12 работещи съвета за подобрение на вашето SEO от Ерик Ендж

Първото кратко интервю в раздела на Serpact™ „Професионални SEO експертни съвети“с Eric Enge Ерик Ендж

Ерик Ендж за SEO в интервю за Serpact™
Ерик Ендж отговаря на кратки въпроси на Serpact™ за SEO тенденции

Ендж е CEO на Stone Temple, агенция за дигитален маркетинг с екип от 70 човека в Бостън. Той е съавтор на “Изкуството на SEO“, беше посочен за „US Search Awards Search” личност на годината, и Search маркетолог на годината на 2016 от Landy. Stone Temple предоставя SEO Services и Content Marketing услуги на големи организации.

1. Кой са най-честите SEO грешки,с които сте се сблъсквали в своята практика?

Те са толкова много! Ето няколко от най-често срещаните:

А. Много хора започнаха да използват SEO тагове като NoFollow, NoIndex, Rel=Canonical, Hreflang, etc.,без да разбират напълно какво правят. Това води до значителни грешки в кода и по този начин Google гледа на сайта негативно. Например аз познавам много голяма марка, който е въвела rel=canonical от всички техни навигационни страници до началната страница на сайта им. Това очевидно не е хубаво нещо!

Б. Ние също така сме се сблъсквали с много компании, които вярват, че силата им е в начина, по който се стремят да постигнат успех в търсенето на long tail ключови думи. За съжаление това води до имплементирането на твърде много страници на сайта им. Тогава те остават изненадани, когато виждат продължителен спад в трафика на органично търсене в сайта им с времето. Често те се опитват да се справят с проблема като имплементират повече страници, което просто влошава ситуацията.

Кратка статистика на изготвените и реализираните OnPage SEO одити за 2016 година от Serpact™

2. Мислите ли, че добавянето на YouTube видео или видео на собствен хостинг помага за по-доброто ранкване? Какъв е вашият опит?

Аз не мисля, че просто добавянето на видео ще увеличи ранкването на дадена страница, но ако видеото включва страхотно съдържание, с копие на същото това съдържание на страницата, това може да доведе до ранкване на страницата, за релевантни думи с които е свързано видеото.


3. Как Google оценява качеството на съдържанието? По линк структурата, страница по страница? Какво представлява за теб качественото съдържание?

Аз мисля, че се оценява и по линк структура, и по страници. Google иска да покаже възможно най-добрата страница при всяко търсене. Обаче, дори ако имате страхотна страница за дадено търсене, може тя да не ранква добре, ако общото качество на сайта е ниско. Например, ако имате прекалено много страници с малко съдържание, Google може да избере да не ранкне сайта ви добре за нито едно търсене, дори за тези търсения, за които имате качествени страници.

Качественото съдържание наистина се свързва с две важни неща:

А. Колко добре страницата ви отговаря на нуждите на потребителите, които въвеждат специфични търсения, свързани с нея.

Б. Дали страницата има достатъчна дълбочина. Тук намеквам отново за темата за страниците с ниско качествено съдържание, които трябва да избягвате.


4. Вярвате ли в “Края на Линк Билдинга„?

Въобще не. Линк билдингът е жив и си е добре. Ние показахме това в проучване за влиянието на линковете върху SEO което публикувахме през 2016.

Мнението ми е, че линковете играят уникална роля в ранкващия фактор. Няма друг такъв сигнал, който да съществува в уеб мрежата, където човекът поставящ линка, да заявяви, че линкът има достатъчна стойност за потребителите на сайта им. И също така тези потребители могат да напуснат сайта им.


5. Вътрешно SEO или SEO агенция?

Дали вие имате вътрешно SEO вместо агенция зависи от такива фактори, като например бюджета ви и цялостното значение на SEO за бизнеса ви като цяло. Много от големите брандове, с които работим имат и двете. Те изграждат стабилни вътрешни екипи и след това работят с нас като агенция.

Това им дава предимството да имат някой в тяхната компания, които притежава знания за SEO, и също да финансират компанията за нейното задълбочаване и разширяване за много ралзични уеб-сайтове.


6. Вашите най-често срещани топ ранкинг фактори?

Аз написах пост за Moz преди време, в който споменах, че единственото, което трябва да ви притеснява е два ранкващи фактора: линкове и съдържание. В по-общ смисъл, аз бих добавил трети, който е идеята, че трябва да имате стабилна цялостна структура на сайта.

И така, това са моите топ 3!


7. Понякога евтиното и общо съдържание се представя по-добре в Serp отколкото страхотната статия/пост/т.н. Какво трябва да направят собствениците на сайта, за да подобрят съдържанието си и да накарат определено google да го оцени като стойностно?

Аз мисля, че първото нещо, което трябва да направим, е да бъдем търпеливи. Понякога евтиното и общо съдържание се представя добре в началото, но има голям шанс с времето Google да разбере, че вашият content може да е по-добър. На ваше място аз бих инвестирал в програми за content marketing, която да добави по естествен начин линкове към страницата. Някои от тези биха помогнали на съдържанието ви да ранкне на висока позиция.


8. Мислите ли, че прехвърлянето към Mobile index ще промени SEO стратегията като цяло?

Има много сайтове със сериозни SEO проблеми по мобилната им страница. Аз знам един известен американски бранд, който има само 3 страници на мобилната си версия. Ако днес Google се прехвърлят към мобилен индекс, те ще изчезнат от резултатите на търсенето. Друга компания, която знам, има мобилен сайт, където някои от страниците са на 217 клика от началната. Това очевидно е проблем! Затова сайтовете трябва да обръщат внимание на структурата на мобилния им сайт и да му придадат стабилна структура преди Google да направи прехвърлянето.

Въпреки това, аз мисля, че промените в алгоритъма няма да са толкова големи, колкото хората си мислят. Тепърва ще проверим дали съм прав!


9. Как Crawl budget се отразява на SEO ранкването?

Crawl budget не влияе директно върху ранкването. Единственият начин, по който може да повлияе на ранкването е, ако Google не обхожда въобще страниците ви, като в този случай те очевидно няма да бъдат ранкнати на нищо.


10. Колко важен е content marketing за SEO? Една компания нуждае ли се от него?

Content marketing често е най-добрият начин за един бизнес да изгради линкове днес. Работи добре, защото комбинира репутация и изграждане на visibility чрез придобиване на качествени линкове. Главният ключ към това е да се фокусираме на малък брой линкове с високо качество.

След всичко казано, аз искам да потвърдя, че това, което споменах по-горе работи добре на американския пазар. В действителност съществуват определени пазари, където се прави значително по-малко линкване между сайтовете.


11. За AMP. Вярвате ли в AMP продуктовите страници за в бъдеще?

Аз мисля, че AMP ще има дългосрочно развитие в тази насока. Едната причина за това е, че има много партньори в програмата, компании като Twitter, Pinterest, Baidu, WordPress, и други. В резултат това не е програма само на Google. Ние също така проведохме доста тестване с AMP, и подобренията са впечатляващи.

 


12. Колко са важни Structured Data за ранкването?

Като цяло Structured Data няма да повишат ранкването ви в Google. Обаче,за определени видове търсения може това да доведе до промяна в изгледа на резултатите в SERP. Можете да видите примери в списък от резултати за търсенето „loc lac recipe“. Това си заслужава усилията, тъй като кара резултатите от търсенето ви да се отличат!

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *