Обзор на Гугъл Януари 2020

Google January 2020 Major Update
recap 19

Google January 2020 Major Update

Вчера Google обяви, че пуска основна широка актуализация на алгоритмите си, наречена Core Update Update January 2020. Информацията се разпространи около обяд в Ню Йорк вчера. Google току-що повтори предишните си съвети около основните актуализации. Но тази актуализация на алгоритмите на Google изглежда съществена и голяма въз основа на някои от ранните дискусии на уебмастъри и сигнали онлайн.

Предишната актуализация на ядрото, актуализацията от септември 2019 г., бавно се разгръщаше и не предизвикваше разместване в резултатите на Гугъл от значителна степен. Тази актуализация  през януари 2020 г. изглежда много по-голяма от актуализацията на ядрото през септември, поне на базата на ранни сигнали в SEO индустрията.

Дани Съливан от Google потвърди, че тази актуализация е глобална и почти всички главни актуализации са глобални. Това означава, че тази минала и сегашна актуализация оказва твлияние върху всички търсения във всички региони и на всички езици.

google ъпдейт

Google премахва нормалния снипет в резултатите от търсене за уебсайт, ако той се показва във Featured Snippet

През ноември 2019 г. видяхме тестването на Google да премахва нормалния фрагмент от резултатите от търсенето, когато Google показва featured snippet за този сайт / URL адрес. След многобройни тестове, от вчера Google спря да показва един и същ сайт във Featured Snippet и в нормалните органични резултати.

Дани Съливан от Google потвърди това в Twitter, казвайки: „Ако списъкът на уеб страниците е издигнат в позицията на featured snippet, ние вече не повтаряме URL-a в резултатите от търсенето. Това намалява резултатите и помага на потребителите да намират съответната информация по-лесно. “


Featured snippet в дясната страна на Google вече няма да бъде недублиран

Google спира да извежда недублиращите се фрагменти, които се показват от дясната страна. Това е така, докато Google не премести дясната страна с откъси в горната лява позиция. Google казаха, че ще правят това временно, докато не се преместят тези featured snippets.

google right side featured snippet deduplicated

Ново: Google Search Console Removals Tool

Току-що стартира нов инструмент в новата конзола за търсене на Google, наречен инструмент за премахване. Този инструмент ви позволява временно да премахвате резултатите от търсенето от вашия сайт, показва отчитано като остаряло съдържание чрез други обществени инструменти за обществено премахване на Google (т.е. неактуално съдържание), както и можете да управлявате филтрирането на SafeSearch в този инструмент.

Опциите на инструмента:

Временни премахвания

Тук можете да поискате временно премахване на конкретни URL адреси в сайтове, които сте потвърдили. От Google твърдят, че има два типа заявки за премахване. (1) Временният премахващ URL адрес ще скрие URL адреса от резултатите от търсенето с Google за около шест месеца и ще изчисти кешираното копие на страницата. (2) Изчисти кеш URL – адресът изчиства кешираната страница и заличава фрагмента на описанието на страницата в резултатите от търсенето, докато страницата не бъде обходена отново.

temporary removals

Остаряло съдържание

В раздела За остаряло съдържание се съдържа информация за заявките за премахване, направени чрез публичния инструмент Премахване на остарялото съдържание, който може да се използва от всеки (не само собственици на сайтове) за актуализиране на резултатите от търсенето, показващи информация, която вече не присъства на страница.

outdated content

Безопасно търсене

Често SafeSearch проблем е труден за отстраняване за SEO и уеб администратори. Блокирано ли е съдържанието ви, защото бе маркирано като adult? Този инструмент може да ви помогне да видите това бързо. Google каза „Разделът за филтриране на SafeSearch в Search Console показва история на страниците на вашия сайт, които са отчетени от потребителите на Google като съдържание за пълнолетни, използвайки инструмента за предложение за SafeSearch. URL адресите, изпратени с този инструмент, се преглеждат и ако Google смята, че това съдържание трябва да бъде филтрирано от резултатите от Безопасно търсене, тези URL адреси се маркират като съдържание за възрастни. “

Safesearch filtering

Google Rich Results инструментът вече показва и вградени (embedded) ресурси

Google надстрои теста за богати резултати, за да покаже вградени ресурси. Той е бета, но може да показва външни елементи, включени в дадена страница.

Google: Направихме значителни актуализации на Документите за програмисти за mobile first indexing

Google обяви, че е направила „значителни актуализации“ на документацията за разработчици за индексирането в мобилна среда. Можете да видите новите документи тук: https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

Не се препоръчва да се правят вътрешни линкове към кеширани версии на URL адреси

Генерирането на структура на уебсайт чрез насочване на вътрешни връзки към кеш URL адреса обикновено е лоша практика, тъй като URL адресите могат да се променят във времето и голяма част от кешовете се блокират от robots.txt. В този случай Джон Мюлер препоръчва да запазите вътрешни връзки във вашия сайт, особено за целите на обхождането и индексирането.

Google ще вземе под внимание Броят на валидните DMCA оплаквания, които има сайт за класиране

Броят на валидните DMCA оплаквания е нещо, което се взема предвид при класирането на даден сайт, потвърдено от Google в публикация в блог пост на компанията от 2012 г. Ако ги получите неправилно и ги маркирате като грешни, те трябва да бъдат премахнати и няма да причинят проблем. Ако обаче вашият сайт продължава да ги събира, системите на Google може да прихванат това.

dmca

Използвайте GSC, за да идентифицирате дали има грешки със структурата на URL на сайта след миграция

След като завърши миграцията на сайт, Джон препоръчва да използвате GSC за сравняване на заявките и позициите, за които сайтът е класиран преди и след промяната. Това ще установи дали има някакви грешки с разбирането на Google за новата структура на URL адресите и ще установи дали миграцията е повлияла на трафика към сайта и къде това се е случило.

Прегледайте каноничните сигнали, ако Google непрекъснато избира различни канонични сигнали от подадени от вас

Понякога Google може да избере каноничен, различен от този, който е зададен за определени страници, но това не променя нищо от гледна точка на класирането. Ако обаче виждате това в голям мащаб, Джон препоръчва да прегледате дали изпращате объркващи сигнали до Google.

Google може да показва две страници от един и същ сайт за една и съща заявка

Ако Google не е сигурен в намерението на заявка, то може да покаже две различни страници от един и същи сайт в резултатите от търсенето за една и съща заявка. Това не се счита за проблематично, тъй като се очаква да се колебаят във времето, преди да се нормализират в класирането си. Въпреки това, за да предотврати това, Джон препоръчва да се гарантира, че страниците са добре насочени към това, което хората биха търсили.

По-свежото съдържание не винаги се смята за по-добро от по-старото евъргрийн съдържание

Когато класира страниците, Google ще използва различни сигнали, за да разбере датата, на която е публикувана, но не е задължително случаят, който е по-свеж, да се счита за по-добър от нещо, което е по-старо. Това ще бъде различно в зависимост от заявката и намерението за търсене.

Няма промяна в позицията, показана за URL адреси в Featured Snippets в рамките на GSC

GSC използва най-високата позиция на URL, за да се показва като средна в отчетите за ефективността. Това не се е променило, въпреки актуализацията на начина на показване на featured snippets, така че ако страницата ви се показва в такъв снипет, показаната позиция ще остане същата. Ако обаче вече нямате снипет, вместо това ще бъде използвана позицията на традиционния резултат от търсенето.

Необходими са стойности за цена или ревюта, включени в Schema маркировката за продукти, за показване на продукта

За да може Google да показва продуктова маркировка на продукта, трябва да включите или отзиви, или цена. Ако нямате отзиви или цени на страницата си, видът с богати резултати няма да бъде показан. Това няма да повлияе на класирането на страницата, а как точно се показва.

product schema org

Връзки към сайта ще се показват, ако Google сметне, че има други полезни страници, подходящи към дадена заявка за търсене

Връзки към сайта в резултатите от търсенето се считат за нормални резултати от търсенето от гледна точка на Google, където е в състояние да разбере, че ако потребителят разглежда една конкретна страница, може да има други свързани страници, свързани с заявката. Нещо, което помага на Google да разбере това е наличието на ясна структура на сайта, с ясни заглавия на страници и заглавия.

google sitelinks

Избягвайте да предоставяте на Google конфликтни канонични маркери при работа върху JavaScript сайтове

Ако имате JavaScript сайт, Джон препоръчва да се уверите, че статичната HTML страница, която доставяте, няма каноничен маркер върху нея. Вместо това използвайте JavaScript, за да го добавите, за да не предоставяте на Google различна информация. Google е в състояние да вземе каноничното след рендиране на страницата, за да я обработи и използва.

Автоматично създадените връзки на уеб страница няма да бъдат разглеждани като спам от Google

Автоматично създадените връзки в текста на страница, например връзки към страници с тагове, няма да се разглеждат като спам от Google. Джон не вижда проблеми, произтичащи от това, тъй като това е набор от вътрешни връзки, които много сайтове осъществяват.

Няма нужда да премахвате вътрешни връзки на неканонични страници, тъй като Google е в състояние да измисли връзки

Google вижда връзки от канонична страница към канонизирана страница и понякога може да има множество вътрешни връзки, които са свързани с всяка от тези страници. В този случай Google ще комбинира всички сигнали и ще ги поддържа с всяка страница, но е в състояние да разбере връзката между каноничните и канонизираните страници.

Тестът на GSC Live не отразява винаги как се представят страници за целите на индексирането

При други тестове на живо в конзолата на Google Search Console се появява „друга грешка“, когато не се стига до получаването на URL адреса в този конкретен тест, например файл с ресурси Когато обхождате страница за целите на индексирането, Google ще отдели повече време за извличане и кеширане на вградените URL адреси, за да може да ги прави правилно.

gsc inspection tool

URL адреси, които се появяват в страничния панел на знанието за резултатите от търсенето, ще бъдат класифицирани като позиция 10 или 11

Понякога Google може да покаже резултат в дясната странична лента, която е комбинация между knowledge panel и featured snippet. Джон очаква, че тази страница ще бъде видяна от Google Search Console като позиция 10 или 11, защото е класифицирана като във втората колона с резултати от търсенето.

Връзки в PDF файлове не предоставят никакви SEO предимства, но са ценни за използваемост

От гледна точка на използваемостта, John препоръчва да включите връзката към вашия уебсайт в PDF документи, тъй като те могат да улеснят посещението на вашия сайт. Въпреки това, тъй като няма начин да уведомите Google за връзката, най-вероятно те ще бъдат разглеждани като „текстови връзки“, които са подобни на следващите връзки, където не биха препратили никакви сигнали през тях.

Опции за артикули, които не са налични, включват Noindexing, връщане на 404, добавяне на схема или пренасочване към подмяна

Изчерпаните артикули могат да бъдат разгледани, като ги посочите в HTML и Schema, за да покажете, че не е налична. Алтернативно, страницата може да бъде маркирана да не се индексира, да връща 404 или пренасочва към заместващ продукт.

out of stock products

Jump links се използват за по-нататъшно разбиране на структурата на страницата, без да натрупват и предават PageRank

Прескачащите връзки, където свързвате от една част на страница към друга част на същата страница, не са нещо, което Google ще използва за предаване на сигнали като PageRank. Вместо това те се използват за по-нататъшно разбиране на структурата на страницата и могат да бъдат показани в резултатите от търсенето, за да се свържат към особено подходяща част от страницата за потребителско запитване.

Google е в състояние да показва резултатите от структурирани данни веднага след като страницата отново бъде обходена

След актуализиране на информацията в маркирането със структурни данни на дадена страница, Гугъл ще може да показва резултатите от структурираните данни следващия път, когато обхожда и индексира тази страница.

Запазете една версия за имена на файлове с изображения вместо да имате няколко преведени версии

Джон препоръчва да не се създават преведени имена на файлове за изображения и вместо това да се запазва една версия. Името на файла с изображение се използва като малък сигнал за класиране, но текстът на страницата, на която се появява, е много по-силен сигнал.

Hreflang може да не е необходим за преведените версии на страниците

Страниците с различно езиково съдържание не се нуждаят непременно от hreflang, тъй като текстът е различен, така че Google ще ги третира като уникални страници, а не като дубликати.

Блокирането на обхождането на параметрирани URL адреси в GSC ще означава, че PageRank ще бъде загубен

Google вижда връзки между два канонични URL адреса и ако няма каноничен целеви URL адрес, тогава той ще се вижда, че не отива никъде и няма да бъде използван. На практика това не е проблем, тъй като връзките обикновено не са към определена промяна на параметрите, така че е малко вероятно да задвижвате голяма част от PageRank на сайта.

google page rank

Проверете дали сайтът е повлиян от безопасното търсене, като видите добавите „& safe = active“ URL параметър и проследите дали това променя резултатите на Google

Проверете дали даден сайт е блокиран от Безопасно търсене, като извършите site: заявка, включете Безопасно търсене, като добавите „& safe = active“ като параметър на URL и видите дали резултатите се променят или не.

Най-големият лимит за пре-обхождане на страници е шест месеца

Google има тенденция да обхожда отново страници поне веднъж на шест месеца като лимит.

Проверете кешираната страница, за да видите дали пренасочването е взето под внимание от Google

Проверете дали Google е сменил каноничната версия след пренасочване, като видите дали кешираната версия на страницата е целевата страница. Можете също да използвате инструмента за проверка на URL адресите на GSC, за да проверите каноничната версия.

Обикновено Google ще отхвърли идентификационните номера на сесията (Session IDs) от URL адресите

Вместо да избере представителен URL за набор от URL адреси с идентификационни номера на сесията, Google обикновено изпуска идентификационния номер на сесията от URL адресите напълно, ако разпознае, че те не връщат никакво уникално съдържание.

URL Session IDs

Заявките за повторно разглеждане се преглеждат в партиди и групирани по тип и държава на издание

Екипът, разглеждащ заявките за преразглеждане, ще ги преглежда на партиди и може да групира заявки по тип на издаване, държава и други фактори. След като преминат през една партида, те ще преминат към следващата и така нататък.

Google се опитва да открие езиковите предпочитания на потребителя, ако използва стандартната версия на Chrome

Google е наясно, че понякога потребителите изтеглят версията на Chrome по подразбиране на английски, а не предпочитания от тях език, и ще се опитат да открият това и да покажат верните езикови версии на страниците, за да помогнат при локализацията.

technical seo

Техническите проблеми могат да причинят индексиране на съдържанието на сайтовете на скрепер преди оригиналния сайт

Ако съдържанието на сайтовете за скрепери се показва в индекса от тези сайтове преди оригиналния сайт, това може да се дължи на технически проблеми на оригиналния сайт. Например, Googlebot може да не успее да намери основни страници на хъб или страници с категории или може да се прихване в капани за обхождане, като следва URL адреси на излишни параметри.

Средна позиция в GSC може да варира в зависимост от това дали се гледа на URL адрес или на основание на заявка

Средната позиция в конзолата за търсене на Google се изчислява на базата на URL адрес и на заявка. Тези данни могат да изглеждат непоследователни в някои случаи, например URL адресите в връзки към сайта в горния резултат ще бъдат отчетени като позиция 1 от гледна точка на заявката, но не и от гледна точка на URL.

Няма нужда да изключвате връзки от сайтове (disavow links), които са намалели трафика или популярността си във времето

Може да е естествено някои сайтове да получават по-малко трафик с течение на времето, така че няма нужда да деактивирате връзки от сайтове с намалена популярност, освен ако самата връзка не е спам.

keywords

Ключовите думи са все още важни, въпреки че търсачките се фокусират повече върху намерението

Все още е важно да включвате определени ключови думи или термини на страниците, за да помогнете на потребителите да разберат за какво става дума, така че изследванията на ключови думи все пак ще играят роля в SEO, въпреки че алгоритмите на търсачките стават по-сложни и ще могат да разберат по-добре намеренията на потребителя.

Подобни статии