
SortoviSemena.BG: Миграция на онлайн магазин с 152% ръст на поръчките
Уеб-сайт: www.sortovisemena.bg
Услуга: Миграция на уеб-сайт
Дата на старт: Февруари, 2019
Сподели:
Въведение
В тази публикация разглеждаме case study /реален случай с наш клиент/, който ни дава изводи и ползи – какви методи да използваме при миграция на уеб-сайт и какво постигнахме.
Дейност: SortoviSemena.BG е един от водещите онлайн магазини в търговията със семена с над 12 000 продукта, препарати за растителна защита, торове, луковици, торф и други. Компанията се е специализирала и в производството и дистрибуцията на различни видове семена. Фирмата е ексклузивен представител за България на Sgaravati sementi Italia. Изключителен вносител на японските професионални семена за зеленчуци на Tokita sementi.
Цел: Миграция на онлайн магазин към Magento без загуба на органичен трафик и продажби.
Извличане на Production
Започнахме с Crawl на уеб-сайта в production среда преди миграцията. Целта беше да запишем всички данни за него: url адреси, технически грешки, предупреждения и забележки, за да можем да предпазим разработчиците от миграция на описаните мерки, които се квалифицират като SEO негативни.
Организирахме предварителна среща с разработчика на уеб-сайта, за да можем да се запознаем с технологията, която ще използват за миграцията. Също така беше презентирана от тяхна страна и документация за новата платформа за която ще извършат миграцията, а именно Magento.
След процеса на Crawling и след срещата с разработчиците успяхме да систематизираме, класифицираме и разпределим коректно всички грешки, предупреждения и препоръки. След този процес подготвихме във удобен формат всички данни за влагане в Техническо Задание към разработчиците.
Извличане на Stage
След като ни бе представена демо среда на уеб-сайта наричана за краткост stage, ние стартирахме анализ на нея, за да проверим дали няма допуснати грешки по Техническо SEO на нея. В този случай се наложи да намерим допълнителни решения за нови грешки, които се класифицират като „нормални“ на базата на една такава миграция. Установените грешки бяха колекционирани в отделен докуемент с цел „независимост“ на данни и по-чиста среда на работа.
Сравнителен анализ Production и Stage
Тази стъпка се наложи поради липсата на еквивалентност на някои елементи м/у двете платформи, като най-критични бяха:
- URL йерархия на категории
- URL йерархия на продукти
- Визуализация на „header“ и „footer“ меню
Това наложи да се планира логика за редиректи, която да запази чистотата на .htaccess, което може да доведе до непредвидени и или дори предвидени проблеми със скоростта на зареждане и изпълнение на редиректи.
Техническо Задание
След сравнителния анализ, събрахме всички грешки от Stage и Production и ги подготвихме за презентация в Техническо Задание (ТЗ). След това презентирахме пред разработчика и клиента, като това се налага винаги, защото:
- Клиента взима решенията
- Разработчика дава отговор на въпросите: „Кога“ и „Може ли“
- Обсъждат се различни методи за интеграция и начина на мониторинг
Мониторинг на миграция
Този мониторинг е изключително важен и по настояване на разрабочиците се наложи да го правим в т.нар. им система за управление на задачи (това е 99% от случаите нормално и предвидено). Разработчика успя да реализира промените, които бяха наложени в техническото задание в срок без забавяния, което допринесе за резултатите описани по-долу. Това е хрологията на част от задачите:
- URL йерархия на категории
- Render анализ
- Crawl бюджет анализ
- Server Log Files анализ
- GSC анализ
- GA анализ / свързани с SEO
- Страници със статус 4XX
- Страници със статус 5XX
- On-pаge SEO */ Robots.txt *
- XML Sitemap
- HTML Sitemap
- RSS / FEED
- Non www / и със www
- Предупреждения за HTTP/HTTPS
Ръководство за миграция от HTTP към HTTPS - Страници с rel=”canonical”
- Страници с няколко canonical URLs
- Dofollow изходящи връзки
- Валидатори на HTML / CSS
- Страници с Frames
- Проверка за много големи страници
- Проверка за SEO Friendly URL адреси
- Динамични URLs
- Много дълги URLs
- Редиректи на ниво продукти 301
- Редиректи на ниво продукти 302
- Редиректи на ниво категории 301
- Редиректи на ниво категории 302
- Редиректи на ниво информационни страници 301
- Редиректи на ниво информационни страници 302
- Счупени линкове / връзки
- Счупени снимки
- Липсващ alt text на снимки
- Липсващ Title Tag
- Дублирани заглавия
- Много дълги заглавия
- Липсващи мета описания
- Дублирани мета описания
- H1, H2, H3, H4, H5, H6, A, B тагове
- AMP
- Structure Data markup
Ръководство за Structure Data Markup - Скорост на зареждане
Ръководство за оптимизация на скорост на зареждане на уеб-сайт
Резултати Органичен трафик
След миграция на уеб-сайт се очаква и приема за добър резултат спад на органичен трафик м/у 5% до 20%, но в този случай резултатът е повече от отличен, защото не допуснахме спад на органичния трафик, а напротив – ръст:
- 28.75% ръст на Users
- 27.76% ръст на New Users
- 37.31% ръст на Sessions
Резултати продажби
Определено всеки онлайн магазин, а и не само има една основна цел да продава повече. В този случай успяхме да подобрим и този параметър за магазина, както следва:
- 83.63% ръст на Convertion Rate
- 152.15% ръст на Реализациите
- От 3 751 продажби на 9 458
Резултати GSC
Важно за всеки SEO специалист е да проследи и данните от Google Search Console (GSC), е и това сме подготвили за вас:
Резултати SEMrush
Успяхме да повишим броя на класираните фрази в google.bg в топ 3, топ 4-10, топ 11-20. Също така разширихме Visibility и обема на ключови думи и фрази.
За нас остава удовлетворението от ефективната работа и силният положителен резултат за клиента ни, като скоро ще добавим и видео отзив от клиента.