Google пусна нов ъпдейт за link spam
Новият алгоритъм за борба с link спама е вече активен от средата на Юли месец 2021 година.
Тази актуализация на Google е насочена към спам връзки „в по-широк обхват“ и „на множество езици“, каза Duy Nguyen, анализатор по качеството на търсенето в Google.
В края на месец Юни Google излезе със следното обявление, относно промяната в алгоритъма: „в нашите непрекъснати усилия за подобряване на качеството на резултатите от търсенето, днес стартираме нова промяна в борбата срещу спама – която наричаме „link spam update“. Тази актуализация е още по-ефективна за идентифициране и премахване на спам линковете на по-широко равнище и на множество езици. Сайтовете, извършващи link spam, ще видят промени в резултатите от търсенето, тъй като тези линкове ще бъдат преоценявани от нашите алгоритми.“
Обърнете внимание на думата, която Google използва тук. Тя е “премахване”, което не означава непременно „наказание“. Вместо това линкът следва да се игнорира или просто да не се зачита. Усилията на Google за борба с линк спама датират от пускането на Penguin 4.0 ъпдейта през 2016 г.
Въпреки че Google може да не накаже вашия сайт за тези спам връзки, ако той ги игнорира или ги премахне, при положение, че те преди този момент са помагали сайта да се класира по-добре в резултатите от търсенето, това може да се усети като наказание. Накратко, ако сте забелязали спад в класирането на сайта ви от средата на месец Юли и ако самият той е драстично по-рязък от обикновен dance, това може да е свързано с тази актуализация на алгоритъма.
Duy Nguyen от Google пусна една много добра публикация в Google Search Central блога относно спам линковете и най -добри практики, които да следвате, за да не попаднете под прицела на новия ъпдейт. Можете да прочетете целия материал тук.
Все пак, за да се предпазите от негативните последници на тази актуализация, уверете се, че връзките ви са естествени и в съответствие с указанията на Google за уеб администратори. Работете върху подобряването на вашия сайт, за да може той естествено да привлича нови връзки с течение на времето.
За обобщение, както Google написа: „Собствениците на сайтове трябва да се уверят, че следват най-добрите практики за link building, по отношение както на външните, така и на вътрешните връзки. Фокусирането върху създаването на висококачествено съдържание и подобряването на потребителското изживяване винаги печели в сравнение с манипулирането на линкове.“