Google Maps For Local SEO

Какво значи това и защо е така?
Google Maps For Local Seo

Google Maps крие голям потенциал и е много важна част от вашата локална и цялостна SEO стратегия. Ако имате физически обект от вида кафене, ресторант, офис, магазин, хотел, кабинет или подобно е задължително да подсилите вашият маркетинг с присъствието му на картата на Google. Дори и да нямате физическа локация, или не искате тя да се вижда – това пак е възможно и ние ви препоръчваме да го направите.

С възможността да не се показва конкретна локация, а само район, който обслужвате – например област София, или област Пловдив, вие имате възможност да получите видимост в Google Maps и без реален физически адрес.

За да използвате силата и възможностите на географската карта на интернет гиганта Google, вие трябва да добавите вашият бизнес и да го потвърдите.

В тази статия сме описали подробно как протича този процес, стъпка по стъпка.

Преди да разкрием особеностите на Google Maps за бизнеса, и да ви покажем как да използвате всички възможности на платформата, ще обясним защо е важно да го правите.

В своята лекция на Brighton SEO през 2019 специалистът Greg Gifford обяви: “Your local listing is your most trusted and strong entity for Google!”. Това в превод означава – “Вашият локален листинг е вашата най-уважавана и силна същност за Гугъл!”.

 

Какво значи това и защо е така?

Докато в сайта ни ние можем да публикуваме безкрайно статии, снимки и видео и там да афишираме колко сме добри и търсени, то Google My Business и свързаният с него Google Maps са платформи, собственост на световната търсачка. Там имаме ограничена възможност да публикуваме информация за бизнеса ни, продуктите, услугите, да слагаме илюстрации и да пишем кратък текст.

На база на тези данни Google отчита нашата ефективност и популярност, измерва всяка снимка колко е разглеждана, всяка публикация колко пъти е четена и не може да бъде подведен.

На база на тези данни Google отчита нашата ефективност и популярност, измерва всяка снимка колко е разглеждана, всяка публикация колко пъти е четена и не може да бъде подведен. Чрез вътрешната статистика и данните, които се записват, софтуерният гигант знае отлично кой обект е търсен, популярен и полезен за хората.

Чрез вътрешната статистика и данните, които се записват, софтуерният гигант знае отлично кой обект е търсен, популярен и полезен за хората.

Имено заради това Google приема така получените данни като най-достоверни и така определя силата на всеки бизнес, включен в Google My Business и съответно визуализиран в Google Maps.

Имено заради това Google приема така получените данни като най-достоверни и така определя силата на всеки бизнес, включен в Google My Business и съответно визуализиран в Google Maps.

Google – Достоверен източник на данни

Google My Business e добър и достоверен източник на данни за нашият бизнес, но освен собствени вътрешни данни Google използва и метрики от други, трети услуги.

Google My Business e добър и достоверен източник на данни за нашият бизнес, но освен собствени вътрешни данни Google използва и метрики от други, трети услуги.

Гугъл сканира и извлича данни и от тях агрегира статистики за даденият обект от други източници – Facebook, Foursquare, Booking, Trivago, Foodpanda, Takeaway, Zavedenia.com, Agoda и подобни.

 

Гугъл сканира и извлича данни и от тях агрегира статистики за даденият обект от други източници - Facebook, Foursquare, Booking, Trivago, Foodpanda, Takeaway, Zavedenia.com, Agoda и подобни.

 

Гугъл сканира и извлича данни и от тях агрегира статистики за даденият обект от други източници - Facebook, Foursquare, Booking, Trivago, Foodpanda, Takeaway, Zavedenia.com, Agoda и подобни.

 

Именно това “кръстосване на данните” от различни източници прави оценката на Гугъл най-точна и всеобхватна. По този начин вашата онлайн репутация е валидирана и точна. Но все пак най-важно остава присъствие ви в Google My Business и информацията, подадена в него.

 

Ползите за Local SEO

Ползите за вашата цялостна и локална SEO са големи. Google дава приоритет в Google Maps на местните бизнес и обекти пред далечните такива. И това е логично – в повечето случаи вие ще потърсите зъболекар в София, ако живеете в столицата, а не в Русе например. Или студио за красота в Бургас, а не Благоевград.

Като извод – добре направеният и поддържан бизнес на картата на Google ще ви донесе добра видимост. Google анализира цялата подадена към обекта информация и я взима предвид при търсенето.

Хубавото е, че търсачката отчита и местоположението на търсещия в момента на заявката. Ако например сте на почивка в Китен, при търсене ще видите местни резултати, тоест обекти в близост. Което е отново с цел да ви свърши максимално полезна работа.

Ще получите по-голяма видимост и ако се възползвате от всички възможности на Google My Business – на илюстрацията по-долу се показва когато обекта е обявил провеждани събития.

Така се визуализира обекта на British Museum при търсене:

Така се визуализира обекта на British Museum при търсене:

 

Това е при търсене за Serpact – показва се информация за предстоящ уебинар:

Това е при търсене за Serpact - показва се информация за предстоящ уебинар:

Всички тези неща ще разгледаме по-подробно в следващата част.

 

Какво да направим в Google My Business

Първата стъпка е да попълните профила си на 100%. Въведете цялата възможна информация – освен лого, снимки, работно време, уебсайт, телефон, попълнете и етикети, акценти, удобства, плащания, достъпност.

Въведете цялата възможна информация - освен лого, снимки, работно време, уебсайт, телефон, попълнете и етикети, акценти, удобства, плащания, достъпност.

 

Въведете цялата възможна информация - освен лого, снимки, работно време, уебсайт, телефон, попълнете и етикети, акценти, удобства, плащания, достъпност.

 

От Гугъл показват тези параметри на търсещите, а и те самите ги взимат предвид.

Ето по този начин се визуализира за потребителите това:

Ето по този начин се визуализира за потребителите това:

Те играят и роля в търсенето на даден обект – тоест – наличието на такава информация ви дава предимство.

 

Допълнителните важни неща

Има няколко опции, които са по-специални и имат отношение към доброто позициониране на вашият бизнес при търсене в Google Maps.

 

1. Описание

Описанието е чист текст и в него не е позволено да включвате URL адреси. В тези 750 знака трябва да опишете дейността си добре, като използвате в текста важна за вас ключова дума или фраза. Но не прекалявайте, като пълните изкуствено текста с думи, за да се класирате добре, напишете полезно послание, което ще се възприеме позитивно от хората.

В тези 750 знака трябва да опишете дейността си добре, като използвате в текста важна за вас ключова дума или фраза.

 

2. Отзиви

Отзивите са също много важна част от вашият обект в GMB. Факт е, че Гугъл чете текста в тях и го анализира, и при търсене за даден израз показва отзива, който съдържа това.

Както виждате на изображението по-долу, Гугъл е извлякъл и показва думата ортодонт при търсене за “ортодонт пловдив”.

Гугъл е извлякъл и показва думата ортодонт при търсене за “ортодонт пловдив”.

 

Това е много важно – ако намерите подход, да приканите вашите клиенти и потребители да ви оставят отзив, който съдържа ценните за вас ключови думи. Това, разбира се, трябва да става максимално естествено, а не да им казвате какво да пишат.

Също, прави добро впечатление, ако отговаряте на отзивите ви, независимо дали са добри или лоши и какво казват. Това се забелязва от хората, а и се препоръчва от Гугъл.

Също, прави добро впечатление, ако отговаряте на отзивите ви, независимо дали са добри или лоши и какво казват.

 

3. Публикации

Според вида и категорията на обекта ви можете да имате различни възможности в раздела Публикации.

Тук виждате вариант с 3 възможности – оферта, новина и събитие.

Тук виждате вариант с 3 възможности - оферта, новина и събитие.

По-долу е варианта с 4 вида публикации – оферта, новина, събитие и продукт.

По-долу е варианта с 4 вида публикации - оферта, новина, събитие и продукт.

Нашата препоръка е независимо колко вида публикации имате, да се възползвате максимално от тях.

Офертата ви дава възможност да публикувате промоция, на продукт или услуга, с ограничен срок, снимка, описание и линк за поръчване или разглеждане.

Офертата ви дава възможност да публикувате промоция, на продукт или услуга, с ограничен срок, снимка, описание и линк за поръчване или разглеждане.

След това визуализацията е следната:

След това визуализацията е следната:

Актуализациите /или новите неща/ са подобни на новини – можете да анонсирате ново събитие, излизането на нов продукт или просто да публикувате привлекателен текст със снимка и уеб адрес.

Актуализациите /или новите неща/ са подобни на новини - можете да анонсирате ново събитие, излизането на нов продукт или просто да публикувате привлекателен текст със снимка и уеб адрес.

Събитията се показват по този начин:

Събитията се показват по този начин:

При тях хората могат да се записват на посочен от вас адрес или да прочетат повече информация. Те са подходящи ако организирате конференция, уебинар, лекция или подобно.

 

4. Услуги /за определени обекти/

Според категорията, която сте посочили за обекта ви, ако извършвате предимно услуги, GMB ще ви активира раздела Услуги.

Там също можете да правите категории и в тях да поставяте конкретни услуги.

Там също можете да правите категории и в тях да поставяте конкретни услуги.

 

 

Препоръчваме ви да попълните този раздел, ако имате такъв.

 

5. Продукти /за определени обекти/

Продуктите е много ценен раздел, защото дефакто чрез него вашият GMB листинг се превръща в мини каталог, където потребителите могат да разгледат стоката ви. Можете да задавате точна цена или цена с диапазон от – до.

Продуктите е много ценен раздел, защото дефакто чрез него вашият GMB листинг се превръща в мини каталог, където потребителите могат да разгледат стоката ви.

 

Продуктите е много ценен раздел, защото дефакто чрез него вашият GMB листинг се превръща в мини каталог, където потребителите могат да разгледат стоката ви.

За поръчка те вече биват отвеждани към сайта ви.

За поръчка те вече биват отвеждани към сайта ви.

6. Меню /за определени обекти/

Този раздел е активен предимно за ресторанти и други заведения за хранене. Ако обекта ви е от такъв тип е добре да го попълните, за да може вашите посетители да се запознаят онлайн с асортимента ви. Много заведения биват посещавани точно заради типа им кухня или храна – гурме, италианска, алпийска, балканска, българска, азиатска и т.н.

За най-добри резултати препоръчваме да направите категории в менюто – например Салати, Основни ястия, Десерти и във всяка категория да поставите съответните продукти.

За най-добри резултати препоръчваме да направите категории в менюто - например Салати, Основни ястия, Десерти и във всяка категория да поставите съответните продукти.

Попълнете името на продукта, снимка, ако имате /ако не – сложете вашето лого/, описание и цена.

Попълнете името на продукта, снимка, ако имате /ако не - сложете вашето лого/, описание и цена.

Така дадените продукти имат няколко ползи:

  • информират клиента предварително за вашето меню, какво предлагате и какви са цените;
  • задържат потребителя в обекта ви доста по-дълго време;
  • информират Гугъл за предлаганият от вас асортимент;

Винаги можете да редактирате или изтриете продукта или категорията.

 

Извод

С описаните в тази статия похвати вашият Google My Business обект ще придобие голяма стойност за клиентите ви и ще ви донесе ползи при търсене в Google Maps.

Следвайте нашите инструкции и работете по тях.
Желаем ви успех!

Подобни статии