Обзор на уебинар: Top Technical SEO Trends Predictions in 2019 with Craig Campbell

Нека да преминем към самият уебинар и SEO въпросите, които разисквахме с Крейг:
Top Technical SEO Trends Predictions in 2019 with Craig Campbell

Днес правим обзор на уебинара „Top Technical SEO Trends Predictions in 2019 with Craig Campbell“, проведен на 19-ти декември 2018 година, една общо събитие на SEO агенция Serpact и Крейг Кембъл от Craig Campbell Seo.

Крейг Кембъл е SEO експерт от Глазгоу, с над 17 годишен опит. Той води онлайн курсове по SEO, извършва анализ на сайтове, линк билдинг, консултира, и е чест лектор на много специализирани събития по дигитален маркетинг, като някои от тях са Digital Olympus, London SEO Meetup, SearchLeeds, BrightonSEO, Chiang Mai SEO, DMSSO, Search Norwich, MB Summit Milan.

Днес правим обзор на уебинара "Top Technical SEO Trends Predictions in 2019 with Craig Campbell", проведен на 19-ти декември 2018 година, една общо събитие на SEO агенция Serpact и Крейг Кембъл от Craig Campbell Seo.

Нека да преминем към самият уебинар и SEO въпросите, които разисквахме с Крейг:

Дидо Григоров: Здравей, Крейг! Би ли ни разказал за твоето SEO развитие, твоята кариера и състоянието в момента на SEO пазара в UK?

Крейг Кембъл: Благодаря ви, Никола, Дидо и Борис, за поканата да участвам във вашият уебинар! Аз съм Крейг Кембъл и съм във афилиейт маркетинга в момента. Аз работех във агенция, но реших да потърся свободата, да намаля стреса  и т.н. Така започнах отделно сам в афилиейт маркетинга. Като попитахте за английският онлайн пазар, който е 60 милиона, сравнен с немският, който е 83 милиона, но в Германия нивото и търсенето на SEO е доста по-ниско, докато в Англия пазарът е много конкурентен, всеки иска да прави SEO и да работи от вкъщи.

Дидо: Да започнем с нашата тема – Mobile First Indexing. Сега всеки говори за това и се притеснява какво да направи. Какъв е твоят съвет – как да се подготвим за Mobile First Index?

Крейг: Напоследък виждаме все повече респонсив уебсайтове. Ако вашият сайт е с респонсив дизайн няма от какво толкова да се притеснявате. Големият проблем обаче е, ако имате мобилна версия на сайта си. Голяма част от хората на мобилната си версия махат много неща, за да я олекотят. Така тя става доста по-бедна на съдържание от десктоп версията.  Това може да ви донесе ранкинг проблеми.

Дидо: Да, наличието на мобилна версия е като втори сайт, дефакто вие все едно имате два сайта и за мобилният трябва да мислите нова стратегия, нова структура, и въобще – да вложите отделна работа. Крейг, ти дали очакваш нови промени във връзка с мобилното търсене, промени по контента, структурата и други?

Крейг: Трябва да предоставяте на Гугъл това, което той търси и иска  – качествено съдържание, лека и удобна структура. Правете също така промени и тестове, кое работи най-добре. Трудно е да се каже как ще се развият нещата, но ще има промени и Гугъл ще ги анонсира предварително, те няма да станат утре.  Знаете, че за преминаване към мобайл индекс се говори от преди година и повече. Важно е да се запази контента добър, респонсив дизайн, скоростта да е добра.

Никола Минков: Крейг, ние имаме въпрос от нашата Youtube публика. Въпросът е следният: „Относно AMP технологията, как смяташ, че ще се развие тя и каква подкрепа и популярност ще добие през 2019-та?“

Крейг: Знам, че AMP технологията е много бърза и зарежда сайтовете светкавично, но не съм сигурен дали тя ще получи това голямо разпространение. Знам, че тя има фенове, но аз лично смятам, че AMP сайтовете изглеждат зле, а и не ги харесвам особено.

Никола: Добре, нека се върнем на Mobile First Index. Дали очакваш излизането на нови формати в SERP, като Featured snippets, Zero results /нулеви резултати/  и т.н.?

Крейг: Аз харесвам тези неща – featured snippets, Knowledge graph – те носят повече трафик и забележимост. Но повечето сайтове в UK не използват schema.org. Аз винаги приветствам използването на това форматиране, за да хванем featured snippets, rich snippets и т.н.

Никола: Да, съгласен съм с теб. Ако си спомняш моите слайдове от Милано – аз показах 24 featured snippets тогава, постигнати от нас. И те наистина носят доста повече трафик.

Крейг: Да, те увеличават и CTR-а, което индиректно повлиява и SEO. Тези featured snippets, които не ми струват нищо повече, като пари, а увеличават трафика и CTR-а ми, е лудост да не ги направя. Хората са мързеливи, а това ги улеснява.

Никола: Крейг, какво е текущото състояние на уебсайтовете във Великобритания, по отношение на Mobile First Index?

Крейг: Много хора идват при мен за консултация, анализ и съвет. Аз съм виждал наистина много лоши сайтове. Поне 60-70 % от сайтовете са със стари дизайни от 2012-та година, примерно. Все пак зависи и от бизнес нишата – някои бизнеси като финанси, или адвокати имат по-нови и модерни сайтове. А има и бизнеси без сайт въобще. Виждал съм хора да си говорят по местни клубове за featured snippets, как да го постигнат, те не знаят за това.

Въпреки, че това е Великобритания, има много хора, които не знаят за това, не го разбират и бъркат SEO със CEO. Хората пък, които се занимават със SEO, много от тях просто изсипват много много съдържание, без да правят сайта си по-бърз, или без да извършат други такива технически неща. Има случаи, когато SSL-а им не работи добре, или слагат копирано съдържание.

Дидо: Каква е тенденцията в UK  – респонсив или мобилна версия на сайта?

Крейг: Респонсив, определено. Това е тенденцията.

Дидо: Има ли хора, които са по-склонни да имат мобилна версия на уеб-сайта си?

Крейг: Не особено, аз съм виждал някои, но те са малко, може би съм щастливец!

Дидо: Въпрос от нашият модератор: Как препоръчваш да се прави тестването на един сайт – на реален смартфон или със симулатор, на компютъра?

Крейг: Аз препоръчвам и на двете. Аз ги гледам на симулатор, програмиста и той, но когато сайта отиде при клиента, той гледа сайта си на реален телефон. И понеже симулатора не винаги показва всичко на 100% вярно, трябва да се тества и на двете.

Дидо: А какъв е най-честия проблем в един сайт, който ти срещаш, говорейки за Мобайл Фърст? Ние виждаме проблеми като елементи, които са много близо един до друг, грешен viewport  и т.н.?

Крейг: Има разлики от уеб-сайт до уеб-сайт, но viewport е често срещан проблем.

Дидо: Според мен проблемите с viewport често са при хора, които искат да използват някакъв javascript код за реклама /например AdSense/ под различни размери екрани. Какво мислиш за това?

Крейг: AdSense кода не е толкова често срещан проблем според мен, нормално е хората да искат да печелят пари от реклама, но те трябва да оптимизират правилно това според вида на екрана и устройството.

Никола: Крейг, използваш ли Lighthouse инструмента, за анализ на даден сайт? Можеш ли да го препоръчаш за Mobile First Index анализ или за какъвто и да е базов анализ?

Крейг: Да, използвам го. Lighthouse е един от най-често използваните инструменти за анализ. Но има и много други инструменти на пазара, които са с добри възможности.

Никола: Преминаваме към втората ни част, техническото SEO. Кой е най-важният технически SEO параметър, който ти препоръчваш при анализите на сайтове? И какви нови неща смяташ, че ще се появят през 2019 година, можеш ли да прогнозираш нещо?

Крейг: (Смее се) Бих препоръчал да се обръща внимание на дублираните заглавия, счупените линкове – това са важни неща, но лесни за коригиране.  Тези проблеми ги срешаме доста често, а те са поправими, особено като използвате и инструменти като SemRush.  За съжаление хората обикновено игнорират техническото SEO, но въпреки че това са основни неща, те трябва да се поправят.

Никола: Защо crawling, rendering, crawl rate и crawl budget станаха толкова важни напоследък и се говори много за тях, твоето мнение какво е?

Крейг: Crawling-а и Crawl Budget-а са много важни, защото те дават информация как Гугъл обхожда сайта ви и след това сайтът ви се появява в Гугъл индекс-а.

Никола: Какво мислиш за счупените вътрешни линкове – могат ли те да развалят нашата стратегия?

Крейг: Да, определено. Вътрешните линкове носят голям трафик и ако те са счупени трафикът ви спада значително.  Също така повредените вътрешни линкове оставят усещането за сайт с ниско качество.

Никола:  Защо SSL сертификатите са все още проблемни, според теб? И дали ще са проблем и следващата година?

Крейг: Те ще са проблем още 5 години! (Всички се смеят.)  Хората не разбират че това е важно и трябва да се коригира. Дори когато имаме правилно инсталиран SSL сертификат, доста от връзките линкват към http версия на сайта, което е грешно и е проблем. Това е или от мързел, или от незнание, и те после се чудят защо не виждат зелен катинар в адресната лента.  Но нямат извинения за това, то трябва да се коригира. Това е важно.

Дидо: Сподели с нас твоето мнение за Page Speed Insight /PSI/ инструмента – Гугъл го обновиха доста тихо?

Крейг: Аз използвам Gtmetrix и Pingdom, много е изтощително да се опитваш да постигнеш 100 от 100 в Google Page Speed Insight. Моят сайт е в момента на 76/100.

Никола: Използваш ли Schema.org mark-up и смяташ ли, че тя е ефективна?

Крейг: Аз съм доста мързелив и не съм я използвал в моя сайт, но за клиентските сайтове тя носи много ползи.  Schema mark-up не ти струва нищо, тя ти носи повече трафик, по-добър CTR  и трябва да си луд, за да не я използваш. Дори аз възнамерявам да я имплементирам скоро.

Никола: Смяташ ли, че schema mark-up има връзка с featured snippets и schema mark-up ще ни помогне да вземем featured snippets по-лесно?

Крейг: Разбира се!

Дидо: Какво е състоянието с оптимизацията на изображения в UK – размер на изображенията, ALT tags, и  подобни?

Крейг: В UK има сайтове с много изображения и това е предзвикателство за скоростта им. Но да направиш снимките добре не е трудно, така че ще е лудост да не го направиш това. И едно малко действие ще има голям ефект.

Дидо: Доста се говори за т.нар. orphan pages – как можем да подобрим тяхното представяне – с вътрешно налинкване, или друго, за да подобрим тяхното индексиране?

Крейг: Със SemRush ние можем да открием orphan страниците и да подобрим представянето им, като поставим линкове към тях. Някои хора – ако преценят, че тази страница не е ценна, я редиректват към друга по-полезна страница.

Дидо: Смяташ ли че по-доброто UX е свързано с по-добрият ранкинг?

Крейг: 100 % съм сигурен в това! Ако задържиш хората по-дълго в сайта си, това води до по-добър CTR  и подобрява и ранкига ти. Затова е важно да поддържаме сайта си простичък и лесен за употреба. Не само от SEO гледна точка, но и за да бъде удобен за употреба.

Благодаря ви, момчета за поканата, и поздравления, че правите уебинар на език, който не е ваш майчин език!!

Серпакт: Благодарим на всички за присъствието и въпросите!

Подобни статии