Reading Time: 8 minutes
Обзор на Google - Май 2022

Google: Можете да добавяте хаштагове в мета описанията

John Mueller от Google бе попитан дали може да се използват хаштагове в мета описанията. В отговор в Twitter той каза “#sure”. А това дали наистина е добре да се използват хаштагове в мета описанието е спорен въпрос, за който не липсват дискусии в SEO индустрията.

Туит с отговор на John Mueller от Google относно хаштаговете

 

Google ще премахне някои тагове, свързани с разширенията video и image sitemap

Google обяви, че от 6 август 2022 година ще спре да поддържа някои от таговете за sitemap разширенията за видео и изображения. В съобщението си Google заяви, че таговете, които ще премахнат на посочената дата, няма да имат стойност от гледна точка на индексиране и търсене.

Промяната засяга най-вече тагове като caption, geo_location, title, license, gallery_loc и други. А целта на тази промяна е да опрости sitemap разширенията. Ето и пълен списък с разширенията, които ще бъдат засегнати:

спсисък със засегнатите разширения

 

Google: Ако имате проблеми с дублирано съдържание, то се фокусирайте върху добавянето на стойност

Дублираното съдържание винаги е била една от най-актуалните теми в SEO индустрията. Въпреки, че Google не наказва за дублирано съдържание, то той няма да класира пет страници с почти или изцяло идентично съдържание. И тук въпросът е какво да правите, ако имате съдържание, което е същото или подобно на това, което вашите конкуренти имат?

Накратко, добавете стойност. Именно такъв бе и съветът на John Mueller в отговор на въпрос относно дублираното съдържание. Така, например, ако описанията на вашите продукти приличат на тези на останалите сайтове за електронна търговия, то помислете как бихте могли да ги промените, за да се отличат от останалите.

Старайте се да добавяте стойност и полезна информация във вашето съдържание, която ще бъде уникална, но и много полезна за потребителите, които четат. Добавянето на видеа и изображения е също добра практика.

 

Google разрешава FAQ schema markup в различни секции на дадена страница, а не в списъци

В началото на месец май се проведе ежеседмичната Google SEO office-hours hangout, на която имаше въпрос към John Mueller относно schema markup за често задавани въпроси и структурираните данни, които се появяват в различните раздели на блог публикация и които не са форматирани като традиционен списък с често задавани въпроси.

В отговор John Mueller каза, че на база документацията на Google е възможно използването на FAQ schema markup, която не е традиционен списък, но при условие, че често задаваните въпроси са видими на самата страница.

 

Google относно актуализацията на Product Reviews: Съдържанието трябва да добавя нова информация в knowledge частта

Във връзка с актуализацията на Product Reviews, Alan Kent от Google коментира в Twitter, че днес можете да напишете ревю без дори да сте опитвали даден продукт и говорейки си за ревютата, трябва да си зададете въпроса: Това ревю дава ли нова информация?

Затова и повтарянето на спецификациите на даден продукт от уебсайта, написано с други думи, не носи никаква стойност. А това може да се окаже причина за лошото класиране при търсене в Google.

Туит на Glenn Gabe и отговор на Alan Kent за актуализацията Product Reviews

 

Google добавя помощен документ за отстраняване на проблеми с линковете към заглавията и валидните метаданни на дадена страница

През месец май тази година Google сподели, че добавя нов помощен документ, в който описва използването на валидни метаданни на дадена страница. В него ще можете да откриете и раздел относно отстраняването на проблеми с линковете към заглавия. Ето и основните грешки, описани в документацията на Google:

първа част на основни грешки описани в новата документация на Google

втора част на основни грешки описани в новата документация на Google

 

Нов филтър за появата на преведени резултати в Performance отчета в Google Search Console

Google е добавил нов филтър “translated results” в Performance отчета в Google Search Console. Този филтър цели да ви покажи колко от търсещите са получили достъп до съдържанието на сайта ви след като Google го преведе в резултатите от търсенето. Имайте предвид, че този филтър все още се вижда само в няколко държави.

 

Video Page Indexing Report – Нов отчет в Google Search Console

На Google I/O John Mueller и Dikla Cohen от Google споделиха, че Google добавя нов отчет в Google Search Console, който ще се казва Video Page Indexing Report. Този отчет ще бъде достъпен в раздела Index и цели да ви покаже обобщена информация за всички страници с видеа, които Google е успял да открие по време на обхождането и индексирането на вашия сайт.

Този отчет е на базата на други отчети за индексиране, но в случая работи добре за видеа. А това, с което ще ви помогне, е да разберете:

  • колко целеви страници с видеоклипове е открил Google и в колко от тях видеата са индексирани;
  • проверка и причини за това, че дадени страници не са били индексирани;
  • разбирате кои са засегнатите URL адреси на страници с видеа;
  • валидирате, за да инициирате повторно обхождане на засегнатите URL адреси.

 

Google обяви, че има нова метрика за целите на Core Web Vitals

На Google I/O Michal Mocny и Annie Sullivan от Google представиха новата метрика, наречена Interaction to Next Paint или по-накратко INP. Нейната задача е да измерва цялостната реакция на взаимодействие на потребителите със страницата, като може дори да замени First Input Delay (FID) като метрика на Core Web Vitals.

За сега все още няма такива промени и INP е по-скоро в пробен етап, но със сигурност ще следим за други промени. А ако искате да чуете целия разговор между тях, можете да изгледате това видео.

 

Google: “Кръстосаното” свързване на езикови версии на даден сайт няма да окаже негативно влияние върху класирането

John Mueller от Google бе попитан в Twitter дали кръстосаното свързване на различни езикови версии може да окаже негативно влияние върху класирането на сайт. В отговор John каза, че не открива причина, поради която това би оказало негативно влияние. Той добави, че това дори е добра идея.

John Mueller коментира, че кръстосаното свързване на линкове няма да окаже негативно влияние върху класирането

 

Google: Не се тревожете за токсичните линкове

Една от актуалните днес теми е темата за токсичните линкове. Един от въпросите, които често възникват сред SEO експертите е това откъде идват тези токсични линкове.

В отговор на това питане John Mueller от Google сподели, че тези линкове са свързани с продажбата на инструменти. Разбира се, съществуват инструменти, които служат за идентифициране на некачествени и спам линкове, но не всички те работят.

Това, което John допълни, е, че не трябва да се притеснявате за токсичните линкове. С появата на Penguin 4.0 Google започна да игнорира този тип връзки. Но не бива да забравяте, че има случаи, когато те могат да окажат влияние и това е, когато Google няма доверие на дадения сайт като цяло.

 

Google: По-бавното време за реакция на сървъра няма да доведе до спад на богатите резултати

John Mueller каза, че няма да има спад на богатите резултати в следствие на по-бавното време за реакция на сървъра. Този отговор дойде след като потребител в Twitter сподели, че е загубил 90% от своите Recipe Rich Cards и то едновременно с по-бавно време за реакция на сървъра.

Ето и една от графиките, които потребителят сподели в Twitter:

Графика на потребител от Twitter с рязък спад на богатите резултати

 

Google актуализира документацията си за най-добри практики за видеа, като добави насоки за прозрачност на тъмбнейлите

Google актуализира своята документация с най-добри практики за видеа, като добави, че трябва поне 80% от пикселите на тъмбнейла (thumbnail) да е с малка или никаква прозрачност, за да може видеото да се индексира.

 

Актуализацията Core Update за месец май е вече в действие

Google сподели в Twitter, че е актуализацията Core Update е стартирала. Тя започна на 25 май и се очаква да продължи в следващите няколко седмици. Най-важните неща, които трябва да знаете за този ъпдейт, са:

  • Името на актуализацията е Google May 2022 Broad Core Update
  • Пускането на ъпдейта ще отнеме между една и две седмици и ще засегне цял свят
  • Целта на актуализацията е да разглежда всички типове съдържание и служи да подпомогне качествените страници от даден сайт
  • Google Core Update оказва влияние върху Google Discover и други функции като snippets и т.н.
  • Ако този ъпдейт окаже негативно влияние върху страници от вашия сайт, то ви препоръчваме да обърнете внимание на съдържанието и да помислите какво бихте могли да подобрите

Туит на Google Search Central за Core Update May

 

Страниците, които не са индексирани, но са с Canonical към нова страница, преминават ли сигналите на Google?

Именно такъв въпрос бе зададен на John Mueller в Twitter и по-конкретно: Ако страница А има noindex и rel=canonical, сочещ към страница Б, то сигналите на А предават ли се на страница Б? В отговор John отговори, че не смята, че това е дефинирано.

 

Google нямат специфични препоръки относно това кога да се използват поддомейни за YMYL съдържание

Your Money or Your Life, съкратено YMYL, е вид информативно съдържание, което ако бъде предоставено неточно, невярно или измамно, може да окаже неблагоприятно влияние върху потребителя, който го чете. Това означава, че този тип съдържание е изключително важно и трябва да се подходи внимателно към него.

Въпрос към John Mueller в Twitter бе свързан именно с това и по-конкретно дали е необходимо използването на поддомейн за YMYL съдържание и дали то би повлияло на останалата част от сайта. В отговор John каза, че Google няма специфични насоки по този въпрос и че по-скоро би го свързал с потребителското изживяване.

John Mueller относно YMYL съдържанието

 

Google споделя какви са причините за колебания в графиките в Google Search Console

В едно от онези кратки видеа на Google John Mueller сподели въпроси и отговори, свързани с това защо понякога се наблюдават колебания в графиките на отчетите в Google Search Console.

В него John споделя две основни причини за тези колебания, а именно:

  • промените в класирането и индексирането могат да повлияят колебанията на графиките;
  • ново съдържание или добавено във вече съществуващо, което се справя добре при класирането при търсене в Google също може да предизвика колебания.

 

Но какво да направите? Google съветва:

  • да не се тревожите в случаите, когато се наблюдават малки колебания;
  • а ако виждате колебания, свързани с покачвания и спад на определен период от време, то е добре да следите;
  • в случай, че има по-резки промени в графиките, то трябва да направите задълбочен анализ на вашия сайт.

А за да чуете всичко, което John Mueller сподели, можете да видите видеото тук.

 

При Google Core Updates могат да се използват данните преди стартиране на актуализацията, но те се актуализират между стартиранията на ъпдейтите

Отново се връщаме на една от най-интересните за SEO специалистите тема и с нея приключваме обзора на Google за месец май 2022 година, а именно Core Updates. В тази връзка беше отправен въпрос към John Mueller от Google. В него потребител от Twitter попита какъв е срокът на данните използвани при изчисляване на показателите за качество за Google board core updates?

Това, което сподели John, е ,че това е работа, свършена много преди пускане на актуализацията и обикновено актуализацията е свързана с данни, събрани до нейното пускане, а след това е непосредствено преди пускане на ъпдейта. Той допълни, че и след това данните се актуализират с течения на времето.

Всичко това означава, че Google отделя немалко време за обработване метриките за качество и другите показатели, свързани с Core Update много преди тази актуализация да стартира.

Туит на John Mueller относно Core Update и използването на данните за стартиране на актуализацията

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.