Полският онлайн пазар: Ограничения и възможности за български компании

Полският онлайн пазар в числа
Патриция Сасс Станишевска е председател на Камарата за дигитална икономика в Полша

В Полша продажбата на алкохол онлайн е забранена, но това не пречи на някои полски потребители да намират алтернативи, като купуват вино от български онлайн магазини. Това сподели Патриция Сасс-Станишевска, председател на Камарата за дигитална икономика в Полша, по време на конференцията SERP Conf., посветена на SEO оптимизацията, дигиталния маркетинг и електронната търговия.

Полският онлайн пазар в числа

Сасс-Станишевска представи впечатляващи данни за развитието на електронната търговия в Полша. Според последния доклад на Камарата за дигитална икономика, 98% от полските домакинства имат достъп до интернет, като 100% от тях вече са извършили поне една онлайн покупка. Пазарът на B2C в Полша се оценява на 100 млрд. злоти (около 25 млрд. евро), а пазарът на B2B е шест пъти по-голям.

Полските потребители предпочитат да купуват мода, електронни устройства и автомобили, подобно на българските онлайн купувачи. „Нашият пазар е огромен, а нашите потребители обичат да пазаруват онлайн“, казва Сасс-Станишевска.

Ограничения в продажбата на алкохол и възможности за българския пазар

Едно от основните ограничения в Полша е свързано с продажбата на алкохол – онлайн продажбите на алкохол са забранени. Това е причината някои полски потребители да пазаруват вино от български онлайн магазини, тъй като те предлагат разнообразие от продукти, които не са достъпни в Полша. Физическите магазини в страната също са затворени в неделя по закон, но онлайн търговията не е ограничена в този ден.

Растежът на електронната търговия и технологиите

Според Сасс-Станишевска, електронната търговия не познава граници и клиентите могат да бъдат навсякъде по света. Технологиите като изкуствения интелект, анализът на данни и автоматизацията играят ключова роля в развитието на сектора. Според анализи на PWC, бъдещето на електронната търговия ще бъде свързано с Marketplace платформи и финтех решения.

Съвети за български компании, желаещи да влязат на полския пазар
За българските компании, които искат да навлязат на полския пазар, Сасс-Станишевска препоръчва да се присъединят към Камарата за дигитална икономика в Полша или да намерят местен партньор. Тя подчертава важността от познаване на местния пазар и потребители, както и на законовите и данъчни изисквания.

Подобни статии