PhotoPro.bg: 95% видимост за 9 месеца
Въведение
В тази публикация разглеждаме case study /реален случай с наш клиент/, който ни дава изводи и ползи – какви методи да използваме при маркетинг стратегия.
Дейност
Photopro.bg е фотостудио, специализирано за продуктова фотография на онлайн магазини. Предлагат се 360 градусови снимки, видео на аксесоари и дребни артикули, както и заснемане на дрехи, обувки, играчки, промишлени изделия, продукти за търговия на дребно.
Цел
Нужни бяха 9 месеца от разработката на уеб-сайта, изготвянето на SEO стратегията и стартиране на SEO задачите до постигане на заложените цели, а именно постигане на по-висока видимост от 75%
Изграждане на платформа
Започнахме с изграждането на уеб-сайт базиран на WordPress, като не сме използвали тема или определен builder за целта.
В този план си поставихме основни цели:
- Да не използваме готова тема или builder за уеб-сайта, защото ще намалят скоростта на зареждане на уеб-сайта
- Да направим custom дизайн с нисък бюджет, за да можем да прехвърлим бюджет към маркетинга
- Да създадем релевантно съдържание заедно с екипа на PhotoPro, което включва и изображения и видеа (ако е приложимо)
След това в рамките на 25 работни дни изградихме платформата със попълнено съдържание.
SEO стратегия
Наложи се да създадем списък със задачи, преди изграждане на платформата, защото стратегията за съдържание беше свързана с изграждането на съдържанието на уеб-сайта. Създадохме кратък списък с основните задачи, които включихме в стратегията:
SEO задачи
Създадохме постоянен цикъл със задачи, за да управляваме процеса с пълен контрол в/у обстоятелствата:
- Създаване на релевантно съдържание в блога
- Мониторинг на On-Page на уеб-сайта
- Създаване на вътрешни връзки с добавянето на съдържание
- Стартирахме работа с медии чрез контактите на Serpact
- Outreach кампании
Адаптирахме стратегията всеки месец, защото нуждите се променяха и средата беше динамична.
SEO Резултати
Успяхме да постигнем 95% видимост на 9-тия месец от старта на проекта:
Органичен трафик GSC
От стартирането на проекта успяхме за 9 (девет) месеца да постигнем следните резултати:
GSC Coverage
Проекта беше под постоянен мониторинг и това допринесе за 0 на брой грешки или предупреждения в GSC (Google Search Console).
Mobile Usability GSC
Нямахме нито една грешка или предупреждение в GSC за Mobile Usability за периода от 9 месеца:
AMP
Интегрирахме още в началото AMP за блога на уеб-сайта, като това допринесе за общото увеличение на видимостта на проекта:
Structure Data Markup
Реализирахме в самото ядро на WordPress задание за няколко Structure Data Markup, както следва:
- Breadcrumbs
- Logos
- Sitelinks searchbox
Трафик SerpStat
Трафик тренд от началото на проекта до април 2020 година:
Keywords SerpStat
Keywords тренд от началото на проекта до април 2020 година:
Visibility SerpStat
Visibility тренд от началото на проекта до април 2020 година:
В заключение
Това не е от най-големите проекти на Serpact, но всеки проект има душа и сърце и когато това се предаде на екипа и той работи с желание, резултатите не закъсняват. Това е и една от причините да се гордеем с всеки проект, защото ние не ги разделяме на голям и малък клиент, всички са важни за нас.