Обзор на Google – Ноември 2018
Въпреки, че отмина ноември и вече е декември, въпреки този приятен привкус на идващата Коледа, Гугъл не спи. Очевидно няма и да спи никога, защото ъпдейтите на алгоритмите и Google Search Console продължават. В следващите редове ще научите най-интересното от фронта на SEO оптимизацията и конзолата на Гугъл за месец ноември.
Неконсистентност при предупрежденията на новия Google Page Speed Insights инструмент означава, че сте на ръба на изискванията на Гугъл за скорост на сайта ви.
Екипът на PageSpeed Insights се опитва да поддържа стабилни тестове за уебсайтове, така че ако сайтът има колебания между получаване на предупреждения и преминаване на тестовете, това предполага, че сайтът е на ръба на изискванията на Google за скорост.
Новият PAGESPEED INSIGHTS инструмент използва LIGHTHOUSE DATA и анализира чрез LIGHTHOUSE AUDITS
Новият PageSpeed Insights tool използва Lighthouse audits, за да анализира данните при различните видове устройства.
Третирайте таг страниците като всяка друга и спирайте индексирането само на страници с нискокачествено съдържание
Джон препоръчва таг страниците да бъдат третирани като всяка друга страница на сайта Ви. Да се направи разлика между полезните таг страници и таг страниците с ниско качество, като се спират от индексиране нискокачествените.
Оптимизирайте за релевантност, а не за ранкинг сигнали
Избягвайте да се съсредоточавате върху факторите за класиране, а вместо това се съсредоточете върху дългосрочната стратегия на Google, която е да показвате на потребителите релевантно, качествено съдържание.
‘DISCOVERED – CURRENTLY NOT INDEXED’ в репорта на новата конзола нямат стойност при обхождане и индексиране
Google знае за страниците в отчета „Открит – понастоящем не е индексиран“ в Google Search Console, но не ги е приоритизирал за обхождане и индексиране. Това обикновено се дължи на проблеми във вътрешното свързване и дублиране на съдържание.
Тествайте как търсачките обхождат вътрешните линкове на сайта ви с помощта на crawling инструменти
Джон препоръчва да използвате инструменти като DeepCrawl, за да проверите как е настроено вътрешното свързване и дали съществуват технически проблеми, които биха попречили на Googlebot да пълзи определени страници на уебсайта Ви.
Ако сте част от организации като Trust Project, това може индиректно да подобри класирането ви
Принадлежността към организации като Trust Project няма да има директно влияние, но може да влияе непряко върху класирането, тъй като потребителите могат да се доверят и да оценят вашето съдържание повече, ако сайтът Ви е свързан с тях.
FETCH & RENDER инструментът в конзолата не отговаря на реалното рендериране на страниците
Получаването на ‘temporarily unreachable’ съобщения в инструмента „Fetch and Render“ не отразява начина, по който Google рендерира съдържание за неговия индекс. Услугата за изобразяване на Google има по-дълго време за изключване и използва кеширане.
Комбинирайте отделните CSS, JS & външни URLS, за да увеличите заявките на GOOGLEBOT към сървъра
За да подобрите скоростта на сайта и да позволите на GoogleBot да изпраща заявки на сървъра ви по-често, намалете броя на външните URL адреси, които трябва да бъдат заредени. Например, комбинирайте CSS файловете в един URL адрес или възможно най-малко URL адреси.
Страници с дълъг период на изтегляне на ресурсите намаляват бюджета за обхождане на GoogleBot
Ако дадена страница отнеме много време да бъде изтеглена от бота, тогава тя ще използва обходен бюджет за Googlebot, което означава, че ще има по-малко време за обхождане на други страници в сайта Ви. Погледнете отчета за „време, прекарано в изтеглянето на страница“ в конзолата, за да откриете тези проблеми.
Свържете с вътрешен линк сезонно съдържание и Гугъл ще го индексира
Публикувайте сезонното съдържание достатъчно авансово, за да го индексира Google за нужния период и вътрешно да се свързва с това съдържание, така че Google знае, че тези страници са важни и подходящи за потребителите, което ще подобри индексирането.
Използвайте един URL за цялото сезонно съдържание
Джон препоръчва да използвате един URL адрес, за да бъдете домакин на цялото си сезонно съдържание, независимо от темата. Например, съдържанието на Деня на благодарността на дадена страница се заменя с коледно съдържание. Това ще натрупва линк, което ще направи страницата по-важна за Google.
QUALITY RATER GUIDELINES & EAT не оказват директно влияние на класирането на Гугъл
EAT and the Quality Rater Guidelines показват в каква посока се движи Гугъл за напред във времето, за да предоставя на потребителите качествено и по-добро съдържание, но те не влияят на класирането на резултатите директно.
Използването на неподдържан тип структурни данни може да повлияе на това какво Гугъл ще поддържа за в бъдеще
Ако Google вижда уебсайтове, широко прилагащи маркировка за конкретни елементи, това може да повлияе върху видовете структурирани данни, които ще работи в бъдеще.
Намалете броя на уникални изтегляния ако виждате съобщението ‘UNCOMMON DOWNLOADS’ в конзолата
Предупреждението за „необичайни изтегляния“ в секцията „Проблеми със сигурността“ на конзолата на Гугъл може да бъде причинено от сайтове, които генерират уникални изтегляния за всеки потребител. Намалете броя изтегляния, така че Googlebot да може лесно да ги проверява, преди да бъдат достъпни за потребител.
MALWARE може да бъде предоставяне чрез вашия сайт, ако подавате съдържание от външен източник чрез JAVASCRIPT
Ако показвате съдържание от трети страни чрез JavaScript, трябва да сте наясно, че ако уебсайтовете, хостващи на съдържанието редактират своя JS код, за да покажат злонамерен софтуер, Google ще сигнализира за това, че сайтът Ви показва злонамерен софтуер.
Изпратете под-директория към инструмента URL REMOVAL TOOL, за да заобиколите лимитите на инструмента
Инструментът за премахване на URL лимитира броя на отделните URL адреси, които могат да се изпращат за премахване на ден. За да постигнете това, можете да подадете поддиректории, за да премахнете цели секции от съдържанието от индекса на Google.
Използвайте sitemap само временно, за да подавате изтрити URL, които трябва да бъдат деиндексирани
Sitemap файловете са добро временно решение, за обхождане и деиндексация на списъци от URLs в кратък период от време, но се убедете, че няма да задържите дълго време тези сайтмап файлове.
Броят думи на съдържанието няма нищо общо с алгоритмите за класиране на Гугъл
Броят думи страница не играе роля в алгоритмите за класиране на Google, когато търсачката решава кои страници трябва да се класират по-високо. Собствениците на уебсайтове могат да анализират броя на думите, за да видят кои страници могат да бъдат висококачествени или нискокачествени, но това не е фактор при класиране на резултатите за търсене.
Убедете се, че маркирането на страницата със Schema е консистентност със съдържанието на самата страница
Уверете се, че информацията в Schema маркирането на страницата съответства на това, което е видимо на страницата. Ако например логото на сайта се различава в организационната Schema маркировка в сравнение с реалното лого на страницата, това може да обърка алгоритмите за търсене на Google.
Използвайте Банери Вместо Interstitials при предоставяне на алтернативна версия на страницата
Ако потребителят идва от друга локация, различна от тази, към която насочена страницата, Джон препоръчва да се използва банер, така че потребителят да може да избере друга локация, така че да има възможност да види страницата в оригиналния формат.
GOOGLE използва подзаглавията, за да разбере съдържанието по-добре
Google е гъвкав в разбирането на заглавията на страницата и ги използва, за да разбере по-добре контекста на съдържанието на страницата.
Алгоритмите на Гугъл не използват сайтове-трети страни като източник на доверие
Джон потвърди, че в алгоритмите за класиране на Гугъл не се използва Better Business Bureau (BBB) или други трети страни като сигнали за доверие.
Каноникализация към основната страница при множество от страници може да предизвика crawling & indexing проблеми
Каноникализация на страница, разделени на множество подстраници, с каноникал таг, който се връща към основната страница може да бъде проблематично за Гугъл, защото ако търсачката го последва това означава, че линковете и съдържанието на страниците може да бъдат пропуснати и да не бъдат индексирани или Гугъл да игнорира каноникал тага и да приеме, че тези страници са различни.