SEO миграция на уебсайт / онлайн магазин

Динамиката на бизнеса и технологиите неизбежно налага развитие на бизнеса и неговото присъствие. Независимо дали чрез представяне на нови услуги, обновена визия, такава промяна може както да подобри, така и да срине сайта ви.

Доверявайки се на нашия опит и експертиза, можете да сте спокойни, че ще се погрижим за успешната миграция на вашия сайт.

Заявете услуга
SEO миграция на уебсайт / онлайн магазин

Какво трябва да знаете преди една миграция ?

Независимо дали става въпрос за промяна на дизайн, цялостна промяна на платформата или смяна на домейна на един сайт, трябва да имате предвид две основни правила.

Цялото е сбор на отделните му части

Търсачките не са хора и при миграция на сайт, изразът че “Цялото е повече от сбора на отделните части”, не важи.

Стойността на вашия сайт зависи от различни фактори за всяка отделна страница: 

  • създадено съдържание
  • вътрешни връзки (линкове)
  • структурирани данни
  • скорост
  • потребителско преживяване

Тази стойност се отнася за всички страници, като определя класирането и представянето на целия сайт. Следователно, това,  което не бъде пренесено към новия такъв, е загуба на стойност и класиране.

За съжаление, лошо планираната и изпълнена миграция би довела и до спад на импресиите, кликове и евентуалните продажби. Тъй като сме мигрирали стотици онлайн магазини с милионен трафик месечно, знаем точните стъпки, с които да избегнем тези усложнения и така ще спомогнем за успеха на вашия бизнес.

Страницата и нейната история

Google индексира всяка страница на базата на нейния URL адрес, като я класира и представя спрямо нейното съдържание, полза и потребителска активност. Развитието на страницата е съобразно тези три критерия основно, както и още много външни и вътрешни фактори. Ето защо всяка нова страница започва отначало, вземайки под внимание общия ранкинг на сайта.

Когато се променя адресът на страницата (URL), освен ако няма изрично пренасочване към новия ѝ адрес (най-често с редирект 301, което е постоянен редирект, за разлика от 302, който е временен), то тя започва своето класиране отначало, наново. Същото важи и за замяна на създаденото съдържание или промяна на начина на работа със страницата.

Какво можем да направим за успешна миграция на сайта ви?

Мигрирали сме стотици онлайн магазини с милионен трафик месечно благодарение на експертите ни по техническо SEO, програмисти с дългогодишен опит.

Ние ще ви консултираме и съдействаме при всяка стъпка на една такава миграция, за да минимизираме негативните ефекти при една промяна. 

Често получаваме запитвания от клиенти, които са пострадали от неуспешна миграция на онлайн магазините си. За съжаление след миграция понякога е късно да се планират необходимите SEO мерки и дейности. 

Ето защо с екипа ни от профилирани експерти сме на разположение да планираме навреме важни стъпки, за да запазим максимално вашия натрупан органичен трафик преди миграция.

Преди миграция

Изготвя се технически SEO одит на текущия сайт:

  • Намират се текущите грешки в сайта.
  • Събират се данни за текущото му състояние, представяне и класиране.
  • Прави се опис на цялостната му адресна структура.
  • Извеждат се данните от Google Search Console (GSC)

Изготвя се технически SEO одит на новия сайт (демо сайт или staging) преди миграция (след като е готов, но преди замяната на стария с него):

  • Проверява се дали цялото съдържание е мигрирано.
  • Проверява се дали е спазена адресната структура от стария сайт или дали при избрана нова структура са извършени всички необходими редиректи, така че да няма загуба на съдържание и счупени вътрешни и външни (изходящи) връзки.
  • Проверява се дали има правилен XML sitemap, който да помогне и насочи Google при процеса на преиндексирането на страниците на сайта след миграцията.
  • Проверява се HTML кода на отделните видове страници дали има нещо, което евентуално би навредило на рендването им от търсачките.
  • Проверява се Structured Data (Markup) на отделните видове страници, за да може Google да ги класифицира оптимално, както и да им даде възможно най-добър Rich Snippet, който би повишил CTR (Click-through rate).
  • Проверява се дали са прехвърлени правилно GA (Google Analytics или GA4 – Google Analytics 4), GSC, Facebook Pixel, Google Tag Manager и други.

Съдействие след одита преди миграцията

Работим пряко с разработчиците на клиента за отстраняване на намерените в горния одит грешки или пропуски до отстраняването им преди пускането на сайта.

Извършва се анализ на ключови думи:

  • Анализираме ефективността за всеки URL адрес, който уебсайтът в момента покрива в SERP (Search Engine Results Page).
  • Анализираме ефективността за всяка ключова дума, която уебсайтът покрива в момента, и връзката между URL адресите и ключовите думи.
  • Анализираме конкурентите за всяка от посочените фрази.

Разработваме семантично ядро

Анализираме всички фрази, които са пропуснати за бизнес целите и ще ги представим в документ за потенциални възможности.

Документът включва различна информация:

  • Brainstorm keywords
  • Core and Semantically Related Keywords
  • Topically-Related Phrases
  • Question Graph User Asked Questions on Google
  • Keywords grouping by classificators and modifiers
  • Keywords grouping – User Intent
  • Co-occurring phrases
  • Competitors keywords / low-to-high level competition
  • Google Search Console – Keyword Analysis (Basic Analysis)
  • Local /city, country/ queries
  • Topics & Concept matching

Разработваме Content Marketing стратегия:

  • Разработваме стратегията, на базата на която ще разполагаме с пълната информация за всеки текущ URL адрес на уебсайта ви.
  • Подаваме инструкции за правилния подход към различните езикови версии на уебсайта според текущото класиране за всяка страна.

Правим семантичен анализ на съдържанието

Ще направим семантичен анализ на всяко съдържание, което ще бъде написано (пренаписано и новосъздадено) според нашата стратегия.

В него са включени няколко елемента:

  • Семантичен анализ
  • Граматически анализ
  • Анализ на канибализма
  • Анализ на плагиатство
  • Анализ за генерирано от AI съдържание и др.

След миграция

Повторен одит непосредствено след миграцията

Техническият одит след миграция е необходим, за да се гарантира, че миграцията ще бъде успешна от техническа гледна точка на SEO.

Анализираме множество фактори:

  • Проверява се дали сайтът не е останал NOINDEX след миграцията – мета тагове / robots.txt
  • Проверява се www и non-www, както и https и non-https редиректите дали са изпълнени
  • Проверява се дали след прехвърлянето на сайта не са се появили счупени вътрешни връзки с линкове към адресите им DEV средата (демо сайт – staging)
  • Проверява се дали няма промяна на адресната структура след миграцията и дали редиректите все още са изпълнени правилно.
  • Проверява се дали връзките на сайта с GSC, GA (GA4) и правилното им отчитане
  • Проверява се XML Sitemap в GSC, евентуално се актуализира с новия, ако адресът е различен.
  • Първоначална проверка на скоростта на новия сайт или по-точно на метриките, свързани с Page Speed / CWV (Core Web Vitals)

Наблюдаваме представянето на сайта след миграцията:

  • Наблюдава се поведението на сайта в GSC и в SERP след миграцията.
  • Наблюдава се практическата работа и се асистира при евентуално влошаване на метриките.
  • Следи се промяната на индекса на страниците – 404/ неиндексирани/ и редиректи тип 301 и 302.
  • Следи се за нови грешки за Rich Results в GSC и получаването на правилни snippets за отделните страници.

Имате въпроси? Вижте повече в нашия блог или ни се обадете.

Ако ви предстои миграция на сайта, не рискувайте натрупания през годините органичен трафик, а потърсете съдействие от специалист за една успешна миграция.

Клиенти

btv bulgaria logo.svg
zora sm
logodsk
econt logo
logo scala
logo tavex inverse print
logo 24 tschasa
acronis.svg
modeshift logo
cloudsigma logo 1
strypes logo
royal canin logo.svg
knight block

Нуждаете се от SEO услуга?