Еволюция на дигиталните маркетингови канали

0 - 6 месеца
digital-marketing-channels-evolution

Ако работите по проект в продължение на 1 или 2 години, ще видите как се изменя голямата картина. Мащабът на по-големия срок на работа върху един проект ви позволява да наблюдавате и анализирате процесите и каналите, по които този проект добива трафик и става успешен.

Нека се спрем на дигиталните маркетингови канали и как те се променят във времето, работейки над година по един проект.

0 – 6 месеца

Сайтът е съвсем нов /или не е работено по него въобще/ и ако той получава някакъв трафик, то той идва от платените реклами – Google Ads и Facebook реклама.

Като класация на каналите ситуацията е следната.

  1. Paid + Social /Google Ads, Facebook Ads/
  2. Referral
  3. Organic
  4. Direct

Използването на реклама ви довежда веднага посещения. Рефералите /включване на сайта ви в онлайн каталози, изпращане на имейли с адреса на сайта ви и др./ също носят някакъв минимален трафик. За органик е още рано да се говори, или той е слаб. Директният трафик е почти нулев  – хората все още не знаят сайта ви.


6-12 месеца

Изминава време и вече берете плодове от работата по сайта ви.

  1. Organic
  2. Paid + Social /Google Ads, Facebook Ads/
  3. Direct
  4. Referral
При добра работа на SEO агенцията вече посещенията, влизащи в сайта ви през Органик канала трябва да са значителни, и дори този канал да е водещ.

При добра работа на SEO агенцията вече посещенията влизащи в сайта ви през Органик канала трябва да са значителни, и дори този канал да е водещ. Paid + Social са силни канали и тяхното влияние не е малко. На този етап  те все още имат сериозен принос.  Директният трафик се е увеличил, защото хората вече ви забелязват,  и известна част от тях знаят името ви.


12-24 месеца

Честито, вие вече сте Бранд. Хората знаят името ви, то е синоним на качество и популярност във вашата сфера и вие сте много добре познати.

  1. Direct
  2. Organic
  3. Paid + Social /Google Ads, Facebook Ads/
  4. Referral
image

Търсенето по името ви /директен трафик/ е най-доброто, което можете да постигнете. Това значи, че вашето име веднага изниква в съзнанието на потребителя, когато той се нуждае от определена услуга или продукт. И той търси вас, защото иска да поръча от вас. Това е страхотно!   Органик каналът също е много силен и той ви носи нови клиенти, които досега не са знаели за бранда ви. Другите канали минават на по-заден план.


Важно е да знаете…

Този обзор не претендира за изчерпателност, но той дава добра представа как ориентировъчно се движат във времето трафик каналите, как еволюират те и вашият сайт, следствие на тях. Не винаги тези срокове могат да бъдат спазени на 100%, защото това зависи от характеристиките на пазарната ви ниша и конкурентите ви.

В някои случаи може да има разлики, също така понякога като ефективност Facebook Ads и Google Ads се различават според вида на бизнеса или географския регион и психологията на местните потребители. В такива случаи тези два рекламни канала трябва да бъдат разглеждани поотделно.

Подобни статии