Reading Time: 11 minutes
Обзор на Google - Януари 2022

Новата година започна и вече сме нетърпеливи да разберем всяка една новост в света на Google. Именно затова продължаваме с нашия обзор, за да може заедно да разгледаме всички актуални новини от Google.

 

Google: В Coverage отчета няма да се покаже мета тага unavailable_after

В Twitter John Mueller от Google беше попитан дали Google има план да показва мета тага unavailable_after в Coverage отчета в Google Search Console. В отговор John oтговори, че се съмнява, тъй като е “твърде нишов”.

Туит относно мета тага unavailable_after в отчета Coverage

 

Богатите резултати за продукти в Google Search Console са актуализирани

Връщаме се за малко отново към декември 2021 година, за да споделим, че на 28 декември Google актуализира отчета с богатите резултати за структурираните данни за продукти в Google Search Console. Това, което Google написа, е, че Search Console е променила начина, по който оценява и докладва грешки в структурираните данни за продукти. Това, от своя страна, може да доведе до видими промени в броя на Schema обектите (entities) и грешките за продукт, докладвани за вашата собственост. Друга промяна, която е възможна е в сериозността на някои проблеми от грешки към предупреждения.

 

Google: Дублиране на сайт с IP адрес няма да доведе до премахване на сайта ви от търсенето

Що се отнася до индексиране и показване на вашия сайт в резултатите от търсене, то Google ще го включи с името на домейна, а не с IP адреса. Но има случаи, когато може сайтът ви да е достъпен за обхождане както с домейн, така и с IP адрес. Тук идва въпросът дали това може да доведе до премахване на сайта от индекса?

Именно такава дискусия имаше, в която SEO специалист сподели, че неговият IP адрес се индексира за страници и дори се класира. В отговор John Mueller каза, че това не е много добре, но не би довело до премахване на сайта от търсенето. Той допълни, че едва ли става въпрос за технически проблем. А цялата дискусия можете да видите тук.

 

Настройката за интернационално таргетиране в Google Search Console може да отнеме седмици

John Mueller сподели, че когато зададете настройката за международно таргетиране в Google Search Console, то може да отнеме от няколко седмици до няколко месеца, за да разбере Google за това настройване. Също така допълни, че при новинарските сайтове това може да се случи по-бързо.

 

Не мигрирайте домейни и не сваляйте Google AMP едновременно

В разговор на една от петъчните SEO срещи John Mueller описа случай, при който даден сайт е мигрирал към нов домейн, като в същото време се е отказал от AMP. Това, което се е наблюдавало, че трафикът все още не се е възстановил.

Темата за миграцията на сайт и премахването на AMP дойде след въпрос на един от специалистите, които присъстваха на срещата. Той обясни, че преди около три месеца е направил миграция на сайта, като AMP е бил активиран на стария домейн, но не и на новия. Това, което наблюдава е, че не се класира вече толкова добре в Top Stories при търсенето на Google.

В отговор John каза, че би трябвало сайтът да се оправи за около месец. Към това допълни, че целият процес на миграция и едновременно с това изключването на AMP е сложно.

 

Google: Stock levels не трябва да влияят на класирането при търсене

John Mueller беше попитан в Twitter дали stock levels могат да повлияят на класирането на продуктите в сайт за електронна търговия. John сподели, че това изглежда да няма връзка с класирането или по-скоро за стандартното търсене, а що се отнася за търсенето на продукти, той не е напълно сигурен.

Туит на John Mueller от Google относно stock levels

 

Google: Не е необходимо използването на rel sponsored за вътрешни линкове на партньорски продукти

Не е необходимо използването на nofollow или rel sponsored за вътрешни линкове в случаите, когато те водят към спонсорирано съдържание с афилиейт линкове. Именно такъв въпрос имаше в Twitter към John Mueller и по-конкретно дали ако имаме страници на сайта, които предлагат спонсорирано ревю на марка, продукт или с афилиейт линк, то трябва ли вътрешните линкове да съдържат някакъв атрибут като, например, rel sponsored?

В отговор John каза, че когато е в рамките на сайта, то това не е необходимо, тъй като се добавят линкове от една страница към сайта до друга страница в същия този сайт.

 

Google: Игнорирайте токсичните връзки

John Mueller сподели в Twitter, че когато става въпрос за токсични връзки, то можете да ги игнорирате. Той допълни, че някои инструменти правят предположения за Google, които не са верни.

Туит на John Mueller относно токсичните линкове

 

Google: Наситеността на ключовите думи не е SEO фактор за класиране при търсене

В SEO индустрията има специалисти, които си задават въпроса дали наситеността на ключовите думи е фактор за класиране при търсене. Именно такъв въпрос бе зададен на John Mueller от Google, който отговори с Не.

 

Google: Игнорирайте заплахите за dofollow линкове

Имаше дискусия, в която потребител споделя, че е получил имейл, че трябва да сложи dofollow линкове към несвързани сайтове, иначе класирането му ще падне. В отговор John Mueller каза, че може да се игнорира и това е просто спам.

 

Google: Неизпълнени ръчни действия и забавени отговори

Danny Sullivan от Google потвърди в Twitter, че е имало натрупани неизпълнени ръчни действия от страна на Google. Той се извини и обясни, че са имали изоставане от гледна точка на повторното разглеждане, но вече действат по този въпрос.

Туит на Danny Sullivan от Google относно неизпълнени ръчни действия

 

Не блокирайте държави, където скоростта на сайта Ви е бавна, с цел подобряване на Core Web Vitals в Google

Въпросът относно бавните държави и това дали трябва да се блокират или да не се блокират от гледна точка на Core Web VItals е тема, която много се е дискутирала сред SEO специалистите. Наскоро отново беше повдигната, като това което сподели John Mueller в Reddit, бе:

Ако дадена държава изкривява общите ви резултати по Core Web Vitals, то това означава, че получавате значителен трафик от тази държава, така че ако блокирате държавата, ще загубите значителен трафик. Искате ли значително по-малко трафик?

В отговора си той изключително подробно обяснява, включително и от техническа гледна точка, това как да видите кои региони забавят Core Web Vitals.

 

Разговор между John Mueller, Gary Illyes и Martin Splitt от Google в подкаста Search Off The Record

Изключително интересна дискусия се получи по време на един от епизодите на подкаста Search Off The Record, в който John Mueller, Gary Illyes и Martin Splitt от Google обсъждаха това дали и какво трябва да споделят с аудиторията, когато става въпрос за актуализациите на Google.

Част от дискусията беше свързана с обявяването на Core Updates и това дали трябва да обявяват всяка една актуализация. Освен това John сподели, че неговите наблюдения са, че SEO специалистите имат нужда Google да споделя малко повече детайли относно актуализациите.

Често се случва SEO експертите да не са сигурни дали Google е променил нещо или те самите някъде са сгрешили. Разбира се това е само малка част от целия разговор, който определено си струва да чуете.

 

Google: Излишното съдържание е трудно за разбиране за търсачките и може би за класирането

Потребител в Twitter сподели пример и коментира, че дублираното съдържание, освен ако не е точно копие на съдържание под различен URL адрес и същото заглавие, също е проблем. В отговор John Mueller каза, че даденият му пример е не толкова дублирано съдържание, колкото по-скоро безсмислен текст. Той сподели, че когато говорим за излишно съдържание, то затруднява търсачите да разберат какво точно се опитваме да кажем.

Пример на потребител в Twitter за дублирано и излишно съдържание

 

Отговор на John Mueller от Google относно излишното съдържание

Ръководството за Google Search Quality Rating не е направено за SEO специалисти

John Mueller от Google напомни в Twitter, че ръководството за Google Search Quality Rating не е за SEO специалисти. Напомняме, че това ръководство бе създадено за специалистите, които оценяват качеството на търсене.

 

При търсене в Google се показва (1) в заглавията на уебсайтове Shopify

Caio Barros от Google публикува пост в Google Community като сподели, че някои уебсайтове в Shopify показват (1) в заглавията на резултатите от търсенето. Това, което каза е, че след проучване от страна на техните продуктови експерти са открили, че това се наблюдава при някои сайтове, изградени в Shopify и използващи приложение за чат.

 

Google: Компаниите за хостинг трябва да подават статус 500 при откриване на ботове

John Mueller от Google публикува туит, в който се отправи към хостинг компаниите, които задействат interstitials за откриване на ботове, да не използват статус 200. Той допълни, че не трябва да се поставя noindex на тази страница.

Връщането на статус 200 и noindex може да доведе до отпадане от индекса на Google и резултатите от търсенето. По-добрият вариант е да се сложи статус 5xx, така че да помогнете на Googlebot да се справи с interstitials за откриване на роботи.

John Mueller от Google дава съвет на хостинг компаниите

 

Отчетът Page Experience в Google Search Console вече и за настолни компютри

Google сподели в Twitter, че пуска Page Experience отчета в Google Search Console и за десктоп версия. Целта на Google е да помогне на собствениците на сайтове да разберат по-добре критериите на Google за добро изживяване на страницата (good page experience).

 

Google: Не използвайте запетаи, скоби или нестандартно кодиране на URL адреси за фасетна навигация

Фасетната навигация (faceted navigation) е тип навигация, която се използва основно при категорийни страници, архиви на уебсайтове (особено тези, които имат много обяви) и други. Google още през 2014 година писа по тази тема, като даде примери за добри и лоши практики.

В тази връзка имаше запитване към John Mueller в Twitter, в което се питаше дали Google все още се затруднява да разбере нестандартното кодиране на URL адреси за параметри като instead of=for key=value pairs?

В отговор John Mueller от Google каза, че това все още е лоша идея, което означава, че тези указания са валидни и е необходимо да се имат предвид.

Туит на Danny Sullivan от Google относно дедупликацията на Top Stories

 

Recipe Schema Markup вече не поддържа задаване на диапазон за свойствата cookTime, prepTime и totalTime

Google обяви, че са премахнати указанията за задаване на диапазон за свойстата cookTime, prepTime и totalTime в документацията за рецепти. Единственото, което към момента се поддържа е exact time. А ако искате да посочите времеви диапазон и Google да разбере по-добре вашите намерения, то е препоръчително да актуализирате тази стойност в структурираните данни до една стойност.

 

Дедупликация на Top Stories в резултатите от уеб търсене в Google

Google полага огромни усилия що се отнася за дедупликация (премахването на дублирани копия на повтарящи се данни). В тази връзка има случаи, когато може да премахне снипет от резултатите при търсене, когато показва един и същ резултат в раздела Top Stories при търсене в Google.

По тази тема Danny Sullivan сподели в Twitter, че Google елиминира дублирането, когато линкът се появява като първи резултат в Top Stories и в случаите, когато полето Top Stories е преди уеб резултатите.

Туит на Danny Sullivan от Google относно дедупликацията на Top Stories

 

Google: Миграцията на сайт е трудна задача, защото URL сигналите трябва да се препращат

В един от епизодите от поредицата #AskGooglebot John Mueller отговаря на въпроса: Дали влияят промените в структурата на URL адреса върху SEO? Във видеото John Mueller дава няколко полезна съвета. Той обяснява, че промените в URL адресите не са лесни за разглеждане от търсачките.

Причината за това е, че Google съхранява в индекса си набор от URL адреси на база URL адрес или на база страница по страница. Той допълни, че това може и да изглежда като малка промяна, но всъщност не е.

John обясни, че Google съхранява своя индекс на база на всяка страница, което означава, че ако промените URL адреса на дадена страница, то трябва да бъдат препратени по някакъв начин, в противен случай ще се загубят.

Ето и съветите на Google:

Съвети на John Mueller от Google относно миграция на сайт

 

Google: Не разбираме дали съдържанието е еквивалентно на друг език

На една от януарските петъчни SEO срещи John Mueller сподели, че Google няма как да разбере, че едно съдържание е еквивалентно на друго съдържание, когато те са на различен език. В този случай Google се доверява на атрибута hreflang.

 

Не е проблем да има няколко собствености в Google Search Console за един и същ сайт

Във въпрос към John Mueller се питаше дали е лошо, че в Google Search Console има две верифицирани собствености, а именно домейн и HTTPS свойство. В отговор John Mueller каза: “Това е добра практика.”.

 

Нов Google Robots таг: indexifembedded

Gary Illyes и Weizi Wang от Google споделиха пост, в който казват, че Google въвежда нов robots таг indexifembedded. С негова помощ можете да кажете на Google, че искате съдържанието ви да бъде индексирано, когато е вградено чрез iframe и подобни HTML тагове в други страници, дори и когато тази страница има таг noindex.

До момента се използваше само noindex в случаите, когато не искате да се индексира дадена страница. Проблемът в този случай бе, че този таг предотвратява вграждане на съдържание в други страници по време на индексирането.

Новият таг indexifembedded работи в комбинация с noindex, само когато страницата с noindex е вградена в друга страница с помощта на iframe или друг подобен HTML таг, като object.

Пример от Google за новия таг

 

Google за редиректите и консолидиране на сигнали

В Twitter потребител отправи въпрос към John Mueller относно редиректите 301 и 302. Той попита: Ако редирект 301 консолидира сигналите напред (от URL адрес на източника към URL адреса на местоназначението), дали редирект 302 консолидира сигналите назад (от URL адрес на местоназначението към URL адреса на източника)?

В отговор John Mueller отговори: “Понякога”. Той допълни, че редирект 302 казва да се запази изходния URL адрес, но това не означава, че ще изтегли назад това, което е било на целевия URL адрес. Освен това, John каза, че в дългосрочен план 302 е като редирект 301. В заключение на своя отговор той допълни, че канонизацията е нещо повече от просто пренасочване.

John Mueller отговаря на въпрос относно 301 и 302 редиректите

 

Google може да зададе няколко езика за една страница

Както знаем, препоръките на Google са да се придържате към един език на дадена страница. В случай, че решите да използвате няколко езика на една страница, то Google може да присвои няколко езика на тази страница. Именно това сподели John Mueller на петъчната среща.

Той каза, че това е възможно и вие да го видите, като направите заявка за сайта за вашия уебсайт, отидете на разширените настройки за търсене и посочите език. Така можете да разберете кой език се разпознава.

Освен това, John Mueller допълни, че единствената ситуация, при която той би бил по-внимателен е ако дадена страница от сайта се разпознава като страница на език, който не е правилен. Към това той даде пример със английски сайт на тема ваканционни жилища в Испания, съответно всички адреси са на испански език и имената на места също са на испански. Това ще накара Google да помисли, че цялата страница е на испански език, а така трудно ще може и да я класира, тъй като Google няма да разбере, че всъщност тази страница е на английски.

Google Search Console стартира API за инспекция на URL адреси

Google сподели, че стартира нов API за Search Console, а именно URL Inspection API. Това позволява на всеки собственик на сайт да взаимодейства програмно с инструмента за проверка на URL адрес, с който бихте работили ръчно в Google Search Console, но с код. Имайте предвид, че квотата за API е ограничена до 2000 заявки на ден.

 

Промени в отчитането на грешките в Google Search Console за Breadcrumb и HowTo

Google написа, че е променил начина, по който оценява грешки и проблеми в структурираните данни Breadcrumbs и HowTo. Това, от своя страна, може да доведе до промяна в броя на грешките, предупрежденията и проблемите, както и да промени сериозността на проблеми, които вече са докладвани от Google.

 

Значението на местоположението на вътрешните линкове в страницата от гледна точка на SEO и търсене в Google

John Mueller заяви, че не е задължително да има някакво значение мястото, на което поставяте вътрешните линкове в дадена страница, независимо дали е в header, footer или body- частта. От друга страна, anchor-а в съдържанието има за цел да помогне на Google да разбере за какво се отнася тази страница. Накратко, линковете не се използват за нещо различно от обхождане на вашия сайт.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.