Какво е анкор текст ?
Какво е Анкор Текст ?
Най – общо казано анкор текст (anchor text) е дума или няколко свързани по смисъл думи, които посредством кликане препращат към линк от друга страница или сайт. Това се случва , чрез добавяне на код в самия текст. Така линковете изглеждат доста по добре в една публикация например.
Освен с външен вид, анкор текстовете са полезни с едно доста важно нещо. Те помагат и на търсещите машини като Google, при ранкването на уебсайтовете. При обхождане от бота на страниците на сайта той, както знаем, проследява линковете в страницата. При този процес ботът взима под внимание анкор текстовете на всички линкове и спрямо тях определя на каква ключова дума да даде тежест съответната страница.
Видове Анкор Текст
Exact-match
Това е Анкор Текст, който се състои от една или повече думи. При него се вписва точно целевата ключова дума, на която бихме искали да класираме сайта или страницата, към която е линкът. Тези Анкори трябва да водят винаги към точно релевантни страници.
Exact-match Анкор Текстовете са много силни за по-доброто класиране на уебсайта, но не трябва да бъдат употребявани прекалено много, около 1-3% е достатъчно (в редки случаи повече). Това е така, защото колкото са силни толкова са и опасни. Опасността идва от там, че при прекомерната им употреба специален алгоритъм на Google, наречен „Penguin“ може да накаже сайта ви и по този начин да изгубите всички позиции на наказаната страница в сайта. За да се предпазите от това е добре да сведете Exact-match Анкор Текстовете до минимум.
Partial-match
Този Анкор Текст се различава от „Exact-match“ с това, че при него се използва вариант на ключовата дума, релевантно свързан със самата ключова дума. При този Анкор, както и при „Exact-match“ линкът трябва да води към целевата страница, която желаем да се класира в Google.
Процентното съотношение на този тип анкор текст е добре да е около 10-15% , за да бъдете спокойни, че няма да получите наказание от Google. Partial-match Анкор Текстът е пряко свързан със способността на Google да разбира логическия смисъл на ключовите думи, използвани при анкор текстовете. Тази негова способност допринася много за правилното ранкване и предотвратяването на спам техники.
Branded
При този Анкор Текст се използва вашият бранд (търговска марка). Тези Анкори помагат на Google да разбере „кой сте вие?“ и как се нарича вашият бранд. При тях линкът трябва да води към началната страница на вашия сайт, за да се предотврати объркване на бота.
Branded Анкор текстът може да се използва при 50%, и дори повече процента, от всички анкор текстове. Той е най-безопасният анкор и при него вероятността от наказание е минимална. Големите брандове в света имат анкор текстове с бранд в съотношение над 70%.
Naked link
Този анкор представлява директно поставяне на URL адреса на страницата, към която се линква. При него линкът може да сочи както към началната страница на уебсайта, така и към вътрешни страници.
При този Анкор Текст не се губи релевантност, защото алгоритмите на Гугъл разбират семантично самия URL адрес, ако той е конфигуриран правилно. Затова този анкор текст е безопасен и шансовете за наказание са минимални. Той може да се използва в около 15-25% от линковете на вашият сайт, заради своята безопасност.
Brand + keyword
Този анкор текст представлява комбинация между „Exact-match“ и „Branded“ анкорите. При него се използва ключовата дума, на която искаме да ранкнем в комбинация с бранда (марката). Ще ви дам пример за това: „SEO оптимизация от Serpact“.
По този начин използваме силата на „Exact-match“ анкора и сигурността на „Branded“ анкор текста. Така имаме силен анкор, който е защитен от наказание. Brand + keyword анкор текстът трябва да води към съответно релевантната страница в уебсайта ви, съвпадаща с ключовата дума. За да може бота да разбере точно, коя страница искате да ранкнете с ключовата дума.
Generic
Тези анкори биват автоматично създавани от системите на уебсайтовете. Например ако искате да добавите своя уебсайт в някоя директория. Както знаем, в административния панел на директориите има полета, в които ние попълваме информация за нашия сайт: Име, адрес, описание и т.н. Оставено ни е поле за уебсайт, в което ние попълваме URL адреса ни.
След запаметяване обаче във визуалната част на страницата ни в директорията на мястато за сайт излиза нещо от рода на „click here“ и то води към нашия уебсайт. Това е Generic Анкор текст. Той може да води към начална страница или целева страница, но е добре да се избягва линкването към целеви страници, защото тива разводнява Анкор Статистиката на уебсайта ни.
Image
Това е анкор текст, който се генерира чрез изображение. Той представлява картинка, която при кликане води до друг сайт или страница. При него Google определя като анкор „алт тага“ на изображението.
Затова при добавянето на изображения , е много важно те да бъдат добре описани. Този анкор текст, не е много желателно да се използва, поради това, че с него е трудно да се ранкне целева страница. Той би помогнал, ако искате да ранкнете в Google Изображения, но иначе е добре да се избягва.
Long tail
Тези анкор текстове представляват словосъчетания от няколко свързани по смисъл думи. Те приличат на Partial-match, но със съществената разлика, че са доста по дълги. Чрез тях се цели Google да ранкне страницата на целевия long tail израз. Така шансът потребителят да предприеме действие е в пъти по голям.
При тези анкори търсенето не е много голямо, но за сметка на това е много по-ползотворно, защото потребителят знае конкретно какво търси и е готов да предприеме действие. С тях , както и Partial-match, не трябва да се прекалява, защото те не са брандирани и прекомерната им употреба може да доведе до наказание.
Тект преди Анкор Текст
В последните 5-6 години Google претърпя доста сериозни промени в поведението си спрямо класирането на уебсайтове. Алгоритмите на Гугъл са вече до такава степен усъвършенствани, че за по-доброто класиране от важно значение са не само самите анкор текстове, но и думите които са преди анкор текста. Това значително намалява така наречените спам линкове и спомага ранкванено на полезни за потребителя страници.
Поради тази причина трябва при поставянето на линк в текста да се съобразят и думите преди самият анкор текст да са семантично свързани с него. Това би било много по-ефективно от множеството повторения на анкор или други спам техники. Така Google схваща полезността на този линк и му дава предимство.
Текст след Анкор Текст
Текстът, който се намира непосредствено след Анкор Текста, е също толкова важен както и този преди него. Google анализира думите, намиращи се след анкора с цел да калкулира релевантността му. Също така огромно влияние за ранкирането има семантиката и тя трябва да е свързана семантично с Анкор текста, с цел по-добра релевантност.
И преди, и след анкор текста на линка е добре да се използват различни вариации на ключовите думи и фрази, да се използват смислово свързани фрази и фрази общо използвани от дадена индустрия. Това дава шанс на един уебсайт да се класира по множество различни и важни ключови думи.