SEO анализ

SEO Анализът на вашия уебсайт е много важен, за да разберете актуалното му състояние. Анализът е разделен на няколко основни процеса:

  • структурната информация
  • скоростта
  • On-Page състояние
  • Off-Page състояние
  • дизайн
  • usability (колко е лесен за употреба)
  • вътрешни връзки
  • класиране по ключови думи
  • входящи връзки към уебсайта ви, като при тях се прави анализ за всяка такава.
Заявете услуга
SEO анализ

Защо е необходим SEO анализът?

SEO Анализът на вашия уебсайт е много важен, за да разберете актуалното му състояние.

Анализът е разделен на няколко основни процеса:

  • структурната информация
  • скоростта
  • On-Page състояние
  • Off-Page състояние
  • дизайн
  • usability (колко е лесен за употреба)
  • вътрешни връзки
  • класиране по ключови думи
  • входящи връзки към уебсайта ви, като при тях се прави анализ за всяка такава.

Скоростта е от значение

В изображенията по-долу може да проверите каква скорост трябва да има мобилната версия на уебсайтът ви. Скоростта ѝ зависи от различни фактори.

Съществуват някои добри практики и съвети:

  • Давайте предимство на видимото съдържание.
  • Избягвайте пренасочвания от целевите страници.
  • Минимизирайте HTML кода на страницата.
  • Минимизирайте JavaScript кода на страницата.
  • Намалете времето на реакция на сървъра.
  • Оптимизирайте големината на изображенията.
  • Минимизирайте CSS кода на уебсайта ви.
  • Премахнете блокиращите JavaScript и CSS.
  • Възползвайте се от кеширането на браузъра.
  • Активирайте компресирането на уебсайта.
Page Speed
mobile usability testing lead

Usability – лесен за навигация уебсайт!

Трябва да знаете, че е важно вашият уебсайт да бъде лесен за използване за да може дори потребител без голям опит да намери това, което търси.

Ето и някои от нашите съвети:

  • Избягвайте скриващите съдържанието заставки.
  • Избягване на приставките за браузъри.
  • Използвайте четливи размери на шрифта.
  • Конфигуриране на респонсив или мобилен дизайн.
  • Тествайте рамките на прозореца.
  • Анализирайте целевите зони за докосване.
  • Помислете за call to action бутони.
  • Внимавайте с навигационните бутони.
  • Редактирайте близките или застъпващите се зони.
  • Тествайте под всички устройства и браузъри.

Цялостно маркиране на уебсайта по стандарт на Google – schema.org

Може да проследите как трябва да изглежда уебсайта ви в момента като маркировка по schema.org на Google. Това е изключително важен фактор, за да може сайтът ви да се чете правилно от Google и да може подобри шансовете му за класиране.

Основните маркирания на една страница би трябвало да съдържат няколко неща:

  • Logo (Organization) – описва фирмата
  • LocalBusiness – маркира сайта като локален бизнес
  • Sitelinks search box (WebSite) – описва търсачката и целия уебсайт
  • Breadcrumps – описва пътищата в уебсайта
  • Product – описва продуктите
  • Article – описва публикациите

Комбиниран анализ на уебсайта – On-Page + Off-Page

Важно за един сайт е да бъде правилно анализиран откъм On-Page и Off-Page, за да може да се създаде правилна картина за актуалното му състояние. Данните от тези параметри се използват впоследствие като нужни корекции за всеки уебсайт.

Има някои основни елементи, които On-Page и Off-Page анализите би трябвало да съдържат:

1
Входящите линкове и изходящите линкове.
2
Вътрешните линкове и съдържанието
3
Преглед на H1, H2, H3 тагове и заглавията.
4
Проучване на мета описанията и Robots.txt.
5
Meta robots tag и HTTP status code.
6
XML Sitemap и RSS feed.
7
www. / non-www. и Error 404 page
8
URL addresses и rel=canonical.
9
SEO класиране и Broken links
10
Снимки – заглавия, описания и алтернативни тагове
11
Бутони за споделяне и Социална ангажираност.
12
Доверие и авторитет – Domain Authority.

Анализ на съдържанието

Анализът на съдържанието е елемент от цялостния SEО одит на един уебсайт, който не бива да бъде подценяван. В основата на една наистина успешна стратегия в оптимизацията за търсачки, е именно самото съдържание.

Този вид анализ може да бъде приложен в 2 случая – ако вече имате съдържание, или предстои да се създаде такава стратегия за вас.

Той включва следните важни елементи:

  • Детайлен анализ на ключовите думи във вашата бизнес ниша или анализ и проучване, ако все още нямате такъв анализ.
  • Създаване на информационна архитектура на уебсайта ви или преглед на съществуващата такава.
  • Анализ на основните метрики за производителност и успех на стратегията ви за съдържание:
  • брандинг
  • социална ангажираност
  • генериране на продажби
  • степен на отпадане
  • време прекарано по страниците на сайта
  • уникален преглед на страници
  • нови посетители
  • завръщащи се посетители и клиенти,
  • привличане на линкове
  • време прекарано по страниците на сайта.
  • Създаване на стратегия за съдържание и матрица – те ще ви ориентират какво съдържание ще се създава, в какъв формат и за какъв вид аудитория, както и с какви цели.
  • Семантичен анализ на текст, съгласно семантичните фактори, по които Google калкулира оценка на вашето съдържание.
  • On-Page content оптимизация на страниците на сайта.
  • Проследяване за и имплементиране на най-добрите практики за съдържание, изисквани от Google.
  • Анализ на конкуренцията ви в органичните резултати

Анализ на линк профил на вашия сайт

Анализът на линк профила на уебсайт включва пълен преглед и оценка на линковете и домейните с линк към вашия сайт. Той включва в себе си комплекс от процеси, които се извършват както с помощта на софтуер, така и ръчно от нашите специалисти.

Основната цел на анализа е да се провери авторитетността на домейните, качеството и тяхната релевантност.

От особено значение тук е да подчертаем, че в Serpact обръщаме особено внимание на качеството на линковете и тяхната семантичната релевантност, а не толкова на количеството. Не на последно място, за нас е важна и репутацията на домейна, от който вашият уебсайт получава линк, както дори и неговия линк профил.

В хода на анализа ще обърнем внимание на редица фактори, които определят качеството на линковете в профила на уебсайта ви.

Някои от тях са следните:

  • Съотношение брой линкове и домейни
  • IP адреси на домейните в линк профила
  • Видове входящи линкове
  • Dofollow & Nofollow линкове
  • Анализ на анкор текстове
  • Семантика, тематичност и линкове
  • Географско разпределение на линковете
  • Степен на нарастване на линковете
  • Изгубени линкове
  • Счупени линкове
  • Токсични линкове
  • Дати на поява и изчезване на линкове
  • Свежест на линковете
  • Тренд на съответствие между появяващи се и изчезващи линкове
  • Много други

Като резултат от нашата работа, ще получите подробен репорт, в който ще бъдат представени и анализирани резултатите за вашия уебсайт ръчно и индивидуално. Към тях ще има обяснение и на всяко понятие, което сме използвали в хода на анализа.
При по-нататъшна работа със Serpact ще получите и стратегия за изграждане на линкове. В повечето случаи тя е обвързана с вашата стратегия за съдържание и работа с информационната архитектура на уебсайта ви.

faqicon

Често задавани въпроси

  • За малки, средни и големи бизнеси, както и всички собственици на уебсайтове, които имат SEO проблеми като спад на трафик, видимост в Google или позиции по ключови фрази.

  • Ръчно и с помощта на инструменти. В Serpact никога не се доверяваме само на софтуерни инструменти, а голяма част от анализа осъществяваме ръчно.

  • Ще получите подробен репорт, в който ще представим анализ на резултатите за вашия уебсайт. В документа ще включим пояснение към всяко понятие, всеки открит казус и защо изпълнението на този казус е важен от SEO гледна точка.

  • Не е желателно да се пропуска, защото е възможно по уебсайта да има фундаментални проблеми, които пречат на Google да “вижда” правилно съдържанието ви или изобщо да го достъпва. Освен това, възможно е да има и проблеми с потребителско преживяване или популярността на сайта.

Какво следва след SEO Анализа?

По ваше желание можем да изготвим документ-задание за начините на разрешаване на проблемите, които сме открили по вашия уебсайт, или да ви изготвим оферта за съвместна работа с нас за отстраняването им.

Клиенти

btv bulgaria logo.svg
zora sm
logodsk
econt logo
logo scala
logo tavex inverse print
logo 24 tschasa
acronis.svg
modeshift logo
cloudsigma logo 1
strypes logo
royal canin logo.svg
knight block

Нуждаете се от SEO услуга?