Какво е ON-PAGE SEO ТЕХНИЧЕСКИ АНАЛИЗ ?
SEO Анализът на вашия уеб сайт е много важен, за да разберете актуалното му състояние. Анализът е разделен на няколко процеса, като основните са структурната информация, скоростта, On-Page състояние, Off-Page състояние, дизайн, usability (колко е лесен за употреба), вътрешни връзки, класиране по ключови думи и входящи връзки към уеб сайта ви, като за тях се прави анализ за всяка такава.

Защо е необходим
SEO АНАЛИЗА?
Анализът е разделен на няколко процеса, като основните са структурната информация, скоростта, On-Page състояние, Off-Page състояние, дизайн, usability (колко е лесен за употреба), вътрешни връзки, класиране по ключови думи и входящи връзки към уеб сайта ви, като за тях се прави анализ за всяка такава.
Скоростта е от значение
Може да проследите на изображенията, каква скорост трябва да има уеб сайтът ви за мобилна версия, като това зависи от няколко фактора:
- Давайте предимство на видимото съдържание.
- Избягвайте пренасочвания от целевите страници.
- Минимизирайте HTML кода на страницата.
- Минимизирайте JavaScript кода на страницата.
- Намалете времето на реакция на сървъра.
- Оптимизирайте големината на изображенията.
- Минимизирайте CSS кода на уеб сайта ви.
- Премахнете блокиращите JavaScript и CSS.
- Възползвайте се от кеширането на браузъра.
- Активирайте компресирането не уеб сайта.
Usability – лесен за навигация уеб сайт!
Трябва да знаете, че е важно вашият уеб сайт да бъде лесен за използване, да може дори потребител без голям опит да намери това, което търси:
- Избягвайте скриващите съдържанието заставки.
- Избягване на приставките за браузъри.
- Използвайте четливи размери на шрифта.
- Конфигуриране на респонсив или мобилен дизайн.
- Тествайте рамките на прозореца.
- Анализирайте целевите зони за докосване.
- Помислете за call to action бутони.
- Внимавайте с навигационните бутони.
- Редактирайте близките или застъпващите се зони.
- Тествайте под всички устройства и браузъри.
Цялостно маркиране на уеб сайта по стандарт на Google – schema.org!
Може да проследите как трябва да изглежда уеб сайта ви в момента, като маркировка по schema.org на Google, това е изключително важен фактор, за да може уеб сайтът Ви да се чете правилно от Google и да може подобри шансовете му за класиране.Основните маркирания на една страница, би трябвало да съдържат:
- • Organization – описва фирмата
- • LocalBusiness – маркира сайта като локален бизнес
- • WebSite – описва целия уеб сайт
- • Breadcrumps – описва пътищата в уеб сайта
- • Product – описва продуктите
- • Aggregate Rating – показва звездите (оценките)
- • Article – описва публикациите
Комбиниран анализ на уеб сайта – On-Page плюс Off-Page!
Важно за един сайт е да бъде правилно анализиран от към On-Page и Off-Page, за да може да се създаде правилна картина за актуалното му състояние. Данните от тези параметри се използват в последствие като нужни корекции за всеки уеб сайт.Основните On-Page и Off-Page анализи, би трябвало да съдържат:
- • Входящите линкове и изходящите линкове.
- • Вътрешните линкове и съдържанието.
- • Преглед на H1, H2, H3 тагове и заглавията.
- • Проучване на мета описанията и Robots.txt.
- • Meta robots tag и HTTP status code.
- • XML Sitemap и RSS feed
- • www. / non-www. и Error 404 page.
- • URL addresses и rel=canonical
- • SEO класиране и Broken links
- • Снимки – заглавия, описания и алтернативни тагове
- • Бутони за споделяне и Социална ангажираност.
- • Доверие и авторитет – Domain Authority.
Анализ на съдържанието
Анализът на съдържанието е елемент от цялостния SEО одит на един уебсайт, който не бива да бъде подценяван. В основата на една наистина успешна стратегия в оптимизацията за търсачки, е именно самото съдържание.
Този вид анализ може да бъде приложен в 2 случая – ако вече имате съдържание или предстои да се създаде такава стратегия за вас. Той включва следните важни елементи:
- • Детайлен анализ на ключовите думи във Вашата бизнес ниша или анализ и проучване, ако все още нямате такъв анализ.
- • Създаване на информационна архитектура на уебсайта Ви или преглед на съществуващата такава.
- • Анализ на основните метрики за производителност и успех на стратегията Ви за съдържание: брандинг, социална ангажираност, генериране на продажби, степен на отпадане, време прекарано по страниците на сайта, уникален преглед на страници, нови посетители, завръщащи се посетители и клиенти, привличане на линкове, време прекарано по страниците на сайта.
- • Създаване на стратегия за съдържание и матрица – те ще Ви ориентират какво съдържание ще се създава, в какъв формат и за какъв вид аудитория, както и с какви цели.
- • Семантичен анализ на текст, съгласно семантичните фактори, по които Google калкулира оценка на Вашето съдържание.
- • Оn-page content оптимизация на страниците на сайта.
- • Проследяване за и имплементиране на най-добрите практики за съдържание, изисквани от Google.
- • Анализ на Вашата конкуренция в органичните резултати
Анализ на линк профил на Вашия сайт
Анализът на линк профила на уебсайт включва пълен преглед и оценка на линковете и домейните с линк към Вашия сайт. Той включва в себе си комплекс от процеси, които се извършват, както с помощта на софтуер, така и ръчно от нашите специалисти.
Основната цел на анализа е да се провери авторитетността на домейните, качеството и тяхната релевантност. От особено значение тук е да подчертаем, че в Серпакт обръщаме особено внимание на качеството на линковете и тяхната семантичната релевантност, а не толкова на количеството. Не на последно място за нас е важна и репутацията на домейна, от който Вашият уебсайт получава линк, както дори и неговия линк профил.
В хода на анализа ще обърнем внимание на редица фактори, които определят качеството на линковете в профила на уебсайта ви като:
• Съотношение брой линкове и домейни
• IP адреси на домейните в линк профила
• Видове входящи линкове
• Dofollow & Nofollow линкове
• Анализ на анкор текстове
• Семантика, тематичност и линкове
• Географско разпределение на линковете
• Степен на нарастване на линковете
• Изгубени линкове
• Счупени линкове
• Токсични линкове
• Дати на поява и изчезване на линкове
• Свежест на линковете
• Тренд на съответствие между появяващи се и изчезващи линкове
• Много други- Като резултат от нашата работа, ще получите подробен репорт, в който ще бъдат представени и анализирани резултатите за Вашия уебсайт ръчно и индивидуално. Към тях ще има обяснение и на всяко понятие, което сме използвали в хода на анализа.
При по-нататъшна работа със Серпакт ще получите и стратегия за изграждане на линкове, която в повечето случаи е обвързана с Вашата стратегия за съдържание и работа с информационната архитектура на уебсайта Ви.
Често задавани въпроси
- За кого е предназначен? За малки, средни и големи бизнеси, както и всички собственици на уебсайтове, които имат SEO проблеми като спад на трафик, видимост в Google или позиции по кл. Фрази.
- Как се извършва?Ръчно и с помощта на инструменти. В Серпакт никога не се доверяваме само на софтуерни инструменти, а голяма част от анализа осъществяваме ръчно.
- Какво ще получа?Подробен документ с информация за текущото състояние на Вашия уебсайт под формата на проблеми на техническо ниво, ниво съдържание и популярност.
- Какво следва след това?По Ваше желание можем да изготвим документ-задание за начините на разрешаване на проблемите, които сме открили по Вашия уебсайт, или да Ви изготвим оферта за съвместна работа с нас за отстраняването им.
- Може ли да пропусна тази услуга и да оптимизирам уебсайта си директно?Не е желателно да се пропуска, защото е възможно по уебсайта да има фундаментални проблеми, които пречат на Google да “вижда” правилно съдържанието ви или изобщо да го достъпва. Освен това, възможно е да има и проблеми с потребителско преживяване или популярността на сайта.