Обзор на Google – Декември 2020

Google: Защо виждате части от вашия сайт да се качват нагоре или надолу в класирането след актуализации на алгоритъма
google recap dec 20

Google: Защо виждате части от вашия сайт да се качват нагоре или надолу в класирането след актуализации на алгоритъма

Джон Мюлер от Google заяви във видео разговор миналата седмица, че можете да видите части от вашия уеб сайт да се качват нагоре или надолу в класиранията след актуализация на алгоритъма. Причината за това е, че някои от алгоритмите на Google не само се опитват да разгледат „по-голямата картина на уебсайта“, но и „по-малки части от уебсайта“, каза той.

Въпросът, който беше зададен на Джон, беше доста директен, той беше „По време на разпространението на основната актуализация, дали качеството на уебсайта се изчислява от общите сигнали на сайта и след това този качествен рейтинг се разпространява постепенно на всяка страница, страница по страница ? Възможно ли е някои страници да отпаднат и някои страници да се покачат, а общият трафик към домейна да остане същият? “

Отговорът е, зависи разбира се. Зависи от конкретния алгоритъм, какви резултати може да генерира алгоритъмът на гранулирано ниво и какво трябва да предположи за останалите страници, както и дали има достатъчно данни за генериране на това гранулирано ниво.

Джон каза: „Това е като, когато се опитваме да разберем релевантността на уебсайта, от една страна, ние се опитваме да разгледаме по-голямата картина на уебсайта.“ Той добави: „Но ние разглеждаме и по-малки части от един уебсайт. Така че със сигурност може да се случи някои неща да се покачат, някои да се понижат. И средно в даден домейн ще видите някаква промяна или може би дори в някакви странни единични явления.“ „И също така, че винаги има много различни неща, които излизат по отношение на търсенето, а някои са малко по-фокусирани върху домейна или върху по-общата картина на уебсайта. Някои са фокусирани повече върху по-малки части от уебсайт „, обясни Джон.

Google: Основните актуализации и BERT са несвързани и различни

Barry Schwartz от Seroundable беше помолен да разбере дали актуализациите на Google Core и Google BERT са свързани и имат нещо общо помежду си. Ще бъда честен, бях изненадан от въпроса – искам да кажа, има връзка, че и двата са за Google Търсене. Но BERT е фокусиран върху разбирането на езика, а основните актуализации са за оценка на качеството в класирането. Затова той задава въпрос към Дани Съливан „дали последната актуализация на ядрото има нещо общо с BERT.“ Дани отговоря, казвайки „Не, не е.

Bert Blog Small

Основната актуализация на Google от декември 2020 г. е на живо

Google стартира широкообхватната актуализация през декември 2020 г. Някои сайтове отчитат огромни печалби или загуби, като над 30% или повече и е по-малко от ден, откакто започна да се разпространява. Проследяваме много актуализации на алгоритъма на Google, които остават непотвърдени след актуализацията от май 2020 г., включително една през последните няколко дни. Изглежда актуализациите, които забелязахме по-рано тази седмица, не са свързани с тази основна актуализация от декември 2020 г. Google заяви вчера в Twitter „по-късно днес пускаме актуализация на широкообхватния алгоритъм, както правим няколко пъти годишно. Нарича се основна актуализация от декември 2020 г. Насоките ни за такива актуализации остават, както сме разглеждали преди.

Приоритет на Google Crawl: Допълнителна уникална и важна стойност на страницата

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че ако трябва да опрости обяснението за приоритета на обхождане, как Google дава приоритет на това как обхожда мрежата, то търсещата машина няма да го направи на база на размера на сайта. Вместо това тя ще даде приоритет на това как обхожда мрежата въз основа на „допълнителната уникална и важна стойност, предоставена от страниците“.

Google има планове за Regex филтри в Search Console

Не забравяйте, че през юли видяхме, че Google тества добавяне на филтри за регулярни изрази (регулярни изрази) към отчета за ефективността на Search Console. След това бързо си отиде. Е, Джон Мюлер от Google беше попитан за това и дали ще се върнат в Search Console – „имате ли план за добавяне на филтър за регулярни изрази в отчета за изпълнение на GSC?“ Джон отговори в Twitter „Да, имаме план. За съжаление не мога да го споделя с вас.

Само за да ви напомня, Google добави информацията за регулярните изрази към документацията на Search Console и след това я изтегли. Но там се казваше „ако изберете филтъра Custom (regex), можете да филтрирате чрез регулярен израз (съвпадение на заместващ знак) за избрания елемент. Можете да използвате филтри за регулярни изрази за URL адреси на страници и потребителски заявки. Използва се синтаксисът RE2 . “

Съответствието по подразбиране е „частично съвпадение“, което означава, че вашият регулярен израз може да съвпада навсякъде в целевия низ, освен ако не използвате ^ или $, за да изисквате съответствието от началото или края на низа, съответно.
Съответствието по подразбиране е чувствително към малки и големи букви. Можете да укажете „(? I)“ в началото на вашия низ на регулярен израз за съвпадения, които не са чувствителни към регистъра. Пример: (? I) https
Невалидният синтаксис на регулярния израз няма да върне съвпадения.

Съвпадението с регулярен израз е сложно; изпробвайте израза си на инструмент за тестване на живо или прочетете пълното ръководство за синтаксис на RE2. Google дори ви даде примери за често срещани регулярни изрази, които можете да използвате тук за този отчет.

Google тества разширяеми описания / фрагменти в търсене

Google тества динамично разширяващи се изображения под фрагменти, както и разширяеми текстови описания на Google във фрагментите.

Ето ги GIF в действие от Jordan Long в Twitter.

Google Expandable Snippets Descriptions 1607972970

Инструмент за тестване на структурирани данни на Google Преместване на Schema.org

През юли 2020 г. съобщихме, че SEO специалистите не са доволни, че Google ще отмени инструмента за тестване на структурирани данни. Е, Google чу това ясно и обяви, че вместо това няма да оттегли инструмента, а го е мигрирал от Google към Schema.org.

Райън Левъринг, Google Search Engineering, написа „чухме отзивите ви“ и каза, че Google ще „мигрира инструмента към нов домейн, обслужващ общността schema.org до април 2021 г.“. Google каза, че ако искате да тествате как вашите богати резултати ще изглеждат и валидират за Google Търсене, използвайте теста за обогатяване на резултатите, но ако искате да проверите всички структурирани данни за синтаксис и съответствие на маркирането със стандартите schema.org, използвайте досегашният Инструментът за тестване на структурираните данни. Инструментът за тестване на структурирани данни „занапред няма да проверява за богати типове резултати от търсенето с Google“, каза Google.

Джон Мюлер на Google от 2021 г. Съвети за SEO в Google

Google John Mueller 2021 Seo Advice 1609371609

В SMX Virtual през 2020 Джон Мюлер от Google любезно прие да говори на събитието и той сподели много невероятни съвети и промени в търсенето в своята презентация. Но той също сподели някои идеи в перспектива напред с нетърпение към 2021 г. в търсенето и SEO.

Ето тези два слайда, които обобщават какво да бъдете внимателни през 2021 г .:

  • Core Web Vitals (т.е. актуализация на опит в страницата).
  • Сайтовете, които са технически по-добри с техническо SEO, имат предимство.
  • Техническото SEO като цяло е по-трудно, затова потърсете помощ.
  • Сайтовете трябва да имат за цел да накарат потребителите да искат да ви търсят по името на вашата марка.
  • Актуализациите за класиране ще продължат, включително основните актуализации, които са трудни за обяснение.
  • Ще има SEO актуализации, които помагат на по-малко SEO оптимизирани сайтове като индексиране на параграфи, RankBrain, BERT и други.
  • Потърсете начини да бъдете по-видими за потребителя, може би чрез структурирани данни.

Google: Индексирането на параграфи няма да изглежда по различен начин от нормалните фрагменти с резултати от търсенето

Тъй като Google обяви индексиране на параграфи (класиране), мнозина предположиха, че ще изглеждат по различен начин в резултатите от търсенето. Но не, те няма да изглеждат по-различно според Дани Съливан от Google. Дани обяви в Twitter, че индексирането на пасажи „не променя вида на резултатите“.

Ето как Google го описва, „с нови възможности за разбиране на параграфи, Google може да разбере, че конкретният пасаж (R) е много по-подходящ за конкретна заявка, отколкото по-задълбочена страница по тази тема (L).“ Накратко, индексирането на пасажи е само за класиране. Няма да изглежда различно, просто ще класира страници, които преди това Google не е класирал, защото Google е в състояние да разбира по-добре съдържанието на по-дългите уеб страници. И не, индексирането на пасажи все още не е активно и вероятно няма да бъде през 2020 г.

Google: Ние не поддържаме вложени файлове с индекс на XML Sitemap

Попитаха Джон Мюлер от Google дали Google поддържа вложени XML Sitemap. Отговорът е не, Google не го поддържа. Джон каза в Twitter „не, не се поддържа – съжалявам.

Google: Ние не диференцираме търсенето на пътувания в населено място X срещу живеене в населено място X

Google: Ние не диференцираме търсенето на пътувания в X срещу живеене в X, така че да предположим, че търсите пицарии в Сейнт Мориц, Швейцария – означава ли това, че живеете там или предстои да пътувате там. Джон Мюлер от Google заяви, че докато Google се опитва да разбере откъде търсите, той не прави разлика между „живеене в X“ и „пътуване в X“. Така че да, ако търсите пица наблизо, Google ще ви покаже пица, която е близо до вас сега – ако може да открие къде се намирате. Но ако търсите пицарии и искате да намерите пицарии в Сейнт Мориц, но в момента сте на Бахамите, тогава по-добре бъдете конкретни с Google и добавете местоположението към вашата заявка. Това може да е очевидно, но е важно разграничение.

Помощен документ на Google за разширено управление на бюджета при обхождане

Google пусна помощен документ, наречен Ръководство на собственика на голям сайт за управление на бюджета ви за обхождане. Това е усъвършенстван помощен документ за подпомагане на разработчиците да управляват обхождането на Googlebot на техния уебсайт.

В него Google първо определя кой трябва да мисли за управление на бюджета за обхождане:

  • Големи сайтове (1 милион + уникални страници) със съдържание, което се променя умерено често (веднъж седмично).
  • Средни или по-големи сайтове (10 000+ уникални страници) с много бързо променящо се съдържание (ежедневно).

За всички останали бюджетът за обхождане е надценен.

Документът е разделен на следните раздели:

  • Обща теория на пълзенето
  • Най-добри практики
  • Наблюдавайте обхождането и индексирането на вашия сайт
  • Аварийно намаляване на обхождането
  • Митове и факти за пълзенето

Последната секция за митовете е изключително интересна 0 ето няколко, които привличат внимание:

(1) Обхождането е фактор за класиране: Невярно! Подобряването на скоростта на обхождане не води непременно до по-добри позиции в резултатите от търсенето. Google използва много сигнали за класиране на резултатите и макар че обхождането е необходимо, за да може дадена страница да е в резултатите от търсенето, това не е сигнал за класиране.

(2) Директивата nofollow засяга бюджета за обхождане: Отчасти вярно! Всеки обходен URL адрес засяга бюджета за обхождане, така че дори ако страницата ви маркира URL връзка като nofollow, пак може да бъде обходена, ако друга страница на вашия сайт или която и да е страница в мрежата, не маркира връзката към нея като nofollow.

(3) Колкото по-близо е вашето съдържание до началната страница, толкова по-важно е за Google: Отчасти вярно! Началната страница на вашия сайт често е най-важната страница на вашия сайт и затова страниците, свързани директно към началната страница, могат да се разглеждат като по-важни. Това обаче не означава, че тези страници ще бъдат класирани по-високо от останалите страници на вашия сайт.

(4) Алтернативни URL адреси и вградено съдържание се броят в бюджета за обхождане: Вярно! Обикновено всеки URL адрес, който Googlebot обхожда, ще бъде включен в бюджета за обхождане на даден сайт. Алтернативни URL адреси, като AMP или hreflang, както и вградено съдържание, като CSS и JavaScript, включително XHR извличания, може да се наложи да бъдат обходени и ще изразходват бюджета за обхождане на даден сайт.

Опит на страницата на Google и основна икона на Web Vitals в резултатите от търсенето

Спомняте ли си, че Google каза, че скоро ще започнат да тестват визуален индикатор в резултатите от търсенето за предстоящата актуализация на Google Page Experience? Е, може да виждаме как Google тества този визуален индикатор или икона или етикет в резултатите от търсенето. Прилича на звезда в сив кръг.

T Google Page Experience Core Web Vitals Indicator Icon 1607036291

Подобни статии