поддръжка, обмислете това да ги изброите на страницата ви за обслужване на клиенти;
  • ако не предлагате обслужване по телефон, то помислете за създаване на телефонен номер, който да предоставя записана информация относно други опции за обслужване;
  • оптимизирайте вашите featured snippets, за да покажете информация за контакт;
  • създайте бизнес профил в Google My Business и публикувайте снимки, информация, продукти или услуги, за да предоставите цялата необходима информация за вашата фирма.

Google Shopping вече изисква само една форма на информация за контакт

Google обяви, че от месец август 2021 година актуализира правилата си за Insufficient contact information. До момента всеки търговец трябваше да предостави минимум два от три начина за контакт в своя уебсайт, а именно телефон, физически адрес и/или e-mail.

След тази актуализация търговците ще могат да предоставят и само един начин за контакт, като това може да бъде, например, Форма за контакт или линк към бизнес профил в социална мрежа.

Google променя начина, по който се справя с откриването на soft 404 error на мобилни устройства и на настолни компютри

На Google SEO office-hours hangout John Mueller сподели, че Google е променил начина, по който открива soft 404, като добави, че на десктоп и на мобилни устройства изглежда по различен начин, а в Search Console се предоставя информация какво се показва само на мобилни устройства.

Това означава, че ако Google вижда, че мобилната версия на вашия сайт показва soft 404 за дадена страница, то той ще я обозначи като такава, но само за мобилни устройства. А що се отнася до десктоп версията на вашия сайт, Google все още може да я показва тази страница в резултатите от търсене.

error 404
Източник на снимка: Pixabay

Google: Положителен ефект от актуализацията на Page Experience ще усетите, когато излезете от зоната “poor” в Core Web Vitals

John Mueller от Google сподели, че позитивният ефект от актуализацията на Page Experience може да се види, когато страниците на вашия сайт излязат от червената зона в Core Web Vitals, позната ни като “poor”. Той допълни, че има много фактори, които Google използва при класирането на даден сайт и един от най-важните сред тях е релевантността.

Core Web Vitals Metrics
Core Web Vitals Metrics

Google третира 308 редиректите като 301

В официалната си документация Google добави, че 308 редиректите се третират като 301. Според Google двата вида редиректи казват, че дадена страница е за постоянно преместена на нов адрес.

HTTP 301 и HTTP 308 означават, че адресът е постоянно преместен
301 308 redirects moved permanently

Google: Размяната на линкове е против нашите правила

По време на Google SEO office-hours hangout John Mueller беше попитан дали размяната на линкове е в разрез с правилата на Google. Джон отговори ясно, че подобни действия Google счита, че са против правилата за уебмастъри.

Той допълни, че със сигурност алгоритмите ще минат през тези линкове, ще направят всичко възможно, за да разберат какво се случва и ще се опитат да ги игнорират. Но ако спам екипът мине през тях, той също ще заключи, че нещо не е наред.

Как Google класира набор от резултати с ранкинг сигнали?

Във втората част от подкаста Search Off The Record Gary Illyes от Google обяснява как Google извършва класирането. Накратко, той споделя, че първата стъпка е Google да съкрати страници, които могат да се класират по конкретна заявка на кратък списък от около 1000 страници, например. След това Google прилага ранкинг сигналите или както Гари ги нарича “magic signals” към този съкратен списък и именно тук се случва магията, наречена класиране в Google.

В подкаста Гари обяснява изключително интересни неща, свързани с това как Google съкращава списъка и какви методи използва, за да класира страниците при дадено търсене в Google. А целия подкаст можете да чуете тук.

Google иска да намери основния език на дадена страница

John Mueller беше попитан в Twitter дали може да се хоства многоезично съдържание на една и съща платформа в една и съща папка на блога. Като пример беше дадено, че става въпрос за 10 статии на английски и 3 статии на испански, всяка от тях е уникално съдържание – различни статии на различни URL адреси.

В отговор Джон каза, че няма проблем, тъй като Google се опитва да намери основния език на страницата, а какво се поставя на различните страници зависи изцяло от собственика на сайта. Но в друго подобно запитване Джон посъветва да се избягва ситуация, в която на една страница да има няколко езикови версии на едно и също съдържание.

Туит, в който John Mueller споделя съвет, че трябва да се избягва поставянето на различни езикови версии на едно и също съдържание в една страница

Нова опция в Google за директно кандидатстване към Job Posting Schema

Google добави ново свойство към схемата за публикуване на обяви за работа, което носи името directApply. То представлява метод, който позволява на потребителите, при търсене в Google на обяви за работа, да спестят няколко стъпки при кандидатстване по ваша публикувана обява.

Google сподели, че това не е задължително свойство, което трябва да добавите при публикуване на обява, но е полезно, тъй като улеснява процеса по кандидатстване за работа.

В допълнение Google каза, че ще има нови правила на Google Search Editorial Content при обявите за работа. Новата политика влиза октомври 2021 година и има за цел да подобри качеството на резултатите от дадено търсене и да разработи нови функционалности.

схема на кандидатстване по обява при търсене в Google
Схема на кандидатстване по обява при търсене в Google

Магазините за електронна търговия на GoDaddy вече се интегрират с Google Product Inventory

Google все повече и повече набляга на функциите за пазаруване, което не е никаква изненада. Google се интегрира с Shopify и други платформи, а през месец юли обяви интеграцията с клиенти на онлайн магазините GoDaddy.

Google приветства клиентите на магазините за електронна търговия на GoDaddy и сподели, че те ще могат лесно да интегрират своя продуктов инвертар в Google без излишни разходи. Това означава, че търговците от GoDaddy ще могат лесно да бъдат откривани в Search, Shopping, Image Search и YouTube само с няколко клика.

Google Search Console вече свързва проблемите с AMP Page Experience към ръководството на Page Experience

Този месец Google направи промяна в Page Experience отчета на Google Search Console. Целта е да насочи разработчиците да коригират грешки в AMP страниците при проблеми с Page Experience извън Google Search Console.

Google: Ние игнорираме PDF файловете за Core Web Vitals и Mobile Friendliness

В Twitter John Mueller от Google сподели, че когато става въпрос за PDF файлове във вашия сайт, то няма от какво да се притеснявате относно резултатите в Core Web Vitals или дали те са mobile friendly.

Core Web Vitals - PDF файлове
PDF Core Web Vitals

Google: Линковете от форуми не работят за SEO

На въпросът дали линкове, взети от форуми, работят за целите на SEO оптимизацията, John Mueller от Google каза категорични не.

Google споделя отговори на някои често задавани въпроси относно показването на новини в Google News

Danny Sullivan от Google сподели статия, в която отговаря на едни от най-често задаваните въпроси относно показването на новините в Google News. Въпросите, на които можете да откриете отговори, са:

  • Къде в Google се показват новините?
  • Има ли право моят сайт да се показва на съответните места?
  • Как да разбера дали сайтът ми се показва?
  • Има ли нещо, което мога да направя, за да подобря видимостта на сайта си?
  • Следя всички съвети на Google. Защо все още сайтът ми не се показва в Google News и в Google Search?

Google с нов начин за активиране на видео ключови моменти при търсене

Google официално обяви, че вече поддържа SeekToAction за видеоклипове на вашия сайт, така че може да го използвате, за да споделяте ключови моменти (времеви маркери), които Google показва за видеа при дадено търсене.

Core Update може да окаже влияние върху някои функционалности

John Mueller беше попитан дали Core Update може да доведе до по-често или по-малко показване на резултати от секцията “Хората питат също” (People Also Ask). В отговор Джон каза, че това е напълно възможно, както се случва с богатите резултати и с featured snippets.

Той допълни, че с идването на Core Update се променят някои неща в основните алгоритми, което може да доведе до различна комбинация от елементи, които Google показва в резултатите от търсене. Но, също така, е нормално да се наблюдава вариране.

Google: Core Update може да окаже влияние върху някои функционалности
Google SEO office-hours Hangout

Google илюстрира причините за различните спадове на органичния трафик

Daniel Waisberg от Google сподели изключително интересна публикация за това как Google би категоризирал типовете или причините за спадове на органичния трафик.

Категориите включват:

  • технически проблеми на ниво сайт
  • технически проблеми на ниво страница
  • ръчни действия
  • промени в алгоритъма
  • сезонност
  • прости грешки при отчитането

графика на Google с основни причини за спад на органичния трафик
Графика на Google с основни причини за спад на органичния трафик

Google публикува ограничения на операторите за търсене, включително ограничения за извличане на данни от Google

Gary Illyes и Lizzi Harvey публикуваха нов документ за помощ на разработчиците, в който се прави преглед на операторите за търсене в Google. Тази документация е фокусирана върху това какво SEO специалистите трябва да знаят по отношение на тези ограничения на операторите за търсене в Google.

Gary Illyes от Google заяви, че сигналите за пренасочване се придържат към целевия URL адрес след една година

В Twitter Gary Illyes сподели, че трябва да запазите пренасочването за една година за целите на търсене в Google. Ако успеете да го направите, всички сигнали от оригиналната страница А ще бъдат прехвърлени към целевата страница B и ще останат там. Гари допълни, че е добре, ако можете, да ги запазите за неопределено време за вашите потребители.

Google споделя най-добрите практики за целите на SEO за страници с оферти

Alan Kent от екипа на Google Search Relations публикува в блога на Google най-добрите практики към момента за създаване на страници с оферти, които работят добре за Google Search. Това, което посъветва, е:

  • създаване на страница, посветена на Black Friday;
  • повторно използване на един и същ URL адрес всяка година;
  • създаване на страниците по-рано, така че Google да може да ги индексира;
  • следване на стандартните най-добри SEO практики;
  • линкване от вашата homepage към страницата с оферти;
  • добавяне на изображения с високо качество.

Някои файлови разширения могат да объркат търсенето в Google

От техническа гледна точка и за целите на класирането, когато става въпрос за използване на файлово разширение в URL-ите, няма значение кое от тях използвате. Независимо дала избирате да използвате .PHP, .HTML, .ASP и т.н.- няма никакво значение.

Но в случай, че използвате файлово разширение, базирано на изображение, за уебстраница, то това може да обърка Google Search за определен период от време. Именно това потвърди и John Mueller в отговор на въпрос в Twitter.

Туит- отговор на John Mueller от Google, който потвърждава, че някои файлови разширения могат да объркат търсенето в Google.
File extension Google Search

Google показва кои ранкинг фактори са довели до класирането на дадена страница

Google въвежда нова функция, с която казва на потребителите, които търсят и на SEO специалистите кои са факторите, които оказват най-голямо влияние при класирането. Google прави това, защото смята, че както помага на него да реши дали даден резултат е релевантен, така тези фактори могат да помогнат и на потребителите да решат кой резултат е полезен за тях. Най-важните ранкинг фактори за Google са:

  • съответстващи ключови думи;
  • свързани термини – термини, които са свързани с думи от заявката;
  • разглеждане на линковете – когато други страници линкват към страница, използваща подобни на заявката ви думи, Google смята, че тази страница може би е релевантна на вашето търсене;
  • локална релевантност – Google използва и фактори като езика, на който търсите, вашата държава и местоположение.

Google премахва soft 404 класификатор, за да отстрани някои грешки при деиндексиране

По време на Google SEO office-hours hangout John Mueller сподели, че екипът на Google Search е премахнал класификатор, който са използвали за определяне на soft 404. Той допълни, че са забелязали няколко такива отчета и са получили отзиви за деиндексиране на страници. Джон смята, че това е и една от причините да премахнат един класификатор, така че в следващите дни или седмици би трябвало да се види спад на страници soft 404.

Google уточни, че FAQ маркировката трябва да е видима на страницата, дори и при разширяемите секции

През месец юли Google актуализира наръчника за структурирани данни за FAQ. Това, което сподели, е, че цялото съдържание на често задаваните въпроси трябва да бъде видимо за потребителя на изходната страница. Към това Google допълни, че съдържанието е добре да бъде в разширяемите секции.

Примери на Google за видимостта на съдържанието, което е част от често задавани въпроси
FAQ markup visible on the page

Актуализацията на Google Link Spam е тук

Google сподели, че пуска нова актуализация на алгоритъма за търсене, наречена Link Spam Update. Целта на актуализацията е по-ефективно да идентифицира и унищожава спам линковете на различни езици.

Google: Не е необходимо да преминавате от Rel Nofollow към Rel Sponsored

Във връзка с новата актуализация Link Spam Update, в Twitter се появиха много въпроси относно това дали трябва да се променят линковете от rel=nofollow на rel=sponsored. На един такъв въпрос John Mueller отговори, че няма промяна в ръководствата на Google, което означава, че не е необходимо да се променят. И все пак си остава това, че е препоръчително да предоставите на Google по-прецизна класификация на линковете.

Google: Локализираната версия на вашия уебсайт получава собствени сигнали

Google сподели, че всяка версия на сайта получава свои собствени сигнали. Като пример ще дадем въпрос, който се появи в Twitter. Той се отнася за английска версия на сайт, която е от години, като сайтът следва да се разшири и във Франция. За целта се е създал поддомейн или подпапка за френските потребители.

Въпросът, който се отправи към Google, е дали сигналите от английската версия преминават към френската версия на сайта? В отговор Gary Illyes от Google потвърди, че френската версия ще получи свои собствени сигнали.

Премахнати са насоките за хостване на няколко проверки на факти за една страница

Google направи промяна в указанията за проверка на факти. Това, което Google каза е, че дадена страница трябва да има само един елемент ClaimReview, за да отговаря на условията за един богат резултат от проверката на факти.

google search
Източник на снимка: Pixabay

Google обхожда Non-HTTPS URL адреси

В Twitter John Mueller потвърди, че Google може да обхожда и URL адреси, които не са HTTPS.

Туит с отговор на John Mueller

Туит- John Mueller потвърждава, че Google обхожда Non-HTTPS domains

Подобни статии