eCommCongress 2016 Sofia

eCommCongress 2016 в София - една наистина полезна конференция!
ecomm-congresss-2016

eCommCongress 2016 в София – една наистина полезна конференция!

Конференцията беше проведена на много добро ниво – организационно, технически, а и някои презентации бяха изключителни полезни, може да прочетете повече за конференцията на официален уеб сайт на eCommCongress – ecommcongress.com. Искаме да изкажем благодарности към екипа, осъществил тази конференция и най-вече на Любомир Стоянов.

Кратък обзор на най-интересното от всяка презентация на конференцията!

Никола Минков заедно с Петър Трендафилов и Алекс Божинов от централата на Google в Дъблин
Никола Минков заедно с Петър Трендафилов и Алекс Божинов от централата на Google в Дъблин

Първи ден!

Жанет Найденова – @jnnmarketing – работи в IAB Bulgaria.

 Какво се търси, как се търси, кога се търси и къде се търси?

Жанет Найденова - какво се търси, как се търси, кога се търси и къде се търси?
Жанет Найденова открива лекцията си

Жанет говори изцяло за статистиките при търсенето, от какви устройства, през кои канали, по какъв начин.

  • Растежът на търсенето ще се вдигне с 30/40%
  • Купуващи онлайн по цял свят са 2, 7 милиарда годишно.
  • В Китай съществува 12 часа доставка, но в България все още не.
Жанет Найденова - слайд със статистики
Жанет Найденова – официални данни от проучвания
  • Въпрос към лектора: Как успяват в Китай да доставят за 12 часа поръчката?
  • Отговор от Жанет: Перфектна логистика. Имат стоката на склад постоянно. Трябва да се инвестира в мениджмънт, управление. Това има огромно бъдеще.

Христо Христов – CEO Netinfo – медийна компания за проучвания.

Христо Христов CEO медия компания проучвания за видео маркетинга
Христо Христов

Къде е силата на видео и къде да ги дистрибутираме? Въпросът не е дали трябва да използваме видеа, а как да ги използваме. Във видеото може да дадете много повече съдържания в рамките на кратък период. Видеото остава в нашето съзнание.

  • Въпрос: Колко са популярни каналите сред младежите в България?
  • Много популярни и сега е моментът да се постигнат по-добри резултати с по-малко средства.

Миряна Маркова. Работи в Ecommera, която се занимава основно с дизайн на уеб сайтове, лекцията ще бъде посветена на мобилните версии.

Как можем да обновим един онлайн магазин?

Миряна Маркова - как можем да обновим един онлайн магазин?
Миряна Маркова

По-голямата част от потребителите вече пазаруват чрез мобилни устройства. Трябва да се съобразим с размера на екрана и операционните системи. Цветовете също са важни, защото телефоните се използват много навън, а там това е фактор за визуализация на екрана. Миряна разказва за няколко интересни стратегии за онлайн магазини относно поръчките:

  • Вечерно пазаруване
  • Подготовка на поръчката в определен магазин

Стефан Чорбанов и Димитър Димитров от Stenik

Успешния онлайн магазин.

Стефан Чорбанов и Димитър Димитров - успешния онлайн магазин
Стефан Чорбанов и Димитър Димитров

Трябва да се изгради план, който трябва да се следва, за да се достигне до целта си.  Изборът на платформа е много важен, защото ако се избере правилната в началото, няма да се наложи да я сменяте в последствие. Това ще ви спести много нерви и средства в бъдеще.

Димитър Савов – работи в Startup Masters.

Може да се свържете с него на личната му Facebook страница.

Стартиране на Facebook реклами.

Димитър Савов - Стартиране на Facebook реклами
Димитър Савов

Facebook бизнес мениджър позволява на компаниите да управляват голям брой профили, използва се за рекламни кампании на професионално ниво. Всички нови функции отиват във Facebook мениджъра.

  • Facebook дава популярност
  • Facebook не дава опция за директна покупка, но се разработват решения за това
  • Когато стартирате страницата си е хубаво да си създадете график за публикуване, система на публикуване, чрез екип от хора. Изисква повече работа от Google AdWords
  • Edge Rank – освободи потребителите от спам методите
  • Ангажираност измерва коментарите и харесвания на публикацията.
  • Таргетинг – местоположение, език, пол и много други

Какво прави Facebook различен от останалите? Нови формати за рекламиране!

Може да се избере на кого да се покаже рекламата – на базата на местоположението, което искате да таргетирате. Може да се показва тази реклама, на клиенти които знаете че са такива за вашия бизнес и на базата на локацията на клиента, вие може да ги подсетите за новия ви обект. Може да изпращате обедното менюто на клиентите си, преди обедните часове.

Димитър Савов за Facebook Edge
Димитър Савов

Скролиране на реклами – не е лош метод, може да се сложи бутон за пазаруване в тях. Има описание и линк. Facebook оптимизира съдържанието, както в примера с обедното меню. Това е т.н. филмова лента.

Реклами на динамични продукти – работи добре на пазара. Прилага се чрез Facebook мениджъра, добавя му се специален код, за да се проследи клиента до сайта и евентуално да го запише. В бъдеще тя може да се използва за нови рекламни кампании в Facebook Pixel.

Реклами със слайд шоу са създадени за потребители с много слаба интернет връзка.

Lead Generation Ads – стига се до един клик с бутон тип call to action до клиента, примерно заяви абонамент, поръчай услуга. Бутонът може да бъде за имейл, телефон. Предимството е, че потребителите са доказано реални, защото това са профили на такъв тип Pop Up прозорци.

Димитър Димитров – собственик на Inbound.bg – как да се справим с дигиталната криза?

Димитър Димитров- как да се справим с дигиталната криза?
Димитър Димитров- как да се справим с онлайн кризата

Кризата може да започне от вашия магазин, но да се пренесе в социалните мрежи, дори могат да направят блог срещу вас?

Ето няколко тактики, които могат да ви помогнат с тези кризи:

  • Не отговаряйте (нападайте) на хората, които ви нападат
  • Не се оправдавайте, те искат решение на проблема
  • Извинявайте се много любезно
  • Предложете подарък, като знак на извинение
  • НЕ изтривайте коментари във Facebook
  • НЕ прилагайте цензура, мислете демократично
  • Троловете – публикуват лоши коментари, просто за да ви навредят
  • Казвайте благодаря
  • Подхождайте индивидуално
  • Може да изпращате лични съобщения
Димитър Димитров- как да се справим с дигиталната криза?
Димитър Димитров- за троленето

Ако изпратите грешен имейл на всичките си абонати – без да искате?

Трябва да се реагира изключително бързо. Следете дали има отзиви в социалните мрежи.

Петър Трендафилов и Алекс Божинов от централата на Google в Дъблин.

Как да изградим бранда популярен!

Петър Трендафилов и Алекс Божинов от централата на Google в Дъблин - как да изградим бранда популярен!
как да изградим бранда популярен

Микро моменти – както ги наричат от Google!

Google търси ключова информация, за определени поведенчески сигнали.

Чрез Google тенденции може да се изследват. Също полезен инструмент е потребителският барометър –  Consumer Barometet.

Микро моментите.

Когато потребител се обърне към Google за нещо, това се нарича микро момент:

  • Искам да знам – когато искате да знаете.
  • Искам да отида – иска да отиде до магазина ви
  • Искам да правя – трябва да имате правилната информация, и правилните отговори
  • Искам да купувам – не трябва да се концентрирате на продажбите само.

Как да бъдем там? Когато имате реклама по телевизията, Google преценява кой да изпъква на базата на потребителското търсене.

Петър Трендафилов и Алекс Божинов от централата на Google в Дъблин
Customer – Category – Brand – Zeitgeist

Как да бъдем полезни? Полезността на информацията!!! Най-важният момент. 51% от вашите клиенти биха избрали тази марка, която търсят. Да си там е важно, но трябва да бъде релевантна!

69% от хората ще купят от компания с лесна навигация, опростена!

Действие! Видео съдържанието работи много добре. Инструктивно съдържание, което ги навигира. 48% е ръстът при видео указания.

Клиентите имат 0 толерантност към вас, за скоростта на действие. Това трябва да се случи бързо и лесно!

Скоростта! (разбери дали твоя сайт е достатъчно бърз и дали отговаря на правилата на Google)

Елиминирайте стъпките! Направете максимално кратък път до поръчката! Максимумът трябва да е 6 стъпки!  Бърза покупка, бутони за бързо действие! Ако достигнете до 2 стъпки, ще бъде много по полезно! Целта е клиентите ви да си дадат парите колкото се може по-бързо!

Всички канали са важни!

Мобилните телефони движат дигиталния свят днес.

Геннадий Воробьов (личната му страница във Facebook)

Трендове през 2016 година!

Геннадий Воробьов трендове през 2016 година!
Геннадий Воробьов трендове през 2016 година!

Анализ на ключови думи, минимум 500 думи над които се работи, може да достигнат до 5000 или дори до 10 000 – в зависимост от кейса. Проверка и поправка на usability и On-Page на уеб сайта.

Кратък наръчник:

  • Проучване на ключовите думи
  • Използване на Google AdWords
  • Използване на имейл маркетинг
  • Използване на органични търсения

John McIntyre – CEO, ReEngager

How companies like Amazon, Bonobos and Envelopes.com drive millions with email marketing (millions you’re missing out on). Джон обясни как трябва да се използва имейл маркетингът през големи платформи като Amazon!

Mario Wolosz – CEO, Klick-Tipp

SMS Marketing for listbuilding during a presentation, in YouTube, radio and TV marketing etc.

Вълнуваща презентация за това, как може да извлечете имейл и телефон едновременно с едно взаимодействие на потребителя с ваша страница. Абонаменти чрез интересни инструменти, предоставящи изпращане на SMS в уеб сайта ви (за мобилни устройства) към вас от клиента Ви. Получавате едновременно телефонен номер и имейл на клиента на ниска цена – до 0,10лв. Полезен инструмент за целта – Nexmo.

Последната презентация е на Vaida Pakulyte. Вадя е експерт по продажбите онлайн.

Digital marketing manager, Strands – Customer Data is the new oil. 

Vaida Pakulyte лекция за продажбите онлайн
Vaida Pakulyte

Сегментиране, таргетиране, до индивидуалност с цел да се направи строго определен профил на купувача. Определя се стратегия, разделят се по:

  • пол
  • години
  • религия
  • навици
  • интереси
  • поведение

Началната страница трябва да бъде опростена и персонализирана на базата на таргет. Фокусът трябва да е върху тях.

Страниците на категориите, въпреки че често са пренебрегвани, е хубаво да е персонализирана и да се набляга на продукти, за които се знае, че са по-търсени.

Страници за продукти – трябва да бъдат максимално лесни за потребителя с цел извършване на покупка. Трябва да се листват подобни продукти, примерно ако се продават принтери на тази страница е хубаво под тях да се показват тонер касети и други консумативи.

Страницата, в която потребителите трябва да завършат поръчката, трябва да е максимално опростена.

Трябва да има търсачка в уеб сайта, много потребители  търсят чрез нея – около 30%. Направете я интуитивна.

Последно и не най-маловажно е да тестваме, от А и Б и отново, защото процесът е много динамичен.

Втори ден!

Темелко Дечев, OSM International Group

Product Innovation – Иновации при продуктите

Темелко Дечев Product Innovation - Иновации при продуктите!
Темелко Дечев

Дедукция е просто съществуващ бизнес, който не предлага нещо иновативно като бизнес. Интересна лекция за това колко различно трябва да мислим, за да станем успешни.

Любомир Любомир, основател на Next Copy – идеи за копирайт!

Product Innovation – Иновации при продуктите

Любомир Любомир, основател на Next Copy - идеи за копирайт!
Любомир Любомир: Думите могат да победят войните!

Копирайтинг – възможност за създаване на търговки и промоционални текстове, за техните продукти, услуги и хора!

Думите могат да победят войните. Копирайтърът и арт директорът са свързани. Те трябва да работят заедно, ръка за ръка. Когато създавате съдържанието, трябва да разберете как мислят хората, как си говорят…

Ако не провокираме потребителя да извърши действие до 7 – 10 секунди, значи сме го изгубили. Трябва да се напише текстът така, че да се запомни, да не се забравя. Бутоните за купуване са много важни. Бутонът – „Купете сега“ е по-малко използван от „Научете повече“. Много е важно текстът да бъде ясно четлив. Twitter е мощно оръжие за кратки послания. Изображенията плюс кратко описание към нея получават по-голям брой кликове, харесвания, споделяния и коментари. Представете си, че когато пишете, срещу вас стои човек с когото си говорите!

Неделчо Кадиев и Николай Колев – Фотографи – photocollective.bg

Неделчо Кадиев и Николай Колев
Неделчо Кадиев и Николай Колев

Лекция за това, как трябва да направим по правилен начин снимки на продукти за уеб сайт. За да имат добро качество са ни нужни: подходящи фотографски чадъри за светлини, фотографска палатка, в която да се постави продукта. Това ще ви излезе като инвестиция около 300лв.

Устройството, с което се заснема продуктът, не може да се бъде телефон, трябва да се използва професионална камера със сменяеми лещи или любителска камера, но не винаги е гарантирано качеството.

Константин Бъчваров – Marketing manager в Ozone.bg 

Какво отношение трябва да имаме към клиентите си? Винаги трябва да има комуникация между клиентите и нас. Трябва да изпълним очакванията му, да бъдем лоялни към клиента и той да ни отвърне със същото. Ozone нямат мобилна версия на уеб сайта си, но осъзнават, че това трябва да се случи в най-скоро време.

Радослав Крумов – CEO, Rapido Express & Logistics 

Радослав Крумов
Радослав Крумов

Delivery cheat sheet Workshop

Как се развиват куриерските фирми. За пример Рапидо предлагат безплатно онлайн магазини, които използват кредите на Рапидо. Примерно, клиент поръчва от вашия онлайн магазин, отсреща Рапидо взима стоката от определен склад, която вие не заплащате. Рапидо я доставят до крайния клиент, като взимат парите от него и ви дават разликата. Един вид безплатен бизнес за вас, в който не губите нищо.

Подобни статии