Обзор на Google – Април 2020
Плоската архитектура не предизвиква премахването на Sitelinks
Изяснявайки скорошен туит, отсъствието на връзки към сайта в SERP не е автоматично поради плоска архитектура, освен ако всички сигнали на връзката са еднакви, не оставяйки Googlebot ясни сигнали за важност. Нерелевантните Sitelinks също са добър знак, че Google не може лесно да разбере важността и групирането на сигналите.
Екипът за ръчно действие на Google може да дава насоки
Въпреки, че не е възможно екипът за преглед на ръчни действия да включи примерни URL адреси и насоки във всяко съобщение за ръчно действие или искане за преразглеждане, ако те могат да видят, че собствениците на този сайт се опитват да положат добросъвестни усилия за разрешаване на проблема, то екипът ще се опита да предоставя тази информация.
GTLD спрямо CCTLD не са подходящи, освен ако няма съдържание, специфично за страната
Не е важно дали езиковите варианти са на отделни CCTLD или се агрегират под GTLD, ако съдържанието не е специфично за страната. Ако е така, сегментирането на CCTLD затруднява географското насочване.
Използвайте размери на шрифта, които съответстват на нивото на заглавието, съответно по-голямо за по-високо
Google използва комбинация от H1 синтактичен анализ, както и рендиране, за да разбере структурата на съдържанието, така че размерите на шрифта, които не са в съответствие с нивото на заглавието, или страници без заглавия, пречат на анализа на документи. Това може да повлияе на способността на изображенията да се класират в Търсене на изображения.
Страници с отзиви на потребители и критични отзиви трябва да маркират само един тип
Ако имате страници както с потребителски рецензии, така и с критични отзиви, Google може да има затруднения да знае кои да използвате за Rich Results, така че трябва да изберете да маркирате (със съответната схема) само вида, който искате да се показва.
Схемата за отзиви трябва да бъде специфична за основния елемент на страницата
Schema.org Маркировката на отзивите на страници, които са общи, като няколко продукта от един и същ производител, не са полезни за резултатите от търсенето и може да не се показват. Отзивите трябва да са специфични за основния елемент на страницата.
CCTLD не е необходимо всички да имат едно и също име на домейн, ако Hreflangs правилно
Международните варианти, които са на отделни CCTLD, не трябва всички да са един и същ домейн (например example.de, example.co.uk и т.н.). Докато hreflangs са конфигурирани, няма да има значение, ако те се различават (например yourgermanbrand.de, yourbritishbrand.co.uk и т.н.).
Noindex, Disallow OK за лицензиран URL адрес, за да продължите да получавате Image License Schema (Beta) Licensable Badge
Някои сайтове може да генерират уникален лицензен URL адрес за всяко изображение, ако имат различни метаданни, въпреки че това не е задължително. Случаите на желаната употреба и ограниченията на CMS могат да варират, но е добре да е маркирано с noindex и / или да забраните URL адреса (ите) на лиценз да бъдат обхождани и пак да получите значката за лицензиране в Google Търсене на изображения.
Googlebot може да обходи URL адреси, намерени от изпратените форми
Google може да се опита да изпрати формуляри, за да види какво се случва и след това да обходи всички нови URL адреси, които намери, което води до увеличаване на активността на обхождането.
Дублиращи се описания на продуктите няма да бъдат разглеждани като спам или ниско качество
Ако можете да канонизирате страници с продукти с дублиращи се описания, тогава Google се фокусира върху каноничната страница и игнорира дублирането. Ако не канонизирате страниците с дублиращи се описания, Google просто вижда тези страници като съдържащи подобно съдържание и не счита страниците с ниско качество или спам.
Google препоръчва да се избягват вътрешни връзки към пренасочвания
Google препоръчва да се избягват вътрешни връзки към пренасочване на URL адреси, за да се подобри скоростта на страницата за потребителите и защото това може да повлияе кой URL адрес показва Google в резултатите от търсенето. Обработката на дългите вериги за пренасочване може да отнеме повече време.
Атрибутът на заглавието на връзката не е важен за Google
Google събира информация за връзка от текста на котвата и контекста на връзката, така че заглавият атрибут не е необходим за SEO, но може да е добър за достъпност.
Last Modified Dates в Sitemap помага на Google да даде приоритет на обхождането
Google препоръчва използването на последните променени дати в Sitemaps, за да им помогне да дадат приоритет кои URL адреси да se обхождат. Добре е да внедрите последните модифицирани дати и други метаданни за някои URL адреси, а не всички.
Search Console не показва връзки, отхвърлени от Google
Ако имате връзки, които са отпаднали от Google, например връзки към страница, която връща 404, те няма да се показват в Search Console. Може да отнеме известно време, за да бъдат премахнати връзките към страниците, които наскоро са станали 404.
Намаляването на броя на страниците на големи сайтове може да помогне
Намаляването на броя на страниците на много голям сайт може да помогне на Google да разбере кои страници са най-важни, но вероятно няма да има никакво влияние за малък сайт.
Отчетите за покритие на конзолата за търсене не включват сайтове, хоствани от трети страни
Ако хоствате своите Sitemap в домейн на трета страна, те могат да се използват, но няма да се показват в отчетите за покритие на конзолата за търсене.
Disavow файлът се обработва на базата на URL адрес
Когато Google обхожда отделни връзки в даден сайт, ако те са споменати във файла за дезактивиране, Google по същество ще го пусне. Това не е нещо, което собствениците на сайтове трябва да чакат, а се случва постепенно.
Google не филтрира специално сайтовете по здравни думи и понятия
Джон не знае за нищо, че Google филтрира сайтове специално около здравани ключови думи. Има големи очаквания от потребителите за съдържанието, посочено в резултатите от търсенето. Така че, не става въпрос за филтриране на нещата, а вместо това да се уверим, че алгоритмите работят както се очаква, за да предоставят най-подходящото съдържание пред потребителите.
Ако вашият сайт има проблеми с канибализацията на ключови думи, Джон препоръчва да фокусирате усилията на една страница
Когато се занимавате с проблеми около канибализацията на ключови думи, Джон препоръчва да си съсредоточите усилията върху една страница. Колкото повече страници има, обхващащи една и съща тема, толкова по-трудно е Google да избере всяка от страниците. Освен това затруднява потребителя да разбере на коя страница трябва да гледа. Също така ще бъде по-трудно да се поддържат множество ресурси на вашия сайт.
Винаги ще бъде ясно, когато Googlebot обхожда сайт
Възможно е служител на Google да посети сайт през браузър, в този случай той няма да се показва като Googlebot. Когато обаче ботът обхожда, тези посещения винаги се декларират като Googlebot, това изяснява когато се посещават и индексират страници.
Anchor текстовете помагат да се осигури повече контекст на страница
Google би могъл да комбинира текста на котвата на връзката със съдържанието на страницата и да получи по-добро разбиране на връзката като цяло.
Google е в състояние да разбере видеоклипове в множество формати
Google е добър в разбирането на видео на страница в различни формати, стига Google да достъпи нормалон видеоклипа. Има и Schema type, който можете да използвате, за да укажете изрично на Google за видеосъдържанието.
Уверете се, че вашите мета описания са уникални и съответствайте на намеренията на страницата
Има 2 основни случая, в които Google би презаписал мета описанията. Първо, Google се опитва да идентифицира кога има неподходящи мета описания на страницата. Освен това, когато описанието изобщо не съвпада с това, което потребителят търси, но съдържанието на страницата съвпада. Джон препоръчва да се уверите, че описанията са уникални, кратки и съответстват на съдържанието на страницата и намеренията на търсещите.