Обзор на Google – Октомври 2019

Връзките в бележките под линия се виждат по-различно от връзките, включени в текста
Обзор на Google - Октомври 2019

Връзките в бележките под линия се виждат по-различно от връзките, включени в текста

Има разлика в начина, по който Google разглежда връзките в бележките под линия, в сравнение с връзките в съдържанието. Връзките в съдържанието на страницата осигуряват допълнителен контекст, който улеснява Google да разбере за какво става въпрос анкор текста на линка и самият лиинк. За сравнение, връзките в бележките под линия, без зададен текст за котва, се считат за напълно отделни. Джон препоръчва използването на връзки в съдържанието, където потребителите ще могат лесно да имат достъп и да ги използват.

Meta Robots Max Snippet се прилага и за Featured Snippet length

Meta Robots Max Snippet се използва, за да каже на Google колко символа трябва да има в нормален текстов фрагмент и се прилага независимо от това къде е показан, т.е. в featured snippet или в типичен резултат от органичното търсене. Едно изключение, споменато от Джон, е, че ако използвате структурирани данни, за да задействате конкретен богат вид резултат, той няма да се прилага.

serp

Уверете се, че не блокирате Featured Snippet резултатите с Meta Max Snippet

Ако искате страницата ви да се показва като представен фрагмент – featured snippet, но сте задали максималната дължина на фрагмента на един знак, вероятно това няма да бъде показано във featured snippet.

Преведеното съдържание се третира като напълно нова част от съдържанието

Съдържанието, което е преведено от преводач, се третира като уникално съдържание и не се разглежда като преработено съдържание, това е така, защото думите са различни, когато се превеждат от един език на друг.

Google има списък на ccTLD, които се третират като общи TLD

За да разбере дали вашият уебсайт се третира като общ домейн, John препоръчва да достъпите международните настройки в GSC и да видите дали можете да зададете международна цел.

Google има отделен потребителски агент за обхождане на sitemaps и за GSC проверка

Google има отделен потребителски агент, който извлича файла с Sitemap, както и един, който да обхожда за GSC проверка. Джон препоръчва да се уверите, че не ги блокирате.

code

Google използва маркера Viewport, за да разбере удобството за мобилни устройства на страница

Маркерът за изглед се използва за мащабиране на страница за устройства и Google ще използва този маркер, за да разбере дали страницата е удобна за мобилни устройства или не. Google няма автоматично да категоризира дадена страница като мобилна версия, само защото има маркер за изглед.

Google съветва да не се използват отделни URL адреси за мобилни устройства

Наличието на отделни URL адреси за мобилната и настолната версия на даден сайт добавя повече сложност за управление на собствениците на уебсайтове, така че Google препоръчва преминаване към респонсив дизайн.

graph

Не е проблем да публикувате отново съдържание от несъществуващи сайтове на друг подходящ сайт

Ако имате разрешение да публикувате повторно съдържание от спрян / несъществуващ сайт, тогава е добре да го направите.

Партньорските връзки не влияят на качеството на сайта, но трябва да имат Rel=“sponsored“ атрибут

Наличието на партньорски връзки може да бъде истински начин за осигуряване на приходи от уебсайт и това не влияе на възприеманото качество на сайт ит Google. Препоръчва се да добавите rel =“sponsored“  към тези видове връзки, което означава, че те няма да бъдат взимани под внимание.

Няма проблеми с повече от един автор за публикация

Google няма проблеми с това, че една публикация има повече от един автор.

Google се нуждае от достъп до JS файлове и крайни сървърни точки, използвани за заявки AJAX

Ако заявките на AJAX, необходими за изтегляне на JavaScript при зареждане на страница, са блокирани в robots.txt, тогава Googlebot няма да може да вижда или индексира никое от съдържанието, което тези заявки ще генерират.

Проверете IP адресите на PageSpeed ​​Insights & Структурирани данни за тестване като ги приложите на тестова страница

PageSpeed ​​Insights и инструментът за тестване на структурирани данни използват различни IP адреси от Googlebot. Няма списък с IP адреси, които те използват в момента, така че проверете това с тестова страница и анализирайте заявките, идващи от тези инструменти.

Външните връзки, показани в GSC, могат да съдържат disavowed и nofollow връзки

Външните връзки, показани в конзолата за търсене на Google, са извадка от всички връзки, намерени от Google, така че не всички от тях ще се показват в инструмента. Примерните данни могат да включват връзки, които са били disavowed или nofollowed.

Връзките не се обезценяват по стойност с течение на времето, но страниците, на които се намират може да се обезценят

Сигналите, които дадена връзка има, не се обезценяват във времето. Въпреки това страниците, на които се намират връзките и към които се свързват външно, могат да станат по-малко важни с течение на времето, тъй като са скрити по-дълбоко в архитектурата на сайта, особено ако това е сайт, който се променя и актуализира често.

graph

Каноничните тагове трябва да останат еднакви между десктоп сайтовете  и мобилните устройства, дори и при mobile-first indexing.

Ако имате отделен m. версия на вашия сайт, каноничният трябва да остане насочен към версията на работния плот, въпреки индексирането първо на мобилни устройства. Това е така, защото Google ще използва каноничния етикет, за да разбере кои от страниците принадлежат заедно. Вътрешно Google ще избере мобилната версия като канонична.

Само една версия на същото съдържание на сайтове за различни държави ще бъде индексирана и ще се показва в отчетите за ефективността на GSC

Ако имате едно и също съдържание в сайтове за вариации на няколко езика, Google ще избере едно за индексиране, но ще използва атрибути hreflang, за да разменя версии на страницата въз основа на местоположението на потребителя. В отчета за ефективността на GSC обаче ще бъде показана само страницата, която е избрана за индексиране и използвана като канонична.

Google проверява status код-а на страниците, преди да опитате да ги рендерира

Google проверява кода на състоянието на страница, преди да направи каквото и да е друго, например рендериране на съдържание. Това помага да се идентифицират кои страници могат да бъдат индексирани и кои страници не трябва да се изобразяват. Например, ако страницата ви върне 404, Google няма да направи нищо с нея.

Можете да публикувате различни езикови вариации на съдържанието без да използвате поддомейни или поддиректории

Съдържанието в различни езикови вариации трябва да бъде на различни URL адреси, но не е задължително да се поставя в поддиректории или поддомейни. Например, това може да се постигне с различни параметри.

Няма начин да изберете дата, която Google ще покаже за страница в резултатите от търсенето

Няма начин да се покаже последната актуализирана дата, а не публикуваната дата в резултатите от търсенето. Google обаче се опитва да определи коя дата би била най-подходяща за показване. Това може да бъде и датата, когато е видяла страницата за първи път или когато е видяна за последно актуализация. В много случаи Google изобщо няма да показва датата, тъй като не вижда това като важно нещо за показване.

serp

Използването на Noindex Header Tag няма да попречи на Google да „види“ дадена страница

Включването на HTTP директива на заглавието на HTTP заглавие „noindex X-Robots-Tag“ няма да повлияе на това как Google е в състояние да обработи файла. Можете също да включите тази директива в други документи като CSS файлове, тъй като това няма да повлияе на това как Google ги разглежда, вместо това просто ще им попречи да се показват при търсене в мрежата.

Google третира YouTube като всеки друг уебсайт

Google се отнася към страниците на YouTube така, като страниците на всеки друг уебсайт и не им дава никакви предпочитания в SERPs. Страниците в YouTube могат да бъдат класирани като страници на всеки друг сайт.

Дати на последната модификация са важни за повторното обхождане на променените страници на големи сайтове

Включването на последните дати за модифициране на големи сайтове може да бъде важно за Google, тъй като помага да се даде приоритет на обхождането на променена страница, което в противен случай може да отнеме много повече време.

Алгоритмите на Google трябва да могат да откриват и дават приоритет на оригиналното съдържание от близо дублиращи се версии

Алгоритмите на Google в идеалния случай ще могат да открият дублирано съдържание, което е пренаписано от друг източник и да виждат оригиналното съдържание като по-ценно.

graph

Страниците могат да бъдат класифицирани като „Discovered, not indexed“, когато са само свързани в Sitemap

Страниците могат да се показват като „Открити, нo неиндексирани“ в GSC, ако са били представени в карта на сайта, но не са свързани в самия сайт чрез вътрешни линкове.

Подобни статии