Reading Time: 8 minutes
Обзор на Google- Септември 2022

Google пусна нова актуализация на Broad Core

През месец септември Google пусна втората за годината актуализация на Broad Core. Тази актуализация се разпространи глобално и засегна всички езици. Времето, което отне цялостното ѝ пускане и разпространяване, бе около две седмици.

Напомняме, че Broad Core Update разглежда всички видове съдържание, като неговата цел не е да наказва, а да насърчи и награди уеб страниците, които се справят добре. Тази актуализация оказва влияние най-вече върху Google Discover, feature snippets и на други функции.

 

Петата актуализация на Product Reviews вече е налична

Този месец носи със себе още една актуализация, а именно Product Reviews. Същото както Broad Core и на този ъпдейт му отне около две седмици да се разпространи, като разглежда съдържанието, свързано с ревюта на продукти.

 

Google относно обхождането на определени секции от вашия сайт

Както знаете, подкастът Search Off the Record включва наистина интересни епизоди, от които можем да научим много и да открием отговорите на част от нашите въпроси.

В един от тези епизоди през септември, Gary Illyes, Martin Splitt и Lizzi Sassman от Google дискутираха една такава интересна тема, а именно обхождането на целия сайт и определени секции в него, честотата на пускане на ъпдейти и сигналите за качество.

В тази връзка Gary Illyes от Google сподели, че Google може да определи кои секции от вашия сайт иска да обхожда по-често. Така, например, ако имате поддиректория за блог, която е популярна и важна, то Google може да иска по-често да я обхожда. Към това Martin Splitt допълни, че не става въпрос само за честотата на ъпдейтите, а и за сигналите за качество.

 

Google дава съвети за това как да подобрите вашите мета описанията

Всички знаем колко важни са мета описанията. Те казват на Google за какво се отнася дадена страница, което от своя страна помага за по-доброто класиране при търсене по определени думи и фрази в Google Search.

Именно затова Google актуализира своята документация How to Write Meta Description”, добавяйки полезни примери за подобряване на вашите мета описания.

В нея ще видите няколко примерни описания, от които една част показват какво представляват лошо написаните мета описания и кои са добре написани и са пример за това как трябва да изглеждат.

Ето какви примери даде Google:

Добри и лоши примери от Google за мета описание

Google: Скокът в броя на обхожданията на някои сайтове не е свързано с актуализацията на Helpful Content

Във връзка с пускането на няколко важни актуализации много SEO специалисти започнаха внимателно да наблюдават своите сайтове и това дали настъпват някакви по-драстични промени или особености с тях.

В тази връзка потребител в Twitter се обърна към John Mueller от Google с въпрос дали е възможно да се наблюдава рязък скок в броя на обхождания по време на пускането на актуализацията на Helpful Content. В отговор John написа “Не.”

 

Google: Увеличаване броя на обхождането не е глобално, а по-скоро на ниво сайт

Друга интересна дискусия, която се появи в Twitter, бе отново свързана с обхождането и по-конкретно с увеличаване броя на обхожданията, които ботовете на Google правят.

Потребител в платформата остави коментар относно увеличаване броя на страниците, които са със статус “Indexed, though blocked by robots.txt”. А въпросът му бе дали е свързано с премахване на URL parameter tool-а?

В отговор John Mueller каза, че системите на Google се стараят да установят кои URL адреси могат да бъдат обхождани и кои си струва да бъдат индексирани. В някои случаи Google се опитва да обходи и индексира повече URL адреси, а друг път по-малко.

 

Свойството “datePublished” е премахнато от Google

В първата половина на месец септември Google съобщи, че премахва едно от своите препоръчителни свойства в документацията за fact check structured data – datePublished. Към своето съобщение Google допълни, че ClaimReview published date не се използва във Fact Check rich result.

Свойството “datePublished” е премахнато от Google

Google няма да ви накаже, ако не използвате H1 атрибути

Използвате ли H1? Ако отговорът е не, то е време да го промените. H1 атрибутите се считат за добра практика от гледна точка на SEO, тъй като те помагат на потребителите да разберат по-добре съдържанието ви.

А относно това дали Google ще ви накаже по някакъв начин, че нямате H1, то John Mueller каза, че това не е нещо, заради което Google ще ви наказва.

Преди време той отново бе направил коментар, че H1 атрибутите не са фактор за класиране. И все пак допълни, че те са добра практика и не отнемат толкова много време и усилия, за да се добавят.

 

Google обяви нови функции, свързани с пазаруването и product experience

Google обяви, че добавя нов отчет за Merchant Listings в Google Search Console, нови свойства на структурираните данни и други интересни функции и подобрения по отчетите, за които можете да разберете в официалната документация на Google.

 

Нов отчет за HTTPS в Google Search Console

Google добави нов отчет в Google Search Console, свързан с HTTPS. В него ще можете да видите не само кои страници не се обслужват чрез HTTPS, но и каква е причината за това.

Тази информация можете да видите в новия раздел, носещ името “Why pages are not being served over HTTPS”. В своята помощна документация Google обяснява за новия отчет, както и припомня какво е page experience и какво включва.

new https report search console

Google относно значението на обема съдържание

Както неведнъж сме споделяли с вас, съдържанието играе важна роля във вашия сайт от гледна точка на SEO и на полезност. Преди всичко от съществено значение е да предоставяте уникално съдържание и полезна информация, която ще помогне на потребителите да решат тяхната “болка”.

В тази връзка един от многото въпроси, които голяма част от SEO специалистите си задават, е дали за Google има значение обема на съдържанието и по-конкретно броя на думите. Този въпрос бе отправен към John Mueller от Google, а в отговор той каза, че това не е фактор, който определя дали едно съдържание е недостатъчно или не е полезно.

tweet dont count words

 

Google ще провери само началната страница за фавикон

Фавикон е нещо изключително важно за вашия сайт. То представлява графично изображение, което се свързва с вашия сайт. Най-често то е част от логото и обикновено стои в <head> частта.

Добавянето на фавикон във вашия сайт го прави да изглежда много по-професионален, освен това помага за по-доброто индексиране. И нещо, което John Mueller сподели в Twitter, е, че Google ще провери само началната страница на вашия уебсайт за фавикон.

 

Може ли определена грешка в новия HTTPS отчет наистина да попречи на индексирането на дадена страница?

Както по-горе споделихме, Google добави нов отчет за HTTPS в Google Search Console. В него има една специфична грешка, “HTTPS is invalid and might prevent it from being indexed”, която доведе до един много важен въпрос, а именно дали HTTPS пречи на индексирането на дадена страница.

По тази тема John Mueller написа в Google, че това по никакъв начин не оказва влияние. Той допълни, че това може да попречи на страницата да бъде индексирана като HTTPS, но все пак тя ще си бъде индексирана като HTTP. Наред с това напомни, че Google не индексира всички страница в даден сайт и това по никакъв начин не зависи от HTTPS статуса.

 

Няколко съвета от Google относно това как временно да паузирате или деактивирате вашия сайт

В туит Google Search Central ни припомни няколко полезни съвета относно това как временно да паузирате или деактивирате вашия сайт.

Причини за подобни действия могат да бъдат много като липсваща наличност на много от вашите продукти или невъзможност изпълнение на всички направени поръчки, затова понякога е необходимо да се прибегне и до подобни действия.

Затова Google е подготвил помощна документация със съвети за временно деактивиране на сайт, така че да не губите вашите позиции при класиране в Google Search дори и след кратка пауза.

 

Google добави нов User Agent

Нов user agent или наричан още Google crawler бе добавен от Google през септември. Неговото име е Google Site Verifier User Agent. Характерното за този user agent е, че игнорира robots.txt и служи за верифициране на сайтове с помощта на Google Search Console и други инструменти на Google.

 

Лош сигнал ли е големият процент на неиндексираните страници от гледна точка на SEO?

Както казахме, Google няма как да индексира всички страници във вашия сайт. Но доста често като SEO специалисти се фокусираме върху това какво е съотношението между индексирането страници и тези, които не са. При това се появява и въпросът дали трябва да се притесняваме, ако по-голям процент от страниците са неиндексиране?

На такъв въпрос в Twitter John Mueller каза, че няма процент и повтори, че е напълно нормално не всички страници да бъдат индексирани от Google. В отговора си той допълни, че е важно да направите навигацията във вашия сайт максимално лесна, така че когато потребителите го посещават, лесно да откриват това, което ги интересува.

 

Какво Google намира като проблем с качеството

На темата за качеството на един сайт John Mueller сподели, че за него проблеми с качеството са онези нещa, които потребителите намират като проблемни. Той допълни, че техническите проблеми, които потребителите не виждат, най-вероятно Google няма да ги посочи като проблеми.

А пример, който даде е лош rel-canonical, който води до индексиране на алтернативен URL адрес – нещо, което потребителите не виждат. Разбира се тук допълваме, че и тази част е важна, за да може вашият сайт да се справя и класира добре при търсене в Google Search.

Какво Google намира като проблем с качеството

 

Вече не е наличен отчета International Targeting в Google Search Console

Още през месец август, в Twitter, Google Search Central съобщи, че предстои премахването на отчета за International Targeting в Google Search Console. Това, което бе важно да се знае, е, че Google ще продължи да поддържа <hreflang> и препоръките за управление на многоезични и многорегионални сайтове. А от месец септември официално вече не може да се достъпва този отчет в Search Console.

 

Google Search и Google Ads не гарантират конверсии

Нещо, което John Mueller и Ginny Marvin от Google споделиха, е, че както при органичния трафик, така и при платените реклами Google няма как да гарантира, че кликовете ще донесат до конверсии.

Google Search и Google Ads не гарантират конверсии

 

Google няма да ви накаже заради URL адрес с ключови думи

Именно това каза John Mueller. Той обясни, че използването на ключови думи във вашите URL адреси е добра практика и ако има ефект, то по-скоро ще е минимален, затова и не препоръчва толкова много да се фокусирате върху това и да го приоритизирате.

 

Google: Ако не знаете дали съдържанието ви е експертно написано, то значи не е

Още нещо интересно, което John Mueller сподели като коментар, се отнасяше до експертно написаното съдържание. В тази връзка John коментира, че ако не знаете дали вашето съдържание е експертно написано, то значи не е.

Друго, което каза, е, че той би се фокусирал повече върху това какво очакват от вас потребителите. Тук е важно да си зададете въпроса – Кои са темите, върху които се фокусирате? Дали са такива, по които потребителите ви очакват да получат актуална информация или са теми, съдържащи по-скоро факти.

 

Стрували си да променяте URL адресите само от гледна точка на SEO?

На този въпрос отговори John Mueller, казвайки, че промяната на URL адресите няма толкова много да помогне на сайта, освен ако не са такива, които не могат да се копират и наистина имат нужда от промяна.

От гледна точка на това дали една такава промяна ще се отрази негативно на вашия сайт, John казва, че има известен риск.

 

Проблемите с Page Speed на вашия сайт няма да доведат до неговото премахване от Google Search

Този въпрос се зададе в Twitter към John Mueller, като потребител искаше да знае дали Google премахва сайтове от SERP на база page speed. А краткият отговор, който John даде, бе не.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.