Google Search Quality Rating Guidelines & E-A-T in Todays SEO with Marie Haynes

Агенция Serpact на 28-ми март 2019 проведе уебинар с канадската специалистка Мари Хайнс /Marie Haynes Consulting Inc./. Мари специализира в областта на качеството и доверието, измерени от гледна точка на световният гигант Гугъл, или т. нар. E-A-T. Това е много обширна област, която оценява сайтовете по много параметри, за да предостави на търсещите потребители максимално качествени и удовлетворяващи резултати. Професионалната страст на Мари Хайнс е анализирането на алгоритъмът на Гугъл за качеството на уебсайтовете, отстраняването на Panda и Penguin наказания и подобряването на представянето в SERP съобразено с указанията на търсачката.

С Мари разговаряха Дидо Григоров и Борислав Арапчев от Serpact. Освен двамата специалисти в дискусията се включиха и доста потребители, имащи въпроси по темата на уебинара.

Преминаваме към въпросите:

Борислав Арапчев: Мери, здравей. Кажи ни повече за твоето начало, как започна кариерата ти в SEO?

Мари Хайнс: Името ми е Мари Хайнс и аз съм от Отавам, Канада. Вероятно доста далеч от мястото, където сте в момента. Имаме малка компания, в която сме 7 служителя, всъщност това, което правим, е анализи на сайтове. По-голямата част от нашите клиенти са сайтове, които са негативно повлияни от промените в алгоритъма на Google. Анализираме дори и Google наказания на сайтове понякога. Ние разглеждаме сайтовете не само за технически въпроси, но и за проблеми, които Google е посочил в своите Google Search Quality Raters  Guidelines, за които днес ще говорим много.

Извършваме и одити на връзките и имаме цял куп забавления, просто се надяваме, че уеб сайтовете се справят по-добре. Аз правя това от 2008 г., въпреки че до 2012 г. имах тази тайна друга кариера като ветеринарен лекар, така че това е странна смяна на кариерата, да навляза в SEO, но това е история за друг ден вероятно. Работя напълно работно време от 2012 г. абсолютно обичам тази индустрия и това, което правим.

Дидо Григоров: Кое привлече вниманието ти към Google Search Quality Raters документа? Как започна с него?

Мари Хайнс: Ок, както казах занимаваме се с анализ на качеството на сайтове и през 2017 година, февруари месец, имахме много сайтове, от които имахме запитвания от типа „Вероятно сме ударени от новия алгоритъм ъпдейт“. Когато разгледах всички тези сайтове, забелязах, че те имат общи проблеми свързани с авторитетността и експертността. Като цяло Гугъл искат да показват най-авторитетните уебсайтове и така например уебсайт, който създава съдържание за това как да напишем резюме за кандидатстване за работа, как да си намерим работа, беше изместен в класирането от сайтове, в които съдържанието е създадено от университетски професори или авторитетни специалисти в даден бизнес. 5 дни след това , Гари Айлис от Гугъл публикува пост в Туйтър на свободен принцип, в който призовава последователите си да погледнат Google Search Quality Raters документа. Така започнах да го разглеждам и да мисля може ли дадено нещо да бъде свързано с понижаването на ранкингите на нашите сайтове. Стана ясно, че много от нещата описани там имат смисъл и са свързани, защото ако документът казва „това е сигнал за ниско качество“, то всеки от тези сайтове най-вероятно е ударен от алгоритмите точно заради този сигнал.

И така при нашите анализи ние, разбира се, разглеждаме факторите и отвъд този документ, но почти при всеки алгоритмичен ъпдейт, причината даден сайт да бъде ударен от тях и обяснението й се крият именно в този документ. И макар това да не е нашият фокус на 100%, ние прекарваме доста време анализирайки този документ с насоки от Гугъл.

Дидо Григоров: Мари, може ли да обясниш за нашата аудитория какво представлява този документ от Гугъл, защото сме сигурни, че има хора, които не са наясно с него, а биха искал да чуят мнението и обяснението на специалист в сферата?

Мари Хайнс:  Това е документ, който е публично достъпен и може да бъде намерен в Гугъл като се напише Search Quality Raters Document или Google Search Quality Raters. Неговата основна цел е трениране на хората, наречени Quality Raters. Много хора бъркат хората, които оценявате качеството на резултатите в Гугъл с Уеб спам екипа на Гугъл – това са 2 различни типа хора. Първите няма да накажат сайта Ви, те просто помагат на инженерите на Гугъл да подобрят резултатите в търсенето. И така, ако приемем, че Гугъл иженерите искат да променят нещо, така че определени spam линкове не помагат повече за класирането на уебсайт, те ще направят промени към алгоритъма и ще покажат промените на хората, които оценяват качеството на резултатите в Гугъл. И така тези хора са тренирани да оценяват качеството на резултатите на база на документа Google Search Quality Raters Guidelines. Така те трябва да изчетат документа, които е мисля около 166 страници, и преценяват кое е с високо качество от резултатите и кое с ниско.

В едно от интервютата на CNBC с Бен Гоумс, Вице-президент на Гугъл Търсене, някой попита за този документ и дали това е, което алгоритъмът прави, и Бен каза, че Guidelines документа не е точно това, което алгоритъмът прави на 100% в реалния живот, но този документ казва накъде алгоритъмът на Гугъл фундаментално иска да бъде. Така ако нещо в документа нещо е показано като високо качество, Гугъл трябва да може да го измери от алгоритмична гледна точка. С други дума това е обобщено казано какво всъщност представлява този документ.

Борислав Арапчев: Благодаря ти Мари за доброто обяснение. Мислиш ли, че тези насоки в документа за хората, които оценяват качеството на резултатите на търсене, оказват влияние на класирането в Гугъл?

Мари Хайнс: Отново искам да припомня, че нещата не са 1 към 1 и може да видите дали оценител на качеството е посетил вашия сайт. Има наистина хубаво нещо, което можете да направите – можете да погледнете своя трафик за препращане в Google Анализ и ако видите, че сте имали посещения от Гугъл оценители от едно от местата – Raider Hub, Lion’s Bridge значи със сигурност такъв оценител е разгледал сайта ви. Има доста постове онлайн как да направите това, но можете да видите дали качествен рейтър е бил на вашия сайт. Рейтърите нямат възможността да накажат сайта ви, но нека кажем, че оценител на качеството посещава сайта ви и казва, че според указанията това трябва да се счита за ниско качество, защото кой знае, може би една от нещата е, че не можем да намерим кой е отговорен за съдържанието на сайта.

Има поне 10000 качествени оценители на резултатите в Гугъл по света. Така че, ако хиляди оценители на качеството се връщат, казвайки: „Виждаме тези сайтове да се класират силно на търсенията, които ни казахте, и че са нискокачествени сайтове, тогава инженерите на Google правят ъпдейт на алгоритмите, така че това да не се случва отново. Така че те не оказват пряко влияние върху вашето класиране. Целта е да се определят алгоритмите на Google, които постигат това, което искат да постигнат. Ако това има смисъл. Така че в по-голямата част от основния алгоритъм почти всички основни актуализации на алгоритмите, които бих казал, че сме имали през последните две години, са свързани с нещо, което е в тези насоки.

Дидо Григоров: Можем ли да отнесем насоките в документа към корелативните сигнали на Гугъл?

Мари Хайнс: Да. И това е правилното нещо, защото много от това, което препоръчвам в моите връзки, които открих между актуализациите на алгоритъма и това, което е в насоките на читателите за качество, се основава само на личния ми опит. И корелацията не винаги е равна на причинно-следствената връзка, но сме го виждали отново и отново и почти всеки път, когато виждаме сайт, който идва при нас и казва: о, да, бяхме ударени от последната актуализация, която знаем, че можем да кажем уау, но на теб ти липсва този знак за качество или имаш много лоши проблеми с репутацията и това е знак за нещо подобно на ниско качество.

Другото нещо е, че Google наскоро публикуваха документ, който мисля, че е посветен на опитите им да се борят с дезинформацията най-вече за фалшиви новини и те всъщност говорят в този документ за тази концепция, наречена експертни познания по EAT, авторитетен подход и доверие. казвайки, че те всъщност те взимат под внимание EAT, когато решават как да класират уеб сайтовете. И така, че съществуват някои допълнителни доказателства от Google, че може би това, което се обсъжда в насоките за качество, са компоненти, които определят как да се класирате уеб сайтовете.

Дидо Григоров: Коя част от документа е най-важна, според твоето мнение и защо?

Мари Хайнс: Мисля, че това е правилното място, където трябва да говорим за ЕАТ и, както знаете, това е една от най-споменаваните думи през 2018 и 2019та година. Тя е като новият „линк сок“ или новото нещо, за което хората говорят, но всъщност е истинска концепция – експертност, авторитетност и доверие, В документа това е споменато 186 пъти. Осветн това Гугъл са дали много примери. Така ако например имаме медицински сайт и автори без медицинска експертиза, авторитетност и доверие, тогава този сайт ще има проблеми при класирането на медицинското си съдържание. Така че, ако трябва да изберем нещо от Google Search Quality Raters документа, то ЕАТ е най-важното такова, на което трябва да обърнем внимание.

Борислав Арапчев: Какво точно предсталява ЕАТ и как би го обяснила на човек, който не е в тази област?

Да кажем, че съм в процес на плащане на данъците си, което аз абслютно мразя. Дали бих искала да прочета материал от копирайтър, който просто създава добро съдържание или статия от някого, който има опит по въпросите, които имам, почти 20 години? И той има тази експертиза в реалния си живот. Така, разбира се, че вторият човек ще е този, от когото искам информация. Това което насоките на Гугъл казват е, че ако сайтът ви попада в YMYL – Your Money, Your Life и помага на хората да правят важни решения в живота си, взима лична информация или информация за кредитните им карти, ако сте медицински, финансов, правен или друг извън тези ниши, то вие пак попадате в YMYL.

Много хора объркват авторитетност с експертност в ЕАТ. Вие може да сте лекар или сте лекар от 40 години и лекувате добре, това е експертиза, но авторитетността е това, което хората говорят за вас, разпознавайки ви като авторитет. Според Гугъл, сайтове с ниска авторитетност не би следвало да класират високо.

Дидо Григоров: Можем ли да разглеждаме ЕАТ и YMYL като вървящи ръка за ръка и в кои ситуации да ги разглеждаме поотделно?

Мари Хайнс: Двете са различни концепции. Така например при YMYL вие или го покривате или не. Ако имате сайт, който например продава химикали, вие събирате лична информация и информация за дебитните карти на потребителите, следователно попадате там. Няма определен инструмент, с който да определите дали попадете или не в YMYL, но в повечето случаи потребителите ви ще приемат, че попадате.

ЕАТ представлява колекция от различни сигнали. Попитах веднъж Гари Айлис как Гугъл отчита ЕАТ и той ми каза, че е предимно базиран на споменавания онлайн, както и линкове към сайта.  Преди всичко обаче, това което ние трябва да правим е да работим със сайтовете си и да споменаваме нашите признания, за да бъдем разпознати като едни от най-добрите в дадена индустрия.

Няма инструмент и за ЕАТ, няма и метрика. В нашите репорти сме анализирали сайтове и конкурентите и сме откривали и препоръчвали на клиентите си как да подобрят своят авторитетност. Сигурна съм, обаче, че Гугъл имат метрика, но нямаме достъп до нея, очевидно.

Борислав Арапчев: Добре Мери, какво представлява висококачествената страница, според твоето мнение и мнението на Гугъл?

Мари Хайнс: Това е наистина добър въпрос, защото насоките за качество на рейтърите всъщност имат цял ​​раздел, който е озаглавен – характеристики на висококачествена страница. Така че честно всички, които гледат този уебинар, трябва да потърсите указанията за качество и да прочетете този раздел най-напред. Мисля, че там има около пет различни точки. Първата е, че страницата или авторът на страницата, в зависимост от заявката, имат високо ниво на безопасност и след това те имат и други изисквания за качеството на основното съдържание.

Много от това, което виждаме днес е, че уебсайтове са класирани с тези много слаби публикации в блога. Знаете, че потребителите биха написали блог пост, който може би е 500 думи и би се класирал добре, защото имаха достатъчно връзки, сочещи към него. Сега Google може да разпознае качеството на съдържанието и факта, че хората предпочитат да получават съдържанието им от този уеб сайт. Знаете, че тази страница е с по-високо качество. Така че това, което правим, всъщност е да разгледаме конкурентите и да кажем, че ако потърся например този продукт, бих искал да го купя от вашия уеб сайт или от уебсайтовете на вашия конкурент.

От голямо значение е точно колко ценни сте за търсещия. И ако имате същия вид съдържание като всичките си конкуренти и няма нищо, което наистина ви кара да стоите в даден сайт, то преди, ако имахте достатъчно връзки към това съдържание, то ще се класира високо. Сега Google става все по-добър и по-добър в определянето на знанието, и това каква стойност предоставя. Така че, за да отговорим на този въпрос, трябва да знаете какво е висока стойност. Вероятно бихме могли да говорим за следващите три часа за това и най-вероятно не искаме да говорим за следващите три часа по него, но това е мястото, където бих започнала този раздел в насоките на рейтърите за качеството, и най-вече да обърна внимание на това какво е високо качество.

Дидо Григоров: Нека погледнем от другата страна – какво е нискокачествена страница?

Мари Хайнс: Разбира се, ще ви кажа всичко. И тук в документа има секция, която обяснява характеристиките на нискокачествената страница и първата такава характеристика е липсата на ЕАТ. Даден е пример с автор на статия за възстановяване от грип, която е написана от авторка, която всъщност е копирайтър / content writer, но няма медицински опит и експертиза. В същия момент се дава пример с друга страница на тема бебешки колички и това, което се показва е, че при търсене на името на автора в Гугъл се откроява споменаване в авторитетни сайтове като Ню Йорк Таймс по теми свързани с темата на тази разглеждана страница за родителство.

Разглежда се също и рекламирането, особено ако се поставят объркващи, подвеждащи реклами или такива, които не могат да бъдат разпознати като такива или дори сливащи се с основното съдържание. Това се отчита от Гугъл като нискокачествена страница.

Не знам дали си спомняте, но преди време имаше документ с 23 въпроса, официално обързани с Панда ъпдейт, но те много точно се свързват и с характеристиките и изискванията от Google Search Quality Raters Guidelines. Те са много валидни и днес и всеки уебсайт трябва адекватно да отговаря на тях. (Въпросите можете да откриете тук: https://searchenginewatch.com/sew/news/2069358/google-23-questions-panda-impacted-website )

Борислав Арапчев: Какво мислиш за авторството и как то има въздействие над ЕАТ? Ние знаем, че авторството от гледна точка на Гугъл плюс беше спряно, но като глобална тема, какво мислиш за това?

Мари Хайнс: Знам за какво говорите, но това са 2 различни концепции. Ние имплементирахме авторството преди 5 години. Така ако аз като Мари Хайнс пишех за Моз и Search Engine Land, авторството в Гугъл плюс помагаше на Гугъл да свърже името ми с тези теми, тъй като аз не съм единствената с това име, но пък името ми трябва да се свързва с нишата и темите, в който се развивам. След това Гугъл казаха, че не е необходимо повече да поставяме тези тагове за авторство, но това не означава, че Гугъл не поглежда към авторите. Всеки автор е същност, както и всеки бизнес.  Или с други думи дали тази личност е автор, която може да бъде разпозната като експерт в дадена бизнес ниша? И това Гугъл започна да изпълнява като поглежда към външни източници. 

Това което ние най-напред правим е да маркираме със Schema.org всичко което можем и да покажем на Гугъл, че даден автор е авторитетен и се свързва с определен сайт. Така че, Schema е един от начините да покажем това. Другият е като пишем биография за всеки от авторите ни и я свържем със съответните постове / статии за него, като е добре тази биография да има линк към страница на автора с пълна информация за него. В този момент някой от гледащите този уебинар ще каже „Моите автори нямат такава експертност и авторитетност“, и въпреки това пак можете да направите нещо по въпроса, особено ако имате личен опит с даден проблем, например определено медицинско заболяване. В документа на рейтърите на резултатите при търсене са описани всички възможни видове споменавания, които авторите могат да имат и да бъдат отчетени като авторитетни и достойни за доверие.

Дидо Григоров: Според теб как Гугъл измерва ЕАТ? Има ли специална метрика за това и можеш ли да споделиш трикове, така че нашите зрители да приложат или характеристики, чрез които да се убедят, че сайтовете им покриват ЕАТ, качеството на съдържание и структурата на уебсайта?

Мари Хайнс: Разбира се! Както казахме, ЕАТ е базирано на линкове към сайта и споменавания. Преди доста време Гугъл публикуваха документ за PageRank обновления, което е първата им технология, благодарение на която те класират уебсайтове. В този документ те казват, че ако имате линк от Ню Йорк Таймс например или други такива сайтове с висока авторитетност, може да бъдете считани за сайт, на който да се доверят. Проблемът на това, обаче е, че лесно може да бъде направено по измамен начин. Можем лесно да закупим и пренасочим високоавторитетни домейни към нашия уебсайт. Затова решението на проблема за Гугъл е споделянето на базов списък със сайтове, на който те се доверяват, така че ако имаме линк от някой от тези сайтове, то и ние сме считани за високоавторитетни.

Тук обаче идва другият проблем. Повечето от нас едва ли някога ще бъдем споменати или ще имаме линк от Ню Йорк Таймс например, така че това, което Гугъл изисква според мен е прехвърлянето на PageRank от сайтове, които вече покриват ЕАТ. Това обаче не означава да правим масово гост публикации, защото така се споменаваме сами, това не е натурално споменаване и Гугъл отлично знае за това. Затова според мен изграждането на линкове в контекста на ЕАТ означава повече работа върху нашата репутация, повече PR, така че журналистите и репортерите да пишат сами за нас и да ни споменават. Именно това е нещото, което търси и Гугъл, защото е голямо предизвикателство, в сравнение с това да изпратим голям списък с мейли и молба да направят линк към нашия сайт. В това число влизат и хората, които са уважавани в дадена индустрия и как ние да ги накараме да започнат да говорят за нашия бизнес, услуги, продукти и тн.

Дидо Григоров: Какво мислиш за ЕАТ във връзка със съдържанието за мобилни устройства?

Мари Хайнс: Това е добър въпрос. Не мисля, че съм имала такъв преди по тази тема. Мисля, че е важно да знаете, че много от работата, която правят оценителите на качеството, са инструктирани да правят тази работа на телефона си. И така, вие знаете непряко, че е важно да сте сигурни, че вашият сайт изглежда също толкова добър на мобилни устройства, колкото и на декстоп. И мисля, че много от нас попадаме в този капан, където мислим, че е много по-лесно да се работи на даден сайт на декстоп и не бихме го погледнали на мобилно устройство.

Така че едно важно нещо е, че с това ново мобилно индексиране трябва да сте сигурни, че Google може да намери цялата тази информация на вашия уеб сайт и в мобилна среда. Виждала съм сайтове, където страницата „За нас“ не е достъпна на мобилно устройство, което според мен от гледна точка на ЕАТ, е важно тази информация да бъде достъпна на мобилно устройство за потребителите. Не знам също, доколко това е свързано с ЕАТ, но трябва да имате и добра дължина на съдържанието, като тук не говоря, че ако нямате например 2000 думи, няма да се класирате в Гугъл. Трябва обаче да сте сигурни, че ако някой търси на мобилно устройство и открие Вашия сайт, то той ще намери отговора на въпроса, който търси и няма да търси друг уебсайт. 

Борислав Арапчев: Това означава, че уебсайтът ни трябва да е като Уикипедия по дадена тема, с добре подбрани снимки, видеа и тн., всичко необходимо, за да обясним темата възможно най-добре. 

Мари Хайнс: Да, точно! Но и не е необходимо да напишете роман, за всеки пост. Много от сайтовете, които анализираме, имат проблем с така нареченото слабо / тънко / съдържание, но тук не става въпрос за късо съдържание. Не бива да се създават постове, само защото трябва да правите вътрешни линкове по страниците на сайта си или защото трябва да публикувате пост. Трябва да имате какво да кажете и то да е уникално и ценно за потребителите, тъй като те нямат нужда от още един подобен на конкурентите ви блог пост.

Борислав Арапчев: Мери, можеш ли да дадеш примери за успешни страници „За нас“?

Дидо Григоров: Или може би да обясниш кои са най-важните елементи на страницата „За нас“?

Мари Хайнс: Добър въпрос! И така, тук отново има някаква теория, базирана на това, което четем, и насоките за качество. Така че на читателите на качеството се казва да правят изследвания на всеки бизнес, който проучват. Така че това, за което се казва, е, че ако правите проучване на компанията IBM, първоначално ще направите търсене на информация извън сайта, която бихте потърсили за прегледи на рецензиите на IBM минус IBM dot com. Така че това, което се опитвате да видите, е това, което пише за IBM, този който има мнение за тях. Но това не е на собствения сайт на IBM, но след това им се казва да намерят информация на сайта, за да се покаже кой е отговорен за сайта.

И така това е нещото, което искаме да виждаме на страницата от типа „За нас“. Мисля, че това е компонент на ЕАТ. Не е толкова ценно, колкото външните споменавания, но сме видели някои подобрения, които наистина смятаме, че са свързани с увеличаване видимостта на вашия сайт. И така, един от тях е да стане ясно кой е отговорен за съдържанието на сайта. Ако имате сайт, на който сте анонимни, ще бъде много трудно, ако се опитвате да се класирате за определени заявки, тъй като Google не може да ги свърже с вас, вашите автори, независимо дали сте автор или дали вашият бизнес и той има авторитетност.

Така че наистина трябва да работите върху бранда си, за да стане разпознаваем, като и имената на важните ви служители. И така, това е нещо, което трябва да кажете кои са хората, които са отговорни за вашия сайт. И тогава споделяйте колкото можете повече информация за бизнеса си, с която се гордеете.

Рейтърите на качеството са инструктирани да намерят информация, до каква степен даден човек има опит и тн. Те искат да открият информация от колко години сте в даден бизнес или ниша, а също и другото важно нещо, което не е свързан с типа страници „За нас, но това е въпрос, който съм сигурна, че Гугъл съблюдават със сигурност и то е да имате ясна информация за връщания на стоки или пари, ако сте онлайн магазин.

Другото нещо, което имахме един клиент – клиент, който беше доста добре известна марка, но те бяха направили някакъв ребрандинг и Гугъл не беше разбрал, че подобна марка е известна като авторитет. Това, което поискахме да направят, е да говорят за всички отношения, които са имали с други големи компании. Така те споменаха информация, че компаниите, които показват използват тяхната услуга и очевидно са имали разрешение да го направят. Ето къде всъщност изброяваме авторитетните споменавания. Те написаха, че са били споменати във Форбс тук и там и всъщност са свързани с тези постове, където са били споменати и този сайт наистина не отбеляза никакви промени по отношение на безопасността  си, но след ъпдейтите на 1ви август и 27ми септември, при тях се яви масивно подобрение, почти 200% увеличение, което ние наистина мисля, че е само защото те са направили по-ясно за Google да разбере тяхната авторитетност онлайн.

Всичко, което бихме могли да направите, за да покажете връзките между вашия бизнес и споменаванията му по авторитетни източници, следва да бъде направено.

Борислав Арапчев: Добре Мари, как да направим добра страница „За контакти“, която също е много важна?

Мари Хайнс: Да, това е един редовен съвет. За Гугъл е важно да подадете точна информация как клиентите Ви да се свържат с Вашия бизнес и по какъв начин може да стане това. Това особено важи ако имате реален офис или локация и това трябва да бъде ясно показано на страницата за контакти. 

Дидо Григоров: Да, ние имаме доста опит с това в бизнесите в категория дом и домашни услуги, където ако имаме офис и можем да поканим гости или потенциални клиенти, е добре да споменем информация как хората да се свържат с нас, как да ни намерят, как да стигнат до нас чрез градския транспорт, с личен автомобил и тн. Моят последен въпрос е относно страниците по сайтовете насочени към клиенти, особено тези на онлайн магазините, и касаещи връщания на заплащане, на стоки, за комуникацията между клиентите на даден онлайн магазин. Как се справяте с тази ситуация във вашата компания, как убеждавате клиентите, че те трябва да имат страница за връщания на стоки или заплащане и тн?

Мари Хайнс:   Ако имате бизнес, където хората искат възстановяване на пари или продукти, трябва да имате страница на вашия уеб сайт за това. И се усмихвам тук, защото осъзнах, че нямаме това на нашия собствен уеб сайт. Но за един магазин за електронна търговия, където хората искат информация за възстановявания не само трябва да имате страницата на уебсайта си, но и да бъде индексирана. И виждам много компании, които нямат индексирани такива страници.

И причината, поради която те спират от индексация такива страници като Terms and Conditions, Privacy Policy, Returns, тъй като това е правен жаргон и лексика, е дублирано съдържание. Много хора го разбират погрешно. Наистина мисля, че дублиращото се съдържание може да предизвика проблеми, но когато е в голям мащаб. Така че, ако знаете, ако имате 80 процента от съдържанието на блога си синхронизирано от другаде, това е нещо, което е просто взето от други източници, които могат да намалят цялостното качество на вашия сайт.

 Ако имате тези клиентски ориентирани страници, имайте предвид че вероятно няма да се класирате, когато хората въвеждат само общи запитвания за възстановяванията. Но ако хората искат възстановяване от вашия бизнес, тогава ще се класирате за това. Това е и причината, поради която да се уверите, че страниците са индексирани. Добре е да имаме страница с политика за възстановяване на средства и трябва да имаме учтив изказ и добра политика там. Ако влезем в ролята на потребител и искаме да закупим нещо, към което сме скептични, и намерим страница за връщания, в която ясно и учтиво е обяснено, че бизнесът разбира, че продуктът може да бъде върнат, то вероятността да закупим този продукт е много по-голяма.

Освен всичко останало тези страници трябва да са лесно достъпни от интерфейса на Вашия уебсайт.

Дидо Григоров: Какво мислиш за генераторите на такива страници от гледна точка на дублираното съдържание?

Мари Хайнс: Мисля, че това е нормално. Въпреки това, че страниците са дублирани в контекста на тази услуга, е важно те да бъдат индексирани в Гугъл, защото както казах е важно някой да може открие тези страници във връзка с Вашия бранд, за да достъпи информацията за връщане на продукт например, лесно и бързо.