Обзор на Google – Август 2020

Google по въпроса кога коментарите могат да навредят на вашия блог и кога трябва да ги блокирате
google recap aug 20

Google по въпроса кога коментарите могат да навредят на вашия блог и кога трябва да ги блокирате

Нещата с коментарите се появиха около темата дали трябва да разчитате на услуги на трети страни като Disqus, за да захранват вашите коментари. Ами ако Google не може да ги индексира и т.н.

Googlers заявиха, че е добре да използвате платформа на трета страна за обслужване на коментари, но просто имайте предвид, че не контролирате тази платформа. Така че, ако има проблеми, не можете да ги решавате постоянно. Мартин Сплит по-рано направи бележка за начините за по-добър контрол на нещата,  е, че също така трябва да поставяме коментарите директно в базата си данни, за да можем да напуснем Disqus, ако имаме нужда, или да подаваме съдържанието директно от наша база данни.

Но въпросът дали искате вашите коментари да бъдат индексирани от Google. Гари обясни, че коментарите, особено ако не са в раздела за основно съдържание, всъщност не се претеглят толкова силно по отношение на дефинирането на темата на страницата.

Web Stories Grid View
Web Stories Grid View

Уеб историите също получават повече показвания в Google Търсене на изображения

SEO специалистите обичат да играят с уеб истории в Google Търсене за допълнителната експозиция, която получават, и потенциално по-високата честота на кликване. Но знаете ли, че те също са представени и в резултатите от търсенето на изображения на Google?

Глен Гейб, който тестваше тези уеб истории в голям мащаб, публикува в Twitter за това как Google Images показва иконата на уеб истории и тези миниатюри са в „съотношение 3×4 и по-голям размер също се открояват“.

Защо Google няма да добави етикет на Paywall към резултатите на Google News

Дани Съливан от Google продължи дискусия със SEO общността за това защо Google не иска да добавя етикети за съдържание на paywall към сайтовете на издатели, които изискват да платите, за да видите съдържанието. За потребителя може да е разочароващо да отиде на статия от търсене в Google и да види, че трябва да плати, за да види това съдържание. Но от гледна точка на Google, Google иска да популяризира платената журналистика.

Плюс това, както каза Дани, често не е на 100% ясно дали съдържанието е платено или не за всяка статия или всеки потребител. Така че, не винаги е умна идея само да се обозначат резултатите като платени или не. Това не е нова тема, обхванахме я миналия март, където Google заяви, че няма да крие съдържание с платена стена в Google News или Google Search.

Дани Съливан добави вчера в Twitter „Лесно е да се каже, че поставяте етикет върху такова съдържание, така че хората лесно да го прескачат. Но това също означава, че хората лесно могат да прескочат важно съдържание.“ .

Google добавя игри към резултатите от търсенето

Google добави игри към резултатите от търсенето си от раздела за игри на Google Arts and Cultures. По същество играта е игра, при която ви се задава въпрос с множество възможности за избор, свързан с вашата заявка и Google ви казва дали сте получили правилния отговор.

Можете да опитате сами при мобилно търсене, като потърсите [Ansel Adams] и потърсете това поле, разделено в категорията „Игри“, наречена „Игра за изкуства и култура“.

Manual Action Sample
Manual Action Sample

Google: Много ръчни действия вече са алгоритмични и не се използват

Джон Мюлер от Google заяви, че много от тези ръчни действия вероятно вече не се използват. Защо? Той каза, защото много от тях може да са били автоматизирани и направени алгоритмично.

Джон Мюлер каза, че „много от тези ръчни действия са се развили с течение на времето. Където бихме казали добре, трябва да направим това ръчно и в даден момент ние измисляме как да го направим алгоритмично.“ Той добави „има смисъл да се намерят начини да се направи това алгоритмично, а не просто чисто ръчно.“

Do Follow No Follow Ratio
Do Follow No Follow Ratio

Google: Не се нуждаете от добро разпределение между dofollow и nofollow връзки

Чували сме това и преди – за да се поддържат връзките към даден сайт като „естествено изглеждащи“, трябва да се уверим, че съотношението от „nofollow спрямо dofollow“ линкове е добро и естествено изглеждащо.  Джон Мюлер от Google каза, обаче, че това не е вярно, когато го попитат за това. Въпросът беше „В идеалния случай се препоръчва да има добро разпределение между връзките за следване и за неследване. Това ни помага да гарантираме, че няма да бъдем засегнати от наказание на Google, свързано с връзки.“

Google: Връзките от гост публикации имат нулева стойност

Джон Мюлер от Google заяви, че връзките от гост публикации в блогове имат нулева стойност. Той каза в Twitter, когато го попитаха за това като стратегия за изграждане на връзки, той каза, че „тези връзки имат нулева стойност.“ „Това е загуба на време, ако го правите само за връзките“, добави Джон.

Google Images Image License Label
Google Images Image License Label

Google: Лиценз за изображения или авторски права не помага при класирането

Джон Мюлер от Google заяви, че не вярва, че изображение, което е лицензирано и защитено с авторски права, ще се класира по-добре в търсенето, тъй като върху него има етикет за авторски права. Google има тези нови метаданни за лицензи, но всичко това ви позволява да показвате лицензируема значка на вашите изображения при търсене на изображения.

Но наличието на тази маркировка върху вашите изображения или поставянето на линия за авторски права до вашите изображения не би трябвало да помогне на вашите изображения да се класират по-високо в Google Image Search. Джон не каза, че НЕ е фактор за класиране, но каза „не че съм наясно – не мисля, че това би направило резултатите по-малко или по-подходящи за потребителите“.

Spam Score Breakdown
Spam Score Breakdown

Moz Spam Score не оказва влияние върху класацията ви в Google

Джон Мюлер от Google понякога трябва да потвърди по-очевидните въпроси, включително че Google не използва DA, показател на Moz. И сега, когато Google не използва показателя за оценка на спам от DA. Вярвате или не, Google използва собствени резултати, сигнали и фактори за класиране и не използва показатели на Moz за своето класиране.

Google: Домейн с висока авторитетност с линкове не гарантира високо класиране

Джон Мюлер от Google заяви, че дори ако вашият сайт има „висока авторитетност на домейн с връзки“, няма гаранция, че това ще доведе до високо класиране в Google. Това е добро продължение от нашето отразяване на Moz spam score и DA, които не са фактори за класиране от Google. Джон беше попитан дали гарантира високо класиране в Google, а Джон отговори „не“.

Outbound Links
Outbound Links

Google: Няма такова нещо като твърде много изходящи връзки

Джон Мюлер от Google беше попитан дали има нещо като твърде много изходящи връзки, дори ако тези връзки са естествени. Джон каза „Не знам за нещо подобно“. Той добави, че може би има ситуация, при която липсва съдържание и може да имате много връзки, т.е. като директории.

Но като цяло няма каквато и да е санкция за твърде много връзки. Всъщност изходящите връзки не са фактор за класиране. Искам да кажа, че ако свързвате към много лоши места, можете да получите ръчно действие от Google, но наличието на тонове изходящи естествени връзки няма да бъде нещо, за което Google ви санкционира.

Machine Translation Robot
Machine Translation Robot

Google: „Не искаме машинно преведено съдържание в индекса“

В SEO индустрията имаше много дискусии около GPT-3, Generative Pre-Training Transformer 3, авторегресивен езиков модел, който използва дълбоко обучение за създаване на човешки текст и използването му за превод на съдържание, което Google може да иска да използва. По думи на Gary Illyes: „Google не иска да го използва, Google не иска да използвате GPT-3, за да превеждате съдържанието си и да го подавате за индексиране.“

Google: Заглавните маркери не са магически прах от Pixie, които правят сайта ви по-добър

През уикенда имаше много дискусии за хедърите и тяхното значение за класирането в търсенето с Google. Може би това, което Джон Мюлер каза в неотдавнашен видео разговор, беше извадено малко извън контекста. Джон Мюлер от Google поясни в Twitter след това за заглавните маркери „те са полезни за разбиране на контекста на съдържанието (текст и изображения), но те не са магически пикси прах, който ще направи сайта ви по-добър.“

Google: Връзките от Уикипедия не правят нищо за вашия сайт и нямат SEO стойност

Джон каза в Reddit „Случайното пускане на връзка в Уикипедия няма SEO стойност и няма да направи нищо за вашия сайт. Всичко, което правите, е да създадете допълнителна работа за поддръжниците на Уикипедия, които ще премахнат вашите връзки. Това е загуба на вашето време. Направете нещо, което е полезно в дългосрочен план за вашия сайт, вместо това изградете нещо с постоянна стойност. “

Canonical Tags Help Bots
Canonical Tags Help Bots

Google използва тези сигнали за каноникализация

Каноникализацията е, когато Google се опитва да комбинира всички URL адреси заедно като един, когато смята, че може да има дублирани URL адреси. Как Google прави това, може да зависи от много различни сигнали. Джон Мюлер от Google изброи някои от сигналите, които Google използва за канонизиране:

  • Пренасочвания
  • Вътрешни връзки
  • Външни връзки
  • Карта на сайта
  • hreflang
  • Етикети на Canonicals
  • По-чисти или по-кратки URL адреси
    и още…

Google: Понякога смяната на 404 URL адреса, за да се индексират по-бързо, може да помогне

Джон Мюлер от Google заяви, че понякога „смяната на URL адреса със сигурност може да помогне“, когато този URL адрес е бил 404 или неиндексиран за известно време. Той каза, че „понякога нашите системи са толкова свикнали URL да не“ работи „(noindex, 404 и т.н.), че може да отнеме малко време, за да се върне.“

Джон добави, че „в повечето случаи не би трябвало да го правите, но предполагам, че ако имате огромни затруднения с връщането на съдържание, което преди това е било 404ed или неиндексирано, обратно в индекса на Google, създаването на нов URL адрес за това съдържание и 301-ия стар URL адрес към него може да е отговорът.“

Подобни статии