Какво е CONTENT MARKETING STRATEGY?

Маркетингът със съдържание е стратегически маркетингов подход, фокусиран върху създаването и разпространението на ценно, релевантно и регулярно публикувано съдържание за привличане и задържане на ясно дефинирана аудитория и генериране на реализации под формата на продажби, абонаменти, запитвания и др.

Content Marketing

Защо е необходима

CONTENT MARKETING STRATEGY?

Защото именно чрез нея ще дефинираме ясно ситуациите, в които се намира Вашият бизнес онлайн, аудиторията с какви характеристики може да таргетира, чрез съдържанието си, кои са най-подходящите формати очаквани от тази аудитория (респективно и Гугъл), както и как да се оформи информационната архитектура на уебсайта на Вашия бизнес.

По-конкретно, има три основни причини, поради които компаниите използват маркетинг на съдържанието онлайн:
• Повишени продажби
• Намаляване на разходите
• По-добри клиенти, които имат по-голяма лоялност

Какво представлява контент маркетинг стратегията

или вашият марктингов план за развитие

Съдържанието в уеб днес е всичко!

На основата на добре създадената контент маркетинг стратегия лежи до голяма степен и успешната SEO стратегия. Алгоритмите на търсачките се фокусират все повече върху поведението на потребителите при търсене, възможностите да “предвиждат” какво точно търси потребителят по дадена фраза и съответно правилното калкулиране на релевантността на съдържанието по страниците на Вашия сайт.


  • Накратко, content marketing стратегията е част от вашия маркетингов план и развитие, който се отнася до управлението на почти всякакви публикации онлайн, които създавате и разпространявате – текстови, аудио, визуални, интерактивни и др.

    Може би сте чували колко важно е създаването на съдържание, но без да има добре планирана цел то губи своя смисъл. Когато ние от Серпакт разработваме стратегия за съдържанието, има няколко ключови неща, които винаги взимаме предвид:

  • • Проучваме внимателно нишовите ключови думи и фрази – от фокусни до смислово свързани и по-генерални фрази.
    • За кого ще създаваме съдържание – коя е Вашата аудитория?
    • Проблемът, който ще решим, чрез съдържание, на тази аудитория
    • С какво ще бъде уникално съдържанието?
    • Какви формати ще използваме?
    • Къде ще бъде публикувано в цялостната структура на уебсайта?
    • Каналите, по които ще бъде промотирано?
    • Как ще бъдат измерени резултатите?

СЪДЪРЖАНИЕТО В НАСТОЯЩЕТО И БЪДЕЩЕТО НА МАРКЕТИНГА

За разлика от повечето компании, тези с добре изградена контент маркетинг стратегия се забелязват и оценяват високо от аудиторията си. Защо? Защото качествената стратегия прави така, че Вашата аудитория да Ви помни и да се връща към страниците на Вашия уебсайт създавайки чувството за лоялност.

Много компании днес предоставят съдържание под различни форми – по страниците на сайтовете им, чрез имейли, чрез социалните мрежи, но разликата между тях и тези с добре изградена стратегия от релевантно, полезно и качествено съдържание е именно в по-добрата честота на реализациите, по-добре изграденият бранд и лоялността на техните клиенти.

КАКВИ ДОКУМЕНТИ СЪДЪРЖА CONTENT MARKETING СТРАТЕГИЯ

  • 1. Проучване и анализ на ключови думи – създаване на семантично ядро

    a. Ще разгледаме по кои думи сте класирани към момента, ако вече имате уебсайт
    b. Ще генерираме нови думи на базата на детайлно проучване на Вашата ниша онлайн.
    c. Ще съобразим тези думи с Вашите услуги и продукти
    d. Ще направим специален семантичен анализ на ключовите думи, където ще допълним основните фокусни думи със свързани думи, по-генерични фрази, същности, co-occurrence фрази co-citations.
    e. Ще групираме думите според определени класификатори – цвят, обем, форма, размери, сезонност, периодичност и много други.

  • 2. Keyword Mapping & Content Plan документ
    На база на създадения документ с ключови думи ще изградим информационна архитектура на Вашия уебсайт и ще свържем семантичното ядро и неговите под-ядра с най-точните страници или ще предложим създаването на такива. Ще подадем най-добрите формати, кога и с каква честота да се създава съдържанието, от кого, какви заглавия, описания, призиви към действие, основни теми и под теми, съпътствани от ключови думи, канали за промотиране, сегменти от аудиторията, в коя част от пътя на клиента по страниците Ви се намира, коя заложена цел реализира, какви са метриките на всяко съдържание.
  • 3. Content Marketing Стратегия документ
    Документ, който дава ясна представа за бизнес ситуацията, в която се намира компанията Ви онлайн, кой е нашият идеален клиент (buyer persona), какви са характеристиките на бранда и как ще бъдат имплементирани в създаваното съдържание, какъв ще бъде пътят на клиента / customer journey map/, какви проблеми има аудиторията Ви, какви цели ще бъдат заложени и кои са най-подходящите формати съдържание за тяхното реализиране /т.нар създаване на матрица на съдържанието/.
  • 4. Проучване на конкуренцията
    С какво съдържание разполага тя, какви ключови думи таргетира, как оптимизира съдържанието си, каква информационна архитектура е създала, как привлича линкове и какви линкове, как налага бранда си и какви канали използва за промотиране.