Обзор на Google – Юли 2023
Google: Очаквайте актуализация на алгоритмите скоро
Ако се питате дали няма да има актуализация на алгоритмите скоро, John Mueller от Google заяви, че е сигурен, че се очаква в близко бъдеще да има ъпдейт. Напомняме, че последният бе през април 2023 година, от тогава нямаше нови. Със сигурност много SEO специалисти си задават въпроса кога се очаква нова актуализация на алгоритмите. Е, отговорът на този етап е ясен – скоро.
Good Page Experience не означава, че останалите SEO проблеми са решени
Потребител отправи въпрос към John Mueller относно скоростта на страниците и това до колко важен фактор е тя за класирането на даден сайт. В отговор John каза, че Google ще използва различни Core Web Vitals и метрики за page experience. Към това той допълни, че доброто изживяване е полезно, както и че добрият User Experience няма да реши други проблеми.
Няма фактор за класиране, който да компенсира липсата на релевантност
Именно такъв бе коментарът на John Mueller от Google, който бе свързан с негово видео на тема “Помага ли семантичният HTML на търсенето да идентифицира и оценява съдържанието?”.
Накратко, във видеото John обяснява, че семантичният HTML ще помогне на Google по-добре да разбере съдържанието на вашия сайт, но то не е фактор за класиране. В своя коментар John Mueller казва, че е лесно да се забрави как един сайт не се класира сам по себе си, а според това до колко релевантен е той.
Google: Не е от значение дали слагате URL адресите на блог публикациите си в отделна подпапка
Това каза John Mueller, заявявайки, че за Google не е от значение дали ще сложите URL адресите на вашите блог публикации в основната директория или в отделна подпапка на /blog.
Той допълни, че често SEO специалисти могат да кажат, че ако съхранявате тези URL адреси по един или друг начин, ще ви помогне за по-доброто класиране. Той отрече да има истина в това.
В онлайн пространството наистина можете да откриете разнородни мнения и коментари относно кое е добре и кое не от гледна точка на SEO.
В крайна сметка най-доброто, което можете да направите, са следните няколко неща:
- Да следвате документациите и добрите практики на Google;
- Да отстранявате всички технически грешки във вашия сайт;
- Да правите проучване на ключовите думи и анализ, за да сте сигурни, че от бизнес гледна точка знаете какво най-много търсят потребителите във вашата ниша;
- Да създавате релевантно за вашия бизнес и полезно за потребителите съдържание;
- Да следвате тенденциите, там където се отнася за вашия бизнес;
- Да направите вашия сайт лесен и достъпен за използване от всеки с няколко клика.
Google ще работи върху нови протоколи към robots.txt
Google не почива и през лятото, а това, което обяви през месец юли, е, че иска да разработи допълнителен протокол към добре познатия ни robots.txt. Причината за това решение и тази новина идва вследствие на всички нови генеративни технологии за изкуствен интелект и по-конкретно след новината за достъпа до Open AI платено съдържание за услугата ChatGPT.
Google каза, че на този етап нищо не се променя, единствено започва публична дискусия за създаването на нови протоколи и търси мнението на потребителите.
Google започна поетапно да изпраща съобщения за INP
Както ви напомнихме в нашия юнски обзор на Google, през месец март 2024 година предстои Google изцяло да замени First Input Delay (FID) с Interaction to Next (INP). Това, което някои потребители забелязват, е, че Google е започнал да изпраща известия по имейл относно новия доклад за основните показатели на INP.
Най-важните съвети на Google за SEO не са се променили през годините
Danny Sullivan от Google каза, че основните и най-важни съвети на Google относно доброто класиране в Google Search не са се променяли от вече две десетилетия. Той наблегна на следното изречение от документацията:
“Правете страници за потребители, а не за търсачките”.
Това е същият отговор, който Google многократно ни дава. Най-важното е да предоставяте повече полезна информация на вашите потребители, която да резонира с бизнеса ви. Старайте се чрез съдържанието да отговаряте на ключови въпроси на потребителите и да предоставите експертиза. Само така можете да изградите авторитет и да спечелите доверието им.
Google ще даде обратна връзка от издателите във връзка с canonical и noindex страниците за партньорите за синдикиране
Danny Sullivan от Google съобщи, че ще предаде на екипа на Google Search обратната връзка, която е получил от издатели. Тя е свързана със съветите на Google относно използването на noindex за партньори за синдикиране. Тези коментари са направени на база промяната в документациите на Google, където бяха премахнати съветите относно използване на canonical.
Това, което казва Google след направената промяна, е, че ако искате да класирате добре дадено съдържание и да печелите с помощта на органичен трафик, тогава не синдикирайте. В случай обаче, че искате да печелите от синдикирането на съдържание, можете да го направите, но за целта страницата трябва да бъде noindex.
Google може да не показва името на вашия сайт, ако няма доверие в него
Напомняме, че още в края на миналата година Google въведе нова функция относно името на сайт, която първоначално бе активна за мобилни устройства, а по-късно и за десктоп. В тази връзка през месец юли тази година, в отговор на въпрос от собственик на сайт, Danny Sullivan коментира, че името на вашия сайт може да не се показва, защото Google ви няма доверие.
Ако се показва URL адрес вместо име, най-вероятно Google му няма достатъчно доверие. Danny Sullivan каза, че това с времето може да се промени, но посъветва детайлно да проверите дали името на вашия сайт отговаря на указанията за съдържание и е реализирано правилно със структурирани данни.
Не правете редиректи прекалено често
В Reddit потребител сподели, че наскоро е направил 301 редиректи, но иска да ги отмени и да върне нещата в техния първоначален вид. В тази връзка попита дали това би се отразило негативно на неговия сай, а в отговор John Mueller сподели, че не е толкова голям проблем за даден сайт.
Въпреки всичко посъветва да помислите добре преди да правите такива пренасочвания и ако обмисляте все пак да го направите, то да помислите в дългосрочен план какво целите и какво искате да постигнете. Именно затова и препоръките са добре да обмислите всеки един редирект или изтриване на страница преди да го приложите.
Google относно изграждането на доверие в клиентите
През месец юли Google публикува нов документ в Google Merchant Center със съвети относно изграждането на доверие в клиентите. В тази връзка Google написа, че за компанията е важно да осигури едно безопасно място, където потенциални клиенти да откриват всичко, от което се нуждаят.
За целта трябва да знаете, че може да отнеме време преди Google да започне да показва ваши оферти на потребителите.
А сред най-важните фактори за изграждане на доверие за търсачката са:
- Представяне и идентичност на бизнеса – създаване на страница “За нас” на вашия сайт, добавяне на име, адрес и контакти на вашата фирма;
- Максимална прозрачност – предоставяне на детайлна информация относно политики, доставка, условия за връщане и документ относно поверителността и обработката на лични данни;
- Изграждане на връзка между вас и клиентите ви – споделете повече относно това как потребителите да използват вашите продукти или услуги, показвайте отзиви и препоръки от ваши клиенти, споделете за официални одобрения и печати, които сте получили;
- Погрижете се за дизайна и защитата на вашия сайт – инсталирайте SSL сертификат, за да гарантирате повече спокойствие относно обработката на чувствителни данни, старайте се да направите вашия сайт лесен за достъпване и използване.
Помага ли проучването на ключови думи за SEO?
Именно такъв въпрос бе отправен към John Mueller в Twitter, а той от своя страна отговори, че не помага. Тук обаче трябва да допълним нещо важно.
Проучването на ключови думи, познато в SEO средните като Keyword Research (KWR) е изключително важно от гледна точка на бизнеса и изграждането на правилна стратегия за създаване на съдържанието.
Един KWR ни дава полезна информация и яснота относно това какво търсят потребителите и кои са самите те. С помощта на такъв тип проучване ще видите дали търсят по бранд, кои са най-големите ви конкуренти, които вълнуват потребителите, какво конкретно търсят, както и локалните търсения.
По този начин ще разберете в каква посока да работите, има ли продукти или услуги, които потребителите търсят, вие не ги предлагате, но можете да ги добавите. Освен това ще можете да изградите релевантна спрямо търсенията и вашия бизнес стратегия, за да бъдете максимално полезни.
Google: Съдържание, генерирано с изкуствен интелект, няма магически способности за класиране
Ако се чудите дали създаването на съдържание с помощта на изкуствен интелект, какъвто е ChatGPT и други все по-популярни софтуери, ще помогне за класирането на вашия сайт, Google дава отговор.
На коментар, че съдържание, което се създава с изкуствен интелект, се приема “добре от търсачките”, Danny Sullivan от Google каза, че все още това не е вярно. Той каза, че в момента има голям обем от съдържание в търсачката, генерирано с изкуствен интелект, което не се класира добре, съответно не се приема добре от Google.
Единственото, което ще помогне за това да се класирате добре, е създаването на качествено и полезно за потребителите съдържание. И не на последно място напомни, че е добре да се избягва създаването на голям обем съдържание единствено с цел по-добро класиране. Можете да създавате много съдържание, но само ако имате какво да кажете на вашата аудитория.
Google с насоки за структурата на URL адресите
През месец юли Google направи актуализация в документацията си с насоки за структурата на URL адресите си. В тях съветва да се опитате да направите структурата на вашите URL адреси максимално проста, както и да се постараете да организирате така съдържанието си, че URL-ите да следват някаква логика, която да е разбираема и за потребителите. Освен това съветва да ги преобразувате така, че всички букви в URL-ите да бъдат или само с малки, или само с големи букви.
Google с нов епизод за домейните от първо ниво
Нов юлски епизод на Search Off the Record бе споделен от Google. Той е посветен на избора на име за домейн и връзката с SEO. В него говорят за проверката на домейна, дали е спам, ключовите думи в домейна, страницата “Coming Soon” и много други. Целият епизод можете да чуете тук.
Спам ли е програматичното SEO
Темата за така нареченото Programmatic SEO бе отворена от Lily Ray в Twitter, която сподели, че забелязва как десетки сайтове го използват и пренасочват данни от друг сайтове, за да създават огромен брой на специфични страници. В отговор John Mueller каза, че това е модерният спам.
Google актуализира поддръжката на subdomains
През месец юли Google заяви, че е актуализирал поддръжката на site names в резултатите от търсене. Това означава, че поддръжката за поддомейни е актуализирана. Освен това, сега Google предоставя повече информация относно това как работят site names.