Google Analytics вече ще следи данни без cookies
Със или без бисквитки, Google Analytics скоро ще може да събира данни с помощта на machine learning.
Това е част от най-скорошните актуализации, които Google ще пусне. Това ще е от съществена помощ за собствениците на сайтове и рекламодателите, които ще могат да получават релевантни данни, дори без наличието на cookies.
Новите, безопасни откъм поверителност, методи за проследяване, не използват придобилата противоречива слава технология на Google – FLoC (групиране на големи групи от хора със сходни интереси, с цел таргетирането им с реклами и съдържание), а разчитат на съгласие за събиране на данни от първо лице и machine learning.
Тези нови решения са създадени, за да са в полза на маркетолозите в свят с по-малко third party бисквитки и идентификатори, въвеждайки начини за измерване на конверсиите и способи за придобиване на полезни данни, като същевременно се зачита съгласието на потребителите за целта.
С тези актуализации за собствениците на сайтове и рекламодателите, Google ще:
- Разшири функционалността на machine learning методите си, за да събира поведенчески отчети в Google Analytics;
- Разреши безпроблемен достъп до Consent mode, който регулира начина на действие на Google tags въз основа на съгласие от потребителските с политика за използване на бисквитки;
- Въведе т.нар enhanced conversions, които позволяват на таговете да използват одобрени данни от първо лице, за да проследят как потребителите конвертират след интеракция с реклами.
Проследяване с Google Analytics без бисквитки.
Това подобрение е стъпка към разрастване на възможностите на machine learning, добавени към Google Analytics през изминалата година, които му позволиха да получава по-детайлна информация, като например вероятността клиентите да направят покупка.
Нововъведението ще даде способ на Google Analytics да събира отчети за поведението на потребителите на сайта. Това ще запълни пропуските в данните, възникнали поради липсата на бисквитки.
С тази информация маркетинг специалистите ще имат по-пълна представа за пътя на клиентите и ще могат да използват тези данни за подобряване на кампаниите си.
Google твърди, че при необходимост ще се използва machine learning, независимо дали бисквитките са налични или не.
Consent mode
„Сега е моментът да въведем нови, безопасни за поверителността техники, за да гарантираме, че отчетите ви са точни и приложими“, посочва в съобщението си Vidhya Srinivasan от Google.
Една от тези техники включва изграждане на основа на данни от първо лице, което маркетолозите могат да направят чрез Consent mode.Той регулира начина на действие на Google tags въз основа на съгласието на потребителите за бисквитки за реклами или бисквитки за анализ.
При липса на съгласие, ще се използва conversion modeling, за да се възстанови повече от 70% от ad-click-to-conversion.
Това гарантира, че маркетолозите ще продължат да измерват цялостната ефективност на кампанията по начин, безопасен за поверителността.
За да улесни интегрирането на Consent mode, Google скоро ще даде възможност за внедряването му директно от Tag Manager акаунта, което ще позволи да се променят и персонализират поведението на таговете въз основа на съгласието на потребителите.
Enhanced Conversions
Този тип конверсии са допълнителен безопасен начин за точно измерване на данните, когато не са налични бисквитки.
Благодарение на тях, ще се получават важни данни за ефективността и ще се подобри измерването в случаите, когато рекламата се показва на едно устройство, а потребителят конвертира на друго.
Интересен факт, представлява това, че по време на ранното тестване на enhanced конверсиите, търговецът на дребно ASOS регистрира увеличение на продажбите с 8,6% в Search и 31% в YouTube.
Google ще разкрие повече информация за тези новости на Google Marketing Livestream 2021, който ще се състои в четвъртък, 27 май, в 8:00 ч. PT / 11:00 ч. ET.