10 SEO съвети за подобряване на уебсайт на ресторант
Ако работите в сферата на ресторантьорството, знаете, че съществуват много фактори, които оказват все по-голям натиск върху бизнеса Ви, в това число и в онлайн присъствието му.
Дали заради замразяване на дейност поради COVID-19, заради повишена конкуренция или при възникнали промени в онлайн присъствието, цялата палитра от фактори води до натиск за подобрение на присъствието в Интернет.
В момента подобряването на видимостта на местно ниво е от съществено значение както за хранене в дадена локация, така и за кетъринг услуги.
Съществуват многобройни маркетинг канали – като платени реклами, партньорски услуги и опции за препращане за увеличаване на трафика (тип реферали). Но изкачването до първи позиции в резултатите при органичното търсене е един от най-ефективните способи да спечелите най-подходящия и директен трафик и да го превърнете в клиенти.
В тази статия ще споделим 10 съвета как да повишите видимостта на сайта си в Google, как да спечелите повече трафик и клиенти.
1. Определете своите SEO и content стратегии
Преди да скочите в морето от безброй инструменти, платформи и канали за ангажиране, определете вашата SEO стратегия. Това ще ви помогне значително да стесните конкуренцията си и ще ви насочи към по-бързия път за привличане на качествен трафик към вашия уебсайт.
Като първа стъпка определете географския район, до който искате да достигнете (района, откъдето ще дойдат повечето от вашите клиенти, защото или живеят, или работят наблизо, или са на посещение).
След това проучете какви термини и фрази за ключови думи използва вашата аудитория чрез надежден инструмент за изследване на ключови думи като Moz Pro, SEMrush или други. За повече информация прочетете в статията ни как да правите изследвания на ключови думи и цялостно проучване на съдържанието.
Различават се няколко отделни групи термини, които следва да групирате и класифицирате правилно, като всички те имат различни нива на конкуренция.
Условия за ресторанти на високо ниво
Термини като „ресторанти“ и „ресторанти в град Х“ са едни от най-общите варианти, които търсещият може да използва.
В инструментите за изследване на ключови думи (всеки инструмент ще варира в зависимост от опциите за местоположение) можете да зададете географския си район, който сте идентифицирали, и да използвате както общия термин сам по себе си („ресторанти“), така и географски модификатор („ресторанти в София“), както и други общи вариации, свързани с това за какво се отнася вашият ресторант.
Специфични за нишата термини
Следващото ниво се отнася до конкретните категории, в които би попаднал вашият ресторант. Примерите включват „мексикански ресторанти“, „пицарии“, „романтични ресторанти“ и други уникални характеристики и видове кухня.
Ако се затруднявате с конкретни категории или формулировки, които трябва да използвате, разгледайте Google Maps (списъците в Google My Business), Yelp и TripAdvisor.
Използвайте техните критерии за филтриране във вашия район, за да видите общите категории, които използват.
Бранд термини
Не приемайте за даденост, че автоматично ще се изкачите на върха при търсенията на брандове. Проучете колко хора търсят вашия ресторант по име/по бранд и го сравнете с обем на търсене на високо ниво и специфичните термини за нишите.
Уверете се, че вашият сайт изпреварва директорията и социалните сайтове във вашето пространство за вашия ресторант, тъй като стойността на хората, които идват на вашия сайт, е по-висока и проследима.
След като сте въоръжени с думи за търсене и данни за обема, можете да стесните фокуса си върху конкретните термини, които са подходящи за вашия ресторант на ниво високи, специфични за категории и брандови термини.
Покриването на този спектър ви помага да се съсредоточите върху това какво да измервате и дефинирате съдържанието си.
2. Доминирайте в локалното търсене
За да се потопите в локалното търсене, започнете със заявяване на своя бизнес, стандартизиране на данни и оптимизиране на списъци за вашия ресторант във всички основни и подходящи местни платформи за търсене.
Това включва комбинация от директории за търсачки, сайтове за социални медии и специфични за индустрията онлайн указатели.
Moz Local и Yext са два инструмента, които могат да ви помогнат да разберете какви директории и външни източници на данни има и след това можете да се уверите, че са актуализирани.
Точните данни за NAP (име, адрес, телефон), които са последователни във всички източници на данни, са критичен основополагащ елемент на локалното SEO.
А след това можете да работите върху оптимизиране на останалите инфо полета, като описанието на бизнеса и бизнес категориите, за да се приведат в съответствие с вашите специфични термини, идентифицирани в изследването на ключовите ви думи.
Фокусирайте се върху директориите, които имат значение. Започнете с Google My Business, след това се разклонете към Yelp, TripAdvisor, Foursquare, CitySearch, различни жълти страници и други нововъзникващи нишови уебсайтове за преглед.
3. Ангажирайте се с клиентите в социалните мрежи
Въпреки че темата за прякото влияние на социалните медии върху SEO поражда много дебати, то със сигурност знаем, че ангажираността на социалните медии може да привлече потребителите към вашия сайт.
Социалните медии могат да бъдат мощна точка за контакт с клиентите ви по време на т.нар. customer journey, демонстрирайки какво клиентите могат да очакват да преживеят във вашия ресторант.
Силното социално присъствие често корелира със силно присъствие на органично търсене, тъй като съдържанието, ангажираността и популярността са в съответствие с важните SEO стълбове на уместност и авторитет.
Разработете стратегия за социални медии и следвайте изпълнението ѝ.
Не забравяйте да се ангажирате с последователи и да отговаряте незабавно на запитвания. Начинът, по който общувате с тях онлайн, определя възприятието за цялостното ви обслужване и подход към клиентите.
Намерете своята аудитория, ангажирайте я и я стимулирайте да влияе на другите от ваше име.
В крайна сметка чрез ангажиране с фенове и популяризиране на съдържание в социалните медии, което насочва посетителите към основния ви уебсайт, ще забележите увеличение на посещенията от социалните мрежи.
А тези ваши усилия ще корелират с ползите от останалите ви SEO усилия.
4. Стимулирайте публикуването на отзиви от клиенти
Почти винаги, когато търсим ресторант в Google сред първите резултати от търсенето са и отзивите и оценките за него. Това е така, защото хората кликват върху по-високи рейтинги със звезди.
Отзивите често се считат за част от стратегия за социални медии и са тактика за ангажиране, но имат по-широко въздействие върху трафика към вашия сайт и чрез страниците с резултати от търсенето.
Чрез използването на структурирани данни можете да накарате вашите оценки със звезди да се визуализират в резултатите от търсенето и да служат като друга убедителна причина потребителят да кликне върху вашия сайт спрямо този на вашия конкурент.
Ако имате онлайн рейтинги, които не отразяват качеството на вашия ресторант, измислете стратегия за отзив сега, за да получите възможно най-много отзиви, които да ви помогнат да покажете резултата си преди прилагането на кода, който ще издърпа оценките в SERP.
По-високата оценка със звезди вероятно означава по-висока честота на кликване към вашия сайт-и по-голям трафик.
Прочетете и ръководството ни за структурирани данни.
NB: Препоръчително е да събирате реални отзиви от клиенти, тъй като в момента има внесено предложение за промени в Закона за защита на потребителите да се санкционират бизнеси при установяване на публикуване на фалшиви отзиви в Google My Business
5. Създавайте уникално съдържание
Ако имате една локация, работата ви е много по-лесна в сравнение с една регионална или национална верига с много локации/обекти.
Трябва обаче да се откроите от конкуренцията, като гарантирате, че имате достатъчно уникално съдържание на уебсайта си.
Наличието на богато ангажиращо и полезно съдържание на вашия сайт ще ви служи добре само, ако е ценно за вашите настоящи и потенциални клиенти. Изграждането на силен бранд ще доведе до по-добро класиране и по-голям афинитет към бранда.
Имайте предвид, че не е задължително цялото съдържание да бъде в текстов формат. Можете да представяте вашите менюта, вътрешни промоции и други чрез видео, снимки и графики.
Търсачките са фокусирани върху контекста, а не само върху ключовите думи на вашия сайт. Чрез идентифициране и редовно генериране на ново съдържание ще може да се откроите от конкуренцията си.
Например, ако имате нишов ресторант, то споделяйте информация за основателите, културата и най-важното – продукта. Добавяйте подробности за менюто си, включително информация за снабдяване със съставки, как сте разработили рецепти и убедителната причина вашите специфични ястия да са най-добрите в града в своята ниша.
6. Помислете за локализиране на съдържанието
Отново ресторантите с една локация имат по-лесен път тук. На база на решенията, които сте взели за вашата таргет зона, се уверете, че предоставяте достатъчно контекст на потребителите и търсачките за това къде е вашият ресторант и каква зона обслужва.
Понякога търсачките и посетителите извън града не разбират напълно неофициалните имена на квартали и райони.
Предоставяйки съдържание, което е обвързано с общността, то давате стойност на потребителите.
Пример за това е верига ресторанти с 100 локации, която започва с един абзац за всяка локация, като текстът е съобразен с магазина, местната история, квартала и общността. Като по този начин създавайки различен текст за всяка от локациите, ги разграничавате и добавяте стойност за общността.
7. Приложете добрите практики за on-page SEO
Като първа стъпка не е нужно да навлизате в детайли във всички техники за оптимизация на сайта и индексиране. Препоръчително е да не пропускате и да следвате най-добрите практики за техническо SEO.
Индексирането на сайта е необходимо, за да сте сигурни, че търсачките знаят, че сайтът ви съществува, за да се гарантира правилната класификация на вашето съдържание.
Ако целта ви е пълна SEO стратегия, то следва да отделите много време в проучване. Ако сега започвате с SEO, е препоръчително да планирате следните основни дейности:
- За да сте сигурни, че сайтът ви е индексиран правилно, проверете robots.txt и XML карта на сайта.
- Създайте и направете нужните настройки на Google Search Console, за да следите за технически грешки и своевременно да ги отсранявате.
- Уверете се, че имате уникални URL адреси на страници, специфични за ключови думи, title tags, meta description tags, заглавия и alt tags на изображенията. Започнете с най-важните страници от сайта ви като начална страница, меню, За нас, Контакти.
8. Мислете за преживяването в сайта ви на мобилни устройства
В последните години най-висок процент посещения на уебсайтове (на ресторанти и други обекти) се наблюдава на мобилни устройства. И разбира се това абсолютно нормално в динамичното ни ежедневние и бума на смарт устройствата. Google се фокусира върху мобилната версия на уебсайтовете, за да разбере съдържанието им.
Ето защо се уверете, че сайтът ви е с responsive (адаптивен) дизайн, съдържанието му се визуализира адекватно на мобилни устройства, за да може да премине необходимите тестове за мобилни устройства.
Когато става въпрос за мобилни устройства, то това responsive дизайнът е критичният минимум, който следва да има вашия сайт.
В интернет има многобройни полезни и безплатни софтуери за проверка на потребителското изживяване, един от които е Hotjar:
След като инсталирате кода на Hotjar в сайта си, инструментът ще събира видеозаписи на потребители и тяхното поведение по време на сърфирането из вашия уебсайт. На база на видеозаписите може да се правят анализи и откриват проблемни зони, страници, бутони и други елементи в сайта.
От решаващо значение е също да се следи скоростта на зареждане на страницата, правилното рендиране на сайта и не на последно място осигуряването на отлично потребителско изживяване на потребителите през мобилни устройства.
9. Имплементирайте Schema “Restaurants” Структурирани данни за ресторанти
Друга област, в която можем да създадем контекст за търсачките и да достигнем до повече потребители през резултатите от търсенето, е чрез използване на структурирани данни.
В ресторантьорството прилагането на библиотеката Schema.org за ресторанти е задължително.
За изпълнението на тази задача се изисква програмист и система за управление на съдържанието с правилните плъгини или вградени опции.
10. Измервайте усилията си
Това е един от най-важните съвети в областта на SEO, както и на дигиталния маркетинг.
Не забравяйте да измервате резултатите от всички ваши действия по време на целия процес по оптимизация на сайта на ресторанта ви.
Преди да се заемете с всеки аспект на оптимизацията, се уверете, че тези усилия са измерими.
Когато инвестирате в SEO стратегия, то стремежът е да знаете кои аспекти работят, кои не и къде вашите усилия са довели до възвръщаемост на инвестицията от време и пари.
Проследявайте показателите за видимост, ангажираност и реализация.
Освен това ще трябва да идентифицирате правилните показатели за прогреса в целия SEO процес; показатели, свързани с вашите целите, за да знаете дали се движите в правилната посока.
В резюме:
За да развивате своя ресторантьорски бизнес, то потребителите следва да могат да ви намерят онлайн.
След като ви открият в Интернет, следва бързо да ги спечелите с отлично изживяване в уебсайта и да ги стимулирате да предприемат действия (например резервация, онлайн поръчка и други важни за вас реализации).
Тези 10 съвета могат да ви помогнат да постигнете своите цели, ако отделите необходимото време за SEO дейности и измерването им.
Ако желаете консултация с SEO експерти по важни за вас SEO теми, екипът ни е на линия.