Обзор на Google – Юни 2019

Google June 2019 Core Search Algorithm Update - 3.06
Обзор на Google - Юни 2019

Google June 2019 Core Search Algorithm Update – 3.06

Няколко дни преди актуализацията на алгоритмите за класиране при търсене Гугъл обявиха предстоящото обновяване. По думи на пост в  Twitter на Дани Съливан, ъпдейтът се концентрира върху сигналите за оценка и класиране на съдържание:

This isn’t Panda old, new, whatever. It’s not Panda. Not Panda. Not. That’s why I said pretty clearly it’s not Panda. Because people really should not think it’s Panda. Because it’s not. Not. Not. Not. It’s generally improving a variety of signals to better rank content….

— Danny Sullivan (@dannysullivan) June 17, 2019

Съсредоточете се върху създаването на по-силни страници, отколкото върху разделянето им на повече на брой по-малки

Джон препоръчва да се фокусираме върху по-малко и по-силни страници, вместо да ги разделяме на подстраници със съдържание с цел класиране по кл. думи.

graph

Преводът на основните страници може да помогне на Google да разбере езиковите промени

Ако даден уебсайт иска да се насочи към определен език, за да се показва в търсенето, превеждането на основните страници, които са свързани най-много, като началната страница, може да помогне на Google да разбере промяната на езика. Това обаче не гарантира по-добро класиране на целевия език.

Google не е необходимо да обхожда страниците за кошница и плащания на даден онлайн магазин

Google не е задължително да обхожда страниците с добавката към кошницата в сайтове за електронна търговия, така че това не трябва да влияе на ефективността на сайта при търсене на заявки за намерение за покупка.

Историята на домейна няма да повлияе на исканията за преразглеждане

Докато сайтът ви не получава многократно ръчни действия, историята на домейна няма да повлияе на приоритета или сложността на заявката за преразглеждане.

Снимки, реализирани чрез lazy loading, може да се използват като всяко друго изображение на страница

Изображенията, реализирани чрез lazy loading скриптове за зареждане, могат да се добавят към структурирани данни и Sitemap без никакви проблеми, стига да са вградени по начин, който Googlebot може да разпознае.

HTML и CSS Валидността на документ не е сигнали за класиране

Джон Мюлер обясни, че няма смисъл алгоритмите да се фокусират върху валидността на дадена страница, особено ако съдържанието, от което потребителите се нуждаят е перфектно.

html - css

Последната актуализирана дата на страница не играе роля в класирането на сайтове

Макар че е полезно от гледна точка на потребителя, последната актуализирана дата не оказва влияние върху обхождането, индексирането или ефективността на дадена страница в резултатите от търсенето.

Разширяването на структурираните данни с допълнителни полета помага на Google да разбира по-добре същностите

Няма да видите пряко въздействие на цялостното представяне в органичните резултати от разширяване на структурираните данни с допълнителни полета за собственост от schema.org, но това може да помогне да се даде на Google повече контекст около обектите на сайта Ви.

Няма нужда да оптимизирате уебсайтовете за Quality Raters

Не е необходимо конкретно да оптимизирате сайтовете, за да са достъпни за Google Raters или да покриват изискванията им, тъй като те не преглеждат отделни сайтове. Quality Raters обикновено изследват списък от резултати в SERPs, без това да играе роля в при промяната на алгоритмите. Те просто преценяват кой набор от резултати е по-добър.

Уверете се, че хостингът и пренасочването са правилно настроени след миграцията, така че Google не възприема вашия сайт като „офлайн“

Ако част от уебсайта Ви не работи, когато Google се опитва да получи достъп до страницитему, например www. Google може да предположи, че сайтът е свален в офлайн режим. Уверете се, че пренасочванията и хостингът са настроени правилно, за да избегнете това.

Google има лимит от около 5000 вътрешни връзки на страница за обхождане

Сайтовете обикновено не надвишават горното ограничение за обхождане на Google за връзки на страница, тъй като са доста високи на – около 5000 връзки на страница. Въпреки това Джон препоръчва да създавате вътрешни връзки само ако е необходимо, така че PageRank да не се разрежда твърде много.

graph

Използвайте Server-Side Rendering за подобряване на UX, тъй като динамично представяне е временно решение за роботите

Динамичното представяне е временно решение, което позволява на търсачките и роботите на социалните медии да имат достъп до съдържание, дори и да не могат да показват JavaScript.Предвижда се, че динамичното рендиране ще бъде по-малко удобно и удачно за използване след няколко години, тъй като всички роботи се справят по-добре при обработката на JavaScript, но търсят рендеринг от страна на сървъра за по-добър опит за потребителите.

Уверете се, че Googlebot & Users виждат същото основно съдържание за избягване на cloaking проблеми

Уверете се, че едно и също основно съдържание на дадена страница е достъпно както за потребителите, така и за търсачките, за да смекчат потенциалните рискове от Google да вижда уебсайта Ви като cloaking.

Получете обратна връзка от реалните потребители, за да оцените EAT на вашия сайт

Джон препоръчва да получавате обратна връзка от потребителите си относно експертния опит, авторитета и надеждността на съдържанието на сайта Ви, за да намерите области за подобрение.

Self-referencial canonical tags са най-добрата практика, но не са критични за използване

Най-добрата практика е каноничните тагове да се самореферират, тъй като каноничният маркер е един от сигналите, които Google използва за избиране на основната страница в група открити дубликати, но не е от съществено и критично значение.

Използвайте Rich Snippet Spam Result Form, за да предупреждавате Google за сайтове, които злоупотребяват със структурирани данни

Ако виждате сайтове да се показват с rich snippets, които злоупотребяват със структурирани данни и противоречат на указанията на Google, можете да изпратите формуляр за спам с богат фрагмент от спам, за да предупредите Google.

serp

Google може да обработва Hreflang Тагове, независимо от това как те се прилагат

Няма значение за Google дали въвеждате hreflang маркери в HTML, в заглавката на HTTP, в XML Sitemap или чрез комбинация от тези методи. Google ще обработи информацията в тези маркери, независимо от метода на внедряване.

Новинарски сайтове, които се показват във форумни фрагменти могат да преформатират раздела за коментари си или да блокират коментарите от обхождането

Ако новинарски сайт се показва във форумни фрагменти и това е проблематично за вас, или преформатирайте секциите с коментари по начин, който намалява важността на това съдържание или блокирайте коментарите от Google, за да не могат да бъдат обхождани.

Site Diversity Update-a няма да повлияе на начина, по който се обхождат поддомейните

Новата промяна, която стартира, за да покаже по-голямо разнообразие от сайтове в резултатите от търсенето, няма да повлияе на начина, по който понастоящем се обхождат и обработват поддомейните, това ще повлияе само на това как те се показват в резултатите от търсенето.

Когато сменяте Favicon уверете се, че всички страници се актуализират, за да се покаже промяната

Когато актуализирате favicon за търсене за мобилни устройства, John препоръчва да се гарантира, че всички страници се актуализират и favicon е последователен и еднакъв в целия сайт, за да се показва ясен сигнал на Google при повторно обхождане на страниците.

Очаква се актуализираният потребителски агент да отразява новата модерна инфраструктура за визуализация

Google експериментира с текущите настройки на потребителските агенти и преосмисля настройката. Джон очаква някои промени да бъдат обявени в бъдеще около актуализиран потребителски агент, така че да отразява новата модерна инфраструктура за визуализация.

Уверете се, че скритото съдържание е настроено с CSS, а не JS, ако искате съдържанието да бъде индексирано

Ако имате скрито съдържание, което искате да бъде индексирано, уверете се, че то е реализирано с помощта на CSS, а не със JavaScript, за да може Google да види съдържанието е заредено, когато те обхождат и визуализират страницата.

HTML и AMP страниците, които имат едно и също съдържание, няма да се разглеждат отрицателно като дублирано съдържание

Въпреки еднаквото си съдържание в HTML и AMP, тези страници няма да се възприемат отрицателно като дублирано съдържание от Google. Това обаче може да доведе до конкуренция между страниците в резултатите от търсенето. За да избегнете това, Джон препоръчва да се концентрира стойността на двете страници в една, като се използва съответната алтернативна връзка и каноничен маркер.

google amp

Ако един URL в Sitemap има грешка, това не трябва да повлияе на останалата част от XML Sitemap

Ако един отделен URL адрес в XML Sitemap има грешка, това няма да повлияе на начина, по който Google може да анализира и прочете цялата карта на сайта. Обаче, ако елементът е счупен по начин, който влияе на синтактичния анализ на останалата част от Sitemap, тогава XML файлът става нечетим и няма да може да се използва като сайтмап.

Не винаги се използва Above-the-fold съдържанието при класирането

Google не е задължително да дава приоритет на above-the-fold съдържанието, когато класира страница, но също така ще вземе предвид и други елементи в сайта.

Уверете се, че често задаваните въпроси, поставени в акордеон са правилно настроени при използване на структурирана маркировка

Форматът на стил акордеон за FAQ може да се използва с структурирания код за често задавани въпроси, за да се разширят отговорите, когато се натисне, освен ако въпросът не е видим по подразбиране.

Използването на How-to и Recipe видовете маркиране със структурани данни е добра практика

Могаат да бъдат използвани и двата типа маркиране със структурни данни, но Google обикновено избира най-подходящия за показване, в зависимост от намерението на търсенето на потребителя.

Google незабавно обработва Disavow файловете, когато са подадени но връзките се отклоняват от времето

Джон Мюлер от Google заяви, че докато Google ще обработи незабавно файла ви за свързване, ще отнеме известно време, преди Google да понижи връзките в него.

Sitemap не влияе директно на класирането Ви за търсене

Гари Илиес от Google каза, че XML Sitemap файловете не оказват пряко влияние върху вашето класиране в Google Search. XML Sitemaps помагат на Google да открие URL адресите на вашия уеб сайт. Google класира тези URL адреси, но XML Sitemap файлът е за това, че Google открива тези URL адреси, а не ги класира директно. Обхождането, индексирането и класирането са различни неща.

URL адресите, блокирани чрез Robots.txt не оказват влияние върху бюджета за обхождане

Гари Илиес от Google добави към голямата статия за бюджет за обхождане, която публикува в блога за уебмастъра през януари 2017 г., отговор на нов въпрос. По същество той казва, че ако забраните URL адрес в своя файл robots.txt, тогава тези URL адреси не засягат бюджета ви за обхождане.

Страниците могат да се класират за Image Alt Текстово съдържание в уеб търсенето

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че Вашите уеб страници могат да се класират в уеб търсенето на Google за съдържание, което поставяте в алтернативен текст на изображението. Той също добави, че това е лесно за тестване за оптимизаторите през годините, като поставят уникален текст в техните етикети и виждат дали Google ще покаже страницата в резултатите от търсенето след индексирането на тази страница. Това, разбира се, е за много неясни и лонгтейл фрази, но ако искате да се класирате за нещо общо, алт текстът няма да го постигне за вас.

Подобни статии