Case Study: NasAuto – как индексирахме над 5 млн. страници за 6 месеца
Клиент:
Nas Auto
Услуга:
SEO Optimization
Дата на старт:
Юли, 2018
NasAuto – как индексирахме над 5 млн. страници за 6 месеца
Въведение
В тази публикация разглеждаме case study /реален случай с наш клиент/, който ни дава изводи и ползи – какви методи да използваме в нашата SEO стратегия.
Дейност
Продажба на авточасти, акумулатори, масла и автоаксесоари.
Цел
Подобряване на индексирането, трафика и реализациите.
Техническа част
Първата стъпка при започване на работа по оптимизация на сайта на клиент на SERPACT е OnPage SEO одитът. Одитът е съобразен с указанията на Гугъл за уебмастъри и Google SEO Starter Guide.
Той показва грешките и слабите места и нуждата от поправка на неправилните, липсващи или недобре изградени елементи.
24.04.2018:
Дублирани мета описания на страниците → изпратени са инструкции, как да се поправи
Дублиран заглавен таг → изпратени са инструкции, как да се поправи
Липсваща снимка → https://nasauto.bg/f/logo/……jpg → изпратени са инструкции, как да се поправи
Езикови настройки: <!DOCTYPE html> да стане <!DOCTYPE html><html lang=“bg-BG“ prefix=“og: http://ogp.me/ns#“ class=“no-js“> <head lang=“bg“> <head> → изпратени са инструкции, как да се поправи08.05.2018:
Дублирани мета описания – 162 броя → изпратени са инструкции, как да се поправи
Дублирани заглавия – 78 броя → изпратени са инструкции, как да се поправи
Смесено съдържание: https://nasauto.bg/blog/…. + https://nasauto.bg/… → Има изображения http: в тези страници. Трябва да се замести адресът им с https
Липсващо изображение → изпратени са инструкции, как да се поправи22.05.2018:
Да се поправи robots.txt → изпратени са инструкции, как да се интегрира
Да се сложи sitemap.xml → изпратени са инструкции, как да се конфигурира чрез gzip
https://nasauto.bg/plashtane-static555.html има линк към http картинка в нея → изпратени са инструкции, как да се поправи
Картинки без алт таг → изпратени са инструкции, как да се поправи
Сайтът на NasAuto имаше много технически проблеми. От една страна – много продукти в сайта, които не са подадени коректно на Гугъл за индексиране /лоша комуникация с Гугъл бот/. От друга – технически проблеми в сайта и по продуктите – дублирани заглавия, недобра скорост, липса на структурирани данни чрез възможни за описване: RDF, JSON-LD или микродата и т.н. Някои от тях са посочени по-горе. (Пълен списък по точки, по които правим техническият SEO анализ можете да видите тук.)
Премина се през сериозен процес на проверка и корекция на дублирани заглавия и описания, подобряване на скорост на сайта и вграждане на структурирани данни, за да подадем подредена информация на Гугъл и той по-лесно да „разбере“ сайта.
Структурирани данни
Интегрираха се няколко вида структурирани данни – Local Business, Organization, Product, като Product + Offer интегрирани заедно, са най-важни, когато говорим за оптимизация на онлайн магазин.
Offer
Ето и самите данни за Offer, тествани през Инструмент за тестване на структурирани данни.
Резултати
В крайна сметка постигнахме това:
HTML грешки за отстраняване /в момента/ – 0.
Индексиране
За индексирането на сайта помогнаха 2 неща – добър сайтмап и добро форматиране на съдържанието по указанията на schema.org /структурирани данни/.
За JSON формата писахме по-горе. Структурираните данни помагат на Гугъл да разбере дейността и продукта в интернет -магазина.
Сайтмапът /Sitemap.xml/, поради огромния брой продукти в магазина, беше разпределен на по-малки сайтмапове – по категории /раздели продукти/.
Близо 3 милиона индексирани URL адреса /предимно продукти/.
Индексацията на сайта продължава да нараства, тъй като е нужно време на Гугъл бот да обходи и обработи тези адреси.
Реализации
Най-важната част – каква е ползата от всичко това, ако то не носи трафик и реализации, тоест поръчки и пари?
Води до всичко изброено, разбира се.
Ето малко статистика – 447% нови потребители, 560% ръст в сесиите. Впечатляващо, нали!
Keyword trend е увеличен значително.
Ето и реализациите – или по-конкретно казано – поръчките, за които сме допринесли.
ROAS
(Return on Advertising Spent)
В сравнение с предишния период – Organic Search /макар и втори по сила канал/ има растеж 7 352 %. Той е с по -висока от Google Ads реализация /0,36%/ и е довел до продажби за 10 632 лв за 6- месечен период.
- ROAS (Return of Advertising costs – възвръщаемост на разходите за реклама) е 55%!
- За нов сайт, за работа от период от 6 месеца и в ниша с много висока конкуренция това е значим резултат!
- Ефектът от SEO се отразява с натрупване и изисква известно време, така че тепърва този канал ще се засилва още!
За нас остава удовлетворението от ефективната работа и силният положителен резултат за клиента ни.