Обзор на Google – Септември 2018

Сайтовете, пострадали от ъпдейта на 1.08 трябва да работят по своята релевантност
Обзор на Google - Септември 2018

Отново дойде моментът за месечния обзор на случващото се в Гугъл. През септември се случиха редица ъпдейти на алгоритмите на Гугъл, един от най-фундаменталните, сред които е новата невронна мрежа за подобряване на връзката между понятия, формиране на концепции и тематики. Разбира се, за ъпдейтите си на 11, 19 и 27 септември от Гугъл не споделиха почти никаква информация по традиция.

При новата невронна мрежа – невронните вграждания – подход, развит в областта на невронните мрежи, позволяват на Гугъл да преобразува думите в детайлни представяния на основните концепции и след това да съгласуваме понятията в заявката с концепциите в документа. Нарича се още neural matching.

Сайтовете, пострадали от ъпдейта на 1.08 трябва да работят по своята релевантност

Трябва да се работи по релевантността на страниците за сайтовете, пострадали от ъпдейта в първия ден от август. Имайте предивд, че отнема време на Гугъл да разбере отделните страници, както и целия сайт, доколко релевантни са по дадените заявки на търсене, както и промените, които са направени.

Генеричните, общи категории в структурата на сайта е малко вероятно да доведат конвертиращ трафик до сайта ви.

Не се фокусирайте при оптимизацията на даден сайт, върху генеричните, общи категории по страниците на сайта Ви, защото те обикновено не носят фокусирания, релевантен трафик, който търсите.

MOBILE-FRIENDLY уебсайтовете ще се класират по-високо

Ако дадена страница /уебсайт/ е mobile-friendly, то очаквайте тя да се класира по-високо, защото Гугъл предполага, че тя предлага по-добро потребителско преживяване за посетителите.

Не използвайте Google Tag Manager, за да въвеждате важни тагове като – noindex

Една от основните причини за това е, че тъй като тези тагове ще бъдат поставени в javascript, то те ще бъдат взети под внимание след първата индексация и рендериране на страницата от страна на Гугъл

Ще продължи закъснението между индексирането и рендерирането, поради ресурсни проблеми

Javascript не може да бъде рендериран веднага с текущата система на Гугъл и ресурсите й, поради това занапред ще има все още закъснения между рендериране и индексиране.

Ако имате множество страници, които се рендерират бавно, това ще окаже влияние на видимостта на сайта ви в Гугъл

Ако имате сайт с милиони страници и те отнемат минути, за да бъдат рендерирани, това ще окаже значително влияние на възможността на Гугъл да ги рендерира и индексира правилно.

Новинарските сайтове трябва да не поставят съдържание, което изисква Javascript, за да се зареди

Ако имате новинарски сайт, и важното съдържание не е поставено в HTML при първото индексиране в Гугъл, и ако то изисква Javascript, за да бъде заредено, това ще има голямо влияие на сайта ви, тъй като Google news разчита на непрекъснато свежо съдържание, а рендерирането при JS може да стане след седмици.

Съответствието в съдържанието няма да има значение след прехвърляне към Mobile-First индексиране, тъй като десктоп версията няма да бъде използвана за индексиране

Google няма да превключи сайтовете към mobile-first indexing, които нямат последователност в съдържанието на мобилни и настолни компютри, така че съответствието на съдържание е от решаващо значение за превключването на сайта Ви, но не е необходимо, след като даден сайт прехвърлен към mobile-first indexing.

GOOGLE ще създаде панел за знания за уеб сайтове, органично във времето

Google може да разпознава заявките, които водят до определени уебсайтове, и ще създаде панел за знания за това с течение на времето, ако вече има достатъчно информация за вашия уебсайт.

САЙТОВЕТЕ, КОИТО ИЗПОЛЗВАТ МНОГО Flash или Javascript няма да бъдат прехвърляни към Mobile First Indexing

Ако в даден сайт има много JavaScript или Flash съдържание, това може да накара системите на Google да решат, че този сайт все още не е готов да бъде преместен към mobile-first indexing.

Гугъл използва различни видове дата, в зависимост от това кой е най-релевантен

Алгоритмите на Google решават да покажат последната дата на промяна или оригиналната дата на публикуване, в зависимост от това кое се счита за по-подходящо. Например, последната дата на модификация може да е по-полезна, ако нещо значително се промени на страницата.

След индексиране Гугъл проверява дали няма по-релевантна страница, която да бъде показана

След като страниците се добавят към индекса на Google, той проверява дали има различни URL адреси, които трябва да бъдат заменени, защото те са по-подходящи за потребителя.

Hreflang alternates могат да се показват дори ако са дубликати, които не са технически индексирани

Страниците, идентифицирани като дубликати, които не са технически индексирани, все още могат да се показват при търсене, ако те са алтернативна версия на hreflang, която е подобна на каноничната версия.

Статистиките за обхождане в Конзолата на Гугъл дават индикация дали ботът обхожда внимателно

Googlebot е по-предпазлив при обхождането на сайтове, ако открие, че сървърът на сайта има проблем със заявките, които той прави към него. Обемът на обходените страници в конзолата е добър начин за диагностициране на поведението на обхождане.

Гугъл не използва началните страници като най-важни страници по подразбиране

Google автоматично не решава, че началната страница е най-важната страница в даден сайт. Това е ефект, който често се вижда, защото сигналите на Google показват, че началната страница е важна, напр. чрез вътрешно свързване и препратки.

Above the fold алгоритъмът ще бъде подобен на този с mobile-first indexing

Джон очаква, че алгоритъмът на Google по-горе ще бъде подобен, след като даден сайт бъде преместен към mobile-first indexing, но не е ясно дали мобилната версия на тази страница ще бъде използвана.

404 кеширани страници могат да се появят след преминаване към mobile-first indexing

Кешираните страници, връщащи 404, могат да представляват проблем от страна на Google, а не проблем с обхождане и индексиране. Това може да се случи, когато сайтове се преместят към mobile-first indexing, тъй като те нямат кеширана страница.

GOOGLE приема само rel alternate в <head>

Google не приема rel alternate връзки, върнати в headers на дадена HTML страница, те се приемат само в главната секция на страницата.

Блокирайте рекламите, за да избегнете класиране на страница по нерелевантни фрази

Рекламите, които са в съзвучие с основния текст на страницата, могат да бъдат класирани от Google като част от съдържанието на тази страница. Това може да доведе до класиране на страницата за запитвания, свързани с текста в рекламата. Джон препоръчва блокиране на рекламите от robots.txt.

При Mobile-First Indexing колебания в класирането са причинени от това, че Гугъл пре-обхожда и пре-обработва даден сайт

Ако даден сайт има колебания в класирането след преминаването си към mobile-first indexing, това е така, защото Google ще трябва да обходи отново и преработи сайта, за да актуализира индекса.

GOOGLE не определя даден праг, за да прецени готовността за преминаване към Mobile-First индексиране

Няма процент или праг, определени от Google, за да се оцени колко готов е даден сайт за mobile-first индексиране. Съдържанието, структурираните данни, изображенията, видеоклиповете и вътрешните линкове се оценяват на базата на всеки сайт.

Достъпността не е фактор за класиране в Гугъл

Имаше разговор в Google за това, че достъпността да бъде фактор в бъдеще, но това не е нещо, за което в момента се работи активно.

ECOMMERCE сайтовете не трябва да използват Javascript, за да показват съдържанието си

Големите сайтове за електронна търговия трябва да не показват съдържанието на продуктовата си страница чрез JavaScript, тъй като това може да забави индексирането на нови продукти със седмици, за разлика от минути, когато подават съдържание в HTML.

Използвайте PRE-RENDERING при новите JS Frameworks, за да може Гугъл да ги индексира

Google използва Chrome 41 за рендиране, което е стара версия, затова може да не успее да рендира новите frameworks като JavaScript ES6. За да се справите с този проблем, използвайте пре-рендеринг.

Сайтове, които копират съдържание от ваши сайтове могат се класират по-високо от вашия сайт, ако добавят повече стойност.

Ако друг уебсайт използва изображение от Вашия сайт по негова страница, но към него се създава и допълнително социално ангажиращо съдържание, то тази страница би се класирала по-високо от Вашата страница, поради допълнителната стойност, която дава тази страница.

Не използвайте Lazy-Loading технологията за важни изображения в съдържание

Имайте предвид, че бота на Гугъл не успява винаги да обработи снимките с lazy loading, затова ако тези изображения са важни не им слагайте тази технология, ако те са важни, за да подобрите зареждането си.

Има ли значение къде поставяме sitemap.xml?

По думи на Джон Мюлер:

Depending on how they were discovered, yes. If submitted via anonymous ping, they’re only valid there & lower levels. If you submit them through your SC account, they can be valid for any verified site or part of a site.

 

Подобни статии