Обзор на Google – Юни 2021

Google сподели, че промените в трафика на търсене не винаги са показател за технически проблеми
google recap june 21

Google сподели, че промените в трафика на търсене не винаги са показател за технически проблеми

John Mueller от Google написа в Twitter: “Не бих допуснал, че промените в трафика са показателни за технически проблеми – лесно е да прекарате много време в това да “фиксирате” техническите неща, когато проблемът е някъде другаде.

 

Отговор на John Mueller - нисък трафик на уебсайта не винаги означава технически проблем
Промените в трафика не винаги са свързани с технически промени

Google може да ускори изпълнението на наказания за потребители, които генерират спам

Google публикува нова информация в своя блог със заглавието “Предпазване на части от вашия сайт от злоупотреби със спам”. В статията Google говори за това как вие като собственик на сайт и с цел взаимодействие с потребителите, можете да използвате различни канали като форуми, хостинг услуги, програми за качване на файлове, платформи за социални медии и други.

Обикновено тези канали позволяват на потребителите да създават свои акаунти. Това, от своя страна, е “чудесна” възможност и за спамърите, които също създават акаунти, за да генерират стотици спам страници, които не носят никаква стойност на вашия сайт.

 

Google говори за интернационализацията, езиците и какво е необходимо, за да успеете в SEO

Lidia Infante отправи въпрос към John Mueller в Twitter относно интернационалната оптимизация за търсещи машини (SEO). Тя попита Джон какво смята относно това защо сайтът за всяка държава и език се нуждае от различен подход за успех в SEO? Дали се отнася до разбиране на Google за езиците или по-скоро е свързано с промените в потребителското поведение при търсене?

В отговор John Mueller каза: “Смятам, че е по малко и от двете, но е по-вероятно да се дължи най-вече на потребителите. Качеството на разбиране на естествения език варира при различните езици, но освен това, потребителите имат много различни очаквания и заявки при търсене в Google – те не просто превеждат дадена английска дума на техния език и я използват при търсене.

 

Google Search Console може един ден да добави по-специфично отчитане на 404 и 410

John Mueller от Google заяви в Twitter, че много хора искат по-детайлна информация относно 404 и 410 в Google Search Console. Въпреки че към момента Google не предоставя тези данни, то Джон сподели, че “Не бих го счел, че е завинаги това”.

Към днешна дата, Index Coverage Report в Google Search Console има отчитане на 404. В допълнение Google е предоставил полезна документация за справяне с грешки 404.

 

екран на лаптоп, визуализиращ error 404
Източник на снимка: Unsplash

Иконата на Google Page Experience и Core Web Vitals – ще функционира ли?

От известен период от време Google тества иконата на Google Page Experience и Core Web Vitals. В дискусия, която се водеше в Twitter относно иконата, John Mueller каза: “Първоначално бе планирано да има икона, поради което бе добавена там; от известно време не съм видял да се говори за нея. Междувременно, обаче, можете да гледате на нея като на начин за проследяване на ефективността на вашите “добри CWV” страници.

Туит с изказване  на John Mueller относно иконата за Page Experience, която Google обмисляше да добави

Google споделя кога да изтриете таг или категорийни страници

По време на Friday’s SEO Hangout Promothash Boruah зададе въпрос на John Mueller от Google: “Имам блог в WordPress, в който съм създал няколко тага и категории. Какво се случва – сега искам да изтрия тези тагове и категории. Таговете ги създадох за няколко публикации, но те нямат каквито и да е backlinks. Категориите също нямат никакви backlinks. Ако ги изтрия, какво ще се случи? Google ще постави ли сайта ми по-долу в класирането или не?

В отговор на този въпрос Джон каза, че липсата на вътрешни линкове в съответните страници не означава, че Google не може да ги отркие. Това е така, защото ако има публикации с тагове и категории, то има и линкове от публикациите към страниците с тагове и категории.

Джон допълни как да проверите дали тези тагове и категории имат видимост: “Вместо външните линкове аз бих погледнал как тези страници се показват в момента. За целта в Performance Report в Google Search Console погледнете отделните тагове и категорийни страници или групата от тези страници. След което на база това можете да вземете решение. Мога ли просто да изтрия тези страници? Трябва ли да ги пренасоча или не? Ако почти няма трафик или видимост на тези страници, то почистването им е напълно нормално.

 

Сигнали за доверие на статия в Google News и на целия сайт

Google публикува своята политика за прозрачност на Google News, в която изброява своите принципи, които са основата и неговата политика. Google заяви, че прозрачността е важна за тази политика, като това помага да се определи какво може да се показва в Google News и други новинарски платформи, както и се гарантира, че Google показва съдържание от достоверни и авторитетни източници.

 

DuplexWeb-Google – GoogleBot Crawler за Duplex / Google Assistant

Google добави документация за уеб обхождащия робот, който Google използва за Duplex- гласовите функционалности на Google Assistant, с помощта на които могат да водят разговор с хора. DuplexWeb-Google е потребителски агент, който поддържа услугата Duplex в мрежата и е част от модерния набор краулери на GoogleBot.

 

Актуализация на филтъра за регулярните изрази в Google Search Console

След като наскоро Google подобри филтрирането на данни за Performance отчета в Search Console, този месец Google добави и опция за отрицателно съвпадение към филтъра за регулярни изрази (regex). Сега в Performance отчета се поддържа филтър както за съвпадащи, така и несъвпадащи регулярни изрази.

Performance отчет и опция за несъвпадащи regex
Пример за това как изглежда актуализацията на филтъра

Актуализацията Google June 2021 Core стартира

Актуализацията Google June 2021 Core, която знаехме, че Google ще пусне през месец юни, вече стартира. На 2 юни Google обяви в Twitter, че в този ден по-късно ще пуска нова актуализация, както го прави няколко пъти годишно. Последната актуализация, която Google направи беше през декември 2020 година. Към изявлението си в Twitter, Google сподели документация с повече детайли за Google’s Core Updates.

Туит на Google за пускане на core update
Google Core Update- June 2021

Google: Ако има няколко линка с анкор текст към един и същ URL адрес на една и съща страница – първият или по-дългият не е от значение

В един от епизодите на Friday’s SEO Hangout, John Mueller от Google беше попитан дали Google използва първия или най-дългия анкор текст (anchor text), които водят към уникален URL адрес. Джон сподели, че става въпрос по-скоро за това, че Google се опитва “да разбере структурата на сайта по начина, по който би могъл и потребителят да я разбере и съответно взима това предвид.” Той допълни, че Google може да промени/е променил това през годините.

 

Google: Ще се опитаме да третираме по различен начин всеки от линк атрибутите Nofollow, UGC, спонсорирани

През 2019 година Google обяви, че има нови правила и нови линк атрибути, които добавя към вече съществуващия nofollowUGC (user-generated content) и sponsored (спонсорирани). В публикацията споделя, че го прави с цел да предостави на уебмастърите начин, по който да помогнат на Google да разбере по-добре линковете.

Днес темата е все още актуална, като на петъчния SEO Hangout от 4 юни, John Mueller беше попитан дали, от гледна точка на класиране, Google третира по различен начин всеки от атрибутите nofollow, ugc и sponsored rel ?

В отговор Джон сподели: “Опитваме се да ги разберем и се опитваме да ги третираме по подходящ начин, така че мога да си представя, че в нашите системи може и да се научим с течение на времето да ги третираме малко по-различно… Но, като цяло, всички те са на една и съща тема, тъй като ни казвате, че това са линкове, които се поставят поради тази причина и Google не трябва да ги взима под внимание.

 

Google: Нямаме ограничение за индексиране, но имаме лимит на ресурса за индексиране

John Mueller от Google сподели кратко видео #AskGoogleBot, в което отговаря на въпроса: Има ли максимален лимит за това колко уеб страници с HTML разширение – т.е. статични уеб страници – Google може да индексира за един уебсайт? Накратко Джон отговори: “Не, няма ограничение.

Той допълни, че се опитват да съсредоточат ресурса си на места, където смятат, че има смисъл. Имайки предвид това, техните алгоритми се опитват да насочат индексирането към страници, които има смисъл да бъдат индексирани.

Към това даде съвет на хората, които им предстои да изграждат нов уебсайт: “нашият съвет е да се уверите, че той е страхотен, така че алгоритмите ни лесно да разберат, че си струва да отделим малко повече време, за да го индексираме и покажем в търсенето.

 

Google: Ръчните действия за неестествени линкове все още изискват ръчно почистване на връзките

John Mueller беше попитан в Twitter дали е достатъчно да правим Disavow на неестествените линкове или трябва да опитаме да ги премахнем. В отговор Джон сподели, че препоръчват на собствениците на сайтове да отделят необходимото време, за да прегледат, почистят и документират всички подобни проблеми.

Допълни, че Уеб спам екипът харесва да вижда как собственик на сайт е наясно с подробностите и предприема необходимите действия. Разбира се, ако поради някаква причина линковете не могат да бъдат почистени, то Джон потвърди, че инструментът за disavow също би бил полезен. Това негово изказване определено затвърждава факта, че не бива да се пренебрегва премахването на неестествените линкове.

 

Google казва, че ако XML sitemap файлът не ви трябва, то можете да го изтриете

На въпрос в Twitter какво да правим, ако XML sitemap файлът не ни трябва повече, John Mueller отговори, че ако не ни е необходим, то можем да го изтрием. В началото на месец юни в кратко видео от серията #AskGoogleBot той сподели как да премахнете sitemap от Google Search Console.

 

Структурираните данни за продукт поддържат Back Order Availability

Google добави поддръжка за маркиране на продукт, за да може да предостави подробна информация за продукта като богат резултат при търсенето в Google, включително при търсене в Google Images. По този начин потребителите могат да виждат цена, наличност и оценка от ревюта директно в резултатите от търсене. Това е чудесен начин, по който можете да привлечете потенциални клиенти, докато търсят определен продукт в Google.

допълнителна маркировка за продукт- Back Order Availability
Back Order Availability Products

Google: Степенуването на факторите за класиране е лоша идея

John Mueller от Google заяви в Twitter, че е лоша идея Google да се опитва да категоризира своите фактори за класиране. Да се каже, че съдържанието е повече или по-малко важно от линковете, или да се посочва, че един фактор за класиране при търсене е по-важен от друг, е “лоша идея за нас да го поставяме в рамка” по този начин.

 

Google премахва поддръжката за Critic Review Structured Data

На 10 юни Google обяви, че е прекратил поддръжката за critic review markup schema. Google сподели, че са тествали critic review markup с група собственици на уебсайтове и установили, че в крайна сметка маркировката не е полезна за екосистемата в голям мащаб. Google допълни, че това по никакъв начин няма да повлияе на други функционалности, свързани с ревютата в Google Search, а дори насърчи да оставяте маркировката на сайта ви, за да могат търсачките да разберат по-добре вашата уеб страница.

 

Google PageSpeed Insights добавя частични данни за полетата

Google обнови инструмента Google PageSpeed Insights, за да показва частични данни за всяко поле. Google заяви, че преди данните са се показвали само, когато всички показатели за дадена страница отговарят на определен праг за данни. Текущото добавяне на частични данни позволява да бъде предоставена всяка една отделна метрика, която отговаря на съответния праг за данни.

 

Google: Няма да има внезапен спад в класирането при стартирането на актуализацията Page Experience

John Mueller от Google беше попитан относно това дали ще има внезапен спад в класирането на уебсайтовете, които имат слаб резултат в Core Web Vitals. В отговор той каза, че бавно ще въведат новия ъпдейт, в рамките на около 2 месеца.

 

Google стартира Search Console Insights след едногодишно тестване

След година на тестване Google официално пуска функцията Search Console Insights, която ще “обединява данни от Seach Console и Google Analytics с цел да улесни разбирането на ефективността на вашето съдържание.”

Диаграма от Search Console Insights
Диаграма от Search Console Insights

Това е чудесен инструмент с помощта на който създателите на съдържание по-добре ще разбират своята аудитория и ще могат да си отговорят на въпроси като:

  • Кои части от съдържанието се представят най-добре?
  • Как се представя дадено съдържание?
  • Как потребителите откриват вашето съдържание в мрежата?
  • Какво търсят потребителите преди да стигнат до вашето съдържание?
  • Коя е статията, която насочва потребителите към вашия уебсайт?

 

Google Видео: Промени при водещите истории с актуализацията Page Experience

Google сподели полезно видео, в което обяснява какви промени настъпват сега с пускането на актуализацията Page Experience. Както вече знаем, за водещите истории не се изисква поддръжка на AMP, а тази на signed exchanges ще позволи на Google предварително да извлича тези страници и да ги зарежда мигновено.

 

Актуализацията на Google Page Experience ще бъде пусната между 15 юни и края на август

Google обяви в Twitter, че core update е приключил на 12 юни, а на 15 юни е започнало постепенното пускане на актуализацията на Google Page Experience.

Туит на Google за поетапното пускане на актуализацията на Page Experience
Стартиране на актуализацията Google Page Experience

Gary Illyes от Google говори за извличането на информация в Google Search

В последния подкаст Search Off the Record Gary Illyes от Google споделя повече детайли за извличането на информация. В него той говори по-задълбочено за това как Google се справя с извличането на информация, включително за това как Google се справя с релевантността и многостепенната система за класиране.

 

Google Search потвърди актуализацията на Spam Algorithm

На 23 юни Google потвърди в Twitter за актуализацията на Spam Algorithm, като тя започна и приключи в същия ден. Това, което Google заяви, е, че тази актуализация е част от регулярната им работа за подобряване на резултатите. В заключение Google сподели своя публикация за борбата със спама.

 

Google Документация: Как HTTP Status Codes, Network и DNS грешките влияят на търсенето в Google?

Google добави помощен документ, който показва как HTTP status codes, networks и DNS грешките влияят на търсенето в Google. Публикуваният от Google документ разглежда всеки тип код и грешка и ви казва как ще повлияят на GoogleBot и на търсенето в Google.

 

Втора част на актуализацията на Google Search Spam Algorithm

На 28 юни Google потвърди в Twitter, че пуска втората част на актуализацията на Google Search Spam Algorithm.

Google пуска втора част на актуализацията Google Search Spam Algorithm
Google пуска втора част на актуализацията Google Search Spam Algorithm

Google актуализира документите за помощ при търсене за robots.txt и структурирани данни

Google публикува няколко актуализации на документацията както за robots.txt, така и на тази за структурираните данни. Накратко промените, които включва актуализацията, са:

  • опростена е въвеждащата страница относно това какво е robots.txt и какво е неговото предназначение;
  • разширени са инструкциите за създаване и актуализиране на файла robots.txt;
  • премахнати са излишните раздели от документацията на Google относно това как Google обработва robots.txt;
  • изреченията в цялата документация за robots.txt, която е на английски, са опростени. Това помага за локализацията;
  • премахната е излишната документация относно това как да създавате, тествате и публикувате структурирани данни. Всяка функция има насоки, които ще откриете в даденото ръководство;
  • добавена е информация, която е насочена повече към начинаещите, включваща детайли относно това как да започнете работа със структурирани данни.

 

Промените в качеството отнемат няколко месеца, за да бъдат преработени и преоценени

John Mueller от Google заяви, че на Google може да отнеме няколко месеца, за да разбере промените в качеството, които са направени в даден сайт.

 

Google: Пренастройваме съществуващата си политика за наличност и доставка

Google заменя политиката си за нарушение на правилата “Delivery Issues” в Google Merchant Center с нова политика, която ще носи името “Inaccurate availability” (поради несъответстваща наличност на продукти от лендинг страницат и страницата за плащане на вашия уебсайт).

Google сподели, че това е “лошо потребителско изживяване, ако наличността на продукта се промени от “в наличност” на лендинг страницата на “изчерпан” след като продуктът е бил добавен в количката, това води до по-малка вероятност клиентите да се опитат да направят покупка от вашия магазин в бъдеще.”

 

Google: Не, актуализацията на Google Search Algorithm няма да повлияе на вашия директен трафик

Директният трафик, както знаем, представлява посещенията на вашия уебсайт, идващи от въвеждане на URL адрес на сайта ви в браузера или чрез кликане на отметка в браузера. В тази връзка John Mueller от Google заяви в Twitter, че актуализацията на Google Search Algorithm не повлиява на директния трафик. Той допълни, че ако се наблюдава промяна, то тя може да се дължи на друг проблем в сайта ви.

Google данни- Google Analytics
Източник на снимка: Unsplash

Всичко за политиката Google Search Content на едно място

Google създаде страница, в която можете да откриете всички правила относно съдържанието при търсене в Google. Предвид, че Google използва автоматизирани системи за откриване на съдържание, обхващайки трилиони уеб страници, изображения и много други, то не е изключена възможността съдържанието да бъде неприемливо, обидно или проблематично. В тази връзка Google внимателно разработи своята политика.

Подобни статии