Обзор на Google – Април 2019
Висококачествените коментари могат да добавят стойност към дадена страница
Коментарите в публикациите в блога и статиите се разглеждат като съдържание на страницата и трябва да не бъдат взети под внимание само ако публикациите привличат голям брой нискокачествени коментари, които не могат да се управляват. Коментарите са също ценни за изграждането на общността.
Коментарите могат да бъдат индиректен ранкинг фактор
Коментарите в статиите понякога съдържат полезно, подходящо текстово съдържание, което съответства на намерението на потребителя, така че страницата, в която са включени, е по-вероятно да бъде показана в търсенето. Няма обаче пряка връзка между коментарите и класирането.
Използвайте voice assistant, app или собствени умения за изпитване на възможностите за търсене на глас за вашия бизнес
Google препоръчва използването на гласов асистент, инсталиране на приложение или умения, за да тествате ограниченията на качеството на резултатите от гласовото търсене, както и за намиране на възможности, в които вашият бизнес ще може да осигури ценно съдържание за потребителите.
Featured snippets & serp results дават трафик с по-висока стойност към сайта ви, но от по-ниско ниво на маркетинговата фуния
Джон обясни, че намаляването на органичния трафик от SERPs с течение на времето е естествена прогресия, тъй като търсачките работят за по-добро съвпадение на намеренията в SERPs. Това може да помогне да се насочите директно към бизнеса ви (напр. Чрез данни за контакт), вместо да минавате през уебсайта ви в по-общ смисъл.
Използвайте google developer console за да разберете как гугъл разбира изображенията ви
Google използва машинно обучение за по-добро разбиране на изображенията, но все още е важно да се осигури директен контекст на изображенията чрез алт тагове, заглавия и заобикалящ текст на страницата. John препоръчва да използвате Google конзола за програмисти, за да видите как вашите изображения се разбират от Google.
Url inspection tool показва рендирането на гугъл в реално време
Ако функцията „Преглед на обхожданата страница“ в инструмента за инспекция на URL адреси показва само статичното HTML съдържание на дадена страница, това означава, че Google още не е показал страницата и все още очаква втората вълна на индексиране за представено съдържание.
Използването на jump links няма директно влияние върху класирането
Включването на връзки за прескачане в част от съдържанието може да подобри използваемостта, но това няма пряко въздействие върху търсенето и класирането.
Използвайте кеширане за пре-рендерирано съдържание, за да предотвратите намаляване на честотата на обхождане от гугъл
Ако има забавяне от 5-10 секунди, когато съдържанието е предварително визуализирано между Google, който иска и получава съдържание на страница, това може да доведе до намаляване на честотата на обхождане на сайта. Джон препоръчва да се приложи кеширане, за да се увеличи времето за отговор на Googlebot.
Използвайте точни дати на последна модификация на индивидуални страници за по-бързо обхождане от гугъл
Уверете се, че всяка отделна страница в XML Sitemap има своя собствена дата на последна промяна, така че Google можед да изпозлва информацията като достоверна и точна и и да обхожда актуализираните страници по-бързо.
Страници с вътрешно дублирано съдържание са индексирани отделно, но са свързани в гугъл търсене
Google ще индексира страници с дублиращи се текстове отделно, но ще определи коя от тези страници е най-подходяща за показване за всяка заявка и ще покаже само една от тях в резултатите от търсенето.
Обработването рендирането на javascript на сървъра предполага поява на грешка
За страниците от страна на сървъра Google не трябва да обработва никой от тях, тъй като това е трябвало да се извърши от сървъра. Проверете изпълнението и изпълнете кеширането, за да разрешите това.
Google не използва domain authority в алгоритмите си
Google не използва domain authority – авторитетността на домейна при класиране на резултати, защото това е метрика, създадена от други софтуерни компании, които нямат касателство с Гугъл.
Гугъл избира линкът с най-релевантен анкор текст, за да разбере контекста с няколко вътрешни линка към дадена страница
Когато Google открие страници с множество вътрешни връзки към една и съща целева страница, тя се опитва да избере връзката, която има най-подходящия текст, за да разбере контекста.
Обвързването на страниците с вътрешни линкове помага на гугъл да ги намери по-добре отколкото чрез странициране
Фокусирането върху подобряването на вътрешните връзки между страниците на продуктите и блоговете е добра стратегия за гарантиране, че Google може да намери тези страници на сайта Ви, вместо да разчита на страници.
Структурните данни, които не са показани в google search console, не сa регистрирани от google
Ако в отчетите за конзолата за търсене не се показват структурирани данни, Google вероятно няма да ги покаже.
Не се фокусирайте върху tf-idf, за да оптимизирате страниците си, защото алгоритмите за търсене са много по-сложни
Джон препоръчва да не се фокусираме върху tf-idf, защото това е много стара метрика и оттогава алгоритмите са се развивали много. Използването на tf-idf за стискане на думи в страниците ви е малко вероятно да бъде полезно и е тесногръд подход.
Гугъл не поставя фиксирана тежест на линковете в алгоритмите си
Google не поставя фиксирано тегло на линковете в алгоритмите си, тъй като това варира при всеки линк. Например, една нова статия може да се класира добре за една тема, но има няколко връзки, защото е нова.
Кешираната версия от гугъл на дадена страница може да не е в синхрон с реалната страница
Кешираната версия на страницата на Google не е точно това, което се използва за индексиране и понякога може да се окаже в несинхрон с реалната страница. Освен това кешираната дата не отразява последния път, когато Googlebot е обходил страницата.
GOOGLE ОБХОЖДА FACET СТРАНИЦИ КОИТО ВКЛЮЧВАТ НЕСВЪРЗАНИ С ВЪТРЕШНИ ЛИНКОВЕ ПРОДУКТИ
При сайтове за електронна търговия, ако Google може да осъществи достъп и обхожда всичките ви продукти чрез главната страница на категорията, няма да е необходимо да обхожда всички други страници. Facets обаче трябва да могат да се обхождат, ако съдържат продукти, които не са свързани от никоя друга страница в сайта.
Неправилното маркиране със структурни данни може да накара гугъл да не взима структурните данни за целия сайт в SERPs
Ако въведете неправилно маркиране, като например наличието на специфичен продукт за маркиране в сайта, екипите за уеб спам или структурираните данни могат напълно да изключат структурираните данни за този уебсайт от показване в SERPs.
Маркирането за събития не трябва да се използва за онлайн събития
Маркировката на събитието е предназначена за събития с физическо местоположение и не трябва да се използва за онлайн събития като търгове или продажби.
Структурираните данни трябва да бъдат специфични за основия елемент на страницата
Джон препоръчва да използвате един набор от структурирани данни, които са подходящи за основното съдържание на дадена страница, независимо дали това е статия или продукт, например. Можете да използвате множество поднабори от конкретна категория структурирани данни, но избягвайте да използвате твърде много различни типове.
Показването на експертност по дадена тема играе роля при класирането на сайтовете
Няма бързо решение за подобряване на експертния опит на даден сайт или автор по дадена тема, но това е фактор, който повлиява класирането. Отнема време, за да се изгради авторитетност и присъствие по дадена тема.
Смесването на 301 и 302 пренасочвания във верига може да създаде объркване за това кой url е каноничен
Ако Google срещне комбинация от 301 и 302 пренасочвания във верига, той няма да получи ясни сигнали за кой URL адрес трябва да бъде индексиран и показан в резултатите от търсенето. За да реши това, ще вземе под внимание други сигнали за канонизация.
Убедете се, че старият сайт не забранен за обхождане при миграция
По време на миграция на сайт, ако старият сайт е блокиран от обхождането на Google в robots.txt, това може да доведе до проблеми с това, че Google може да обработва миграцията на сайта и да предава сигнали към новия сайт.