Обзор на Google – август 2024

Нова функция от Google
Обзор на Google - awgust 2024

Нова функция от Google

През месец август екипът на Google обяви, че пуска нова функция в Google Search Console. Това е Google Search Console Recommendations. Целта на тази актуализация е да предостави на уебсайтовете различни възможности за оптимизация и да предлага действия, които могат да се предприемат за подобряване на органичното присъствие на сайта в SERP.

Ето и как ще изглеждат в GSC:

Скрийншот на това как се визуализират препоръките в Google Search Console

Какво правят ботовете на Google, когато открият нови линкове

Темата за това кога и как Google следва линкове, които е открил, не е нова и е позната за повечето специалисти, занимаващи се с SEO.

В тази връзка Gary Illyes от Google поясни в един от епизодите на подкаста Search Off The Record, че технически Google не следва линковете. Той ги извлича, събира ги в своите бази данни и по-късно ги проверява.

Новата актуализация на Core Update е тук

Още една важна новина от месец август е това, че екипът на Google съобщи за стартирането на актуализацията August 2024 Core Update. Целта на този ъпдейт е да продължи работата по подобряване качеството на резултатите, които се показват в SERP.

За целта търсачката ще се стреми да показва повече съдържание, което потребителите намират за полезно и по-малко съдържание, което е написано само за целите на SEO.

John Mueller от Google каза, че при пускането на тази актуализация компанията взема предвид обратната връзка, която е получила от създатели на съдържание, собственици на онлайн бизнеси и SEO специалисти.Той допълни, че е свързано и с това, че ъпдейтът има за цел и по-добре да улови подобренията, които уебсайтовете са направили до този момент.

Публикация от Google относно August 2024 Core Update

Следи ли Google колко точно струва обхождането, рендирането, индексирането и обслужването на страниците?

Със сигурност една от дискусиите между SEO специалисти от цял свят е свързана с това дали е твърде скъпо за Google това да обхожда, рендира, индексира и обслужва всички страници с JavaScript.

В тази връзка Martin Splitt от Google сподели, че не следят колко точно струват всички тези процеси на компанията. Той добави, че подобни размисли и твърдения не бива да бъдат нещо, за което да се притесняват SEO експертите. Martin потвърди, че всичко това е скъпо, но основната цел на търсачката е да покаже най-релевантните и качествени резултати, независимо колко скъпо излизат те.

Martin Splitt добави, че Google прави много неща, които са сложни и скъпи и JavaScript е много малка част от тях.

Google с нови актуализации на Search Algorithm относно Deepfakes

Emma Highman, Product Manager в Google, публикува новина, в която казва, че компанията е направила някои актуализации на ranking systems. Целта им е да не се позволява на подобен тип фалшиво съдържание да се класира на челни позиции в резултатите от търсене. С помощта на тези актуализации Google улеснява и премахването на deepfakes от Google Search.

Google Discovered – Currently Not Indexed: какви са причините?

В един от епизодите на SEO Made Easy, Martin Splitt говори по темата за страници със статус “Discovered – Currently Not Indexed” в Google Search Console. Накратко, той сподели, че има три основни причини, поради които може дадени страници да са с такъв статус.

Това са:

  • Проблем с качеството на страницата;
  • Сървърът ви е бавен за целите на Googlebot;
  • Google се нуждае от повече време, за да индексира тези страници.

Що се отнася до качеството, Martin Splitt каза, че ако търсачката открие съдържание, което е с ниско качество или е така нареченото “thin content”, то може да бъде премахнато от индекса и да остане като “discovered – currently not indexed”.

Ако това съдържание и тези страници са важни за вас, най-доброто, което може да направите, е да преработите съдържанието, да го обогатите с повече фактология и полезна информация, за да бъде полезно за потребителите.

Неслучайно при изготвянето и изпълняването на Content Marketing стратегия е изключително важно не само да се пишат нови блог публикации, но и да се обновяват съществуващи такива.

Екипът на Google с още една актуализация на помощна документация

Google аткуализира своята документация за Performance report в Google Search Console и по-конкретно начина на работа на Search Appearance. Новата версия на документацията включва много повече детайли, като можете да откриете и таблица с поддържаните search appearance и кратко описание, API value и полето за групов експорт.

Ето и част от таблицата със search appearances, които Google поддържа:

част от таблицата, описваща search appearances

Големият брой Noindex и Nofollow линкове сигнализират ли за проблеми с качеството на сайта?

Краткият отговор, който Martin Splitt даде, е, че това не е сигнал за Google за липса на качество на дадената страница.

Той добави, че за търсачката означава единствено, че има страници, които не искате ботовете на Google да обхождат и индексират. Също така отбеляза, че причините за използването на таговете могат да бъдат много.

Примери за такива случаи са страници със съдържание, генерирано от потребителите. В този случай обаче Martin Split посъветва да кажете на Google, че това е UGC ( User Generated Content). Други чести причини за това да използвате таговете е, когато не знаете какво да правите с съдържанието и дали искате да съществува на сайта.

Google с актуализирана документация за видео SEO

Видeo маркетингът и SEO заемат все по-важна част в света на оптимизацията. В тази връзка компанията актуализира своята документация за видеа, давайки повече детайли относно критериите за индексиране на видео и техническите изисквания. Има и нов раздел, кръстен “Watch page”.

Ето и какво включват новите критерии, за да може да се използват функциите за видео:

  • Watch page да се индексира;
  • Тази индексирана страница да се представя добре в Google Search. Ако страницата е индексирана, не означава, че и видеото ще бъде;
  • Видеото трябва да бъде вградено в watch page;
  • Видеото не трябва да бъде скрито зад други елементи;
  • Видеото трябва да има валиден thumbnail, който да е достъпен на сигурен URL адрес.

Ето още какво Google описва в своята документация относно watch pages:

Основни изисквания за watch pages

Подобни статии