Никола Минков пред BTV: Всеки потребител на Черния петък е изхарчил средно по 620 лв.
Какво си купихме тази година?
Тази година потребителите, пазаруващи по време на Черния петък, са отделили средно по 620 лв., което е ръст с 120 лв. спрямо миналогодишните 500 лв., споделя Никола Минков, основател и CEO на SEO агенция Serpact в интервю за bTV Бизнес Новините.
Черният петък стартира по-рано
Тази година Черният петък започна на 17 ноември, седмица преди традиционния американски Black Friday, който обикновено се провежда на 24 ноември, след Деня на благодарността.
Онлайн търговията в цифри
Над 300 милиона онлайн магазини съществуват в света, като 30 хиляди са в България. На конференцията SERP Conf. стана ясно, че 70% от българските потребители са участвали в Черния петък. Според Минков, 25% от годишния оборот на големите онлайн магазини е реализиран именно в този период.
Рекордни печалби за онлайн магазините
По данни на Българската e-commerce асоциация, оборотът за 17, 18 и 19 ноември е около 250 млн. лв., а до края на годината прогнозата е да достигне 400 млн. лв.
Защо Черният петък в България започва по-рано?
Според Минков, това е стратегия, продиктувана от големите онлайн магазини. Малките и средни търговци следват примера им, за да се възползват от вълната на интерес.
Преобладаващите покупки
Тази година най-търсените продукти включват облекло, обувки, детски стоки, козметика, парфюми, авточасти и електроника. Спортни стоки, играчки и мебели също са били обект на голям интерес.
Cyber Monday в България
Минков обяснява, че Cyber Monday – по-малко популярен в България – се слива с Черния петък, като основно привлича малък сегмент потребители, интересуващи се от софтуерни продукти.
Гледайте пълното интервю:
https://businessnovinite.bg/bg-biznes/nikola-minkov-vseki-potrebitel-na-chernija-petak-e-izharchil-sredno-po-620-lv.html