Никола Минков пред BTV: Всеки потребител на Черния петък е изхарчил средно по 620 лв.

Какво си купихме тази година?
nikola minkov about black friday 2023 btv

Какво си купихме тази година?

Тази година потребителите, пазаруващи по време на Черния петък, са отделили средно по 620 лв., което е ръст с 120 лв. спрямо миналогодишните 500 лв., споделя Никола Минков, основател и CEO на SEO агенция Serpact в интервю за bTV Бизнес Новините.

Черният петък стартира по-рано

Тази година Черният петък започна на 17 ноември, седмица преди традиционния американски Black Friday, който обикновено се провежда на 24 ноември, след Деня на благодарността.

Онлайн търговията в цифри

Над 300 милиона онлайн магазини съществуват в света, като 30 хиляди са в България. На конференцията SERP Conf. стана ясно, че 70% от българските потребители са участвали в Черния петък. Според Минков, 25% от годишния оборот на големите онлайн магазини е реализиран именно в този период.

Рекордни печалби за онлайн магазините

По данни на Българската e-commerce асоциация, оборотът за 17, 18 и 19 ноември е около 250 млн. лв., а до края на годината прогнозата е да достигне 400 млн. лв.

Защо Черният петък в България започва по-рано?

Според Минков, това е стратегия, продиктувана от големите онлайн магазини. Малките и средни търговци следват примера им, за да се възползват от вълната на интерес.

Преобладаващите покупки

Тази година най-търсените продукти включват облекло, обувки, детски стоки, козметика, парфюми, авточасти и електроника. Спортни стоки, играчки и мебели също са били обект на голям интерес.

Cyber Monday в България

Минков обяснява, че Cyber Monday – по-малко популярен в България – се слива с Черния петък, като основно привлича малък сегмент потребители, интересуващи се от софтуерни продукти.

Гледайте пълното интервю:
https://businessnovinite.bg/bg-biznes/nikola-minkov-vseki-potrebitel-na-chernija-petak-e-izharchil-sredno-po-620-lv.html

Подобни статии