Обзор на Google – Юни 2018

Google не спира AJAX Crawling Scheme напълно
Обзор на Google - Юни 2018

През последните няколко месеца в Гугъл се случват някои наистина фундаментални промени, които заслужават да видят своето отражение и в България. Голяма част от тях са чисто технически и въпреки видимите факти, че все още Гугъл не работи в пълния си потенциал в България, така както в чужбина, то си струва да им се обърне внимание.

Голяма част от тези промени вече оказват или съвсем скоро ще окажат влияние върху видимостта на един уебсайт, неговото класиране и респективно органичния трафик към него. В следващите редове ще разгледаме най-новите промени от страна на търсачката, както и какви биха евентуалните последствия от тях.

Google не спира AJAX Crawling Scheme напълно

ajax crawling

По думи на Джон Мюлер, търсачката все още обхожда и рендерира (визуализира нормално) URL-и, които съдържат #!, но спират тези с  ?_escaped_fragment_= . Макар желанието на Гугъл да спрат обхождането на AJAX и опитът им за прекратяване още през 2015, включително и премахването на документацията за AJAX Crawling Scheme, това все още продължава. Една от основните причини са линковете в AJAX, които Гугъл все ощя смята за важни.

Google с актуализирана информация за hreflang

Google неотдавна актуализира официалната си документация за помощ с hreflang. Преди това той имаше съдържание само около езиковите анотации, поддържаните езикови стойности и няколко често срещани грешки. Новата версия преминава през трите метода за посочване на алтернативни страници, насоки, поддържани кодове на езици / региони, използване на таг x-default за несъответстващи езици, често срещани грешки и техники за отстраняване на грешки. Посочени са и вариантите за добавяне на тага – чрез сайтмап, в HTML Headers, чрез HTML тагове.

За повече информация: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=en

Google разбира различните вариации на думите като синоними

Това особено касае езиците с диалекти, жаргони, неологизми и всякакви други вариации. Гугъл обаче няма да покаже тези вариации като различни езици! Както вече знаем, в България също има доста различни диалекти, създават се нови думи, разполагаме с чуждици и жаргонизми. Имайте предвид, че ако ги използвате в текстовете си, Гугъл ще направи всичко възможно, за да ги разбере и свърже с понятията в чистия, недиалектен език и да ги асоциира като синоними.

От Гугъл препоръчват да използваме вариациите на думите в даден език, според търсенето на аудиторията, но и да внимаваме за претрупване на една и съща ключова дума. Ние в Серпакт сме пробвали да обогатяваме съдържание по този начин и резултатите бяха изключително добри, особено що се касае до конкретен географски регион и езиковите му разновидности.

google page speed insights

По повод на предстоящия Page Speed Update – Скоростта ще се използва посредством скалиране

Какво означава това? Актуализирането на скоростта на страницата ще бъде в мащаб или скалиране, където: колкото по-бързи са страниците, толкова повече Google може да го вземе предвид. Този подход противоречи на предишната актуализация на скоростта на Google, която разграничаваше само много бавните страници и всички други страници.

В контекста на скоростта на зареждане се случва и още нещо интересно, а именно:

GOOGLE преоценява използването на оценки при анализа на скоростта

Google преоценява използването им на резултати от различни елементи (като например проблеми с JS или CSS) като част от инструменти за тестване, като PageSpeed Insights, тъй като това може да доведе до това хората да се фокусират прекалено много върху решаването на проблемите, които ще подобрят резултата, а не на други области, които ще имат по-голямо общо въздействие.

GOOGLE обработва META REFRESH като пренасочване и като резултат може да бъде индексирана грешната страница

Google третира обновяването на мета като пренасочване, което може да означава, че неправилната страница е индексирана, напр. страницата със списък с продукти с страница за опресняване на мета към платежна страница ще означава, че тя се индексира, а не реалното съдържание.

Няма разлика дали имате само блог или цял уебсайт и блог

Тъй като по своето естество, без значение какъв е уебсайтът – блог, онлайн магазин, корпоративен сайт, сайт визитка, неговите страници са съвкупност от HTML, CSS & JavaScript. Като резултат – търсачката не прави разлика за вида уебсайт. За Гугъл много по-важно е уебсайтът Ви да е технически обезпечен, да може да бъде обхождан, с добро потребителско преживяване по страниците, качествено съдържание, което отговаря на потребителските очаквания и разбира се добро промотиране.

blogging

Нужен ли Ви е Блог – По думи на Google – ДА!

Според Джон Мюлер, блогът спомага на един бизнес да установи по-добро присъствие онлайн, както и да даде по-добър контекст и фокус за услугите и репутацията му. Ние от Серпакт сме забелязвали и отбелязвали това многократно, в това число, че материалите в блога подобряват и релевантността на един сайт цялостно!

Трябва ли да създаваме линкове към външни уебсайтове от същия език?

За Гугъл тежестта на линк към сайт от същия език или друг език е една и съща! По-важно тук, обаче, е какво очаква аудиторията Ви. Ето защо е важно тя да бъде проучена предварително. Това е услуга, която предлагаме като част от нашата услуга „Стратегия за съдържание“. Ако потребителите Ви нямат добри познания в даден език, създаването на линк към сайт на този език не би имало смисъл.

Anchor текстовете на Вашите линкове са важни за Гугъл

link anchor texts

Гугъл използва текстовете на линковете, които създавате към вътрешни страници на Вашия сайт или към външни сайтове. Благодарение на тях, търсачката разбира по-добре темата на съдържанието на страницата, която създавате. Има също и цял патент, който потвърждава това в най-различни аспекти, дори и във връзка с Vector Space Model-a.

За по-качествено постигане на релевантност на страницата е добре да се обърнете към SEO специалист, защото има множество трикове и техники, които е добре да бъдат приложени, при изграждане на стратегията за вътрешни връзки на сайта Ви.

АКО използвате AUTO-TRANSLATE, постарайте се преведеното съдържание да е уникално

Ако използвате преводача на Гугъл и не пренапишете съдържанието след това, така че то да е уникално, то се разглежда като автоматично генерирано съдържание от търсачката. Ако искате да направите автоматичен превод, нека Googlebot да индексира оригиналното езиково съдържание и да даде опция „преведе тази страница“ на потребители с JavaScript.

Google използва няколко сигнала за да определи каноникал страницата на дадена страница
Джон Мюлер потвърди, че canonical таг-ът, пренасочванията, вътрешните връзки, параметрите на URL адресите и сайтовете са всички сигнали, които Google използва, за да реши коя страница е канонична от група от страници, които са били сгънати заедно.

Изборът на канонична страница не влияе върху класирането на група от страници

Google ще покаже само един URL адрес от група от страници, които са били каноникализирани. Класацията ще бъде една и съща за тази група URL адреси, без значение кой Google реши да покаже.

canonical tag

Google може да покаже страниците генерирани от търсачката на сайта Ви, ако ги сметне за полезни за потребителя

Вътрешните страници, генерирани от търсачката на сайта Ви, могат да бъдат индексирани, ако се разглеждат като начин за намиране на категории страници или са ясна навигация за намиране на свързани продукти или страници от Google. Ако не искате те да бъдат индексирани, трябва да направите навигацията ви по-ясна.

Ако дадено съдържание не се показва в класирането по подразбиране, то може да се покаже за специфични заявки на търсене

Ако не давате необходимата тежест на определени страници на сайта си, съвсем естествено е те да нямат добро класиране или изобщо дори да не се показват. Това не означава, че при специфична и уникална заявка от страна на потребителя, ако съдържанието отговаря на очакванията му, то няма да се покаже в резултатите за търсене. Същото условие важи и в условия на mobile-first индексиране.

Страниците с по-чести промени имат по-висок CRAWL RATE

Основното намерение на Гугъл в този аспект е да „разбере“ кога и колко често се сменя съдържанието на дадена страница, за да бъде калкурана стойност на честота за обхождане във времето. Ако дадена страница регулярно се променя като съдържание, то тя ще бъде и обхождана по-често.

Бъдете внимателни с URL REMOVAL TOOL на Google

google removal tool

Защо? Защото най-често скрива дадени резултати от страниците на Гугъл, но те остават индексирани! Освен това, търсачката ще ги обхожда, индексира и ще им прилага сигналите си за оценка, въпреки факта, че няма да бъдат класирани. Ние от Серпакт често използваме тези страници адекватно в стратегиите си за SEO.

Google разбира и оценява нови страници на вече установени онлайн сайтове по-бързо, отколкото тези на новите сайтове.

От особено важно значение за търсачката е контекстът на сайта Ви. При вече обхождан, индексиран и оценен сайт, за Гугъл е по-лесно да направи оценка на нова страница, отколкото ако сайтът е нов – и това е напълно разбираемо.

CLICK DEPTH определя важността на дадена страница много повече от структурата на URL-a й

Под клик дълбочина се разбира доколко дадена страница е отдалечена от началната страница на Вашия сайт. Ето защо, за Гугъл не е толкова важно каква е структурата на URL-a на тази страница, колкото колко далече е тя от началната му страница. С други думи – няма значение дали сте поставили най-важния си блог пост на поддиректория /blog/, ако не създадете вътрешни линкове от най-важните и тежки страници на Вашия сайт към него.

Подобни статии