Какво е SEO оптимизация?



Какво е SEO? Идва от съкращението „Search Engine Optimization“ и в буквален превод означава „оптимизация за търсещи машини“. Чрез SEO оптимизация всеки сайт може да получи безплатен таргетиран трафик. За целта потребителят трябва да потърси в търсачка определена дума или израз и да отвори най-подходящия резултат в SERP (Search Engine Result Pages). Чрез този метод може да получите така наречения органичен резултат, който се различава от платените реклами в търсещите машини.

Кои са основните търсещи машини – търсачки?


Основна и най-използвана търсеща машина в цял свят е Google, след нея се нареждат Bing, Yahoo, Yandex и BaiDu. Има и много други търсачки, които се използват от малко потребители, като DuckDuckGo, Ecosia, Exalead, Gigablast, Qwant, Sogou, Youdao Chinese и много други. Процентното разпределение по използваемост според статистика към 2017 година е:

  • Google – 77.43% – около 4,5 милиарда на ден
  • BaiDu – 8.13% – около 873 милиона на ден
  • Bing – 7.31% – около 583 милиона на ден
  • Yahoo – 5.6% – около 536 милиона на ден
  • Други – под 2% – около 130 милиона

История на търсачките и SEO


Първите търсещи машини са сваляли частично информация от интернет и са я подреждали под формата на каталози. По този начин потребителите можели да търсят информация по определени думи – фрази, но резултатите не били много точни. Алгоритъмът за нареждане на тези резултати не изчислявал прецизно заявките и подреждал резултатите по-скоро хаотично, отколкото с голяма точност.

Първата търсачка е Alta Vista, която е създадена пред 1995 година в Palo Alto, California, USA от Paul Flaherty, Louis Monier, Michael Burrows и Jeffrey Black, но след 8-ми юли 2013 година, търсачката спира да функционира и да се поддържа.

Най-голямата търсачка е гигантът Google, която е създадена през 1996 година от Лари Пейдж, като години след това към него се присъединява и Сергей Брин. Големият ръст на търсачката е през 2001 година, в която Google има над 150 милиона заявки на ден.

Днес Google е най-използваната търсеща машина в цял свят, като 77% от всички търсения се правят в гугъл. С течение на годините търсачката започна да имплементира различни алгоритми, с които пренарежда резултатите в органичното търсене, все по-прецизно. Целта на Google е да дава най-точната информация на потребителите на базата на релевантност.

Списък с популярните Google ъпдейти:

  • Panda: Стартира през 2011 година. Ъпдейт за оценка на съдържанието, като това включва: нискокачествено съдържание, липсата на съдържание, дублирано съдържание (в сайта), плагиатство, генериране на спам съдържание, keywords stuffing;
  • Pеnguin: Стартира през 2012 година. Ъпдейт за оценка на линк профила на сайт, което включва: линкове от слабо авторитетни (спам) сайтове, линкове от сателитни сайтове или PBNs, ирелевантни линкове, платени връзки, връзки с повтарящ се (спам) анкор текст;
  • Pirate: Стартира през 2014 година. Пиратско съдържание или голям обем доклади за дублирано съдържание;
  • Hummingbird: Стартира 2013 година. Точно съвпадение на ключови думи и keyword stuffing;
  • Pigeon: Стартира през 2014 година. Неоптимизирани страници, неправилна настройка за Google My Business, липса на цитати е локални директории / каталози / мрежи, несъответствие на NAP (Name, Address, Phone number) с Google My Business и сайта;
  • Mobile Friendly Update: Стартира през 2015 година. Липсата на мобилна версия на сайта, неправилен изглед, използване на Pop ups / приставки, лош UX (user experience). Google предоставя инструмент за тестване наречен Mobile Friendly Test.
  • RankBrain: Стартира към края на 2015 година. Основно изчислява потребителското преживяване, липса на специфични заявки служещи като уместност, изчисление на bounce rate;
  • Possum: Стартира през 2016 година. Споделяне на физическия адрес на бизнеса с подобен бизнес в Google My Business, локация за потребителя, подаващ заявка за локален резултат, базиран на негоавата геолокация;
  • Fred: Стартира през 2017 година. Вътрешно налинкване между страниците в сайт, изходящите линкове в сайт.
  • Maccabbees – алгоритъм, който атакува сайтове със слабо съдържание и страници с близко/подобно съдържание от типа ключова дума + локация

Black-Hat SEO срещу White-Hat SEO


В света на SEO съществуват две основни категории оптимизатори White-Hat {бели шапки} и Black-Hat {черни шапки}. Методът на Black-Hat се свързва обикновено със забранени практики, които обикновенно носят по-бързи резултати, но за сметка на това са много рисковани и наказание от Google е твърде възможно, тъй като нарушават Общите условия на търсачките.

На обратния полюс White-Hat са само позволени и безопасни тактики, които също носят ползи за даден сайт, помагат му да се класира, но по-бавно и безопасно. Терминът „черна шапка“ произлиза от американските филми, за да се разграничат „лошите“ от „добрите момчета“, които носеха бели шапки (виж  бели шапки SEO ). Напоследък се използва по-често, за да се опишат компютърните хакери, създателите на вируси и тези, които извършват неетични действия с компютри.

Black-Hat SEO

Какво е Black-Hat SEO?

Black-Hat SEO е най-често дефинирана като неодобрена практика, която въпреки това би могла да увеличи класирането на страница в SERP. Използването на подобна стратегия е в противоречие с Общите условия за използване на търсещите машини и възможността това да доведе до забрана за индексация и класиране в SERP е огромна. Списък на забранените стратегии, използвани от Black-Hat SEO практикуващите, е публикуван в указанията на Google за уеб администратори и указанията за уеб администратори на Bing .

Кратък списък на използваните Black-Hat стратегии / практики:

  • Автоматично генериране на съдържание (Content Automation)
  • Doorway Pages. Създаване на страници / сайтове само за една ключова дума, с текстове само за търсачки, но не и за потребители. След това тези страници подават връзки или се редиректват към друга страница или сайт.
  • Скрито съдържание или линкове чрез CSS, Java, HTML (Hidden Text или Links)  – Създаването на скрито съдържание, невидимо за потребителите, но видимо за Google. Може да се постигне чрез HTML, CSS, JavaScript и други методи. Целта е да се насити със съдържание една страница, за да покрива повече ключови думи.
  • Keyword Stuffing. – повтаряне на една и съща ключова дума или фраза с цел по-бързото и по-високо класиране на страницата в резултатите на Гугъл.
  • Негативно SEO на конкуренти – платени вредни линкове към конкурент от сайтове за забавления (възрастни). Може да се предпазите, като използвате Google Disavow Tool, за който по-долу обясняваме.
  • Sneaky Redirects. Скрити пренасочвания, като потребителят без да очаква отива в друга страница. Повече може да разберете от правила на Google за Sneaky Redirects.  
  • Cloaking. Това е показването на различно съдържание за потребителя и за  GoogleBot (бот).  

  • Link Schemes. Закупуване на линкове, размяна на линкове. Спам анкор текстове, прес релийз съобщения с пренасищане на рекламна цел.
  • Мрежи за публикуване на гост статии (Guest Posting Networks)
  • Манипулация на връзки – включва купуване на връзки.
  • Spinning. Този забранен метод се използва за пренаписване на едно съдържание с различни думи. Съществуват софтуери за тази цел, които автоматично могат да го направят.
  • Link Farms. Ферми за линкове, преди години са се използвали доста, като най-популярните са били в Русия. Все още съществуват.
  • Rich Snippet Markup Спам. Фалшиви и нереални Mark-up с цел манипулация на google и изкуствено класиране. Възможна е човешка грешка, но трудно се установява.
  • Изкуствено генериране на фалшиви заявки / търсения (Queries) в Google. Целта на този метод е да подведе Google, че по определени думи / изрази (най-често включващи ключова дума и опрeделен бранд) потребителите имат голям интерес и търсят. По този начин google приема този бранд като популярен и го асоциира с подадената ключова дума, което рефлектира индиректно на класирането му.
  • Създаване на субдомейни, страници или нови домейни с дублирано съдържание за конкуренти.
  • Редиректи на ниво домейни. Това се използва чрез редирект 301 от домейн с история и силни връзки към него. Този домейн, ако изтече по някаква причина и не се поднови, се закупува от Black-Hat изпълнителите и се редиректва към собствен проект. Serpact™ напомня, че се очаква google да създаде алгоритъм за превенция точно от тези редиректи, като за целта няма да се прехвърля цялата тежест от домейна.
  • Страници със злонамерен код, вируси, фишинг сайтове, сайтове които копаят биткойн;

White-Hat SEO

What is Какво е White-Hat SEO?

White Hat SEO включва нормални практики за подобряване на резултатите в търсещите машини според техните правила и условия. White-Hat SEO е пълна противиположност на Black-Hat SEO. Генерално то рефлектира на вашите резултати по-бавно, но сигурно и най-вече стабилно. Ето и няколко кратки примера:

  • Предлагат се качествени услуги
  • Създава се качествено съдържание
  • Работа по изграждането на разпознаваем бранд
  • Използването и интеграцията на OnPage препоръки, за които можете да прочетете по-надолу в статията
  • Улеснен за навигация сайт
  • Добро потребителско преживяване – UX (user experience)

Индексиране


Търсачки използват ботове, чрез които обхождат сайтове, за целта използват роботи (robots) или кролери (crawlers). Чрез този метод търсачките обхождат определен сайт и след това го индексират, а алгоритмите им го оценяват на базата на намерената информация в сайта. Когато потребител потърси в Google по определена ключова дума или израз, той визуализира резултати от базата данни на търсещата машина, която вече е обходила, записала, рендирала, индексирала и оценила информацията от сайта.

Google разполага с няколко бота:

  • Стандартен бот за десктоп версия в SERP
  • Бот за мобилна версия
  • Бот за Google news
  • Бот за Google images
  • Бот за Google videos

Основната информация, която ботът приема за най-важна в един уеб сайт е първо страницата robots.txt . Това е текстов файл, който ботът обхожда и приема командите в него като най-важни за обхождането на един сайт. Може да следите и проверявате дали вашият robots.txt не забранява важни страници за определен сайт, чрез Google Console { до скоро Google Webmaster Tools}.

  • Примерен https://serpact.bg/robots.txt, който може да включва:
  • Трябва да подадете команда за обхождане на сайта, чрез: { User-agent: * };
  • Забрана за обхождане на страници, отговарящи за администрацията на сайта, примерно за WordPress това се прави с: { Disallow: /wp-admin };
  • Ако имаме онлайн магазин, можем да забраним на бота да обхожда резултати от филтъра на кaтегорийните страници. Обикновенно се прави, чрез добавяне на следната команда: { Disallow: */? }. Това забранява всички php филтрации, като { /?sort= } и т.н.;
  • Може да забраните да обходжате и страници от рода { .index.php }, ето примера: { Disallow: /index.php };
  • По желание може да се добави и предпочитаният вариант за обхождане на сайта, чрез: { Host: serpact.bg или www.serpact.bg } в зависимост от начина, по който се зарежда сайта;
  • Добавяне на url адрес към XML Sitemap също се счита за добра практика: { Sitemap: htpps://serpact.bg/sitemap.xml };

Правилно конфигуриране на XML Sitemap.

Тази карта служи да окаже на бота, кои страници да обхожда, колко често и с какъв приоритет. Може да валидирате XML Sitemap в Google Console, чрез тест, както и да изчакате няколко дни / седмици и да проверите дали заявените страници съответстват на индексираните.

Платени резултати в Google чрез Google AdWords или така нареченият PPC {Pay Per Click}.

Тази услуга на Google не е свързана директно с SEO, но има теории за това, че един бизнес чрез AdWords, подобрява и органичното си класиране. Към момента няма солидни доказателства дали тази теория е вярна или не.

Техники за оптимизация


Техниките за SEO се разделят на три основни типа: OnPage & OffPage и най-модерната от последните години – Semantic SEO. Изключително важни за изпълнение са и трите процеса и дори OnPage е динамичен процес, който се проверява / повтаря всяка седмица или поне месец.

При OffPage се работи ежедневно по програми изготвени на базата на няколко анализа, за които ще прочетете по-долу. Семантиката или съдържанието на даден сайт е също много ключов фактор за процеса на оптимизация.

Техническа оптимизация – OnPage {OnSite}

Техническата оптимизация има голямо влияние на цялостната оптимизация на един сайт. Тя се дели на няколко нива и етапи, които ще засегнем:

Скорост на зареждане на сайт

Според Google препоръчителната скорост на зареждане на даден сайт трябва да е под 3 секунди. Разбира се съществуват много теории, в които се твърди че зареждането на един сайт трябва да е под 2 секунди. Все пак това не са много конкретизирани твърдения, тъй като много зависи какъв тип е един сайт, дали е онлайн магазин, дали е новинарски, за фирмени услуги или друго. Екипът на Serpact™ е подготвил пълна информация за оптимация на скорост на зареждане на сайт. 

Structure Data (структурна дата)

Структуриране и описване на различните елементи в една страница са изключително важни и ключови за целия процес на SEO. Основният източник на информация е schema.org, който включва няколко формата на описание на елементите според указания: Microdata, Microformats, RDFa, JSON-LD.

Schema.org е динамична и често се правят промени, които е хубаво да се проследят. Пълно ръководство на тема: Какво е Schema и как да я използваме?

Заглавия – Headings

H1, H2, H3, H4 са така наречените heading tags, които се използват за определяне на различните заглавия и подзаглавия на дадена страница. Често H1 се използва в комбинация с Title tag (таг на заглавието), което някой оптимизатори твърдят, че е грешно, но други отричат.

Title тагове

Title tag е заглавие на страница, което може да е различно от това, което се визуализира на потребителя в сайта. Това заглавие може да се види в органичните резултати на Google, при търсене от потребителя. Това заглавие е много ценно и важно, защото то може да подобри вашия CTR (Click Through Rate). Дължината на Title Tag-а трябва да е до 65 символа.

Мета описание

Meta description (мета описание). Този елемент служи за описание на страници, които потребителят вижда в органичните резултати в google, точно под заглвието Title Tag. Дължината на мета описанията не трябва да надвишава 160 символа.

Вътрешни и външни линкове

Вътрешни линкове. Изключително важен процес в етапа на оптимизация на един сайт. Служи като директен фактор за SEO, дори е свързан с Fred Update, който беше пуснат през 2017 година. Вътрешните линкове служат за разпределение на тежестта на страници в даден сайт.

Изходящи линкове. Това са връзки от даден сайт към друг. Ако примерно подавате релевантни връзки от дадена страница / публикация към друг уебсайт това няма да навреди на вашия сайт, а напротив, ще увеличи релевантността ви и ще подобри ранка на страницата ви.

Вътрешен анкор текст. Това са думите / изразите, които водят към друга страница / сайт. Тези анкор текстове имат ключова роля при изграждането на вътрешни връзки или изходящи връзки в сайта ви.

Маркиране и описание на снимки

  • Големината на снимките е важна и като размер – височина / ширина и като големина на файла. Примерно не е нужно да слагате дадено изображение с размери 5000px на 3000px, а страницата ви да позволява максимален размер на ширина на екрана 1280px, защото зареждате излишно много повече kb, дори mb в някой случаи, което влияе на скоростта на зареждане на страницата.
  • Слуг на изображението зависи от името на файла, който качвате, често срещана грешка е качване на снимки със слуг „IMG-20-05-2017“, по-добрият вариант е файла да се казва „Markirane-i-opisanie-na-snimki“, защото google ще обърне внимание при ранкирането на този елемент.
  • Alt tags (алтернативен таг) служи за определяне от google на самото изображение и описанието му, защото една търсеща машина не може или поне много рядко може да разбере едно изображение.
  • Заглавие на изображението, често това е единственият използваем метод от изброените за оптимизация на изображения.
  • Описание на изображения е също важен елемент, но често подценяван. Някои CMS системи дори разделят описанието на кратко и дълго, но тази възможност не носи огромни ползи.
  • Снимки / изображения / лого са много важни при описването на даден сайт в structure data.

Mобилна версия на сайт

Отново изключително важен процес, над който трябва да се обърне специално внимание. По последни данни в България търсенето от мобилни устройства надминава търсенията от десктоп устройства и тенденцията е възходяща в полза на смартфоните. Трябва много внимателно да се анализира чрез симулатори всяка една страница в даден сайт, за да се разберат нейните слаби места или бъгове. Често срещани грешки са:

  • Елементи, излизащи извън размера на екрана на устройствата;
  • Много ситен шрифт на съдържанието;
  • Липсата на контраст между съдържанието и фона му;
  • Изкачащи елементи – Pop-up;
  • Елемнти закриващи основна част на екрана;
  • Неправилно оразмерени елементи;
  • Елементи много близки един до друг, застъпващи се;

UX (user expеrience) – потребителско преживяване. Това е оптимизация, която може да увеличи значително вашите реализации. Тази тема е изключително важна сред големите дигитални агенции и те инвестират огромно количество ресурс в нея.

Има различни грешки или статуси на сървъра – 100, 200, 300, 400, 500, като основните в SEO са няколко:

  • 200 – страницата се зарежда добре и всичко е наред.
  • 301 – постоянен редирект.
  • 302 – временен редирект.
  • 404 – страницата не е намерена. Това не е негативен сигнал за google. Напротив, дори се смята че при добре оптимизиран сайт, с добра 404 страница, може дори да доведе до продажби / реализации.  В 404 можете да предложите на потребителя: да получи % намаление, да намери промоция, да избере продукт..
  • 410 страници са тези, които са изтрити от сървъра.
  • 500 – вътрешна грешка на сървъра
  • 503 – сървърът не е наличен

Счупени връзки

Твърди се, че Fred update, за който писахме по-горе, следи точно за тези връзки и ако попадне на тях, намалява качествения коефициент на сайта (quality score). Важно е да се следи чрез инструмент за тези връзки и да се прави периодичен анализ веднъж седмично или в най-лошия случай веднъж месечно.

Структура на url адресите

В зависимост от езика на сайта, който е свързан с вашата таргет група, вие трябва да напишете слуговете по правилния начин. Ако имаме блог публикация на тема: „Какво е SEO оптимизация“ на български език, то имаме няколко варианта на тежест:

  • https://serpact.bg/what-is-seo-optimization/ – това е вариант подходящ за английския вариант на публикацията;
  • https://serpact.bg/какво-е-seo-оптимизация/ – миксът на латиница и английски не е идеалният вариант;
  • https://serpact.bg/какво-е-сео-оптимизация/ – чиста кирилица е добър вариант, но при копиране на адреса и поставянето му в web, се получават символи, като тези: Връзка: /%d0%ba%d0%b0%d0%ba %d0%b2%d0%be-%d0%b5-seo-%d0%be%d0%bf %d1%82%d0%b8%d0%bc %d0%b8%d0%b7 %d0%b0%d1%86 %d0%b8%d1%8f/
  • https://serpact.bg/Какво-е-SEO-Оптимизация/ – използването на главни и малки букви в слуга е погрешно и трябва да се автоматизира процеса в сайта, като той винаги да зарежда малки букви (долни) в слуга
  • https://serpact.bg/какво-е-seo_оптимизация/ – не е правилно да се използват символи като: _, : и т.н.
  • https://serpact.bg/kakvo-e-seo-optimizatsiya/, като думата „оптимизация“ може да се изпише още като: „optimizaciya“, „optimizaciq“, „optimizatsiq“ са правилни варианти според различните възприятия на закона за транслитерация. В тези случаи google ще прочете по един и същ начин думата в слуга.

Външна оптимизация – OffPage {OffSite}

Външната оптимизация се разделя на няколко различни етапа и стратегии, като основата се базира на т.н. „Линк Досие„, което  представлява оценка на линк профила на даден сайт на няколко нива:

  • Анализ на връзките към сайта според авторитетността на домейна, подаващ линк към сайта, т.н. DA (domain authority);
  • Анализ на страницата, подаваща връзка (линк) към вашата страница, т.н. PA (page authority);
  • Анализ на изходящите линкове от страницата, даваща линк към вашия сайт. Това се прави, за да се изчисли разпределението на Page Rank към вас.;
  • Анализ на анкор текста, с който получавате линк, по-долу ще прочетете подробно как не трябва да се използва анкор текст;

След изготвянето на Линк Досие, се изготвя „Линк Картон“ с който се анализира конкуренцията на няколко нива и се изготвя в същия картон стратегия за линк билдинг. Процес:

  • Анализ на конкуренцията на базата на линк картон;
  • Групиране на най-силните (ключови) източници, които подават линк към конкурент;
  • Анализ на анкор текстовете на конкуренцията, независимо от типа DA, PA;
  • Групиране и създаване на строго определен план за работа, на базата на анализираната информация от горните точки, групирана и написана по работен календар за „Линк Профил„;

Citation – цитати

Това е анализ, мониторинг и създаване на локални листинги (при оптимизация на местни бизнеси), за да може Google да разпознае такива сигнали на локално ниво и да придаде тежест на бизнеса за определен целеви регион. В някой SEO кампании тази стратегия е дори по-използвана от създаването на връзки.

Важен елемент е да използвате точни цитати, съответващи на вашия бранд, примерно правилно е да се използва: Serpact, SERPACT, SerpAct, но не Серпакт, СерпАкт, СЕРПАКТ. Не е негативен сигнал, ако го допуснете, но е хубаво да използвате изписването на бранда ви навсякъде по един и същ начин. Има случаи, в които се налага дори поправка на информацията в тези листинги, поради грешното им представяне.

Anchor text (анкори текст) – е ключов за един линк профил и дори директен ранкинг фактор. За целта трябва да се съобразите с текущото състояние на анкор профила, анализ на конкурентите и създаване на план за безопасна стратегия за изграждане на такъв профил.

В средите на Black-Hat обикновено се използва като стратегия генерирането на хиляди анкор текстове тип sitewide с exact match (точно съвпадение) на ключови думи, но това е изключително рисковано и се счита за спам.  Ефектът първоначално е добър, но след Pеnguin update обикновено google наказва всички или порицава в най-лошия случай, като от топ позиции на първи страници ги изважда извън 10-та страница, което е извън топ 100.

NAP (Name Address Phone number) е също е една отлична стратегия за създаването на качествен, авторитетен линк профил, който ще ви гарантира стабилен и безопасен ръст в класирането с резултати на Гугъл. Съществуват редица теории за процентното съотношение на анкор текстовете, но това никак не е коректно, защото е задължително всеки проект да бъде с индивидуална стратегия, базирана на сравнителни анализи с конкуренцията и текущото състояние.

Disavow – забрана за входящи линкове

Този инструмент Google Disavow има основна задача да могат уеб администраторите да подават на google списък с домейни и линкове, водещи (даващи линк) към техните сайтове със съмнителна или спам репутация.

Това е правилно да се използва,  само ако изготвящите този Disavow файл имат много солиден опит и правят много експертен и подробен анализ на всяка връзка. Обикновено това е и предпазна мярка срещу Black-Hat изпълнителите. Някой от тях имат практика да закупуват вредни линкове срещу малки суми, но тези линкове да сочат към вашия сайт. Ако не се следи редовно линк профила, това може да навреди сериозно на цялостната видимост по страниците на търсачката на сайта ви, и да се окажете дори наказан от Google.

Стратегия на съдържание & Semantic SEO 

Задължителен процес за всеки сайт е създаването на Content Marketing Strategy (Стратегия на съдържание). Това представлява един няколкостепенен анализ, на базата на който се създават финални два или повече документа с цел планиране и разпределение на теми за лендинг страниците и блог секцията на сайта, но преминали през анализ, оценка и мапинг на маркетинговата фуния и профил на идеалния купувач.

Семантичната оптимизация представлява оптимизиране на архитектурата, структурата, визуализацията и съдържанието на уебсайта Ви, така че Гугъл да го разбере много по-добре. За целта се използват специализирани инструменти за анализи на уебсайтове и текстове, чията работа наподобява много тази на алгоритмите за оценка за текстове на Гугъл. При добро познаване на тези алгоритми можете да оптимизирате текстовете си така, че търсачката винаги да ги харесва.  Можете да разгледате и едно от ръководствата на Serpact™ за LSI и семантика.

SEO на бъдещето към 2017 година


AMP (Accelerated Mobile Pages).

Това е нов отворен код, създаден от google, чрез който се постига оптимално зареждане на сайт за мобилна версия. Този AMP код чисти целия JavaScript и всичко идващо с него, като това подобрява и ускорява зареждането на мобилните страници. Може да визуализирате в SERP резултати с AMP, като тези страници имат отличителен знак – иконка с формата на светкавица. Може да прочетете ръководството на Serpact™ на тема: Какво е AMP?

Mobile Index First

През месец март 2017 година на SMX конференция в San Jose, California, USA, Gary Illyes в AMA (Аsk me anything) сподели, че скоро Google ще започне да индексира мобилните страници. Това беше ясен сигнал, че игратa вече се промени и бъдещето трябва да бъде фокусирано основно върху мобилния потребител, без да се пренебрегва и десктоп потребителя, разбира се.

Featured Snippets

Това са така наречените нулеви резултати в google. Може да проследите темата за Featured Snippets на Никола Минков (CEO и старши SEO в Serpact™).

Voice Search

Тенденциите за използване на Voice Search сочат, че през 2021 година цели 65% от всички мобилни търсения ще стават през тази функция в  Google. Това автоматично увеличава важността на техническата оптимизация и семантиката. Дори може да се постигне по-голям конктрол и процесът с voice може да продължи в самия сайт.

Api.ai

Изкуствен интелект, създаден от собствениците или уеб администраторите. Api.ai на 10 октомври смени името си на Dialogflow. Това е уеб базиран отворен код на JSON-LD, който може да комунира чрез потребителя изцяло на voice технологията. Това позволява след първата заявка Google, потребителят да отиде в даден сайт и да продължи да задава въпроси. От своя страна сайтът автоматично да отговаря. Преди това трябва да разиграете всички сценарии предварително, за да бъде завършен процеса.

Заявете професионален тристепенен одит на вашия сайт

„Това са основни понятия за SEO оптимизация. Приложението им без реални знания и практика могат да доведат до негативен ефект за вашия проект. Моля да се консултирате с експерти или да продължите да обогатявате знанията си. Всички посочени практики с изключение на Black-Hat, са изпpобвани от Serpact и имат резултатност. Не пропръчваме да използвате Black-Hat тактики в стратегията си, защото може да получите наказание.