Работа с медии за SEO цели

Теодор Захариев е професионалист в SEO от 2010г.

Теодор Захариев е професионалист в SEO от 2010г. и е добре познат SEO експерт в България. Ръководи успешно SEO отдела на Kipo.bg – уеб агенция с богат опит в разработката на уеб проекти, SEO и цялостната корпоративна идентичност на редица известни брандове. Поддържа собствен SEO блог – SeoTeo.info, в който можете да обогатите знанията си за SEO.



    Уебинарът започва след:

    24 Apr 2019 15 часа

    Уебинар подтеми

    • Как ни помагат медиите за нашата SEO стратегия

    • Какви медии да търсим?

    • Как да подготвим плана си за в бъдеще?

    • Задайте вашите въпроси към Теодор Захариев

Работа с медии за SEO цели с Теодор Захариев

В днешният уебинар ние от Serpact разговаряме с Теодор Захариев – SEO специалист в Studio Kipo. Темата на дискусията ни е: Работа с медии за SEO цели.

Теодор Захариев е професионалист в SEO от 2010 г. и е добре познат SEO експерт в България. Ръководи успешно SEO отдела на Kipo.bg – уеб агенция с богат опит в разработката на уеб проекти, SEO и цялостната корпоративна идентичност на редица известни брандове. Поддържа собствен SEO блог – SeoTeo.info, в който можете да обогатите знанията си за SEO. Теодор има опит, като лектор на дигитални събития и курсове, сред които са SEO конференция, E-Manager Варна, лекции в SoftUni и множество SEO курсове, сред които и SEO курса на Telerik.

Работа с медии за SEO цели с Теодор Захариев

Преминаваме към въпросите

 

Борислав Арапчев: Здравей, Тео. Моят първи въпрос е: Как си навлязъл в областта SEO, как си стартирал своята кариера? Разкажи ни нещо повече за себе си и за началото …

Теодор Захариев: Запалих се по SEO преди доста години. Всичко тръгна от един мой приятел, който тогава продаваше пиана и ме помоли да му направя сайт за продажба на рояли. Попита ме мога ли да го локализирам на първите места. Реших да пробвам и се запалих … Това беше някъде през 2008 година. От тогава започнах да си цъкам полека-лека и от началото на 2010 г- започнах с първите си клиенти SEO, а през 2012 г. се запознах с моя партньор от Kipo – Николай. Така се сработихме и продължихме да се развиваме заедно …

Борислав Арапчев: Ти си един от първите в бранша, имаш дългогодишен опит и много хора те познават като утвърден специалист и лектор. Днес основната ни тема е за употребата на медии за SEO цели. Как може да публикуваме някакви рекламни статии в медиите? С пари всеки може и винаги може – това е ясно и е лесно,… но какво би казал ти как става това още – с контакти, с обмен на някакви услуги или с подобни други техники и кой от тези подходи е по-добър …

Теодор Захариев: Финансовите средства винаги са важни, но когато става въпрос за нискобюджетна организация при медиите, най-важното е да има какво да им дадете. Ако имате, например, някакъв малък ваш новинарски сайт, или някаква по-малка регионална медия, те могат да се съгласят на подобен бартер, за разлика от по-големите медии с име. Но малките медии, които имат по-високи показатели, повече се съгласяват да си разменяме статии и аз така успешно си партнирам с още трима човека – заедно закупихме една по-голяма аналогична медияи създадох един малък новинарски сайт само за новини от София. Така те доста бързо си избиха парите с подобни бартери … Пък и аз, пресмятайки колко пари съм дал за статиите, които съм публикувал в други сайтове, а всъщност съм бартеросал с моите собствени домейни, сметката може да излезе доста солена …

Като цяло има – там някаква мрежа, щото собствениците на самите медии обикновено не са вестникари и си нямат никакви други издания като телевизионни предавания или др. подобни – те си имат само един сайт и си публикуват в него някакви новини, повечето даже си ги смъкват от някакви други сайтове и ги агрегират в своя … Затова те на драго сърце биха взели една публикация за популяризиране на собствения си сайт или пък биха публикували предлагания материал за 30-40 лева – толкова вървят публикациите в някоя малка медия…

Сега има доста медии в България, някои от тях не са много известни, но затова пък имат линкове от конкретните си региони. Например, в Сливен има един новинарски сайт с новини само за Сливен и той си има линк от община Сливен и линкове от някакви там министерски домейни, от които много трудно можеш да си вземеш линк …, но момчетата са много готини и с тях много добре си партнираме – обменяме си статии, те си пускат публикации в моите блогове …

Когато става дума за публикации за SEO статии, много е важно да обясните на собственика на сайта, че няма да правите пи ар, че няма да пускате някаква реклама на бранд, а че искате да вземете само линк от техния сайт, т.е. – вземането на линка е вашата крайна цел!

Борислав Арапчев: Да, това обяснение е важно, защото цените за пи ар или реклама са по-скъпи – почти двойни, даже тройни в някои случаи …

Теодор Захариев: Естествено, с обяснението ще минимизирате веднага цената на публикацията и ако обясните така внимателно, че собствениците да разберат правилно целта ви, тогава те няма да имат нищо против, защото ще загреят, че няма да е лошо да направят един бартер с вас.

Борислав Арапчев: Като се има предвид, че във всеки град на страната има подобни новинарски сайтове –В Бургас, Стара Загора, Троян, Плевен, Благоевград и т.н. – могат да се намерят много медийни места за такива статии…

Теодор Захариев: Да, и най-лесно е чрез контактната форма на такъв сайт да пишете директно на собственика…

Борислав Арапчев: Каква е успеваемостта при такива контакти, на практика колко %-та ти отговарят?

Теодор Захариев: Ами около четири или пет от сто ти отговарят, това е истината, за съжаление, не е много, но… Има някои, които не са ми отговаряли по половин година да ми дават една цена. Повечето не се интересуват…

Доколкото знам, в Гугъл излизат големи списъци с български медии – те са вече стотици, някои вече може и да не са активни, но 90% от тях пък са активни и са доста готини – струва си да се опитва с контактите …

Борислав Арапчев: Да, излизат и нови портали …А когато се прави статия, кой е по-добре да я пише – собственикът на бизнеса или копирайтър, или нещо смесено? …Какъв е твоя съвет? …

Теодор Захариев: Много зависи от бизнеса…Ако пишеш за дрехи или за обувки, например, всеки има известна компетенция по въпроса, но ако трябва да пишеш за пречиствателни станции …

Борислав Арапчев: …или за лед крушки …

Теодор Захариев: …да, тук собственикът трябва да си ги пише, поради специфичната терминология. Като цяло ние препоръчваме собствениците да си пишат статиите, защото те са си експерти и могат сами да си заложат ключовите думи и най-важните неща, важните браншови ключови думи. Тях Гугъл ги вижда и класифицира тази статия дали е полезна …Поради това самият RankBrain започва да се активира и забелязва, че потребителите започват да кликат и да стоят повече време на страницата.

Борислав Арапчев: Има интеракция, коментират …

Теодор Захариев: …да, има потребителски търсения, въпроси и др. подобни … Ние ако имаме щастието да спечелим нулев резултат в Серпа … – много добре! …

Борислав Арапчев: …това в България вече започва да се случва и ще става все по-често …

Теодор Захариев: Това, което забелязвам в момента е, че много трудно можеш да спечелиш нулев резултат в Уикипедия, в момента за България. За другите страни за които работим няма толкова голям проблем – има ли записана страница в Уикипедия, Гугъл директно се влюбва в нея …

Борислав Арапчев: Гугъл си я е фаворитизирал Уикипедия и …

Теодор Захариев: … му е любима …
Особено за новинарските сайтове, този контент, който пишете, трябва да е грамотен, влиза и клика през линк, няма нищо по-ценно от един, така наречен, лайф линк, хората реално влизат през него и Гугъл това нещо го следи.

Борислав Арапчев: Имаме голям интерес към уебинара и няколко добри въпроса вече. Ето и единия от тях: Линкове или цитейшъни /citations/ – работят ли добре от коментарната система на новинарските сайтове все още? Какви са твоите наблюдения?

Теодор Захариев: Цитейшъни?…о, да …За линковете … работят, … да! Според мен това е работното ниво на цеитейшъна в смисъл, ти като вземеш един линк, неминуемо цитираш домейна и може би нивото се уравновесява в момента – не са чак толкова силни такива коментари в медиите. Но да кажем, че има някои определени медии, при които веднага след публикуване на статия се появяват 10 коментара автоматично … Това е масова практика при повечето медии, особено когато става дума за политическа тематика … И много трудно можеш да ги биеш тези коментари, защото те са най-отгоре във всички по-големи медии, а следващите коментари отиват вече в различни страници (2-ра, 3-та стр. и т.н.), но те са слабо индексирани в новинарските сайтове, даже някои са забранени за индексация – реално няма кой знае какъв смисъл да правиш линкове от новинарски коментари.

Борислав Арапчев: Как правилно да си структурираме линковете в статията – къде и какъв линк да поставяме в статиите? Има ли някаква стратегия или таблица ? Как правите това нещо вие?

Теодор Захариев: При нас залагаме доста висок бюджет от линк такса, която взимаме от клиентите и правим една кампания, която е предварително замислена. Има големи български сайтове, които приемат смарт медии и държат по 10 различни сайта, като пускаш различни статии във всеки един от тези сайтове. От това можеш да се възползваш така – пускаш в седем сайта като от тези седем си избираш най-силния и проникваш във всички останали шест. По този начин имаш тематично свързван линк и линкваш два-три линка: един линк към своя ресурс, един – към удобен ресурс, или към вътрешна страница на същия новинарски сайт и един линк към достоверен много силен ресурс на който Гугъл вярва. После взимаш тези шест линка и ги насочваш към най-важния сайт, (този сайт може да съдържа основните ключови фрази в своя тайтъл или URL) като по този начин засилваш линкове към него и той започва да се класира по ключовата дума, която искаш да си седи там. Съответно печелиш още една позиция в топ 10. Това е най-малкото, за което се замислят хората в линк билдинг – как да си структурират дървото на новинарските сайтове – кои са най-важните новинарски сайтове, в които да линкват, кой е най-важния и кой би имал най-висок потенциал за да им излезе в резултатите. Това е първото нещо, което би трябвало да се мисли при линкването, другото нещо е кои целеви страници линквате. Аз препоръчвам да се линкват до две страници – начална плюс вътрешна, или началната с бранд, а другата вътрешна може да е някаква вариация … само с ключова дума или само ключова дума, която е много високо сериозен лонгтейл, които влияят, защото Гугъл си има много силен алгоритъм, който определя силата на една връзка. Може да направите в 50 боклукчиви живи сайта линкове с бранд, но да сложите текста там в най-силния сайт за който искате да има сериозен SEO ефект – това няма как Гугъл да не го разбере – той не е толкова глупав!

Борислав Арапчев: Да има приоритизиране, стратегията също трябва много добре да се обмисля и да се спазва, за да има максимално добри резултати … Какви грешки могат да се допуснат най-често тук?

Теодор Захариев: Най-често е екипът, който управлява медията е да счупи линк, в смисъл да слагат грешен URL, слагат без HTTPS, без www. … и др. подобни. Не че е толкова фатално да минават през …www., даже – напротив, съветвам всички да правят линкове, които да минават през не чак толкова авторитетни сайтове, но линкове които да преминават през редирект, което изглежда по-естествен линк билдинг, отколкото всички 99% да минават през SSL версията.

Борислав Арапчев: Да има значи част да са през 301 редирект – към https?

Теодор Захариев: Да, няма проблем да минава през по-слабо авторитетните места.

Борислав Арапчев: Да …

Теодор Захариев: … защото иначе е много явно, че ти си правил оптимизация на три домейна и всички сочат към новата версия. Особено когато става дума за новинарски сайтове.
Избягвайте изрично сайтове, които попадат в категорията платени публикации … Това го има и в САЩ и в UK и Гугъл го следи, макар в България това да е по-слабо. Но все пак избягвайте да пишете, че публикацията е платена, че PR е платен и др. подобни …

Борислав Арапчев: Благодаря, това беше много ценно и важно уточнение, което не всеки знае и на което трябва да се обръща внимание!

Теодор Захариев: Да, защото може да се случи някой модератор, който гледа линковете и тогава може да ви наложи някакъв линк спам.

Борислав Арапчев: Пък и Гугъл не харесва PR статиите, така ли е …

Теодор Захариев: … Ами аз пък съм забелязал точно обратното.

Борислав Арапчев: А ако си създадем специално сайт за каквото и да е без значение, защото ти трябва медия за нещо по-рядко срещано като услуга, но ти не намираш подходяща медия – дали не е по-добър вариант сам да си създадеш такава малка медия за твоята конкретна цел?

Теодор Захариев: О да, идеята е добра! Тази медия обслужва само твоя сайт, но такава/такива медии можеш да ги използваш за размяна на линкове с други медиии и така да обслужиш всичките си проекти. Идеята е добра, но тя трябва да се реализира на авторитетен домейн, (който се индексира добре)! Имам предвид на стар домейн, който има много линкове и според тръст статуса им?… … Но може да се направят и няколко такива малки новинарски сайта, за да се симулира медийна група … (правиш примерно, сайтове за отпушване на канали, още е и за ремонт на покриви, за чистене и извозване на боклук и пр.- т.е . правиш един специфичен новинарски сайт, аз съм виждал такъв за криптовалути) та в такъв новинарски сайт горе в хедъра слагаш всички малки новинарски сайтове плюс твоя клиентски сайт, като така симулираш, че си собственик на тая медийна група …

Борислав Арапчев: С времето един такъв сайт може да натрупа авторитет и даже да стане много ефективен, ако работи и се запази по-дълго, не само за няколко месеца или година – зависи от клиентите, от работата …

Теодор Захариев: Доста медии, в които сме пускали статии, са започвали с тази идея …

Борислав Арапчев: Как протичат и как се менажират при вас такива SEO кампании по медийни сайтове? Как ги развивате!

Теодор Захариев: Най-често това става с Гугъл докс – една таблица, която е с целевите страници, до нея имат достъп копирайтърите, които пишат статиите, собственика, моя екип от КИПО и всичко това се следи – подават се статиите на собствениците на сайтовете, където да се публикуват, има си дати и се следи да не се изсипят 20 публикации на един ден … според диверсификацията.

Борислав Арапчев: Да, това е много добре като организация …

Теодор Захариев: Има си и една колонка с анкор-текстовете, предварително знам с кои анкори ще ми се линква, кой анкор към кой новинарски сайт е, после указание с вътрешните връзки, кой новинарски сайт към кой новинарски искам да сочи, ако са на едни и същи партньори, защото някои медии казват „ … а-а-а, тука не можеш да линкваш към друга медия, ние сме конкуренти …“, т.е. могат да ти откажат …

Борислав Арапчев: Създавате ли вторични тиер две линкове към вашите медийни публикации?

Теодор Захариев: Да, от блог статийки, от някои авторитетни социални мрежи тип буукмаркинг сайтове ако са останали читави… сега има едни нови и доста готини…Правим, да !… Не прекалявам, обаче със секънд тайър линковете …Не ползваме пинг услугите, примерно на Pingler или подобни, защото може в един момент да се окаже, че ефектът е обратен – за индексацията става по-трудно. Гледаме чрез социалните мрежи да става и Гугъл при съдържанието. При големите новинарски сайтове те се появяват веднага, защото имат много висока честота на обхождане… При Гугъл честотата на обхождане се повишава при наличието на повече материали …

Борислав Арапчев: …и при по-често публикуване …crawl index се вдига?

Теодор Захариев: Веднага ги хваща! Друго много важно нещо е да се опитате да се споразумеете с медията, с този, който ще прави линкове към медиите, самата статия да минава през начална страница и да се задържа там или да минава през тематичната категория. Но ако я пуснат в архива, тя там пак ще има сериозен ефект, обаче не чак толкова силен …

Борислав Арапчев: Имаш ли конкретна препоръка колко време горе-долу да стои статията на началната страница или в категорийната?

Теодор Захариев: Не, не знам конкретно колко, но „колкото повече, толкова повече“, т. е. добре е повечко да постои…но е хубаво да се появи там! Хубаво е да се пигне страницата на която се намира статията, за да си сигурен, че ботът е минал тогава … Вече можеш през кеша да следиш кога е последното идване на бота … И така ще знаеш, че той е минал и е видял и статията на тази страница … Трябва да държите това нещо да минава през началната страница или през съответната категория и да се задържа там поне един ден. Големите медии искат много пари, за да се направи това и ако може да си го позволите, то ще има голям ефект.
Да се върнем на самата структура на страницата … освен линкове, важни са и изображенията, слагайте много тематични изображения с правилни алтове … Колкото повече изображения има, толкова по-добре Гугъл възприема статията … Трябва да държиш максимално на детайлите, когато пускаш такива статии и когато комуникираш с медиите…

Борислав Арапчев: От аудиторията питат имат ли нерелевантните линкове положителен ефект, в смисъл, в медия, свързана със строителство да се дава линк към сайт, свързан с продажба на цветя, например?

Теодор Захариев: Лично аз ги избягвам, но случвало ми се е … . Ако домейнът е силен и авторитетен …Но ако е от строителство към цветя и ако двата домейна са слаби – няма никакъв смисъл! Но когато го правите, задължително линквайте с бранд! Никога не ползвайте ключова дума, ако е нерелевантен сайта …

Борислав Арапчев: Григор Павлов пита: Държите ли медията да добави и авторитетни линкове, заедно с твоя в публикацията? За да изглежда по-натурално за Google? Примерно и линкове към wikipedia, webmd, .gov и т.н.

Теодор Захариев: Да … също ни се случва да проверяваме по някоя ключова дума, която е релевантна кой е първия резултат в Гугъл и линкваме него …това също е готина идея … Към wikipedia? Да! Тя си е за ползване … Ако има някоя по-голяма и по-ценна статия – към wikipedia… Но има някои медии, които ти казват „ето, ти получаваш от мене една публикувана статия, обаче от мене ще имаш само един изходящ линк …“ И тогава, няма какво да се кривим душата, – ще сложите към вашия сайт! Но просто не прекалявайте с линковете!!! Правилото е – ИЗХОДЯЩИТЕ ЛИНКОВЕ НИКОГА ДА НЕ СА ПОВЕЧЕ ОТ ВХОДЯЩИТЕ!

Борислав Арапчев: С какви инструменти работите, когато анализирате параметри на сайта, качество, доверие и т.н. и къде да се сложи линк?

Теодор Захариев: Majestic акаунт ползваме често – самият интерфейс ми е по-приятен, защото съм повече свикнал с него, отколкото с Ahrefs, а като метрика се доверяваме повече на домейн рейтинга и пейдж рейтинга … Понякога ползваме и други инструменти, но като цяло залагаме на Majestic …

Борислав Арапчев: Според теб какви трябва да са текстовете на анкор връзките, как го преценявате и планирате това?

Теодор Захариев: Ами гледам общо процента на диверсификация, аз имам една табличка, където има не повече от 10% мъни сила, всичко останало ти е бартерче – сайта, домейна, бранда … Гледаме в таблицата, примерно, в реклама планирали сме 20 новинарски сайта и гледаме комплексно каква е процентно силата, и знаем съответно в кои 3-4 от тези 20 сайта ще сложим различни мъни килъри …избягваме да слагаме една и съща фраза в новинарските сайтове …

Борислав Арапчев: Да, ти го знаеш, и много от колегите го знаят – в нашата област трябва да има разнообразие, за да изглежда максимално натурално за Гугъл и да няма рискове от проблеми …

Теодор Захариев: Да, … какво да ви кажа за анкорите… Просто трябва да се внимава да няма много повторения… И може да залагате директно на лонгтейли. Понякога се случва, че слагате само един линк с един лонгтейл и линка веднага се появява в серпа … щом линка е от много авторитетен източник с много конкретен анкор, когато е лонгтейл, сайтът ще се появи, дори и на самия сайт да нямат лонгтейл. Това сме го проверявали …

Борислав Арапчев: Това е интересно, да. Наш слушател е констатирал, че в момента при търсене в google.bg на кирилица Гугъл вади повечето от резултатите – почти 90% от резултатите са от американски сайтове или на английски език, т.е. не са на кирилица и на български… Пита те имаш ли някакви наблюдения по въпроса?

Теодор Захариев: Нямам такова наблюдение …Ако търсиш в Гугъл от google.bg, зависи каква е заявката, примерно, ако търсиш с някаква дума на английски, могат да се появят и английски домейни …зависи какво и как търсиш …и правилно да търсиш … Аз по търсене в google.bg и отпушване на канали съм стигал, че няма и един сайт, който да се опитва да те конкурира …

Борислав Арапчев: Да, и моите наблюдения са подобни …зависи от заявката – може да има някакви денс колебания, но това ще отмине и нещата пак ще се подредят … – общо взето е така, както споделяш …

Теодор Захариев: След този ъпдейт на 12 март доста сайтове бяха наказании почнах да получавам запитвания от някои хора: „абе, тук си бяхме на първите позиции …, всичко си беше точно, но към средата на март започнахме да виждаме по-малко продажби от органика … защо така …“

Борислав Арапчев: В предварителните разговори с тебе отбелязахме, че всяко лечение при всеки ъпдейт е работа по качеството на полезното съдържание и по развиване на бранда. Това винаги е успешно и печелившо …

Теодор Захариев: Ако приемем, че резултата не мърда, а сте пуснали линкове от много новинарски сайтовеи въпреки това резултата не мърда или слиза надолу, това значи, че сте прекалили с анкорите. Това сме го правили много пъти и резултатът е все негативен. Най-лесният начин е да пуснеш още статии и ако имаш по-добри връзки с тези медии, просто им се обади и им кажи: „ …махни линка… “, или пък сменям ти текста …Гугъл не би слагал някакъв пингвин, нали? А ви казва – „… абе тука, опитваш се май да правиш някакви игри и шмекерии, ама внимавай … по-добре НЕДЕЙ!“.

Борислав Арапчев: Димо Белов има към тебе въпрос: Дали очаквате скоро и в България да се случи това, което в Америка е вече от доста време – връзките от медии да не носят никаква стойност, т.е., че Гугъл ще почва да ги игнорира в някаква степен и съдържанието ще става все по-важно?

Теодор Захариев: В един момент ще дойде. Да! … При нас нещата закъсняват много …Имай пред вид, че връзките от медии са доста стабилно понятие, защото някои с големи медии на запад открито си продават линкове, да речем, с някакви индийци или с други подобни мили хора … Но ако забелязваш, твоята връзка е една от още 10 връзки в статията – примерно, статията ти е 3000 думи и там има още 10-15 линка –10-15 човека са си платили за линк и ти си един от тях – това няма как да има толкова сериозен ефект! Това, което мога да кажа е, че ВСЯКО НЕЩО, КОЕТО ГУГЪЛ ВИЖДА, ЧЕ СЕ МАНИПУЛИРА ЛЕСНО – В ЕДИН МОМЕНТ ЗАПОЧВА ДА ИЗЛИЗА ОТ МОДА! Това съм забелязал! Но все пак новинарските сайтове са на светлинни години НАД директориите за статии, безплатните пулове и др. подобни …

И още веднъж ДА! Отговарям на колегата Димо Белов – Да! Мисля, че такъв момент ще дойде! …

Борислав Арапчев: Има още въпроси към теб, интересът е голям, което е хубаво …Подаването на disavow файла към конзолата на Гугъл за лоши линкове, дали спомага за ефекта за по-добро класиране?

Теодор Захариев: Не. Според мен не, – няма конкретен ефект при опити за подобряване на постигнати пингвини …Ако имаш линк спам, тогава е добре да сложиш disavow, а след него да пуснеш нещо като казваш„ … ето тези тук линкове, които са премахнати, са от една наета от мен некадърна фирма SEO …, извинявам се … и вече да съм чист …“ и т.н. Но това работи по-скоро за премахване на ръчно наказание, което се поставя от Гугъл модератор на линк спам.

В случаите доколкото за подобряване на позициите когато сайтовете се отдават на пингвин …

Когато сайтът се отдава на пингвин линковете направо се махат и се сменят анкор текстовете … като аз препоръчвам да се махат и да се поставят нови. Гугъл веднага вижда, че се сменят.

Борислав Арапчев: Григор Павлов те пита: Имаш ли наблюдение дали медийните сайтове в БГ които са интегрирали (правилно) Structured data markup и AMP вече започват да получават сериозни бонуси в класирането, дали се класират по-добре?

Теодор Захариев: Да, виждам някои сайтове …Ние направихме дизайн на един голям български новинарски сайт, направихме му АМР версия и виждам, че буквално се изстрелва нагоре… Като напишеш някаква статия на тематика, новината на тая тематика минава всички останали конкуренти, щом има АМР и Structured data правилно имплементирани. А вече дали има по-голям ефект откъм SEO с твоя линк, който си сложил в статия markup и Structured data – нямам наблюдения, защото повечето от българските сайтове нямат такива екстри.

Но при АМР-то си има и проблеми – нещата са винаги много конкретни особено при он-лайн магазини и фирмени сайтове … не може да се каже, че АМР-то е манна небесна … Виждал съм АМР-та, уж направени по всички критерии, и пак с много проблеми и пречки… загуба на трафик и т.н. Тогава ти си този, който трябва да каже на собственика на сайта – това и това ще ти излезе по-изгодно или това ще бъде по-добре за тебе … Винаги си има конкретен случай …

Борислав Арапчев: Ина Илиева те пита: За създаване на анкор стратегията гледате ли и спецификите на съответната ниша и кои са големите конкуренти в нея, за да решите колко % money keywords да сложите или предпочитате да залагате на по-универсална формула?

Теодор Захариев: Ако започнеш да знаеш различните ниши, буквално ще ти гръмне главата …Залагаме на една формула, за която знаем, че за нас работи. Обикновено не гледаме конкуренцията, защото в много ниши ще се нагледаш на много глупости и никога не бива да гледаш какво правят конкурентите и сляпо да копираш от тях – да се взимат идеи –ДА!, хубаво е да се проучва, но ние не гледаме анкор клауда на конкурентите… По-скоро си гледаме нашия анкор клауд, защото конкурентите често не са нито от нивото на нашия клиент, нито са от неговия тип… Така че ситуацията е много различна.

Борислав Арапчев: Да, проектите са винаги различни – съдържанието на сайта, неговата възраст, авторитет и т.н. –няма еднакви проекти – затова нещата винаги са конкретни… И понеже вече сме към края на нашата дискусия, може ли да ни споделиш как виждаш развитието на SEO и на дигиталния маркетинг в бъдеще – какво ново можем да очакваме и каква стратегия бихме могли да си изготвим, за да посрещнем очакваните предизвикателства?

Теодор Захариев: За SEO специално виждам, че минава много към UX, страшно много минава към UX … и всичко, което правите за дизайна на вашия сайт и респонсив, се отразява на SEO-то, защото е непряк фактор за класирането – колко време хората се застояват на страницата, поръчки, транзакции, как комуникират хората със самия дизайн, колко бързо се зарежда сайта, има ли или няма markup … , – сайтовете с markup буквално ще се изстрелват на първите места особено в такива ниши за нашата по-малка страна, където конкуренцията не е толкова висока… Сложите ли добър markup, сложите ли си АМР или нещо подобно и ако имате добър респонсив, просто може да сте на първите места без да правите каквото и да е друго.

Разбира се, винаги има нужда от линкове, те няма да изчезнат като фактор и да останат на едно ниво, въпреки обратното мнение на някой хора.
Рискът, който прогнозирам и това, което наблюдавам в момента е по-слабия ефект на редиректните домейни към конкретния целеви домейн… и вече идва потребителското поведение към сайта.

Борислав Арапчев: Да, то е много важно … Знаем, че един удобен сайт е полезен, защото там човек се задържа по-дълго време и това Гугъл го замерва, и го има пред вид. Ако сайтът е неудобен и бавен, съответно му удря хикса и сайтът отива надолу …

Теодор Захариев: Той дори не почва да зарежда …

Борислав Арапчев: Предполагам, че като вечен параметър ще си остане качеството и това, което Гугъл го дават на quality raters да го оценяват – как е представен брандът в сайта и фирмата, която стои зад сайта …, защото е важно човек да види коя фирма стопанисва даден сайт, кой обслужва поръчките му и пр. … Т.е., колкото повече е прозрачно всичко това, толкова по-добре – пък и доверието става все по-високо … Ти как мислиш?

Теодор Захариев: Да, и аз мисля, че това се следи от Гугъл – дали сайтът има страница „За нас“, „Общи условия“ … и сума ти други задължителни фактори за един он-лайн магазин… Както SSL…Ако имаш някакви лични данни, задължително трябва да имаш и SSL! Има някои хора, дето си слагат ес есел на личните блогове, но не разбирам защо го правят … Може би са чули от някой, че така става по-бързо зареждането …?! …

Борислав Арапчев: Нина Върбановате пита: Имате ли коментар за новите Dynamic Links на Google – какво влияние могат да окажат върху SEO?

Теодор Захариев: Мисля, че всяка една новост влияе, …размества средата по някакъв начин. Мисля, че ДА! – в бъдеще ще имат някакъв ефект… Но новите неща закъсняват в България – тестове в Гугъл UK, … другите … общо взето – това е … Най-новите неща навлизат в UK доста бързо… и после идват при нас със закъснение.

Борислав Арапчев: Тео, бих те помолил за последни думи към аудиторията – какво би казал?

Теодор Захариев: Ами, АЗ СПИРАМ ДА ЕКСПЕРИМЕНТИРАМ С НЕЩАТА, защото ВСИЧКО Е ТАКА, КАКТО ГО КАЗВА ГУГЪЛ и НЕ ВСИЧКО Е ТАКА, КАКТО ГО ПИШЕ В Search Engine Land, ИЛИ В ГОЛЕМИТЕ МЕДИИ, ЧИЕТО МНЕНИЕ Е НА НЯКАКВИ НОВИНАРИ, КОИТО НЕ СА SEO СПЕЦИАЛИСТИ…

А вие НЕ БИВА ДА СПИРАТЕ ДА ЕКСПЕРИМЕНТИРАТЕ, добре е да имате свои сайтове, където да правите експериментите си, да гледате къде какво работи и просто да го прилагате винаги, а не да ходите по конференции, където да чувате всякакви такива – „а-а-а, тука това работи много добре, тука пък линковете от XYZ пак са се засилили, значи могат да се продадат повече линкове от XYZ… “ 🙂  …

Не ги слушайте какво ви казват! ВСЛУШВАЙТЕ СЕ КАКВО СЕ ГОВОРИ, НО ТЕСТВАЙТЕ САМИ НЕЩАТА и ВЗЕМАЙТЕ ИДЕИ!

Не прилагайте безкритично всичко което чувате!!!

Всичко в нашата SEO работа е хубаво да се прави с желание, да се работи с хъс и да се радваме, когато сайта ни отива на предните места, което е най-важното като резултат.

Борислав Арапчев: Благодаря ти, Тео, за участието в нашия уебинар, благодаря и на аудиторията. До нови срещи.

Теодор Захариев: И аз благодаря на всички.

Подобни статии