Креативният Link Building – възможност или утопия

Размисли върху SEO стигмата
creative link building ideamax

Настоящият текст представлява своеобразен SEO парадокс и е написан като вътрешна инструкция в SEO агенция IdeaMAX за придобиване на линк посредством мултипликационна стратегия, за която ще стане дума по-долу в достатъчно изчерпателни детайли.

В случай, че четете тези редове, това означава, че Outreach стратегията ни е сработила успешно и вие ще можете да видите какво точно сме направили, за да получим линк от сайт на наш директен конкурент в лицето на SEO агенция Serpact в практическа, а не в обичайната теоретична светлина, толкова характерна за различните групови занимания със SEO.

Размисли върху SEO стигмата

Както обикновено в моя екип всяка концептуално нова стратегия минава през оборване на SEO мит, което позволява нейното разгръщане в мащаб на ефективност.

Забелязали ли сте, че през последните 7-8 години сред SEO оптимизаторите се шири схващането, че за линк билдинга е изключително важно да се случва все от нови домейни, от които сайтът ви няма настоящ линк?

Причината за това се корени в първия Пингвин ъпдейт, който дефинира това като приоритетен фактор за силата на линк профила и неговата диверсификация в опит за по-широка статистическа обработка на сайтовете-донори и техния контекст.

Истината е, че това е факт.

НО, това за което не си даваме сметка е всъщност пред очите ни.

А имено колко голяма е разликата в тежестта на контекстуален линк от нов домейн, от който нямаме линк и контекстуален линк от домейн от който вече имаме връзка към нашия уеб сайт.

Някой случайно да я е мерил? И да е – някой помни ли я?

Съмнявам се, защото иначе щяхме да имаме предостатъчно информация по темата.

От по-горните въпроси произтича и следващият:

Колко пъти повече сила дава линк от чисто нов сайт, от който сме нямали линк досега спрямо такъв от сайт, в който вече имаме линк, при равни други условия?

Бележка: В тази публикация говорим само за контекстуални линкове т.е. такива от директно текстово съдържание, а не sidewide, изображения или друг тип връзки според начина им на позициониране и елемента, свързващ ресурсите помежду им.

Колко? 2? 3? 5?

А колко по-лесно е да вземете линк от сайт, който вече ви е дал линк от това да получите връзка от сайт, който е напълно непознат за вас и сте нямали никакви отношения?

Разбира се това изключва и финансовата част, но пък в крайна сметка – това е ефективността на SEO – високи резултати с минимални ресурси и висока ефективност за клиентите, а и както звучи старото клише – с пари всеки може.

Отговорихте ли си на този въпрос? Колко?

Мисля отговор над 5 пъти – не би бил рационален с оглед на някои наши тестове, макар, че няма как да разкрием методологията на доста сложния експеримент (безумно сложен, ако трябва да съм честен) поради професионални съображения, накратко – свиди ни се.

Можете ли да получите 5 линка по-лесно от хора, които познавате спрямо това да получите 1 връзка от хора, които не познавате, че и без пари?

Ако отговорът е да, то тогава тази стратегия ще ви помогне изключително много, за да подобрите линк профила на сайта си, а така респективно и класирането си.

Бележка: Не бъркайте грозните обеми изходящи линкове от спам сайтове за Link Building с нормални сайтове, които свързват натурално съдържанието на други сайтове или сте гостували като автор например.

Стратегията

Както обещах по-рано сега ще дам всички детайли, които са ви необходими, за да я приложите на практика.

Бележка: Ще давам примери с безплатни инструменти с английски интерфейс, за да има равнопоставеност между хората дори когато нямат бюджет за някои по-скъпи екстри като Ahrefs, а и в крайна сметка инструментите не правят доброто SEO.

Дефинирай източниците на връзки към твоя сайт

Ако сте сложили Google Search Console код за проследяване на сайта си, което е меко казано наложително, ако искате да играете в играта на Google (винаги имайте едно наум между другото) значи разполагате със списък на входящите връзки към сайта ви.

Отворете GSC и панелът в ляво, наречен „Links“ (“Връзки”). Ще видите секция, наречена „Top Linking Sites“, кликнете на „More“ („Още“), за да видите всички домейни, които Google е отчел като предоставящи връзка към вашия сайт.

creative link building ideamax

 

След като отворите списъка с връзките към вашия сайт можете да ги експортнете през бутона „Export“ в удобен за вас редактор(Excell, Google Sheets и т.н.), за да прецените кои от сайтовете реализират контекстуални линкове към вас и кои имат нещо по-различно предвид.

Търсете контекстуалността т.е. връзка от релевантен текст, реален материал, статия или страница. С други думи търсете такива линкове, каквито имате желание да репликирате.

Открихте ли го? Вероятно да. Имате подобни линкове, а защо не ги мултиплицирате?

Как ли? Поводът винаги е предишният ваш линк, който сте получили от съответния сайт, което дава контекст и перспектива за вашите нови връзки, вместо да се вживявате като SEO просяк/муфтаджия/ пишейки на хора, които не познавате, молейки ги да ви „пуснат линкче“.

Какво да правим след това?

Достатъчно е да пишете на уебмастъра/собственика, използвайки същия канал като предишния път (за да придадете контекст на питането си и да повторите нещо, което сте правили преди).

Попитайте го дали е склонен отново да свърже ваше съдържание, което считате за интересно и качествено или пък да реализирате гост-авторски материал с висока стойност в неговия сайт, придобивайки нови връзки към вашия.

Примерът

Когато планирах създаването на тази статия направих същото нещо, което описахме по-горе, така, че разполагате буквално със Step-by-Step ръководство, обещах да сме ултра прагматични.

В нашия случай селектирахме сайта на колегите от Serpact като наша цел. И той не просто е релевантен, а е класиран в топ 10 на думата „SEO оптимизация“, което е нещо като Светия Граал на SEO, а именно да вземеш връзка от сайт, който заедно с твоя е в топ 10 на SERP в Google.

Какво повече да иска от живота едно SEO?

Защо Serpact?

  1. Сайтът нa Serpact притежава двете важни за нас неща при Link Building стратегията на IdeaMAX, а именно релевантност и авторитет (SEO сайтовете като цяло са доста авторитетни).
  2. Считаме, че са едни от хората при които си струва да се публикува нещо в България, а те не са никак много за жалост.
  3. Вече сме получавали линк от тях към нашия сайт посредством уебинар на тема „Хейтът – стратегия за популярност и по-добра видимост?“, който има миксиран характер и малко повече сякаш корелира с парадигмата на личния ми блог bg, където иронично се самотитулувам като Принца на Хейта.


Как?

Тъй като познавам част от екипа на Serpact, но най-отдавна се познавам с Борислав Арапчев реших да пиша именно на него във Facebook, а и признавам си той е добър човек, та оцених като най-висока вероятността да ми върже на експеримента, макар, че не се съмнявах, че ще го координира с екипа, но пък бях сигурен в качеството на материала си.

Писах му с предложение да им дам да публикуват този материал. Предложих му да го прочете и да ми върне отговор, за да знам дали си е струвало.

Кога?

Разбира се внимателно изчаках момента за да направя това, а именно лятото и по-точно началото на Август (в туризма е по-известен като „висок сезон“), когато голяма част от служителите почиват и това забавя създаването на ново съдържание.

Този факт създава дефицити спрямо обичайния ритъм на публикуване и всеки рационален човек би предпочел да има ново качествено съдържание, докато всички останали са в отпускарски режим.

Резултатът

Ако четете тези редове…

Voila. Имаме публикуване. Искам си аплодисментите, а междувременно вие научихте един страхотен начин как се прави Link Building – бързо, лесно и често без да давате нито 1 стотинка за това. Достатъчно е просто да се постараете и да не претупвате нещата.

Съветите

  1. Ако използвате Niche Edit подход, направете нужното проучване за това, коя е страницата, която би представлявала най-голям интерес за вас като стойност, за да се целите директно в нея. Качеството може да бъде двупосочно – релевантност и/или авторитет на ниво страница.
  2. Ако създавате чисто нов материал си направете нужното проучване по отношение на темата и релевантността на линка, който планирате да поставите, като разбира се постарайте при създаването си тя да бъде наистина интересна и полезна, а също така и да е достатъчно задълбочена, за да я публикуват.
  3. Сложете ключовата дума, която таргетира страницата-бенефициент на връзката в заглавието на материала, за да подсилите релевантността му спрямо крайните си цели (вижте сега отново заглавието на тази публикация).

 Защо Serpact ще публикуват тази статия?

  1. Защото получават семантичен безплатен SEO материал с висока стойност, с който да обогатят блога си с ново, качествено и креативно съдържание.
  2. Защото е различен материал, а не поредното клише, което четете навсякъде и който може да привлече натурални линкове, защото именно такива материали го правят, а така да направят собствения си сайт по-авторитетен (от което ние също печелим отново, заради линковете в тази публикация).
  3. Защото IdeaMAX ще дистрибутира съдържанието пред своята аудитория, използвайки собствените си рекламни канали, а така тя ще научи и за

От името на Serpact и IdeaMAX се надявам да ви е харесалo това Link Building case study, което написахме заедно, за да можем да подобрим нивото на информираност по отношение на креативните Link Building техники в българското SEO.

Подобни статии