Обзор на Google – Август 2019

Празни или страници с малко съдържание могат да се показват, ако се показва различно съдържание в зависимост от местоположението
Обзор на Google - Август 2019

Празни или страници с малко съдържание могат да се показват, ако се показва различно съдържание в зависимост от местоположението

content

Празни или страници с малко съдържание могат да се показват в индекса на Google, ако се сервира различно съдържание въз основа на местоположението на посетителя. Например ако страница с пълно съдържание се обслужва за посетители в САЩ, но не и за посетители извън САЩ, страницата може да бъде индексирана, тъй като Googlebot обхожда от САЩ, но посетителите извън САЩ няма да виждат съдържанието.

Инструментът за премахване на URL адреси крие страници, но не влияе на обхождането или индексирането

Инструментът за премахване на URL адреси скрива само страница от резултатите от търсенето. Нищо не се променя по отношение на обхождането и индексирането на тази страница.

Или забранете страниците в Robots.txt или Noindex, но не прилагайте и двете

Noindexing на страница и блокирането й в robots.txt ще означава, че noindex няма да бъде видян, тъй като Googlebot няма да може да го обходи. Вместо това Google препоръчва да използвате едно или друго.

json-ldИзползвайте глобални идентификатори в JSON-LD, за да може Google да групира различни версии на продуктите

Маркирането на глобалния идентификатор е полезно, така че Google потенциално да групира различни версии на един и същ продукт или различни сайтове, продаващи един и същ продукт.

XML Sitemaps трябва да включват URL адреси по същия път, освен ако не са изпратени чрез потвърдена собственост в GSC

XML Sitemap трябва да съдържа URL адреси по същия път. Въпреки това, URL адреси в Sitemap, изпратени чрез GSC, могат да бъдат валидни за всяка собственост във вашия GSC акаунт.

Повече или по-малко всеки нов уебсайт се рендира, когато Google го обхожда за първи път

Почти всеки уебсайт преминава през двете вълни на индексиране, когато Google го види за първи път, което означава, че не е индексиран, преди да бъде рендиран.

Google определя дали страниците трябва да бъдат изобразявани, като сравнява съдържанието, намерено в началния HTML и рендиран DOM

Google сравнява съдържанието на суровия HTML на страница от първоначалното обхождане до предоставения DOM след рендеринга, за да провери дали има ново съдържание и да определи дали трябва да бъде визуализирано продължавайки процеса.

mobile-friendly-testGoogle рендира повече страници като по-евтино за системите решение

Googlebot пуска все повече страници през фазата на рендериране, дори и те да не работят с JavaScript, тъй като е по-евтино ресурсът да направи Google рендиране на страницата, отколкото да изпълни процесът на взимане на решение дали то да бъде изпълнено.

Обхождането, рендерирането и индексирането ще се „сближат“ заедно с подобряването на възможностите за рендиране на Google

Мартин Сплит очаква, че обхождането, изобразяването и индексирането ще се сближат, тъй като Google подобрява възможностите си за изобразяване. Инженерите на Google се занимават с това, но все още няма срокове кога това може да се случи.

JavaScript SEO ще продължи да бъде необходим поради промяна на Frameworks, сложни проблеми и лоши реализации

Джон и Мартин вярват, че JavaScript SEO няма да отмине, тъй като възможностите за рендиране на Google се подобряват поради непрекъснатите промени в рамките и новите елементи в Chrome, лошите технически реализации и сложността на проблемите за отстраняване на грешки.

JavaScript SEO ще се развива, за да се отстраняват проблемите и грешките, когато JS работи по подразбиране

JavaScript SEO се развива от заобикалянето на проблеми със съвременните технологии до знанието какво може да се обърка, когато JavaScript работи извън нормалните си стандарти и как да се отстранява грешки в проблемите. Google може да помогне, като предостави инструменти за отстраняване на неизправности, но все пак ще се изисква техническо разбиране.

js

Използвайте структурирана маркировка за видео файлове, за да кажете на Google в кои държави е наличен видеоклип

За видеоклипове, които са достъпни само в определени страни, уверете се, че страниците, на които се намират, са достъпни в HTML за всички потребители и че видеоклипът се възпроизвежда само за потребители в правилните страни. Използвайте маркиране на видео файлове, за да кажете на Google в кои държави е наличен видеоклипът.

Отчетът за блокираните ресурси e премахнат от стария GSC, тъй като по-малко сайтове имат този проблем

Екипът на конзолата за търсене на Google премахна отчета за блокираните ресурси от стария потребителски интерфейс, тъй като това беше голям проблем за подаване на сигнал за хората с mobile-first indexing сайтове, но това вече не е толкова голям проблем, тъй като повечето сайтове са mobile-friendly сега.

Функцията на валидирането на разрешен проблем в GSC проверява 5-10 страници преди повторна обработка на останалите грешки

Когато изберете „Валидиране на поправка“ за група грешки в Google Search Console, първо ще бъде проверена малка извадка от около 5 до 10 страници, за да се види дали грешката е била отстранена. Ако има, останалите страници ще бъдат обработени отново.

CMSНаличието на различни CMS и различни конфигурации в голям сайт може да забави индексирането за мобилни устройства

Ако имате голям сайт, който използва комбинация от различни CMS ‘и конфигурации, това може да накара класификаторите на Google да определят, че сайтът ви не трябва да се превключва към индексиране на първо място за мобилни устройства. За големи сайтове може да е нормално малък процент от URL адресите да бъдат премествани на групи.

Канонизацията се определя на базата на страница не на сайта

Google може да пренебрегва каноничните тагове в целия сайт поради неправилно изпълнение, което би било много рядко и е нещо, което инженер на Google трябва да направи ръчно. Канонизацията се определя на страница по страница и използва редица други фактори, освен само каноничния маркер, включително информация за URL и съдържание на страницата.

Изключените страници в GSC са включени в общия бюджет за обхождане

Страниците, които са били изключени в отчета за покритие на индекса на GSC, се броят към общия бюджет за обхождане. Вашите важни страници, които са валидни за индексиране, обаче ще бъдат приоритетни, ако вашият сайт има ограничения за обхождане на бюджета.

Тестът за мобилни устройства не следва правилата robots.txt

Тестът за мобилни устройства използва същата версия на Chromium, която се използва за изобразяване, така че показва точна версия на това, което Google ще може да индексира. Тестът за мобилни устройства обаче не следва правилата robots.txt, така че няма да може да покаже дали някои JavaScript файлове са блокирани. Тествайте това в инструмента за проверка на URL.

Вграждането на изображения от други източници може да повлияе на трафика за търсене на изображения

Вграждането на изображения от други източници чрез iframes затруднява индексирането на изображение от определена страница, за разлика от изображението, вградено по обикновен начин в HTML. Освен това зточници като Instagram добавят noimageindex в кода за вграждане, което ще предотврати индексирането на изображенията.

Пренасочванията могат да повлияят на бюджета за обхождане поради добавено време за изтегляне на URL адреси

Ако има много пренасочвания на даден сайт, това може да повлияе на бюджета за обхождане, тъй като Google ще открие, че URL адресите отнемат повече време за изтегляне и ще ограничи броя на едновременните заявки към уебсайта, за да избегне възникване на проблеми със сървъра.

Няма пряко предимство за включване на името на уебсайта в заглавия

Google автоматично ще добави маркирането на уебсайта към тагове за заглавие, когато показва страници в резултатите от търсенето, тъй като помага на потребителите да разберат по-добре контекста на страницата и показва приложимостта. Въпреки това, няма директно предимство за класиране за уебсайтове, които вече включват това.

Качеството на сайта не влияе върху това дали връзките към сайта се показват в SERP

Google ще показва връзки към сайта в резултатите от търсенето, когато има смисъл за заявката, която потребителят търси. Не се определя от качеството на уебсайт.

Както ccTLD, така и GSC гео-таргетирането са еквивалентни методи за насочване по държави

Когато Гугъл определя държава за насочване, Джон препоръчва два основни метода. Първият е с използване на ccTLD, а другият с използване на общ TLD и указване на гео-насочването в GSC. И двата метода са еквивалентни и се използват от Google за определяне на езиковото насочване към уебсайтове.

sitemap-crawlЛипсващи данни за Sitemap в GSC API е известна грешка

При преминаването към новия потребителски интерфейс за GSC за отчитане на Sitemap, който се проведе в началото на април 2019 г., в API се появи проблем, при който данните спряха да се актуализират. Екипът се занимава с това и Джон очаква, че скоро ще документират грешката със съвети за засегнатите.

Използвайте Alt таговете като котва текст, когато правите линкове с изображения

Когато използвате връзки в изображенията, уверете се, че се използва атрибут alt, за да предоставите текст на котва, който искате да бъде свързан с връзката.

Подобни статии