Linson Moto

Смяна на основния домейн от MotoEkip.com към LinsonMoto.bg

Клиент: LinsonMoto.bg
Уеб-сайт: linsonmoto.bg
Услуга: Смяна на основния домейн и ребрандиране
Дата на старт: Януари, 2019
Допълнителен разход само за ребрандиране:

  • Радио реклама: 2 100 лв.;
  • Google Ads: 1 800 лв.;
  • Допълнителен SEO разход: 4 200 лв.;
  • Facebook Ads: 2 400 лв.

Сподели:

Въведение

В тази публикация разглеждаме case study /реален случай с наш клиент/, който ни дава изводи и ползи – какви методи да използваме при ребрандиране.

Дейност: LinsonMoto.bg е онлайн магазин с дълга история във офлайн и онлайн пространството. Linson Moto продава чрез онлайн магазин нова и употребявана мото екипировка, моточасти, както и продукти за мотоциклети. Онлайн магазинът се слави с безупречната си репутация на обслужване и коректност през всички тези години.

Цел: След близо 2 години работа с нашия екип, решихме че е настъпил момента за изграждането на по-стабилен бранд, който да се помни и да остава в съзнанието на клиентите на Linson Moto. За целта сме описали какви стъпки предприехме и какво постигнахме с проекта.

Изграждане на план

Започнахме с изграждането на план в който участваха 3-те агенции за дигитален маркетинг – SEO, Google Ads, Facebook Ads, както и екипа на собственика.

В този план си поставихме основни цели:

  • Да запазим максимално трафика към уеб-сайта
  • Да засилим Facebook Ads и Google Ads през периода на адаптация на домейна след миграция в Organic Search
  • Да търсим помощни канали, като радио и телевизия за увеличение на трафика и подбрение на видимоста след ребрандирането

След това в рамките на 3 месеца подготвихме всички рекламни панели и стратегии, за да могат да са готови за 07.01.2019 г. (деня на смяната на домейна).

SEO стратегия

Наложи се да създадем списък със задачи, преди и след смяната на домейна. Това не е цялостна миграция на онлайн магазин, но очакваните загуби при подобни ситуации са около -50% загуба на органичен трафик за първия месец и стаблизиране до -10% за първите 6 месеца. Ето и кратък списък:

  • Да проследим дали смяната на домейна не причинява грешки тип: 404, 403 и 500;
  • Да проследим за redirect chain 301;
  • Да проверим дали изображенията се зареждат от правилните директории;
  • Новия домейн да е на същия хостинг акаунт и да използва едно и също IP като стария домейн;
  • Да генерираме нови адреси за XML Sitemap и да ги планираме за подаване в GSC;
  • Да планираме всички имейли от стария домейн, да пренасочват към новия и да добавим новите имейли в съответните секции в уеб-сайта, защото това е част от т.нар. NAP (name address and phone number стратегия за GMB (Google My Business));
  • Да заменим в базата данни споменавания на бранда Moto Ekip с Linson Moto, но да оставим в страници, които информират за историята на компанията;
  • Да проследим дали някъде няма 302, 307 и 308;

SEO
Google Analytics

В Google Analytics си създадохме кратък списък със задачи:

  • Да сменим на съществуващия акаунт домейна, за да може да запазим информацията и да е по-лесно за сравнение
  • Да правим „бележки“ за всяко важно събитие и всеки канал
  • Да следим на всеки ден органичния трафик за първите 3 месеца
  • Да следим на всяка седмица органичния трафик за остатъчния период от време

Това допринесе изключително много, защото в процеса на проследяване намерихме няколко допълнителни SEO задачи свързани с TTFB и FCL, което наложи и смяна на сървъра в даден момент.

SEO
Google Search Console

В Google Search Console имахме сравнително малко задачи, които могат да се проследят от тук:

  • Създаване на нов акаунт в GSC;
  • Верифициране на новия акаунт;
  • Подаване на новия robots.txt, който бяхме предварително предвидили да не включва стария „Host“ адрес;
  • Подаване на новия XML Sitemap;

Мониторинг след
смяна на домейн

Този мониторинг е изключително важен, защото при определени пропуски, ако се пропусне в базата данни да се реализира промяна на адресите от „motoekip.com“ към „linsonmoto.bg“, ще се образува 301 на вътрешни връзки, а това не е желателно, защото ще се образува internal redirect chain, което ще източи Page Rank. След като направихме тази основна и ключова проверка, направихме и стандартен SEO Технически одит на:

  • URL йерархия на категории
  • Render анализ
  • Crawl бюджет анализ
  • Server Log Files анализ
  • GSC анализ
  • GA анализ / свързани с SEO
  • Страници със статус 4XX
  • Страници със статус 5XX
  • On-pаge SEO */ Robots.txt *
  • XML Sitemap
  • HTML Sitemap
  • RSS / FEED
  • Non www / и със www
  • Предупреждения за HTTP/HTTPS
    Ръководство за миграция от HTTP към HTTPS
  • Страници с rel=”canonical”
  • Страници с няколко canonical URLs
  • Dofollow изходящи връзки
  • Валидатори на HTML / CSS
  • Страници с Frames
  • Проверка за много големи страници
  • Проверка за SEO Friendly URL адреси
  • Динамични URLs
  • Много дълги URLs
  • Редиректи на ниво продукти 301
  • Редиректи на ниво продукти 302
  • Редиректи на ниво категории 301
  • Редиректи на ниво категории 302
  • Редиректи на ниво информационни страници 301
  • Редиректи на ниво информационни страници 302
  • Счупени линкове / връзки
  • Счупени снимки
  • Липсващ alt text на снимки
  • Липсващ Title Tag
  • Дублирани заглавия
  • Много дълги заглавия
  • Липсващи мета описания
  • Дублирани мета описания
  • H1, H2, H3, H4, H5, H6, A, B тагове
  • AMP
  • Structure Data markup
    Ръководство за Structure Data Markup
  • Скорост на зареждане
    Ръководство за оптимизация на скорост на зареждане на уеб-сайт

Резултати
Органичен трафик

След промяната на домейна и малко над 9 (девет) месеца събиране на данни, постигнахме следните резултати:

  • 5.00% спад на Users, от очаквани -20% до – 10%
  • 5.06% спад на New Users, от очаквани -20% до – 10%
  • Стабилизиране на Bounce Rate за онлайн магазин – около 35%

linsonmoto case study data google analytics

Разбира се имаше и няколко критични момента с проекта, които записвахме във вътрешния си CRM, но и в Google Analytics за по-добра уследяемост:

  • Смяна на домейна на 07.01.2019 г.
  • Първи проблем с рендер и скорост, което увеличи времето на TTFB и FCL на 01.02.2019 г.
  • Втори проблем с рендер и скорост, което увеличи времето на TTFB и FCL на 08.02.2019 г. след корекции от предния установен на 01.02.2019 г.
  • Трети критичен проблем с рендер и скорост, което увеличи времето на TTFB и FCL на 05.03.2019 г. след корекции от предния установен на 01.02.2019 г. и 08.02.2019 г.
  • Пускане на реадио реклама, за да може увеличим търсенията по „новия бранд“ и да компенсираме органичния спад с бюджет 700 лв. на месец за 3 месеца – стартирахме на 01.04.2019 г.
  • На 25.05.2019 г. стабилизирахме прилично скоростта, TTFB и FCL, като отстранихме генерално проблема с рендера на страниците;

linsonmoto case study notes google analytics

Резултати продажби

Основната цел на всеки онлайн магазин е Revenue. Все пак за целта, то е свързано с Visibility, органичен трафик и накрая идват продажби, но както ще се убедите не винаги е така, защото дори при минимален спад на посещенията (-5.00%), то ние успяваме да достигнем цели 22.31% ръст на Revenue:

  • Ecommerce Conversion Rate – ръст с 10.09%
  • Транзакции – спад с 3.63%
  • Revenue – ръст с 23.31%

Както виждате сами, не винаги големите цифри в органичен трафик, влияят положително на Revenue (най-важния показател за клиентите на онлайн магазини). Все пак това е доста нетипично case study, в което сменяме просто един домейн, но както се вижда това не е „проста“ задача и ако няма стратегия, може дори да причини фалит на онлайн магазин.

linsonmoto case study sales google analytics

Резултати GSC

Сравняваме основно няколко параметъра в двата акаунта в GSC, като показваме първо данните за motoekip.com за „impressions“ и „clicks“:

  • Средно около 400 клика дневно
  • Малко над 2 000 импресии дневно

linsonmoto case study impressions clicks motoekip google search console

Ето и данните за linsonmoto.bg от GSC за „impressions“ и „clicks“:

  • Малко над 500 клика дневно, с около 100 над преди смяната на домейна
  • Средно над 5 000 импресии дневно, около 3 000 над преди смяната на домейна

linsonmoto case study impressions clicks linsonmoto google search console

Brand queries
в GSC

Сравняваме основно брандовите заявки след смяната на домейна. Взимаме данни от GSC на „linsonmoto.bg“, за стария бранд „motoekip“ и за „linsonmoto.bg“:

  • Виждаме, че много бързо сме успяли, чрез помощни канали като: Facebook, Google Ads и радио реклама да разпространим бранда;
  • Точно това е най-важното изречение от цялото case study, защото се вижда ясно че с минимален разход за реклама за смяна на домейна, успяваме да постигнем целите си, а именно да се превърнем в бранд, който да се запомни от аудиторията ни. Всичко това се дължи на една много проста истина, че всеки може да бъде „Moto Ekip“, но един си остава бранда „Linson Moto“!

linsonmoto case study brand queries compare google search console

Нова настройка в GSC

Не забравяйте новата настройка в GSC за Change Address Tool, която се появи точно в началото на месец октомври, а именно да подадете от стария домейн, кой е новия и че сте го пренасочили, ето как става:

  • Влизате в акаунта на GSC за стария домейн, в нашия случай: Motoekip.com;
  • След това отивате в „Settings“ (долу в ляво в менюто);
  • После отивате в „Change of Address“;
  • После избирате, че този домейн (домейна в акаунта в GSC в който се намирате), има нов „дом“, а именно новия ви домейн;
  • След това чакате. Ще отнеме време Google да обедини всички данни от двата акаунта в новия, но ще го направи, а когато това се случи, ще може да работите с повече данни!

linsonmoto case study change of address google search console

Резултати SEMrush
сравнение

Тук ви показваме сравнението на домейна „motoekip.com“ спрямо „linsonmoto.bg“:

  • Имаме запазване на органичен трафик;
  • Вижда се период срещу период спрямо година, че месец април е пика на търсения, съответно и органичен трафик, защото това е началото на сезона за любителите на мотори;

linsonmoto case study visibility compare 2018 2019 results

Видимост Serpstat
с/у конкуренти

Тук ви показваме сравнението на цялата ниша към дата 25.10.2019 г., като данните са извлечени от Serpstat:

  • Държим около 27.70 Visibility (видимост в търсещите машини), като сме лидер в нишата;
  • Втория конкурент след нас има повече от 2.5 пъти по-малка Visibility спрямо нас или 9.09;

linsonmoto case study visibility results

В заключение

За този проект искаме специално да благодарим на целия екип на Linsonmoto.bg, че ни изтърпя стотиците задачи и изисквания.
Също така специално искаме да благодарим на колегите от SEM.BG, че успяха да се справят по отличен начин с Google Ads кампаниите.
А на вас оставяме да видите видео отзива, който е от собственика на Linsonmoto.bg – Георги Личков, но е насочен към предходна наша работа (която продължава и до днес), но скоро ще го помолим да запише още един видео отзив относно това чудесно case study.