OnPage SEO одити –статистика и тенденции

След реализация на над 100 OnPage SEO одита за 2016 година от екипа на Serpact™ решихме да съберем всички данни и да ги анализираме. По този начин успяхме да направим няколко важни извода, които ще споменем в тази публикация. Също така, това ни помага да разберем каква е тенденцията при бизнеса и до колко се доверяват на тази услуга. Не на последно място, сравняваме данните на одити + имплентация и на одите без такива.

Кратка статистика на изготвените и реализираните OnPage SEO одити за 2016 година
Кратка статистика на изготвените и реализираните OnPage SEO одити за 2016 година


OnPage SEO одит / кратко описание


1. Уеб сайтът ви е свързан с GooglConsole

Задължително е свързването на уеб сайта ви с Google Console
Задължително е свързването на уеб сайта ви с Google Console

От Google Console може да събирате много данни относно уеб сайта ви, които ще ви помогнат да разберете повече за вашия уеб сайт.

 

2. Свързан  GooglAnalytics с уеб сайта ви

Чрез свързването вие събирате статистика за уеб сайта си
Чрез свързването вие събирате статистика за уеб сайта си.

Задължително е вашият уеб сайт да събира максимално много данни чрез инструменти като Google Analytics.

 

3. Статус на редиректи

Проверка и анализ на редиректите
Проверка и анализ на редиректите
  • Анализ със www или без www
  • Анализ на HTTP/HTTPS (задължително за онлайн магазини)
  • Анализ на 302 редирект
  • Анализ на 301 редирект
  • Анализ на каноникал (canonical)

4. Анализ на индексацията и обхождане на уеб сайта ви

Анализ на индексацията на уеб сайта ви
Анализ на индексацията на уеб сайта ви от ботове
  • XML Sitemap –карта на уеб сайта
  • Robots.txt
  • 404 отговор
  • 5XX статус
  • 4XX статус
  • Забранени за индексация

5. Цялостно маркиране на уеб сайта по schema.org

Маркиране на уеб сайта по schema.org - пример
Маркиране на уеб сайта по schema.org –пример
  • WebPage
  • Open Graph Data
  • WpHeader
  • WebSite
  • SiteNavigation
  • BreadcrumbList
  • Article
  • Table
  • Local Business
  • Product
  • Services
  • Reviews
  • Civic Structure

6. Скорост за настолни компютри

Скорост за настолни компютри, част от цялостната скорост на един един уеб сайт
Скорост за настолни компютри, част от цялостната скорост на един уеб сайт.

Скоростта за настолни компютри е важна и трябва да се оптимизира на базата на възможностите на уеб сайта и изискванията на клиента.

7. Скорост за Мобилни устройства

Скоростта за мобилни устройства е приоритетна
Скоростта за мобилни устройства е приоритетна

Скоростта за мобилни устройства влияе директно на класирането на уеб сайта, тъй като над 50% от трафика на повечето уеб сайтове са именно от мобилни устройства.

8. Практическа работа на потребителите UX

Тестване на практическата работа на потребителите
Тестване на практическата работа на потребителите

Google Page Speed мери практическата работа на потребителите, но не я измерва изцяло и не трябва да му се доверявате напълно. Потърсете помощ от UX експерт.

9. think with Google

Този инструмент на Google обобщава данните за скорост и мобилно удобство
Този инструмент на Google обобщава данните за скорост и мобилно удобство

Този инструмент на Google обобщава данните от Mobile Friendliness тест и Google Page Speed тест.

10. Тест удобство за мобилни устройства

Тествайте уеб сайта си за удобство при мобилни устройства
Тествайте уеб сайта си за удобство при мобилни устройства

Мобилните потребители са повече от тези на десктоп и Google обръща специално внимание на тях, тествайте вашия уеб сайт първо за удобство при мобилни устройства.

11. TTFB (time to first byte)

Така наречения time to first byte (TTFB)
Така наречения time to first byte (TTFB)

Показателят TTFB улавя колко време е необходимо Вашият браузър да получи първия байт на отговор от страна на уеб сървър, когато поиска даден уебсайт URL.

12. AMP (Accelerated Mobile Pages Project)

AMP официално не влияе на класирането на уеб сайта ви
AMP официално не влияе на класирането на уеб сайта ви

AMP официално не влияе на класирането на уеб сайта ви, но няколко факта:

  • Отчита се в Google Console
  • Има съществуващ инструмент на Google за тестване → goo.gl/uWqvaJ
  • При мобилни търсения показва дали страницата има AMP или не
Влидатор на AMP
Валидатор на AMP

Внимание:

  • Да се използва само при публикации
  • Да се следи Google конзолата
  • Ако се използва плугин да не се ъпдейтва или ако се ъпдейтва, да се извършва мониторинг на AMPто

13. Изходящи линкове

Направете справка на изходящите линкове и ги проследете. Може да се окаже, че прехвърляте тежест към конкурент.

14. Анализ на входящи линкове –линк профил на уеб сайта

Това е OffPage SEO фактор, но при изготвянето на OnPage репорт може да го добавите като анализ.

15. Анализ на целеви страници и одит на линк сока на уеб сайта

  • С начална страница ли се класирате по всички ключови думи?
  • Кои ваши страници имат класиране и за кои думи?
  • Трябва да имате целева страница за всяко ядро от ключови думи!
  • След анализа разпределете линк сока внимателно.
  • Подбирайте правилния анкор текст.

16. Анализ на съдържанието на уеб сайта

  • Направете проучване на ключови думи → търсения, конкуренция.
  • Анализирайте проучването и си създайте план.
  • Създайте си собствено ядро от ключови думи.
  • Релевантно съдържание
  • Проучване и план
  • Уникалност и качество
  • Стилизация на съдържанието –H1, H2, H3, H4
  • Инфографики и снимки
  • Дистрибуция!

Заяви безплатна консултация по имейл


OnPage SEO одити / статистика 2016г.

1. Общо 108 броя поръчани SEO одити за 2016г.

Изпълнени SEO одити за 2016 година
Статистика по месеци за изпълнени SEO одити на Serpact™

 

2. Общо 79 броя реализирани SEO одити за 2016г.

Реазлизирани SEO одити за 2016 година
Статистика по месеци за реализираните SEO одити на Serpact™

 

3. Подобрение на трафика след реализация на SEO одит.

След реализацията на 79 одита, успяхме да анализираме част от тях и покачването на трафика им. Анализиран е трафика на реализирани SEO одити до месец септември, като те са измерени в графиката само за първите 2 месеца.

Графиката показва средната промяна на трафика при реализираните OnPage SEO одити.
Графиката показва средната промяна на трафика при реализираните OnPage SEO одити.

 

Като заключение на написаното, можем да обобщим накратко, че OnPage SEO одити, които се реализират се отразяват значително на трафика на клиентските уеб сайтове (има и редица OffPage фактори, които имат влияние, разбира се). Не сме сравнявали OffPage и OnPage, тъй като голяма част от проектите се работят от Дигитални агенции и нямаме предоставени данни, екипът на Serpact™ е извършил единствено OnPage SEO одити и реализацията им в посочените данни.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Като продължавате да използвате сайта, Вие приемате използването на "бисквитки". повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close