Обзор на Google – Февруари 2020
Отделни Hreflang Links до неработещи страници няма да имат влияние над другите hreflang линкове
Google ще пренебрегне връзките hreflang към пренасочващи, неиндексируеми и нерецидивиращи страници, но това няма да повлияе на други връзки на hreflang.
Текстът в алт таг на изображение трябва да описва само това, което се показва на изображението
Текстът в алт тааг на изображение трябва да се фокусира върху показаното в изображението и да не включва други свързани ключови думи, които не са подходящи за изображението.
Добавяне на ключови думи към страница от вида категория може да се разглежда като пълнеж с ключови думи
Добавянето на произволен текст към категорийна страниа на уебсайт за електронна търговия, за да се включат допълнителни ключови думи, няма да помогне и може да задейства алгоритмите за пренасищане с ключови думи на Google.
Search Console отчита Google Discover трафика по-точно от Web Analytics
Търсенето с Google не открива конкретен референтен низ, който може да се използва от уеб аналитикс за идентифициране на източника, докато Search Console го отчита конкретно.
Повтарящите се връзки към същата страница ще бъдат игнорирани
Множество повтарящи се връзки към една и съща страница няма да се разглеждат като спам и това няма да промени нищо.
Състоянието на индекса на Search Console е по-точно от търсенето в Google Site
Състоянието на индекса на Search Console е изключително точно, докато командата за търсене site: не включва всичко.
Onclick Load More JavaScript връзки не се задействат по време на изобразяване
Google не задейства зареждане на повече връзки на JavaScript по време на визуализация, но те използват разширяване на рамката, за да визуализират страниците с изключително дълъг прозорец за виждане, ако страницата автоматично разширява прозореца.
Дублираното съдържание на един и същ език за различни страни може да не се индексира, но може да се показва в резултатите от търсенето
Ако имате едно и също езиково съдържание за различни страни, Google ще ги вижда като дублирани и ще ги „сгъва“ заедно за индексиране, но ще ги покаже в резултатите от търсенето.
Google няма механизъм за предотвратяване на показване на сайт в определени страни
Google ще класира сайтовете с country code top level domain към глобална аудитория, където сметне, че е подходящ и няма механизъм, който да предотврати това.
Google генерира персонализирани фрагменти за съвпадение на заявки за търсене
Google се опитва да покаже фрагмент за търсене, който съответства на заявката за търсене и е по-вероятно да покаже генериран фрагмент, когато думите за търсене не съществуват в заглавието и описанието. Заглавията и описанията трябва да бъдат приведени в съответствие с заявките за търсене, към които се класира страницата. Заявката за сайта няма да съответства непременно на това, което виждат потребителите, така че използвайте заявките, показани в конзолата за търсене, за да видите какво виждат потребителите.
Отчетите за подобряване на конзолата за търсене се основават на проби, които могат да се променят
Отчетите за подобряване на Search Console, включително използваемостта на мобилните устройства, се основават на извадка от страници, които могат да се променят по размер, така че трябва да се съсредоточите върху процента на страниците с проблеми и върху конкретните проблеми.
Промените в алгоритъма могат да доведат до промени в скоростта на обхождане
Броят на страниците, които Google иска да обходи, може да се промени по време на промените в алгоритъма, което може да се дължи на това, че някои страници се считат за по-малко важни за показване в резултатите от търсенето или от подобрения в оптимизацията на обхождането.
Включете последно променено съдържание в отделна карта на сайта
Вместо да изпращате редовно всичките си Sitemap-та, за да накара Googlebot да намира и обхожда наскоро актуализирани страници, Джон препоръчва да добавите наскоро променени страници в отделен сайтмап, който може да бъде изпращан по-често, като същевременно оставя по-стабилни, непроменени страници в съществуващите сайтмапове.
Няма значение дали имате поставен Hreflang в Sitemaps или hreflang на страница,
Няма значение за Google, дали ще решите да включите конфигурацията си на hreflang в карта на сайта на XML или на самата страница в заглавния маркер.
Инструментът за премахване на кеш в GSC не влияе на индексирането на живо
Инструментът за премахване на кеш паметта в Google Search Console просто скрива кешираната страница от резултатите от търсенето и премахва фрагмента, но не влияе върху индексирането на страницата.
Машинно преведеното съдържание може да бъде висококачествено за индексиране
Машинно преведеното съдържание става все по-усъвършенствано и дава по-добри резултати, така че ако тези страници са преведени с достатъчно високо качество, тогава те са добре да бъдат индексирани. Резултатите от превода обаче трябва да бъдат проверявани от хората, за да се гарантира точността и качеството, което може да бъде трудно за мащабиране на голям брой преведени страници.
Данните за кликвания в GSC се приписват на страници, показани в SERPs, а не на страници, към които се пренасочват
Ако уебсайт е настроен да пренасочва в зависимост от елементи като IP адреса на потребителя, Google Search Console ще приписва данни за кликвания към страницата източник, която се показва в SERPs, върху която е щракнато, а не към целева страница за пренасочване.
Използвайте Hreflang за по-общи страници, за да дедублирате SERP
За по-обща заявка като име на марка, Google може да е трудно да разбере коя езикова версия даден потребител търси. Hreflang таговете могат да ви помогнат тук да замените неправилни езикови версии, като използвате езиковите настройки на потребителя.
Rel = „ugc“ Атрибути трябва да се използват за връзки, които съществуват на UGC страници, а не връзки, сочещи към UGC страници
Атрибутът rel = ugc е предназначен да се използва само на връзки, които се съдържат в една страница, която съдържа генерирано от потребители съдържание. Не е необходимо да добавяте този атрибут към връзки от други страници, които сочат към страница, съдържаща генерирано от потребители съдържание.
Посочете форматите на часовата зона последователно в сайтмапове и сайтове
Google е в състояние да разбере различни формати на часовите зони, например UTC срещу GMT. Важно е обаче да използвате последователно един формат на часовата зона в един сайт и неговите сайтове, за да не объркате Google.
Информирайте Google за усилията, направени за почистване и премахване на страници в ръчен преглед
Ако имате много страници, които са под ръчен преглед и изтриете голяма част от тях като усилие да ги почистите, тогава Джон би препоръчал да споменете това в молбата си за преразглеждане. Това показва, че сте предприели значителни стъпки, за да почистите всички страници, които се преглеждат.
След като Google обработва съдържанието на URL адресът на страница, става по-малкo значим
Думите, съдържащи се в URL адреси, се използват като малък фактор от Google при разбирането на дадена страница, но след като веднъж успее да обработи и разбере съдържанието на страницата, URL адресът не играе толкова важна роля. Това е независимо от типа на страницата, независимо дали е страница AMP или традиционна уеб страница.
Използвайте последната промяна на датата, за да предоставите йерархия на промените, направени в даден сайт
Джон препоръчва да се използва последната модифицирана дата в Sitemaps по разумен начин, за да се осигури ясна йерархия на промените, направени в даден сайт. Това помага на Google да разбере кои страници са важни и гарантира, че те се фокусират върху обхождането първо.
Важно е да имате ясна йерархия на вътрешните връзки на даден сайт
Вътрешното свързване е най-добрият начин Google да разбере контекста на отделните страници в даден сайт, а броят кликвания към страница от началната страница им помага да разберат как се вписва. Обаче, наличието на ясна йерархия на страниците допълнително помага на Google за да разберем кои части от сайта принадлежат заедно и след като това е налице, абсолютният брой кликвания е по-малко критичен.
Google Discover може да бъде повлиян от актуализации на алгоритъма
Джон потвърди, че актуализациите на основните алгоритми могат да повлияят на видимостта на Google Discover.
Всичко, съдържащо се на неканонични страници, няма да се използва за целите на индексирането
Когато Google избере canonical страница, ще разберe, че има набор от страници с много подобно или дублирано съдържание, но се фокусира само върху съдържанието и връзките на каноничната страница. Всичко, което се съдържа в неканоничните версии, няма да се използва за целите на индексирането. Ако имате съдържание на тези страници, които бихте искали да бъдат индексирани, Джон препоръчва да се уверite, че те са различни.
При изобразяване на страница за индексиране и за потребители се използват различни процеси на изобразяване
Googlebot няма определено време, когато взема направената DOM Snapshot, използван за индексиране. Основната причина се дължи на начина, по който Google рендерира страниците, тъй като има различни процеси при рендиране за индексиране в сравнение с това, когато потребителите имат достъп до дадена страница. Това може да доведе до обработка на елементи на сайта по различен начин и може да отнеме повече време, за да подготви страницата за индексиране.
Ако имате manual action, GSC въпреки това ще показва страницата като индексирана
Ако имате ръчно действие или премахване на URL адрес, инструментът за проверка на URL адреса в Search Console все още ще показва страница като индексирана, но няма да се показва в резултатите от търсенето. Това е така, защото ръчното действие и премахването на URL са филтри, които се случват над резултатите от търсенето, така че страницата все още може да се индексира, но не се показва.