АПОГЕЙ 99 – 1700% повече импресии и 600% повече кликове към правилната версия на сайта
съчетана с редизайн и преминаване към нова платформа
Увеличение на импресиитеНад 1700%
Над 600%
Апогей 99 е българска компания, създадена през 1991 г. с предмет на дейност внос и дистрибуция на хладилна и климатична техника, резервни части за битови и промишлени електроуреди, бойлери, инфрачервено и конвекторно отопление, ел. материали и др.
Фирмата предлага над 100 000 артикула на топ производители от Италия, Швейцария, Германия, Китай, Полша, Турция и др.
Апогей 99 оперира в над 7 европейски държави и е една от водещите фирми на българския пазар за хладилна и климатична техника.
Предизвикателство
Компанията се свърза с нас за съдействие за миграция на онлайн магазина apogee99.com.
Основните предизвикателства бяха следните:
- Смесено съдържание: Дълго време сайтът е разполагал само с HTTP версия. HTTPS е била добавена едва през последната година преди миграцията. В резултат Google беше индексирал предимно HTTP версиите на страниците. Казусът на сайта и е в грешно зададени canonical тагове, водещи към HTTP версията на сайта вместо към HTTPS, на която се е зареждал реално. Отделно HTTP версията е редиректвала към HTTPS, което създава порочен кръг за ботовете.
- Миграция между платформи: Сайтът беше на Zen Cart и клиентът планираше миграция към custom платформа.
- Редизайн на сайта: Новият демо сайт включва изцяло нов дизайн и структура. Това увеличава риска от загуба на вече съществуващи SEO настройки и органичен трафик.
- Индексиране на новия сайт: Тъй като Google е индексирал предимно HTTP страниците, беше важно да се гарантира бързо и коректно преиндексиране на HTTPS страниците след миграцията.
В тази ситуация съществуваше потенциален риск информацията от стария сайт да не се прехвърли правилно в новия.
Задачи и стъпки
За да проведем успешно процеса на миграция, трябваше да изпълним няколко важни задачи.
1. Технически одит на текущия сайт и препоръки за технически задачи преди миграция
Първата стъпка беше да направим одит на текущия сайт. Това ни помогна да открием пропуски в страниците, които в момента бяха предлагани на Google.
Открихме няколко проблема, които бяха важни за разрешаване преди миграцията:
- Страници със статус 4XX – чрез поправяне на страниците с вътрешни грешки елиминирахме възможността те да бъдат прехвърлени и в новия сайт.
- Canonical тагове – установихме, че и http, и https версиите на страниците имат self canonical, което довеждаше до това основната индексирана версия да е http версията, както и до дублирано съдържание. За да не създадем излишни преиндексации преди миграцията решихме този проблем да се поправи веднага след миграцията като на Http версията бъде поставен каноникал към https версията. Така щяхме да имаме само една основна версия на всяка страница.
- Страници със смесено съдържание, non-SEO friendly адреси, проблеми с мета данните, Schema маркировката и други.
След като дефинирахме основните технически проблеми на сайта, направихме среща с клиента и заедно с него и разработчика на сайта разяснихме проблемите и техния приоритет на изпълнение.
В срещата обсъдихме и друга основна тема, а именно как ще се подходи с пренасочването на сайта – дали старите адреси да бъдат запазени или да се създадат нови. След като установихме, че ще се създадат нови адреси, обсъдихме подробно как точно да се планира процеса, така че да сме сигурни, че няма да има неоткрити страници.
След срещата създадохме файл за улеснение на клиента, в която всяка отделна задача беше описана подробно, заедно с инструкции за изпълнение, приоритет и статус.
2. Технически одит на staging сайта и препоръки по технически задачи
В този етап направихме одит на демо версията на новия сайт.
Отново проверихме за същите грешки като на стария сайт, като тук фокусът беше върху следните въпроси:
- дали сайтът е скрит за Google и другите ботове.
- дали важните задачи, които описахме за текущата версия на сайта, са изпълнени в демо версията на сайта
- дали задачите с по-нисък приоритет са изпълнени.
Това ни позволи да осигурим по-добро техническо състояние на новата версия на сайта, за да може той да възвърне максимално бързо позиционирането си в SERP.
На долната графика може да се проследи постигнатата разликата в кликовете и импресиите, които сайтът получава органично от Google.
3. Мониторинг на задачите
След одита на Staging версията планирахме етапа на мониторинг – продължаващ, повтарящ се процес с клиента.
Актуализирахме задачите и подавахме допълнителна информация към клиента при необходимост за изпълнение на някоя от задачите.
4. Технически одит на новата версия
След миграцията на новия сайт направихме нов пълен технически одит, за да имаме финална картина на техническото състояние на новата, вече лайв, версия.
Проверихме дали при миграцията са спазени всички SEO препоръки – дали сайтът е пуснат за индексация, дали са направени редиректите и т.н.
Допълнително направихме технически мониторинг на изпълнението на най-приоритетните задачи, които бяха предвидени непосредствено след миграцията.
Използвани инструменти
Екипът ни оперира с няколко инструмента в процеса по изпълнение на задачите при миграцията и по-точно в анализа и мониторинга в техническата част на сайта.
Screaming frog
Направихме пълен технически одит на трите версии на сайта като инструментът се използва за пълно сканиране и анализ на техническото SEO състояние на сайта.
Google Search Console
Използвахме GSC, за да видим какви неиндексирани страници има и какви са причините за това, за да ги предотвратим в новия сайт.
Така открихме, че Google индексира предимно HTTP версията на сайта, както и че двете версии (Http и Https) имат каноникал към себе си и съответно създават дублирано съдържание.
Впоследствие, използвахме този инструмент, за да проследим представянето на сайта след миграцията и да проверим дали тя се представя както сме очаквали.
Постигнати резултати
След мигрирането към новия сайт на 20.01.2024 видимостта и органичният трафик към https версията на сайта не само, че се възстановиха, но и се прехвърли трафика от http версията.
След миграцията кликовете и импресиите имат огромен ръст спрямо броя преди миграцията:
При сравнение на последните 3 месеца (15.10.2024 – 14.01.2025 сравнено спрямо 15.10.2023 – 14.01.2024) се вижда, че кликовете са се увеличили повече от 7 пъти, а импресиите – над 18 пъти.
Тук можем да видим какви са били показателите за последния месец преди миграцията и на http версията, която тогава беше основната индексирана.
На следващия скрийншот се виждат и данните за същия период една година след миграцията от новата версия на сайта.
Както се вижда, новата версия има около 15% ръст в кликовете и 4% ръст в импресиите.
От подадените в XML за по-малко от седмица (XML-ът не е подаден в деня на миграцията) се индексират 86% от страниците, както е видно от графиката:
Извод
След миграцията сайтът на Апогей 99 започва да бележи ръст във всички основни показатели – кликове, индексирани странции, трафик. Мониторингът показва, че тези тенденции са устойчиви и проектът се развива повече от успешно.