SEO анализ
SEO Анализът на вашия уебсайт е много важен, за да разберете актуалното му състояние. Анализът е разделен на няколко основни процеса:
- структурната информация
- скоростта
- On-Page състояние
- Off-Page състояние
- дизайн
- usability (колко е лесен за употреба)
- вътрешни връзки
- класиране по ключови думи
- входящи връзки към уебсайта ви, като при тях се прави анализ за всяка такава.
Защо е необходим SEO анализът?
SEO Анализът на вашия уебсайт е много важен, за да разберете актуалното му състояние.
Анализът е разделен на няколко основни процеса:
- структурната информация
- скоростта
- On-Page състояние
- Off-Page състояние
- дизайн
- usability (колко е лесен за употреба)
- вътрешни връзки
- класиране по ключови думи
- входящи връзки към уебсайта ви, като при тях се прави анализ за всяка такава.
Скоростта е от значение
В изображенията по-долу може да проверите каква скорост трябва да има мобилната версия на уебсайтът ви. Скоростта ѝ зависи от различни фактори.
Съществуват някои добри практики и съвети:
Usability – лесен за навигация уебсайт!
Трябва да знаете, че е важно вашият уебсайт да бъде лесен за използване за да може дори потребител без голям опит да намери това, което търси.
Ето и някои от нашите съвети:
Цялостно маркиране на уебсайта по стандарт на Google – schema.org
Може да проследите как трябва да изглежда уебсайта ви в момента като маркировка по schema.org на Google. Това е изключително важен фактор, за да може сайтът ви да се чете правилно от Google и да може подобри шансовете му за класиране.
Основните маркирания на една страница би трябвало да съдържат няколко неща:
Комбиниран анализ на уебсайта – On-Page + Off-Page
Важно за един сайт е да бъде правилно анализиран откъм On-Page и Off-Page, за да може да се създаде правилна картина за актуалното му състояние. Данните от тези параметри се използват впоследствие като нужни корекции за всеки уебсайт.
Има някои основни елементи, които On-Page и Off-Page анализите би трябвало да съдържат:
Входящите линкове и изходящите линкове.
Вътрешните линкове и съдържанието
Преглед на H1, H2, H3 тагове и заглавията.
Проучване на мета описанията и Robots.txt.
Meta robots tag и HTTP status code.
XML Sitemap и RSS feed.
www. / non-www. и Error 404 page
URL addresses и rel=canonical.
SEO класиране и Broken links
Снимки – заглавия, описания и алтернативни тагове
Бутони за споделяне и Социална ангажираност.
Доверие и авторитет – Domain Authority.
Анализ на съдържанието
Анализът на съдържанието е елемент от цялостния SEО одит на един уебсайт, който не бива да бъде подценяван. В основата на една наистина успешна стратегия в оптимизацията за търсачки, е именно самото съдържание.
Този вид анализ може да бъде приложен в 2 случая – ако вече имате съдържание, или предстои да се създаде такава стратегия за вас.
Той включва следните важни елементи:
Анализ на линк профил на вашия сайт
Анализът на линк профила на уебсайт включва пълен преглед и оценка на линковете и домейните с линк към вашия сайт. Той включва в себе си комплекс от процеси, които се извършват както с помощта на софтуер, така и ръчно от нашите специалисти.
Основната цел на анализа е да се провери авторитетността на домейните, качеството и тяхната релевантност.
От особено значение тук е да подчертаем, че в Serpact обръщаме особено внимание на качеството на линковете и тяхната семантичната релевантност, а не толкова на количеството. Не на последно място, за нас е важна и репутацията на домейна, от който вашият уебсайт получава линк, както дори и неговия линк профил.
В хода на анализа ще обърнем внимание на редица фактори, които определят качеството на линковете в профила на уебсайта ви.
Някои от тях са следните:
Като резултат от нашата работа, ще получите подробен репорт, в който ще бъдат представени и анализирани резултатите за вашия уебсайт ръчно и индивидуално. Към тях ще има обяснение и на всяко понятие, което сме използвали в хода на анализа.
При по-нататъшна работа със Serpact ще получите и стратегия за изграждане на линкове. В повечето случаи тя е обвързана с вашата стратегия за съдържание и работа с информационната архитектура на уебсайта ви.
Често задавани въпроси
За малки, средни и големи бизнеси, както и всички собственици на уебсайтове, които имат SEO проблеми като спад на трафик, видимост в Google или позиции по ключови фрази.
Ръчно и с помощта на инструменти. В Serpact никога не се доверяваме само на софтуерни инструменти, а голяма част от анализа осъществяваме ръчно.
Ще получите подробен репорт, в който ще представим анализ на резултатите за вашия уебсайт. В документа ще включим пояснение към всяко понятие, всеки открит казус и защо изпълнението на този казус е важен от SEO гледна точка.
Не е желателно да се пропуска, защото е възможно по уебсайта да има фундаментални проблеми, които пречат на Google да “вижда” правилно съдържанието ви или изобщо да го достъпва. Освен това, възможно е да има и проблеми с потребителско преживяване или популярността на сайта.
Какво следва след SEO Анализа?
По ваше желание можем да изготвим документ-задание за начините на разрешаване на проблемите, които сме открили по вашия уебсайт, или да ви изготвим оферта за съвместна работа с нас за отстраняването им.