Резюме на Brighton SEO 2018 Септември
Едва ли някой си е представял, дори самите организатори, че за няколко години от обикновена сбирка на онлайн маркетинг ентусиасти Brighton SEO ще стане събитие от световен ранг, с 4000 посетителя, 7 зали и много, много лектори.
Тази година SEO агенция Serpact имаше удоволствието да присъства за втори път на есенното издание на тази конференция.
Тук ви представяме най-полезното, според нас, с уточнението, че темите на събитието бяха много и не успяхме да посетим и разкажем за всички от тях.
Ross Tavendale – Content Strategy
Рос ни обърна внимание на това – Какви са и какви не са нашите потребители. Това е важно, за да знаем към кого се обръщаме и на кой ще помогнем за неговите проблеми.
Той ни даде следните съвети за по-ефективен уебсайт.
- Направете сайта лесен за употреба
- Нарежете съдържанието и го представете на части
- Използвайте Google dataset search за анализ
- Потърсете потенциални нови данни и потребители
- Използвайте Google surveys, за да анализирате аудиторията си и да откликнете на нуждите й
Bobbi Brant – Live videos
Боби Брант говори за избора на платформа за live-видео, която да използваме и че това зависи от нашата аудитория и цели.
Той наблегна на няколко важни пункта, които да имаме предвид, при правенето на нашето лайв-видео:
- Live видеото се прави лесно
- Качеството му е важно
- Хората гледат видео от бранд, който има и поддържа блог
Потребителите предпочитат да гледат видео, вместо да четат постове – истината е, че всички сме мързеливи или гледаме да спестим време и усилия.
Имайте предвид и тези неща:
- Използвайте лайв видеото за линк билдинг, въпрос, отговори и за ангажиране към марката ви.
- Рекламите, свързани с лайв видеото, са 90% по-успешни
- Разпространете добре лайв видеото
- Не задавайте време /продължителност на видеото/, задавайте секции /раздели/ – понякога дадена тема или дискусия може да го разтегне във времето, имайте предвид това
- Много пъти видеото се гледа след като е приключило /публикувано вече/
Matt Siltala – Content creator or content documenter
Мат разказа за по-различен начин на употреба на съдържанието и данните, които сме събрали. Той ни показа как да използваме инфографиките ефективно.
- Създайте инфографика
- Направете я в три размера, за Фб, Туитър и Линкедин
- Поставете Call to Action
- Създайте и white papers /други канали за реклама и линк/
- Не мислете за шервания и линкове
Meg Fenn – Using design for Seo
Мег беше вдъхновен адвокат на красивия дизайн и употребата на визулните елементи умно. Тя заяви няколко неща:
- Никой не иска да линква грозен сайт
- Дизайнът говори за качество
- Хората седят много повече в красиви сайтове
- Brand is simply Trust
С изображения може да се комуникира с аудиторията ви:
- разкажи история
- покажи продукти
- създай доверие
- Използвайте Svg формат за по-добра скорост
Purna Virji – Voice Search
Пурна е известен и утвърден лектор от Microsoft. Тя говори за важността на все повече навлизащото гласово търсене и всички неща, които е важно да направим и подготвим за него.
- Хората са мързеливи
- Търговецът трябва да улеснява клиента
- Комуникацията с Voice трябва да е лесна и гладка
- Clarity /Ясни въпроси и избори/
- Character /All voices have a persona/
- Compassion
- Correction
- Ако нямате продукта, не прекъсвайте комуникацията, а предложете друго /нямаме рози и лалета, но божурът ни е превъзходен/
Stewart Shaw – Voice Search Investigation
Стюърт също засегна гласовото търсене и промяната в начина, по който търсим и работим с дигиталните устройства.
- Търсим с цели изречения
- Вече преценяваме намерението
- В 2020 половината търсения ще са с Voice
- Информативни резултати, не само комерсиални
- Search engines are Answer Engines
- Featured snippets are everywhere
- List can dominated niches
- Tables
- Paragraphs
Greg Gifford
Грег изнесе емоционална лекция, като подчерта важността да направите вашия листинг в Google Maps перфектен. Той заяви, че Вашият Google My Business листинг е най-голямото entity за вашия бизнес пред Гугъл.
Другото, на което той наблегна беше факта, че Гугъл изплозва въпросите и отговорите от нашият GMB листинг в своите Voice Search results.
Marie Haynes
Мари разказа за някои интересни случаи, свързани с репутацията на бранда в интернет и как тя повлиява класирането на сайта в SERP.
- Репутацията е ранкинг фактор
- Good User Generated Content is a strong and good factor
- Сайт пада след Медик ъпдейт, само защото има лоши ревюта за него в Trustpilot
Luke Sherran – Ranking factors for Youtube
Люк ни потопи в света на видео-материалите и ни разкри какви сигнали работят при тях, които Гугъл отчита и правят едно видео популярно и добре класиращо се в SERP.
Youtube алгоритъмът за класиране е:
- Meta data
- Machine learning
- User behaviour
- Viewer satisfaction
- Watch time
- Session start /затваряне на видеото преди да е свършило е лошо/
- View velocity
- Social signals
- Video quality
- Titles – не пълнете с ключови думи, а гледайте да е удовлетворен потребителят
- Keywords
- Descriptions
- Captions
- Playlists
- Best time to publish
- Thumbnails
- Humor
Надяваме се, че този обзор ви е бил полезен.
Желаем ви SEO успех!