Обзор на Google – Септември 2020

Googlebot поддържа компресия на Brotli
google recap sept 20

Googlebot поддържа компресия на Brotli

Gary Illyes от Google потвърди, че Googlebot наистина поддържа компресия на Brotli. Brotli е спецификация на формата за данни за потоци от данни, компресирани със специфична комбинация от алгоритъма за компресиране без загуби LZ77, кодиране на Huffman и моделиране на контекст от 2-ри ред. Brotli е алгоритъм за компресиране, разработен от Google и работи най-добре за компресиране на текст.

Гари каза в Twitter, че е разговарял с екипа на Googlebot и те потвърдиха с него, че Googlebot поддържа този формат за компресиране.

Brotli
Brotli

Google: Нямаме концепция за токсични домейни

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter „нямаме понятие за токсични домейни“. В отговор на инструмент за SEO на трета страна се казва, че някои от връзките към неговия сайт са с ниско качество и може би токсични.

Джон каза, че преди повечето сайтове нямаха токсични връзки. „Така че предполагам, че има някаква „концепция“ около токсичната връзка, но се съмнявам, че Google класифицира тези връзки вътрешно като токсични. PageRank по дефиниция дава различни тежести на връзките въз основа на репутацията на тези връзки. Но може ли тези тежести да бъдат отрицателни?“

Във всеки случай, разбира се, мисля, че с ръчни действия някои връзки могат да бъдат „токсични“ по отношение на увреждането на сайта от класирането. Но с Penguin 4.0, Google вече алгоритмично просто игнорира лоши връзки към вашия сайт.

Google нови carousels за продукти

Google тества нови потребителски интерфейси, проекти и оформления за product one box, & product boxes. Ако търсите [iPhones] на мобилни устройства, може да получите секция „Най-добрите мобилни телефони на Apple iPhone“, която показва голямо изображение вляво, с цена в долния ляв ъгъл на изображението и след това подробности за продукта в горе вдясно, последвано от въртележка с отзиви долу вдясно.

Google Product Carousel Test
Google Product Carousel Test

Повечето SEO специалисти вярват, че Google може да санкционира сайт без известия

Навремето, когато сте получили ръчно действие, Google не уведомяваше в Google Search Console със съобщение. Но може ли това да се случи и днес? Можете ли да получите ръчно действие без известие от Google? Повечето SEO специалисти вярват, че това може и се случва.

Навремето, дори когато стартираха съобщения за ръчни действия – Google казваше, че не винаги ще изпраща съобщение, ако смята, че съобщението може да помогне на спамера. Но не е сигурно дали нещата са се променили през последните десетина години.

Изглежда повечето SEO специалисти смятат, че това не се е променило. Имайте предвид, че актуализациите на алгоритмите, които засягат сайтовете, може да се отчетат като наказание, но те не са ръчни действия и известията не излизат за алгоритмични актуализации.

Google: Няма начин за ограничаване на видимостта на URL адрес по държава в търсенето

Джон Мюлер от Google заяви, че в Google Search няма начин да се ограничи видимостта на URL в резултатите от търсенето по държави. Така че, ако не искате конкретен URL да се показва в Google UK, но искате да се показва в Google Ireland, наистина няма добър начин да го направите.

Въпросът беше зададен от Педро Тейшейра , който написа в Twitter:, „страница с английско съдържание, което е достъпно и подходящо за търсения / потребители в Холандия (google.nl), все още се показва за търсения във Великобритания (google.co.uk). има ли начин да информираме Google, че тези конкретни английски URL адреси са изключителни за дадена държава и не съществуват алтернативни URL адреси? „

Джон Мюлер отговори в Twitter „няма механизъм за ограничаване на видимостта на URL в резултатите от търсенето по държави“. Той каза, че „най-доброто, което можете да направите, е да се опитате да го прихванете от своя страна. Например, виждал съм сайтове да показват банер (за съжаление съдържанието не се предлага в държава X), някои също се отнасят до партньори в други страни.“

 

Закъснения в отчета за покритие на Google Search Console

Изглежда, че Google Search Console имаше проблем с данните през миналия месец. Този път с отчета за покритието. Последното актуализиране беше около 31 август или 1 септември от репортите. Обикновено това е отложено около 2-3 дни, но не повече от една седмица. Този репорт беше забавен няколко пъти миналата година, но винаги се връща към нормалното в даден момент.

Google Speabable Markup не е излязъл от употреба

Отдавна не чухме Google да говори каквото и да било по темата за Speakable markup. Внедрих го тук и отдавна не съм го виждал в действие в Google. Освен това изглежда, че Google вече не приема издатели на новини в тази програма. Но Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че маркировката не е остаряла.

Google: Малко вероятно е Core Web Vitals да станат основен фактор

Gary Illyes от Google заяви в Reddit, че смята, че е малко вероятно Core Web Vitals „някога да се превърнат в основен фактор за органичния трафик“. Той каза, че не бива да го пренебрегвате, но Google и други търсачки класират предимно въз основа на „най-високо качество и най-подходящи резултати спрямо заявките на потребителите“.

По думи на Гари: „Казвам това, откакто Google обяви актуализация на практическата работа на страницата – която все още не е на живо Когато се появи на живо, се съмнявам, че ще има значителна роля в общия алгоритъм за класиране. Ако погледнете сигналите, които вече са там, като HTTPS, скорост на страницата, удобни за мобилни устройства и т.н. – всички те вече са фактори за класиране – но Google каза, че те са малки по тежест фактори.“.

Това не би трябвало да е изненада за повечето от нас. Да, искаме сайтовете ни да имат страхотно потребителско изживяване, но ако вашият сайт има най-подходящото съдържание за дадена заявка, Google все още ще класира вашия сайт високо, дори ако не се представяте твърде добре с тези сигнали.

Google ще замени данните за аномалии при обхождане с нещо по-полезно

Джон Мюлер от Google заяви, че Google Search Console ще премахне данните за аномалията при обхождане от репортите и, че ще се направи нещо по-добро с него, „рекласифицирайки го като нещо по-полезно“, каза Джон Мюлер. Всъщност той не каза много повече извън това.

Google: Скоростта е сложна за измерване, но се фокусира върху основните жизненоважни уеб елементи – Core Web Citals

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че „скоростта е сложна и понякога объркваща“ и има толкова много инструменти и показатели, които можете да разгледате. Той каза, че Google „се е съсредоточил върху Core Web Vitals, които имат 3 основни показателя“. Така че може би трябва и ние да се съсредоточим върху това.

Джон каза, „Трудната страна на това е, че може да направите тестове на живо, field data тестове и те ще покажат разлики.  Джон обясни, че „Field data (like in PSI, Search Console, CrUx) изискват повреме време за актуализация, но са полезни, защото показват какво виждат потребителите. It’s a good first check. Lab data lets you quickly test changes as you make them (which plugin, setting, images, etc).“

Имайте предвид, че „един показател няма да ви покаже всичко, но поне може да ви покаже нещо“, добави Джон. „Това може да е по-добре от неактивността, тъй като числата не се подреждат, но по-пълната картина може да бъде полезна, ако може да действа върху показаните резултати“, обясни той.

„Така или иначе – не бих се заровил в скоростта. Уверете се, че вашият сайт се зарежда сравнително бързо и се фокусирайте върху съдържанието си.“

Core Web Vitals
Core Web Vitals

Могат ли евтините хостинги с много нискокачествени сайтове да навредят на класацията ви в Google?

Наскоро в Reboot Online беше публикуван интересен експеримент, който казва, че евтиният хостинг с нискокачествени сайтове може действително да повлияе на класацията на Google. Но Джон Мюлер от Google оспори това проучване, казвайки, че всъщност не е вярно и не работи по този начин в Google.

Ето какво заключава проучването:

Резултатите от този експеримент предполагат, че евтините опции за споделен хостинг всъщност могат да имат вреден ефект върху органичното представяне и класирането на уебсайтовете, хоствани там, ако вашият уебсайт в крайна сметка се хоства заедно с по-нискокачествени и потенциално спам сайтове

Тогава Джон Мюлер се включи в Twitter с многобройни отговори, казвайки, че не смята, че това е истина. Той каза: „Не съм запознат с нито един алгоритъм за класиране, който би взел предвид такива IP адреси.“ Той даде Blogger като пример. Той също така добави, че това проучване може да има малко грешки, тъй като „изкуствените уебсайтове като този почти никога не показват някакъв конкретен ефект в нормалното търсене на Google.“

Google: Контекстът около връзките е вторичен, но основният текст е най-важен

Знаете, че много употреби на котвен текст върху връзки в мрежата не казват много за това къде се свързва. Има много връзки „щракнете тук“ или други връзки, които не са описателни.  Накратко, Джон каза, че контекстът и съдържанието около връзката са второстепенни. Той каза, че „този наистина силен контекст около котва текстът и някои малки неща отстрани, това наистина ни помага малко.“

Anchor Text
Anchor Text

Google не класира сайтовете, които се хостват на Google Cloud, по-високо

Джон Мюлер от Google трябваше да каже, след като оспори, че евтиният и споделен хостинг не влияе на класирането ви, че хостингът на сървърите на Google Cloud няма да ви даде тласък на класирането. Той каза в Twitter „не правим нищо специално за хостинг в Google Cloud“.

Така че, ако хоствате в Google Cloud срещу Amazon Web Services (които използваме тук) или Microsoft Azure или друг хост, няма пряко значение. Google не търси къде точно хоствате, било то Google, Amazon, Microsoft, RackSpace или друга компания. Той просто искат да имат достъп до вашето съдържание и вашия уеб сайт.

Google Cloud
Google Cloud

Google актуализира документ за това как отзивите влияят на локалното класиране

Google леко актуализира документа относно локалните сигнали за класиране, по-специално раздела за това как отзивите влияят. Промяната беше от „вероятно ще се подобри“ на „може да подобри“ местното класиране в документа. Zach Mettra публикува в Twitter новата версия, която казва „повече отзиви и положителни оценки могат да подобрят локалното класиране на вашия бизнес“. В старата версия се казва, че „повече отзиви и положителни оценки вероятно ще подобрят местното класиране на бизнеса“.

Google тества панел на знанието в средата на резултатите от търсенето

Изглежда Google може да тества полето на панела на знанието в средата на резултатите от търсенето. Saijo George публикува видео в Twitter за това в действие, но ето екран

Google Knowledge Panel Middle 1600170177
Google Knowledge Panel Middle 1600170177

Подобни статии