NasAuto:
как индексирахме над 5 млн. страници за 6 месеца


В тази публикация разглеждаме case study /реален случай с наш клиент/, който ни дава изводи и ползи – какви методи да използваме в нашата SEO стратегия.

Клиент: NasAuto.

Дейност:

Продажба на авточасти, акумулатори, масла и автоаксесоари.

Цел:

Подобряване на индексирането, трафика и реализациите.

Техническа част

Първата стъпка при започване на работа по оптимизация на сайта на клиент на SERPACT е OnPage SEO одита. Одитът е съобразен  с указанията на Гугъл за уебмастъри и Google SEO Starter Guide.

Той показва грешките и слабите места  и нуждата от поправка на неправилните, липсващи или не добре изградени елементи.

24.04.2018:
Дублирани мета описания на страниците → изпратени са инструкции, как да се поправи
Дублиран заглавен таг → изпратени са инструкции, как да се поправи
Липсваща снимка → https://nasauto.bg/f/logo/……jpg → изпратени са инструкции, как да се поправи
Езикови настойки: <!DOCTYPE html> да стане <!DOCTYPE html><html lang=“bg-BG“ prefix=“og: http://ogp.me/ns#“ class=“no-js“> <head lang=“bg“> <head> → изпратени са инструкции, как да се поправи

08.05.2018:
Дублирани мета описания – 162 броя → изпратени са инструкции, как да се поправи
Дублирани заглавия – 78 броя → изпратени са инструкции, как да се поправи
Смесено съдържание: https://nasauto.bg/blog/…. + https://nasauto.bg/… → Има изображения http: в тези страници. Трябва да се замести адреса им с https
Липсващо изображение → изпратени са инструкции, как да се поправи

22.05.2018:
Да се поправи robots.txt → изпратени са инструкции, как да се интегрира
Да се сложи sitemap.xml → изпратени са инструкции, как да се конфигурира чрез gzip
https://nasauto.bg/plashtane-static555.html има линк към http картинка в нея → изпратени са инструкции, как да се поправи
Картинки без алт таг → изпратени са инструкции, как да се поправи

Сайтът на NasAuto имаше много технически проблеми. От една страна – много продукти в сайта, които не са подадени коректно на Гугъл за индексиране /лоша комуникация с Гугъл бот/. От друга  – технически проблеми в сайта и по продуктите – дублирани заглавия, не добра скорост, липса на структурирани данни чрез възможни за описване: RDF, JSON-LD или микродата и т.н. Някои от тях са посочени по-горе. (Пълен списък по точки, по които правим техническият SEO анализ можете да видите тук.)

Премина се през сериозен процес на проверка и корекция на дублирани заглавия и описания, подобряване на скорост на сайта и вграждане на структурирани данни, за да подадем подредена информация на Гугъл и той по-лесно да „разбере“ сайта.

Структурирани данни

Интегрираха се няколко вида структурирани данни – Local Business, Organization, Product, като Product + Offer интегрирани заедно, са най-важни, когато говорим за оптимизация на онлайн магазин.


Структурирани данни –

Offer

Ето и самите данни за Offer, тествани през Инструмент за тестване на структурирани данни.


Резултати

В крайна сметка постигнахме това:

HTML грешки за отстраняване /в момента/ – 0.


Индексиране

За индексирането на сайта помогнаха 2 неща  – добър сайтмап и добро форматиране на съдържанието по указанията на schema.org /структурирани данни/.

За JSON формата писахме по-горе. Структурираните данни помагат на Гугъл да разбере дейността и продукта в интернет -магазина.

Сайтмапа /Sitemap.xml/, поради огромният брой продукти в магазина, беше разпределен на по-малки сайтмапове  – по категории /раздели продукти/.

Близо 3 милиона индексирани URL адреса /предимно продукти/.


Индексацията на сайта продължава да нараства, тъй като е нужно време на Гугъл бот да обходи и обработи тези адреси.


Реализации

Най-важната част  – каква  е ползата от всичко това, ако то не носи трафик и реализации, тоест поръчки и пари?

Води до всичко изброено, разбира се.

Ето малко статистика – 447% нови потребители, 560% ръст в сесиите. Впечатляващо, нали!


Keyword trend  е увеличен значително.


Ето  и реализациите  – или по-конкретно казано – поръчките, за които сме допринесли.


ROAS

(Return on Advertising Spent)

В сравнение с предишният период  – Organic Search /макар и втори по сила канал/ има растеж 7 352 %. Той е с по -висока от Google Ads реализация /0,36%/  и е  довел до продажби за 10 632 лв за 6 месечен период.

  • ROAS (Return of Advertising costs – възвръщаемост на разходите за реклама) е  55%!
  • За нов сайт, за работа от период от 6 месеца и в ниша с много висока конкуренция това е значим резултат!
  • Ефектът от SEO се отразява с натрупване и изисква известно време, така че тепърва този канал ще се засилва още!

За нас остава удовлетворението от ефективната работа и силният положителен резултат за клиента ни.

X

Настройки на бисквитки

Ние от Serpact се опитваме да осигурим максимално удобни и качествени услуги на посетителите на сайта си. За целта използваме бисквитки – малки текстови файлови съхранявани на Вашите устройства, съобразно Европейския закон за бисквитките. Важно е да отбележим, че те не събират лични данни както се налага от закона.

За какво използваме бисквитките

Ние използваме бисквитките, за да анализираме поведението на потребителите на нашия сайт – какво се харесва, какво не, какво Вие намирате за полезно и какво прескачате. Тези данни използваме за да подобрим въпросното съдържание на сайта си, за да Ви бъдем максимално полезни в бъдеще. Използваме два вида бисквитки – тези на сайта си и такива, генерирани от Google Analytics.

Можете да коригирате всички настройки на бисквитките, като отворите разделa чрез бутона долу вляво. Прочетете повече