Обзор на Google – Март 2020

Внезапните промени в трафика предполагат алгоритмично въздействие, а не технически проблем
recap 21

Внезапните промени в трафика предполагат алгоритмично въздействие, а не технически проблем

Ако забележите внезапен спад в трафика за един ден, по-вероятно е това да се дължи на алгоритмична актуализация, отколкото на технически проблем, който ще изисква обхождане за по-дълъг период.

Algorithmic Organic Traffic Drop
Algorithmic Organic Traffic Drop

Свържете paginated страниците с нормални връзки

Google не използва rel следващи / предходни връзки, така че трябва да свързвате paginated страници една друга с обикновени връзки. Най-добре е да имате ясна йерархия, при която всяка страница се свързва към следващата страница, вместо да се свързва към много други страници. Ако видите по-дълбоки страници класирани в Гугъл /например страница 25/, подредени вместо по-ранни страници /например 11/, това може да се дължи на вътрешното свързване.

Обединяването / разделянето на уебсайтове може да доведе до променени класирания

Обединяването на няколко уебсайта в един домейн или разделянето на уебсайт на няколко домейна се обработва много по-бавно, с по-малко предсказуем резултат от простото преместване на уебсайт на нов домейн и може да доведе до различно класиране от преди.

Структурираните данни трябва да са еквивалентни за ботове и потребители

Структурираните данни на дадена страница трябва да са достъпни както за ботове, така и за потребители и да не се предоставят условно само на ботове.

Google Structure Data
Google Structure Data

Img Alt Text се използва както за търсене в мрежата, така и за изображения

Google третира текста в атрибут на изображение alt като част от страницата за търсене в мрежата, както и информация за самото изображение, за търсене на изображения.

Заглавия и заглавия на страници с номер в тях помага на Google да идентифицира сет от страници

Заглавията и заглавията на страниците с номер помагат на Google да идентифицира набор от страници, страници, които принадлежат заедно, но те обикновено могат да бъдат установени и въз основа на връзките между страниците.

Google следва повече от 5 пренасочвания в отделни цикли на обхождане

Google следва 5 пренасочвания по време на един цикъл на обхождане, но алгоритмите ще продължат да следват веригите за пренасочване и след петото пренасочване. След като намерят крайния URL адрес във веригата за пренасочване, те ще се съсредоточат върху него.

Google може да третира страниците маркирани с Noindex като Soft404

Google може да третира страница с noindex като Soft404, които са еквивалентни по отношение на това как се третират в резултатите от търсенето. Ако искате те да бъдат преиндексирани, трябва да уведомите Google за променените страници, като например да изпратите Sitemap с последна промяна.

Soft 404 Error
Soft 404 Error

Статистиката за обхождане на Search Console включва URL адреси, извлечени и от други продукти на Google

Статистическите данни за обхождането на Google в Search Console са точно отражение на собствените log файлове на Google, но те включват URL адреси, получени от други услуги на Google, които използват същата инфраструктура като Googlebot, включително сред тях са и проверки на целевите страници на Google Ads и обхождане на търсенето на продукти.

Google не използва валидиране на W3C

Google не използва валидирането на W3C, така че не е нужно да се притеснявате дали вашите страници имат грешки при валидиране, но валидаторът е чудесен начин да се уверите, че вашите страници се показват правилно с други системи като четци на екрани.

W3c
W3c

Прекалено плоската йерархия на сайта може да обърка Google

Прекалено плоската архитектура на сайта, като например наличието на много голяма навигация в целия сайт или свързването към всички страници от страница „Начало“, може да обърка Google относно йерархията на сайта, коя страница да класира и какво да се покаже като връзки към сайта.

Злоупотребата с политиката на Schema.org може да доведе до ръчно действие в рамките на сайта за специфичния тип rich result

Обикновено, ако не спазвате schema.org правилата, ръчно действие за специфичния тип богат резултат може да се приложи за целия сайт, докато завърши процесът на преразглеждане.

Съдържанието на AMP страница трябва да съвпада с нормалните ви страници

AMP страниците трябва последователно да съвпадат с това, което потребителите биха виждали на нормалните страници, независимо от това кой сайт е преместен на mobile-first indexing. Добре е, ако някои функции липсват, но съдържанието на страницата AMP обикновено трябва да съответства на съдържанието на нормалните ви страници.

Google Amp
Google Amp

Причината сайтове да не са индексирани в търсенето, може да се дължи на спам или технически проблеми

Има голяма разлика между сайт, който напълно изчезва от търсенето с Google, и този, който е понижен. Сайтът, който е премахнат от индекса, обикновено се дължи на много съществен проблем със уеб спам или технически проблем. Ако сайтът е демотиран и не е класиран както преди, това може да се дължи на качеството на съдържанието или настройката на сайта.

Google ще пренебрегва връзките към неидексирани страници във времето

Ако страниците са маркирани с noindex, Google ще пренебрегне тези връзки с течение на времето. Ако имате страници, които са свързани само от страници noindex, тогава Google може да не вижда свързаните страници като важни.

Позволете да се индексира един вариант на страниците с категории

Понастоящем Google няма указания за индексиране на различни версии на страници с категории, но се препоръчва да се позволи индексиране на една версия, например ред за сортиране, и алтернативните вариации с различни филтри и поръчки за сортиране не трябва да се добавят. Ако има други специфични версии на страници с категории, които са важни, можете да позволите първата от тях като разновидност да бъде индексирана.

Забележимо по-бавната скорост засяга класирането

Скоростта на страниците засяга най-вече уебсайтове в търсенето, които са много бавни. Вероятно не бихте виждали разлика в класирането между сайтовете, които са сравнително бързи.

Не разчитайте на бисквитки на трети страни, за да изобразите съдържание

Тъй като Chrome ще блокира бисквитките на трети страни, а Google използва Chrome за изобразяване на страници, ако сайтът ви зависи от бисквитки на трети страни, за да изобрази съдържанието на страницата, то няма да се вижда от Google.

Полезен текст на страниците с категории помага на Google

Някои полезни и актуални текстове на страница с категория са полезни, тъй като помагат на Google да ги разбере малко по-добре, но се уверете, че Google все още може да разпознае намерението на страницата като страница за пазаруване, а не като информационна страница.

Category Content
Category Content

FAQ Съдържанието трябва да е специфично за всяка страница

Съдържанието, което предоставяте в раздел Често задавани въпроси, трябва да бъде специфично за всяка отделна страница и да не се копира на няколко страници.

Заявките за повторно разглеждане могат да отнемат месец

Може да отнеме на Google до месец, за да отговори на исканията за преразглеждане, по-специално при свързани проблеми. Google не изпраща предупреждения предварително, защото искат да предприемат незабавни действия, когато намерят съдържание с проблем.

Google иска автоматично да игнорира неестествено съдържание

Вместо да прилага ръчни наказания за неестествено съдържание, Google иска да разработи автоматични решения за игнориране на нещо неестествено, както вече се правят алгоритми за анализ на неестествено свързване, така че това няма да ви навреди и няма да трябва да предприемате никакви действия. Но при всяка ситуация, в която ще бъде наложено наказание, рецензентът вероятно ще отдели време да разгледа сайта.

Сайтовете с преразгледани наказания не се наблюдават по-отблизо

Google не следи по-изкъсо сайтовете, които са наложили наказание и успешна заявка за повторно разглеждане след това.

Сайтовете със страници с бавен отговор се обхождат по-малко

Ако Google не може да обхожда страници достатъчно бързо поради лошо време на реакция на страниците, те няма да се обхождат толкова често, колкото би трябвало.

Slow Loading Websites
Slow Loading Websites

Показателите за бързина на потребителите влияят на класирането

Показателите за скорост на страниците, които Google използва за класиране на страници, се основават на реално преживяване на потребителя, а не просто на времето за получаване на страницата.

Ресурсите на визуализираната страница са включени в честотата на обхождане на Google

Ресурсите, които Google извлича, когато изобразява страница, се включват в обхождащия бюджет на Google и се отчитат в данните за статистиката на обхождане в Search Console.

Средното време за извличане може да бъде засегнато от групи от по-бавни страници

Ако Google прекарва повече време за обхождане на определена група бавни страници, това може да направи средното време за извличане и данните за обхождане да изглеждат по-лоши за даден уебсайт.

Google тества нови страници за съответствие с думите за търсене

Google се опитва да показва нови страници, без много сигнали, по-нагоре в резултатите от търсенето, за да разбере къде страниците са най-подходящи за показване. Това ще се уталожи с течение на времето, тъй като те събират повече сигнали.

Използвайте Sitemap ping, Last Modified и отделни Sitemaps, за да индексирате актуализирано съдържание

За да помогнете на Google да индексира актуализираното съдържание по-бързо, пингвайте сайтмап-а, добавете Last Modified, или използвайте отделна Sitemap за актуализирано съдържание, така че да може да бъде обхождано по-често.

Премахването на страници с ниско качество отнема месеци, за да въздейства на обхождането и качеството на сайта

Премахването на страници с ниско качество от вашия сайт може да има положително въздействие върху обхождането на останалата част от сайта, но може да отнеме 3-9 месеца, докато не видите промени в обхождането, които могат да бъдат измерени с помощта на лог файлове. Подобренията в цялостното качество на сайта може да отнемат още повече време, за да окажат влияние. Не е необичайно да имаш отрицателно въздействие от премахването на необработеното съдържание.

Можете да използвате големи изображения в Google Discover без да използвате AMP

Добре е да използвате големи изображения в Google Discover, без да използвате AMP, тъй като Google иска да се отдалечи от включването на формата. Алтернатива е да се използва мета таг за максимален преглед на изображения за робот, като можете да определите използването на голямо изображение с това.

Google Discover

Google използва както съдържанието на изображение, така и HTML страницата, за да реши кое изображение да се показва в търсенето

Googlebot не вижда съдържанието на изображение и вместо това трябва да разбере контекста от уеб страницата. Той разглежда HTML страницата и комбинацията от изображението плюс уеб страницата се използва за целите на класирането. Използва се главно уеб страницата, за да разберат изображението и винаги се нуждае от комбинацията от изображение и уеб страница, когато става дума за класиране.

Уверете се, че canonical таговете и вътрешното свързване са в съответствие с Google за разбиране

Първо трябва да разберете какво искате да се случи, след това трябва да го направите възможно най-ясно. Ако използвате канонични тагове непоследователно и вътрешната ви връзка също е непоследователна, Google ще трябва да я предположи и това може да се промени с течение на времето. Canonicalisation е свързан с избора на URL, който да се покаже при търсене, а не в класирането, така че ако съдържанието е едно и също, класирането ще бъде същото.

Класирането на сайтове на desktop понякога може да се различава от мобилните сайтове

Сайтовете на работния плот понякога могат да се класират по различен начин на мобилните устройства. Ако, например, мобилната страница не е удобна за мобилни устройства, Google потенциално би я показала малко по-ниско.

Съдържанието, съдържащо се в акордеони, все още ще бъде обходено при mobile-first indexing, ако е в HTML

Google взема предвид всичко, което се съдържа в HTML на страница, по-специално в мобилни страници.

Включването на допълнително маркиране със Schema.org помага на Google да разбере по-добре страниците

Освен типовете схеми, които пряко засягат фрагментите, използването на други типове схеми може да помогне на Google да разбере по-добре дадена страница, но няма да видите никакво пряко въздействие върху класирането. Използването на Schema ще зависи от конкретните страници.

Наличието на външни връзки в навигацията не влияе на класирането

Наличието на външни връзки в навигацията е доста често срещано, точно както много уебсайтове имат връзки към реклама с несъдържащи се връзки. Това не трябва да има никакво влияние върху класирането.

Youtube Player
Youtube Player

Има някои предимства и недостатъци при използването на локален плейър спрямо Youtube

Основните разлики биха били, че Google ще трябва да разпознае, че видеото е там и с общ формат на плейъра това е наистина лесно. Ако обаче използвате свой собствен плейър, Google може да има проблеми с разбирането, че това е видео. Недостатъкът е, че целевата страница на видеоклипа в Youtube може да се класира в търсене, което означава, че страницата в Youtube може да се класира над съдържанието ви.

Подобни статии