Банка ДСК: ръст с 16 милиона импресии за 6 месеца
16 милиона импресии за 6 месеца
Ръст на телефонните обажданияот 15 хил. на 54 хил.
от 5,2 млн. до 12,5 млн. показвания
Банка ДСК е една от най-реномираните банки в България.
Тя е създадена през 1951 г. като Държавна Спестовна Каса – единствената депозитна и кредитна институция за банкиране на дребно.
В момента Банка ДСК е собственост на унгарската Банка ОТП – регионален лидер на пазара в Централна и Югоизточна Европа. Обслужва над 2,6 млн. клиенти.
Предизвикателството
Екипът на Банка ДСК се свърза с нас поради проблеми с много неточни локации в Google Maps.
- 286 офиса на Банка ДСК;
- 154 офиса на SGE (Societe Generale Expressbank);
- 1 029 банкомата на Банка ДСК и SGE;
Всички тези 1 469 локации не бяха събрани в един общ акаунт, което бе истинско предизвикателство за екипа ни. Трябваше да се оптимизират локациите им в GBP (Google Business Profile) и да се подобри видимостта им в Google Maps.
Други сериозни казуси
- Липсваща или недостоверна информация.
- Липсващи локации на офиси и ATM (банкомати).
- Съществуващи локации на нефункциониращи офиси и ATM (банкомати).
- Подобрения по техническите аспекти на SEO и по-точно в NAP (Name, Address and Phone Number).
Резултат
Общ ръст с 16 милиона импресии за 6 месеца.
Ръст на телефонните обаждания – от 15 хил. на 54 хил.
Ръст на импресиите в Google Maps /GBP/ – от 5,2 млн. до 12,5 млн. показвания.
Повече за Банка ДСК
- Обслужва над 30 000 клиенти на ден в клоновата си мрежа.
- Обработва 112 разплащания с карта всяка минута.
- Издава над 2 млн. активни банкови карти.
Решения и стратегия
В процеса на работа обработихме и оптимизирахме общо 1 469 локации. Като използвахме наш собствен софтуер: All-in-one data solution.
Стъпка 1: Събрахме информация, относно съществуващи и действащи локации.
Стъпка 2: Създадохме таблици с нужната информация, стриктно по Google Business Profile /GBP/ документация.
Стъпка 3: Импортирахме данните в три различни групи локации.
Стъпка 4: Създадохме всички липсващи локации.
Стъпка 5: Коригирахме всички повтарящи се локации.
Стъпка 6: Обновихме състоянието на всеки обект като стриктно използвахме унификация по NAP (Name Address and Phone Number).
Партньорството в комуникацията с Google в процеса на работа бе изключително предимство за нас.
По време на процеса имахме многократни комуникации с Google и разменихме много имейли, за да изясним някои детайли по подготовката на масовите файлове за импортиране на данни от GBP (Google Business Profile).
Какво постигнахме в цифри
Благодарение на наше собствено софтуерно решение, успяхме да обединим, анализираме и оптимизираме около 1 500 GBP локации в един-единствен изглед.
За целта използвахме RPA (Robotic Processing Automation), както и BigQuery в изграден Performance Marketing инструмент за целите на заданието.
Постигнахме следните резултати:
- Ръст от 3,6 млн. импресии в Google Discover до 11 млн. показвания в Google Business Profile;
- Ръст от 5,2 млн. импресии в Google Maps до 12,5 млн. показвания / Google Business Profile;
- Ръст от 1,5 млн. импресии в Google Organic Search до 6,8 млн. показвания в Google Business Profile;
Общ ръст с 16 милиона импресии за 6 месеца.
- Увеличение на общия брой кликове от 1,01 млн. на 1,31 млн.
- Увеличение на общия брой импресии от 6,24 млн. на 8,12 млн.
- Средна позиция от 6,8 на 5,5 / Google Search Console.
- 106% увеличение на потребителите / Google Analytics.
- 58% увеличение на conversion rate / Google Analytics.
- Ръст от 3,6 млн. до 11 млн. търсения, които не са свързани с бранда.
- Ръст от 15 хил. до 54 хил. повече телефонни обаждания.